Sari la conținut

Freeride 350 vs 200 EXC ?


diles
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

din ce am vazut eu FR-ul e un fel de DR350 generatie mai noua. Mie-mi place :-)

Daca nu faci competitie si hard cred ca e o mobra super de iesit duminca la orice fel de plimbare. Si cind zic orice fel de plimbare e din cauza faptului ca daca stai 10 ore pe scaun la birou de luni pina vineri nu cred ca la iesirea de 1 duminica din 3 esti in asa forma incit sa poti tu ce ar putea FR-ul si oricum un EXC te-ar cam rupe in jumate din timp ;-)

Dar e clar, nu are vreo treaba cu hard enduro. Este o mobra de fun si chiar ajuta la ceva "arogante" fara prea mult efort din cauza pozitiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Salutare, as vrea sa imi zic si eu parerea despre KTM 200 testat pe plaiurile Sibiului.

Ca sa incep cu inceputurile, m-am apucat de enduro pe yamaha wr 426 prin 2010 si in urma cu 2 ani am vrut sa fac o schimbare cu ceva mai usor.

Am vrut cea mai usoara motocicleta de enduro posibil in momentul respectiv si am ales 200 EXC 2010. Deci am trecut de la 112 kg la gol la 97kg :D.

Schimbarea a fost fenomenala , nu-mi venea sa cred ce mult inseamna acele kilograme in minus.

O data cu reducerea greutatii , mi-am permis sa abordez urcari mult mai tehnice care implica pivotarea motcicletei , plecari in rampa din unghiuri foarte mari, urcari care au fost anul asta la Romaniacs la nivel de expert / profi. Un foarte mare avantaj ar fi ca nu se supra incalzeste, nu fierbe motorul.

Paraurile stancoase cu praguri si lemne cazute sunt o joaca cu 200-le.

Pe coborari , greutatea ei isi spune cuvantul. Poti schimba foarte usor directia de mers fara sa te lupti cu o inertie mare impusa de greutate ( diferenta observata foarte bine fata de un husaberg 300 care are 5 kg in plus).

Saua este mai joasa decat la 300exc si foarte putin mai joasa decat la Free Ride 250 (2014). Am avut ocazia sa merg si cu freeride 250 dar nu foarte mult. Tin sa precizez ca 200-le l-am reglat maxim pe inaltime pt ca eu sunt mai " lung" , am 186 si 78kile la " gol" .

 

Sa va povestesc acum putin despre motor+ cutie

200-le fiind totusi o capacitate mica , cuplul motocicletei a fost castigat din rapoartele cutiei de viteza. Treptele sunt mai scurte ca la 300 si apropiate ca raport de 250 FR. asta se traduce prin viteza mai mica de "croaziera" ( mers pe creasta) dar un cuplu apropiat de 300 exc in treptele 1 si 2 .

Acest aspect poate fi un avantaj , dar si un dezavantaj in functie de nivelul de pregatire al fiecaruia.

Exemplu concret: pe o urcare de inclinatie medie in care daca te opresti nu mai poti pleca in sus decat prin pivotare( zig zag) .. cu 200-le poti tine motorul turat mediu, inainte de valva si sa urci liniar cu viteza 1 si totul sa se intample constant la o viteza de 15-20 km/h ( cu balans si toate echilibrarile necesare+ ambreiaj pt aderenta + incarcat fata/ spate etc..) totul fiind foarte controlabil datorita vitezei scazute.

Varianta 2

Aceeasi urcare cu un motor mai mare ( 250 / 300) care are cutia mai lunga in trepte ,se desfasoara la o viteza ceva mai mare care pune la incercare indemanarea fiecaruia.E mai dificil sa treci peste obstacole cu viteza mai mare daca nu ai pregatirea necesara, dar poate fi si un avantaj daca ai atins un anumit nivel de pregatire/ experienta.

Vorbesc despre urcari lungi (aprox 500m sau mai mult unde urcarea nu se bazeaza pe viteza , ci pe aderenta)

 

Despre power valve:

Destul de violent si trebuie ceva indemanare cand se deschide . Daca esti in camp deschis pe traseu de viteza e ok , e amuzant , dar daca esti pe urcari dificile trebuie sa ai ceva experienta ca sa o deschizi cand vrei si sa o folosesti pt ce a fost facuta.

 

-250FR-nu are power valve deci este ceva mai liniar decat 200-le dar mai puturos.

 

 

Am parcurs si eu traseul pe la lacul Iezer dar am coborat pana la lac si m-am intors prin scurgerea lui inspre gura raului.

Pe creasta ar fi nevoie de ceva viteza in plus, si ar fi mai confortabil un motor mai mare. Dar daca nu mergi la curse unde esti contra timp ... de poti deplasa lejer si cu 200-le.

 

PRO 200

Suspensiile , pornirea la pedala (Am vazut multi cu FR care plangeau langa motorete ca nu stiu ce probleme aveau la pornire) PV, frane, ciclistica

 

PRO FR

greutate ceva mai mica si atat

 

 

Am facut acest review din punct de vedere hard enduro, NU extrem , NU plimbari pe poteci pe crestele muntilor ( trasee de bicicleta) . As putea sa fac o comparatie mai buna intre 200 si 300 exc pt ca le-am testat pe amandoua in aceleasi conditii si pe acelasi traseu, dar nu am vrut sa ma abat de la subiectul 200/ FR. Daca e cineva interesat , pot reveni si cu niste filme facute pe traseu cu 200-le

Sa nu uit, merg cu raport 13/50.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte adevarat ce a scris dragos mai sus...am prieten care a dat freride 250 din 2014 pe un 200 exc din 2006 anul acesta si e cel mai fericit ca a luat decizia corecta...

eu am sarit de pe 200 exc ,pe un 250 exc 2t si regret tot mai mult pasul asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inclin sa schimb si eu 200-le pe un 300 doar pentru pornirea la buton, furcile 4CS dar inca nu sunt convins ca vreau sa accept cele 5 kg in plus...

2 filme de pe la iesiri (ceilalti 2 sunt cu 300 exc , in ambele filme)

Editat de dragossss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

200-le ptr mine ramane o motoreta geniala:f usoara,f manevrabila si f elastica

eu as inclina inspre un 200 cu electromotor,din pacate doar dupa 2013 s-a pus electromotor pe 200 si pretul e destul de piperat ptr mine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

... a inceput sa-mi placa

 

» Post actualizat in 14 Dec 2015 16:52

In preajma Sfintelor Sarbatori de Craciun va transmit de la gura sobei o frumoasa poveste pentru cei mici .

Buna seara si La Multi Ani lume, din pacate pt dnul nicon, am casa la nucsoara si m-am plimbat destul prin zona... spre varful malita pe unde dansul tot arata ca merge, nu este absolut nimic hard... numai plimbare de voie... asa ca e normal sa i se para FR-ul excelent pt asemenea dificultate.

Ca sa nu fie cu suparare, am pus si eu un filmulet din zona... cu parere de rau, pot sa zic ca au fost cele mai plictisitoare 2 zile de enduro pe care le-am facut vreodata :)

Editat de Alex_250EXC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei, pare rea, este rea, dar pt nivelul meu de atunci parea imposibila... cred totusi ca si acum , sunt urcarile st dr cam imposibile... chiar o sa mai fac anul asta o escapada pe acolo, sper sa gasesc si pe cineva care sa stie vreun traseu prin zona. Eu cand am fost, pe langa faptul ca habar nu aveam un traseu pe acolo, e destul de dificil sa te bagi pe urcari sau coborari nasoale, ca exista sansa sa nu mai iesi... O sa iau cu mine vreo 2-3 baieti mai descuiati, sa stam un we pe acolo si sa vedem ce si cum... poate facem o brigaduta de vreo 8 oameni, mai ales ca avem unde sa dormim...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani !

 

Sa vedem cati dintre noi or sa mai mearga cu motorul la varsta domnului Nicu

 

Dumnealui se da mai tot timpul, chiar si iarna am vazut. Din partea mea jos palaria si la cat mai multe ture pt toata lumea, fie ele hard sau soft.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Va salut, referitor la dilenma din titlul topicului,

am avut SX 250, o fi bun pentru motocros da nu pentru enduro, rapoartele cutiei sunt prea lungi si la urcari nu se potrivesc, foloseam mult ambreiajul ca sa o scot la capat.

Apoi am avut EXC 200, motocicleta foarte buna pentru enduro dar nu pentru cei peste 75 kg, cum eu am 85 si cu echipamentul 90 am simtit lipsa de putere la urcari.

Acum am Feeride 350, am ramas uimit si eu si prietenii mei care stiau ce pot, cat de bine ma descurc cu asta. Are un cuplu excelent si ciclistica foarte bun si docila. Dupa mine e motorul perfect pentru amatorii de endureala la sfarsit de saptamana. E clar ca nu e motor pentru competitii si nu se compara cu EXC 300, dar cum profesionistii nu prea intra pe aici, nu se pune.

Distractie maxima ca abia a inceput sezonul :mexicanwave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...