Sari la conținut

jawa 350/634


darkwolf
 Share

Postări Recomandate

Frumusica foc...ai abordat stilul caffe, asa ca va trebui sa umbli pe viitor si la tobe, eventual aripi...dar merge si asa, este fain personalizata! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 73
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu este a mea, este a unui prieten si este adevarat ca tobele nu mai sunt "din filmul asta", dar poate va gasi unele scurte care sa se integreze in peisaj.

Partea mea a fost cu functionalitatea, partea de design e ocupatia lui.Oricum e un model interesant, seamana cu CZ 250 sport, dar e destul de diferit in unele privinte.

Poate proprietarul va mai posta cu evolutia in perioada urmatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Partea mea a fost cu functionalitatea, partea de design e ocupatia lui.Oricum e un model interesant, seamana cu CZ 250 sport, dar e destul de diferit in unele privinte.

...

Da, seamana mult cu CZ-ul, dar asta e Jawa...putine piese se potrivesc la ele. Si asta are si ceva cai in plus! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
  • 2 months later...

Salut , are cineva montat pe motor , prinderea asta ? Siatemul a stat pe motor (functiona) , a schimbat tipul , doar motorul , si a pus aprinderea pe noul motor , insa nu mai primeste scanteie , adica , ar putea sa se fi stricat senzorii aprinderii , cei doi , mici , negri , unde e acel fluturas ?


» Post actualizat in 16 Mar 2017 07:04

Am gasit defectiunea , erau defecti senzorii . Insa as vrea sa stiu , cum reglezi aprinderea , pe cei doi cilindri . pe aprinderi , chiar electronice , dar cu sensor pt fiecare cilindru , e simplu , dar pt tipul asta de Aprindere , ma c-am incurc .

post-15287-0-84558800-1489581610_thumb.jpg

post-15287-0-58504200-1489581624_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ceea ce stiu eu, aia e o aprindere ruseasca, cu microprocesor (ei asa o descriu), cu un senzor optic (optocuplor teoretic cu fanta ca sa fie mai precis), si cu scanteie pierduta ( o singura bobina dubla).

Ca sa explic un pic cu scanteia pierduta: cand pistonul stang e jos iar cel drept e sus, bobina da scanteie ptr ambele bujii deodata. se va aprinde doar amestecul in cilindrul drept, iar in cel stang scanteia nu va aprinde nimic. Similar cand stangul e sus si dreptul e jos.

 

Acum vreo 10 and de zile am construit eu o aprindere asemanatoare, doar ca fara microprocesor, deci cu avans fix.

Vreau sa spun ca se regleaza un pic cam greu, insa odata reglata .... n-are moarte. Si se va simti foarte mult in functionarea motorului.

 

Pentru reglat:

1: vor fi 2 scantei pe o rotatie completa. identifici in ce moment iti da scanteia: rotesti discul (fluturele cum ii spui tu) cu cheia, fin, in sensul acelor de ceas, si identifici daca iti da scanteie atunci cand discul metalic intra in optocuplor, sau daca da scanteia atunci cand discul iese din optocuplor. dupa cum arata discul, ar trebui sa fie varianta a 2-a, dar tu verifici oricum (unghiul Dwell ar fi suficient ca sa iti incarce magnetic miezul bobinei, la turatiile maxime de functionare ale Jawei)

2: odata ce ai stabilit care e momentul in care iti da scanteie, nu iti mai ramane nimic altceva de facut decat sa aliniezi acel moment, cu o pozitie a pistonului din dreapta, care sa se afle la 2.5 mm inainte de PMS. Pentru a determina aceasta pozitie a pistonului ai nevoie de un ceas comparator, sau de un subler cu care sa masori adancimea, preferabil subler electronic. Cum o aliniezi: mai intai brut, din montarea discului pe ambielaj, apoi reglajul fin il faci din rotirea platoului.

3: dupa ce ai terminat cu pistonul din dreapta, adica ai scanteie la fix 2.5mm inainte de PMS, treci la verificarea pistonului stang. In caz ca ai diferente, trebuie sa pilesti finut din disc (fluture) o alta raza. Teoretic pistonul stang trebuie sa fie la fix 180 de grade fata de pistonul drept, raportat la ambielaj. Practic, se intampla sa ai diferente de cateva grade.

4: dupa posibilitati, poti face si o verificare cu lampa stroboscopica. Vei putea urmari si avansul dinamic ce ar trebui sa fie prezent la o astfel de aprindere cu microprocesor.

 

Atentie: la motoarele in 2 timpi, avansul scade odata cu cresterea turatiei. Asadar daca la ralanti ai avans de 2.5mm, la 3000 ture/min vei avea mai putin de 2.5mm. Asta este o diferenta majora intre motoarele in 2 timpi versus cele in 4 timpi.

 

Multa bafta, si sa ne spui cum merge aprinderea dupa ce o reglezi.

Daca poti, poate pui si un filmulet sa-l auzim si noi ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc , Sorine , pt descrierea reglajului . In toata experienta mea , nu-mi explicam reglajul pe al doilea piston , cu tipul asta de aprindere , care , intradevar , e cu 2-3 grade mai jos . Chestia cu taiatul , nu mi-am inchipuito . Filmulet , nu am cum , deoarece a fost doar la reglat . Am facut un compromis in momentul aprinderii , la amandoua pistoane , insa cred ca voi reveni pt definitivari , si reglaj .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acest tip de aprindere nu a fost gandita pentru reglajul diferentiat intre pistoane ,se presupune ca manetoanele sunt fix la 180 grade cea ce in realitate nu prea se intampla la ambielaje mai ales daca au mai fost si reparate.treaba cu pilitul tablitei insa poate fi o solutie ,dar foarte riscanta(daca din greseala iei prea mult)pilitul in sine ne fiind un reglaj,ca nu e surub sa mai dai inainte si inapoi pana gasesti punctul optim.din cate tin minte la aprinderea asta scantea venea in momentul in care tablita iesea dintre senzori optici,nu atunci cand intra si nu era scantee decat la o anumita turatie (viteza a tablitei )nu merge ca la platina sa invarti foarte usor de motor pana vezi scanteea si cu ajutorul ceasului sa reglezi exact avansul. concluzia la care am ajuns dupa aproximativ un an de mers cu acest tip de aprindere este ca e destul de fiabila ,la mine a mers cu doua bobine de scuter inseriate (avantajul ca erau minuscule fata de original),scanteea nu ma lasat niciodata insa am avut tot timpul aproape doi mm diferenta de avans intre pistoane cea ce ma facut sa si renunt la ea in favoarea alteia.daca totusi te hotarasti sa pilesti, mare atentie , mai intai reglezi ca avansul sa fie egal prin pilirea unei aripioare sau alteia dupa cum este necesar(ca nu ai de unde sa sti care este inainte sau in urma decat dupa masurarea cu ceasul)deci cea care este in urma trebuie pilita la partea din urma adica cea cara iese dintre senzori nu cea care intra, si cand ai avansul egal deabea atunci poti regla pe oricare din cilindri 2,5 si vor fi ambi la fel...............ca nu e platina sa reglezi mai intai platoul si apoi semiplatoul


» Post actualizat in 19 Mar 2017 06:29

este intradevar un "reglaj" pe viata ,sau pana la reparatia ambielajului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo tie, ma bucur nespus ca ai reusit s-o aduci in starea asta!

Uite pozele promise, mai putin ghidonul, cred ca totul va pleca pe piata!

Jawa am luat-o cu un pret modic, 450 lei, dar vanzatorul nu mi-a mai adus actele promise, la telefon nu mai raspunde (si-a schimbat intre timp numarul!) si din informatiile aflate ulterior, a vandut actele separat, cu toate ca i-am dat pe fier mai mult decat mi-a cerut si mi-a promis ca imi va da si actele ei in maximum o luna! A trecut un an...si nimic! :-L

post-2215-0-06544300-1490640415_thumb.jpg

post-2215-0-49595500-1490640416_thumb.jpg

post-2215-0-43688800-1490640418_thumb.jpg

post-2215-0-88121100-1490640420_thumb.jpg

post-2215-0-17499500-1490640425_thumb.jpg

post-2215-0-84251900-1490640426_thumb.jpg

post-2215-0-66976200-1490640428_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vinde...clar, nu mai am loc si pentru ea! Am prea multe si n-am vreme si bani pentru a ma ocupa de toate!

Cine o vrea asa cum se vede, plus multe alte piese care se potrivesc dar nu provin de pe motocicleta din poze, o ia cu fix 500 lei. Nu pot sa asigur transport! :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ivane in cazul in care o vei dezmembra desi ma gandesc la slabe sanse te rog sa retii ca eu voi avea mare nevoie de cele doua carcase ale farului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Se vinde...clar, nu mai am loc si pentru ea! Am prea multe si n-am vreme si bani pentru a ma ocupa de toate!

Cine o vrea asa cum se vede, plus multe alte piese care se potrivesc dar nu provin de pe motocicleta din poze, o ia cu fix 500 lei. Nu pot sa asigur transport! :nono:

Salut meseriasule . A ajuns la mine o Jawa 634/"84 / 6 V si trebuie sa-i schimb dinamul . A folosit motorul cu baterie de 12 V . Releul rusesc , nu stiu daca e de 6 ori 12 V , insa are unul cumparat , electronic pe 6 V . E aceiasi corespondenta ruseasca la ploturile de legatura a releelor ? Nu le am nici cu rusa , nici cu ceha , asa ca te rog sa ma ajuti .post-15287-0-02986700-1535996346_thumb.jpgpost-15287-0-60124100-1535996357_thumb.jpgpost-15287-0-78809700-1535996367_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Nu-s meserias, sunt un amator care a observat ca incarcarea pe 6V este un fiasco total pe modelele Jawa si CZ si am renuntat inca de la inceputul anilor '90 la astfel de piese! Am adaptat alternator pe 12V si releu Dacia...si am si uitat unde este incarcarea! :crack:

In imagini ai un releu rusesc (cel negru lucios) care pare de 6V si cred ca are aceleasi borne, iar ala cehesc pare la fel...doar ca nu bag mana in foc c-ar fi bune si s-ar potrivi (si ar face si serviciu!)...dar merita sa incerci. Oricum, fiabilitatea lor iti va crea mereu probleme...si nu as vrea sa fiu pe-aproape cand vei incepe lista cu injuraturi! Si nici io nu stiu ruseste si nici ceha...si nici nu am chef sa invat la varsta asta! :nono:

Spor si...mai tine-ne la curent cu mersul caprei!

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut meseriasule . A ajuns la mine o Jawa 634/"84 / 6 V si trebuie sa-i schimb dinamul . A folosit motorul cu baterie de 12 V . Releul rusesc , nu stiu daca e de 6 ori 12 V , insa are unul cumparat , electronic pe 6 V . E aceiasi corespondenta ruseasca la ploturile de legatura a releelor ? Nu le am nici cu rusa , nici cu ceha , asa ca te rog sa ma ajuti .attachicon.gifFotografie0066.jpgattachicon.gifFotografie0070.jpgattachicon.gifFotografie0072.jpg

Treaba asta cu trecerea pe 12v nu este chiar asa de greu de facut. dar necesita ceva investitii. Eu am facut asa ceva acum un an si functioneaza foarte bine. Am folosit un dinam (alternator) de la 638. Totusi am vazut ca sunt folosite si de la IJ. Pentru adaptarea de la 638, trebuie o flansa,(preferabil din aluminiu) si un distantier conic pentru rotor. Dar precizez ca legaturile nu au fost facute de mine, pentru ca n-am nici cea mai mica idee cum e cu sarmele alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca omul se hotaraste sa schimbe incarcarea pe 12V, il pot ajuta cu sfaturi...chiar si ceva scheme pentru modificarile ce trebuiesc operate asupra blocului, flansa necesara, etc. Varianta fara interventii mecanice ar fi doar VAPE...care-i sfant! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Titulatura de meserias se da unor persoane ce cunosc f bine un anumit domeniu , inventivitate , creativitate . In cazul de fata , tu si " comunistele " . Chiar daca , posesorul Jawei nu doreste modificarea pe 12 V , totusi am sa incerc sa-l conving , si mi-ar fi necesare sfaturi din partea ta , si a celorlati despre aceasta modificare , despre piesele ce trebuiesc obtinute , despre montaj . Oricum , multumesc anticipat pt sfaturi .


» Post actualizat in 07 Sep 2018 10:55

Asa arata pe interior releul , si cred ca e pe 12 V , deci nu are cum incarca de la un generator de 6 V .

post-15287-0-43330100-1536317617_thumb.jpg

post-15287-0-56558300-1536317633_thumb.jpg

post-15287-0-30509100-1536317644_thumb.jpg

post-15287-0-39751500-1536317667_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Va salut.

Este cineva din Oradea care stie sa regleze o aprindere electronica "gotronic" cu senzori pe o Jawa 350-638?

Astept raspunsuri si de la "nemembri", la telefon 0722 887 364

Multumesc

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...