ivan pedala Postat Iunie 27, 2016 Share Postat Iunie 27, 2016 Frumusica foc...ai abordat stilul caffe, asa ca va trebui sa umbli pe viitor si la tobe, eventual aripi...dar merge si asa, este fain personalizata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Iunie 27, 2016 Share Postat Iunie 27, 2016 Nu este a mea, este a unui prieten si este adevarat ca tobele nu mai sunt "din filmul asta", dar poate va gasi unele scurte care sa se integreze in peisaj. Partea mea a fost cu functionalitatea, partea de design e ocupatia lui.Oricum e un model interesant, seamana cu CZ 250 sport, dar e destul de diferit in unele privinte. Poate proprietarul va mai posta cu evolutia in perioada urmatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Iunie 27, 2016 Share Postat Iunie 27, 2016 ... Partea mea a fost cu functionalitatea, partea de design e ocupatia lui.Oricum e un model interesant, seamana cu CZ 250 sport, dar e destul de diferit in unele privinte. ... Da, seamana mult cu CZ-ul, dar asta e Jawa...putine piese se potrivesc la ele. Si asta are si ceva cai in plus! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Iunie 27, 2016 Autor Share Postat Iunie 27, 2016 Vene,unde gasesc un bord cum ii pe jawa din imaginea atasata de tine mai sus?ma intereseaza doar carcasa cu suportul de prindere,ceasuri am o basculanta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheFatBob Postat Decembrie 22, 2016 Share Postat Decembrie 22, 2016 (editat) salut,am de vînzare o aripă de față pt jawa,interesează pe cineva? Editat Decembrie 22, 2016 de TheFatBob Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Martie 15, 2017 Share Postat Martie 15, 2017 Salut , are cineva montat pe motor , prinderea asta ? Siatemul a stat pe motor (functiona) , a schimbat tipul , doar motorul , si a pus aprinderea pe noul motor , insa nu mai primeste scanteie , adica , ar putea sa se fi stricat senzorii aprinderii , cei doi , mici , negri , unde e acel fluturas ? » Post actualizat in 16 Mar 2017 07:04Am gasit defectiunea , erau defecti senzorii . Insa as vrea sa stiu , cum reglezi aprinderea , pe cei doi cilindri . pe aprinderi , chiar electronice , dar cu sensor pt fiecare cilindru , e simplu , dar pt tipul asta de Aprindere , ma c-am incurc . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 Din ceea ce stiu eu, aia e o aprindere ruseasca, cu microprocesor (ei asa o descriu), cu un senzor optic (optocuplor teoretic cu fanta ca sa fie mai precis), si cu scanteie pierduta ( o singura bobina dubla). Ca sa explic un pic cu scanteia pierduta: cand pistonul stang e jos iar cel drept e sus, bobina da scanteie ptr ambele bujii deodata. se va aprinde doar amestecul in cilindrul drept, iar in cel stang scanteia nu va aprinde nimic. Similar cand stangul e sus si dreptul e jos. Acum vreo 10 and de zile am construit eu o aprindere asemanatoare, doar ca fara microprocesor, deci cu avans fix. Vreau sa spun ca se regleaza un pic cam greu, insa odata reglata .... n-are moarte. Si se va simti foarte mult in functionarea motorului. Pentru reglat: 1: vor fi 2 scantei pe o rotatie completa. identifici in ce moment iti da scanteia: rotesti discul (fluturele cum ii spui tu) cu cheia, fin, in sensul acelor de ceas, si identifici daca iti da scanteie atunci cand discul metalic intra in optocuplor, sau daca da scanteia atunci cand discul iese din optocuplor. dupa cum arata discul, ar trebui sa fie varianta a 2-a, dar tu verifici oricum (unghiul Dwell ar fi suficient ca sa iti incarce magnetic miezul bobinei, la turatiile maxime de functionare ale Jawei) 2: odata ce ai stabilit care e momentul in care iti da scanteie, nu iti mai ramane nimic altceva de facut decat sa aliniezi acel moment, cu o pozitie a pistonului din dreapta, care sa se afle la 2.5 mm inainte de PMS. Pentru a determina aceasta pozitie a pistonului ai nevoie de un ceas comparator, sau de un subler cu care sa masori adancimea, preferabil subler electronic. Cum o aliniezi: mai intai brut, din montarea discului pe ambielaj, apoi reglajul fin il faci din rotirea platoului. 3: dupa ce ai terminat cu pistonul din dreapta, adica ai scanteie la fix 2.5mm inainte de PMS, treci la verificarea pistonului stang. In caz ca ai diferente, trebuie sa pilesti finut din disc (fluture) o alta raza. Teoretic pistonul stang trebuie sa fie la fix 180 de grade fata de pistonul drept, raportat la ambielaj. Practic, se intampla sa ai diferente de cateva grade. 4: dupa posibilitati, poti face si o verificare cu lampa stroboscopica. Vei putea urmari si avansul dinamic ce ar trebui sa fie prezent la o astfel de aprindere cu microprocesor. Atentie: la motoarele in 2 timpi, avansul scade odata cu cresterea turatiei. Asadar daca la ralanti ai avans de 2.5mm, la 3000 ture/min vei avea mai putin de 2.5mm. Asta este o diferenta majora intre motoarele in 2 timpi versus cele in 4 timpi. Multa bafta, si sa ne spui cum merge aprinderea dupa ce o reglezi. Daca poti, poate pui si un filmulet sa-l auzim si noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Martie 18, 2017 Share Postat Martie 18, 2017 Multumesc , Sorine , pt descrierea reglajului . In toata experienta mea , nu-mi explicam reglajul pe al doilea piston , cu tipul asta de aprindere , care , intradevar , e cu 2-3 grade mai jos . Chestia cu taiatul , nu mi-am inchipuito . Filmulet , nu am cum , deoarece a fost doar la reglat . Am facut un compromis in momentul aprinderii , la amandoua pistoane , insa cred ca voi reveni pt definitivari , si reglaj . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Martie 18, 2017 Share Postat Martie 18, 2017 Super, spor la reglajul final. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ales Postat Martie 19, 2017 Share Postat Martie 19, 2017 acest tip de aprindere nu a fost gandita pentru reglajul diferentiat intre pistoane ,se presupune ca manetoanele sunt fix la 180 grade cea ce in realitate nu prea se intampla la ambielaje mai ales daca au mai fost si reparate.treaba cu pilitul tablitei insa poate fi o solutie ,dar foarte riscanta(daca din greseala iei prea mult)pilitul in sine ne fiind un reglaj,ca nu e surub sa mai dai inainte si inapoi pana gasesti punctul optim.din cate tin minte la aprinderea asta scantea venea in momentul in care tablita iesea dintre senzori optici,nu atunci cand intra si nu era scantee decat la o anumita turatie (viteza a tablitei )nu merge ca la platina sa invarti foarte usor de motor pana vezi scanteea si cu ajutorul ceasului sa reglezi exact avansul. concluzia la care am ajuns dupa aproximativ un an de mers cu acest tip de aprindere este ca e destul de fiabila ,la mine a mers cu doua bobine de scuter inseriate (avantajul ca erau minuscule fata de original),scanteea nu ma lasat niciodata insa am avut tot timpul aproape doi mm diferenta de avans intre pistoane cea ce ma facut sa si renunt la ea in favoarea alteia.daca totusi te hotarasti sa pilesti, mare atentie , mai intai reglezi ca avansul sa fie egal prin pilirea unei aripioare sau alteia dupa cum este necesar(ca nu ai de unde sa sti care este inainte sau in urma decat dupa masurarea cu ceasul)deci cea care este in urma trebuie pilita la partea din urma adica cea cara iese dintre senzori nu cea care intra, si cand ai avansul egal deabea atunci poti regla pe oricare din cilindri 2,5 si vor fi ambi la fel...............ca nu e platina sa reglezi mai intai platoul si apoi semiplatoul » Post actualizat in 19 Mar 2017 06:29este intradevar un "reglaj" pe viata ,sau pana la reparatia ambielajului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Martie 25, 2017 Autor Share Postat Martie 25, 2017 Aproape gata.Maisunt mici chesti de rezolvat si la sosea cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Martie 27, 2017 Share Postat Martie 27, 2017 Bravo tie, ma bucur nespus ca ai reusit s-o aduci in starea asta! Uite pozele promise, mai putin ghidonul, cred ca totul va pleca pe piata! Jawa am luat-o cu un pret modic, 450 lei, dar vanzatorul nu mi-a mai adus actele promise, la telefon nu mai raspunde (si-a schimbat intre timp numarul!) si din informatiile aflate ulterior, a vandut actele separat, cu toate ca i-am dat pe fier mai mult decat mi-a cerut si mi-a promis ca imi va da si actele ei in maximum o luna! A trecut un an...si nimic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Martie 27, 2017 Autor Share Postat Martie 27, 2017 Ii numai ce trebuie,acum tu vei decide daca o vei vinde sau o pastrezi pt tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Martie 27, 2017 Share Postat Martie 27, 2017 Se vinde...clar, nu mai am loc si pentru ea! Am prea multe si n-am vreme si bani pentru a ma ocupa de toate! Cine o vrea asa cum se vede, plus multe alte piese care se potrivesc dar nu provin de pe motocicleta din poze, o ia cu fix 500 lei. Nu pot sa asigur transport! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Martie 27, 2017 Autor Share Postat Martie 27, 2017 Ma bag! Stabilim detaliile la telefon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Martie 28, 2017 Share Postat Martie 28, 2017 Ivane in cazul in care o vei dezmembra desi ma gandesc la slabe sanse te rog sa retii ca eu voi avea mare nevoie de cele doua carcase ale farului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Septembrie 3, 2018 Share Postat Septembrie 3, 2018 Se vinde...clar, nu mai am loc si pentru ea! Am prea multe si n-am vreme si bani pentru a ma ocupa de toate! Cine o vrea asa cum se vede, plus multe alte piese care se potrivesc dar nu provin de pe motocicleta din poze, o ia cu fix 500 lei. Nu pot sa asigur transport! Salut meseriasule . A ajuns la mine o Jawa 634/"84 / 6 V si trebuie sa-i schimb dinamul . A folosit motorul cu baterie de 12 V . Releul rusesc , nu stiu daca e de 6 ori 12 V , insa are unul cumparat , electronic pe 6 V . E aceiasi corespondenta ruseasca la ploturile de legatura a releelor ? Nu le am nici cu rusa , nici cu ceha , asa ca te rog sa ma ajuti . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Septembrie 4, 2018 Share Postat Septembrie 4, 2018 (editat) Salut! Nu-s meserias, sunt un amator care a observat ca incarcarea pe 6V este un fiasco total pe modelele Jawa si CZ si am renuntat inca de la inceputul anilor '90 la astfel de piese! Am adaptat alternator pe 12V si releu Dacia...si am si uitat unde este incarcarea! In imagini ai un releu rusesc (cel negru lucios) care pare de 6V si cred ca are aceleasi borne, iar ala cehesc pare la fel...doar ca nu bag mana in foc c-ar fi bune si s-ar potrivi (si ar face si serviciu!)...dar merita sa incerci. Oricum, fiabilitatea lor iti va crea mereu probleme...si nu as vrea sa fiu pe-aproape cand vei incepe lista cu injuraturi! Si nici io nu stiu ruseste si nici ceha...si nici nu am chef sa invat la varsta asta! Spor si...mai tine-ne la curent cu mersul caprei! Editat Decembrie 15, 2023 de ivan pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Septembrie 4, 2018 Share Postat Septembrie 4, 2018 Salut meseriasule . A ajuns la mine o Jawa 634/"84 / 6 V si trebuie sa-i schimb dinamul . A folosit motorul cu baterie de 12 V . Releul rusesc , nu stiu daca e de 6 ori 12 V , insa are unul cumparat , electronic pe 6 V . E aceiasi corespondenta ruseasca la ploturile de legatura a releelor ? Nu le am nici cu rusa , nici cu ceha , asa ca te rog sa ma ajuti .Fotografie0066.jpgFotografie0070.jpgFotografie0072.jpg Treaba asta cu trecerea pe 12v nu este chiar asa de greu de facut. dar necesita ceva investitii. Eu am facut asa ceva acum un an si functioneaza foarte bine. Am folosit un dinam (alternator) de la 638. Totusi am vazut ca sunt folosite si de la IJ. Pentru adaptarea de la 638, trebuie o flansa,(preferabil din aluminiu) si un distantier conic pentru rotor. Dar precizez ca legaturile nu au fost facute de mine, pentru ca n-am nici cea mai mica idee cum e cu sarmele alea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Septembrie 6, 2018 Share Postat Septembrie 6, 2018 Daca omul se hotaraste sa schimbe incarcarea pe 12V, il pot ajuta cu sfaturi...chiar si ceva scheme pentru modificarile ce trebuiesc operate asupra blocului, flansa necesara, etc. Varianta fara interventii mecanice ar fi doar VAPE...care-i sfant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Septembrie 7, 2018 Share Postat Septembrie 7, 2018 Titulatura de meserias se da unor persoane ce cunosc f bine un anumit domeniu , inventivitate , creativitate . In cazul de fata , tu si " comunistele " . Chiar daca , posesorul Jawei nu doreste modificarea pe 12 V , totusi am sa incerc sa-l conving , si mi-ar fi necesare sfaturi din partea ta , si a celorlati despre aceasta modificare , despre piesele ce trebuiesc obtinute , despre montaj . Oricum , multumesc anticipat pt sfaturi . » Post actualizat in 07 Sep 2018 10:55Asa arata pe interior releul , si cred ca e pe 12 V , deci nu are cum incarca de la un generator de 6 V . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Septembrie 7, 2018 Share Postat Septembrie 7, 2018 De ce crezi c[ e de 12 V? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Septembrie 8, 2018 Share Postat Septembrie 8, 2018 Exact asa am avut pe un IJ 56 . Ce nu stiu , e cum are bobinajul , cate spire , primar /secundar , deci banuiesc ca e releu de 12 V . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gotronic Postat Februarie 20, 2019 Share Postat Februarie 20, 2019 Va salut. Este cineva din Oradea care stie sa regleze o aprindere electronica "gotronic" cu senzori pe o Jawa 350-638? Astept raspunsuri si de la "nemembri", la telefon 0722 887 364 Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.