Sari la conținut

Freeride 350 vs 200 EXC ?


diles
 Share

Postări Recomandate

Salutare, am nevoie de ceva sfaturi.

Sunt fericitul posesor al unei "aprobari" pentru "al treilea motor!" si vreau sa ma misc repede cu achizitia pana nu se dezmeticeste consiliul de familie. :D

 

Ceva background:

Calaret: 170 cm, 72 kg (la gol), oarecum incepator in endureala (avansat daca se numara si clavicula rupta pe coclau la o aterizare in cap :D)

Ce mai e in "garaj":

- vstrom 650 din 2009 - parcursi cu el maxim 50 km anul trecut (din vina wrr-ului de mai jos)

- yamaha wr250r/x 2008 - echipata atat cu kit enduro cat si sm - de vreo 2 ani doar cu asta ma dau prin oras si soft enduro

 

Ce vreau: o capra de ~100kg pe care sa pot invata mai mult si pe care s-o controlez decent in padure/poteca - nu mi-e teama de putere cat de progresul mai lent pe ceva prea inalt. O s-o folosesc in unele weekend-uri, amatorial, incercand sa depasesc stadiul de "pamant de flori".

 

Optiuni:

1. ktm 200 exc

Avantaje:

- pret mai mic (2-3000 E)

- model mai raspandit, piese mai usor de gasit

- intretinere mai decenta (2T)

- 2T, fun factor++

Dezavantaje:

- inaltimea mai mare

- model mai vechiut la bugetul propus, risc mai mare sa incep cu ea in reparatii

 

2. ktm freeride 350

Avantaje:

- inaltime mai mica, lumea zice ca e foarte potrivita persoanelor mai scunde si/sau incepatorilor

- cuplu mare, modelul de 350 (4t) pare destul de tractoras

- hibrid (trial/enduro) - ma gandesc ca prin dimensiunile si greutatea mai mica ofera mai multa incredere pentru incercat chestii mai hard (intr-un viitor in care eventual as vrea asa ceva :) )

Dezavantaje:

- pret mai mare (4-5000 E) - incep sa mai serios gandesc daca sa vand vstrom-ul sau wrr-ul, insa ambele sunt foarte misto pe segmentul lor iar eu nu prea sunt dispus sa renunt nici la fun-ul din oras si nici la placerea drumului lung cu pasager.

- putere prea mica? - aici e posibil sa aberez grav mai ales ca nu-s genul care sa se dea foarte tare

 

3. alte sugestii?

 

Orice sfat e binevenit, multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

si daca esti "oarecum incepator" la 2T ti-as recomanda macar 250. Un pic de cuplu in plus nu strica niciodata.

Si creste si tu bugetul la 2T macar la 3000 unde oricum o sa ajung foarte repede daca iti iei un 2T la 2000 :)

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai ce face cu 200-le pt ca tu nu te dai hard sau macar pe acolo... cu wr-ul face perfect ceea ce faci tu , asa ca nu vad de ce ai mai baga banii intr-un alt motor... parerea mea...daca ai fi vrut sa avansezi si sa faci asta la un alt nivel , atunci as fi recomandat 200-le.

sper ca te-ai lamurit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai ce face cu 200-le pt ca tu nu te dai hard sau macar pe acolo... cu wr-ul face perfect ceea ce faci tu , asa ca nu vad de ce ai mai baga banii intr-un alt motor... parerea mea...daca ai fi vrut sa avansezi si sa faci asta la un alt nivel , atunci as fi recomandat 200-le.

sper ca te-ai lamurit

:10:

 

dar fiecare face ce vrea cu banii lui...

 

eu de exemplu ti-as recomanda sa upgradezi V-stromul la ceva de 1000 :)

cred ca e mai mare diferenta de feeling / fun la acel upgrade decat de la WR la KTM (in ideea ca tu te plimbi prin padure, nu faci hard/cross....)

 

numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi. E clar ca nu m-am facut foarte bine inteles asa ca o sa reformulez:

"Ce vreau: o capra de ~100kg pe care sa pot invata mai mult si pe care s-o controlez decent in padure/poteca - nu mi-e teama de putere cat de progresul mai lent pe ceva prea inalt. O s-o folosesc in unele weekend-uri, amatorial, incercand sa depasesc stadiul de "pamant de flori"."

 

WRR-ul imi e perfect pentru ce fac astazi: oras, ceva touring si (foarte) soft enduro.

Problemele mele cu ea sunt: 1. e grea! (135kg+ la gol), 2. e inalta pt enduro-ul pe care il pot eu azi. In concluzie cred ca o sa progresez greu pe ea.

Din ce-am experimentat pana acum, nu imi e cea mai potrivita pentru prietenesti chiar si soft gen buzau sau curtea de arges.

 

Simpatica sugestia cu upgrade la DL de 1000, insa deocamdata 650-ul mi se pare foarte ok (chiar si cu pasager). :)

Editat de diles
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am dat pe freeride 250 si detin 200 exc model 2004(e mai joasa decat modelele care au urmat)..clar freeride-ul este alta tehnologie si alta mancare de peste,este o mobra foarte usoara care te ajuta enorm pe urcari si pe zone tehnice,daca le comparam,freeride-ul este mult mai prietenos si mai usor de stapanit...

200-le e mai puternic,vei simti zvac-urile de power valve,cand tragi de acceleratie,este mai agresiva si cere indemanare mai mare

 

avantaje si dezavantaje sunt o groaza...freeride-ul sta prost pe sistemul de franare,nu are kick-start(daca te-a lasat bateria e cam nasol),nu sta prea bine pe coborari....la toate astea 200-le e mult mai ok.

concluzia o trage fiecare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.freeride-ul sta prost pe sistemul de franare..

iar primele modele de FR 350 aparute 2012-2013 au avut frane stock si mai proaste ca ce a iesit 2014 ->

deci atentie la 350

 

un 200 nout costa aprox. la fel cat un Freeride (ambele acelasi an + SH, sa zicem), insa ai toate componentele (frane, ambreeaj, roti, cauciucuri, suspensii) la standard ridicat de calitate. Poti lua sa joasa de la KTM si o mai lasi putin din arc si te apropii de Freeride cu inaltimea.

- FR350 nu are nici un avantaj in afara inaltimii, aceeasi greutate in specificatii insa se va simtii mai grea pt. ca e 4T , lipsa putere etc.

- FR250 avantaj: inaltime, greutate -9 kg , putere un pic mai mare ca 350

 

Pentru plimbari si soft gen Buzau e mai ok 200, pt. ca pe trasee usoare se merge cu viteze mai mari si suspensile de la 200 fac fata mai bine decat oricare din FR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Freeride 350 indeplineste toate conditiile. Are putere bine dozata. Mai mult decat iti trebuie. Zilele astea imi vine altul nou model 2015 si putem discuta pe tema celuilalt daca ma hotarasc sa l vand

Editat de nicon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai ce face cu 200-le pt ca tu nu te dai hard sau macar pe acolo... cu wr-ul face perfect ceea ce faci tu , asa ca nu vad de ce ai mai baga banii intr-un alt motor... parerea mea...daca ai fi vrut sa avansezi si sa faci asta la un alt nivel , atunci as fi recomandat 200-le.

sper ca te-ai lamurit

Omul are WR250R 134 kg nu WR250F 118kg (cu plinurile facute).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

as alege in ordinea urmatoare:

- fr 250

- exc 200

- fr 350

Trebuie sa fi insa constient de limitarile la frane si suspensie pt FR, dar poate fi tratat strict ca o achizitie pentru etapa in care vrei sa progresezi mai usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Pe traseul din filmuletul tau( nu am avut rabdare sa il urmaresc tot) nu iti trebuie motocicleta de enduro. Poti face trasee de genul ala cu orice motocicleta. Orice, adica vitezana, touring... Daca pe acolo mergi tu, nu mai da oamenilor sfaturi despre motociclete de enduro. Normal ca pe drumurile alea suspensia e ok, franele tin si pornirea nu te supara, pentru ca o pornesti o data pe zi.

Daca te dai o zi la enduro, iti schimbi parerea despre Freeride si il vinzi, cum au facut TOTI care au luat teapa asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi vad , putini pricep .

Te aștept la Arges in vara asta si punem de o miuță la enduro .Sa vadă lumea cat esti dumneata de tare .

Poate ca Freerider-ul de 350 are o suspensie mai slaba . Personal nu am constatat cu toate ca am mers pe multe motoare de 250-450 cmc.. Daca esti un călăreț bun nici nu ai nevoie de frane decât la oprire . Cunoscătorii stiu de ce nu prea sunt necesare franele la FR 350 ( dar numai cunoscătorii).

Faptul ca pe langa FR-ul din 2013 mi-am mai cumpărat lunile trecute inca unul nou modelul 2015 , ar trebui sa dea de gândit celor care iau in derâdere aceasta găselnița de ultima ora in domeniul motocicletelor enduro. Poate ca pe cros nu este atât de performant , dar la enduro este o de excepție. .

 

Pe 7-8-9-10 mai , Clubul Senior Riders 55 are întrunire la Brăduleț si chiar mi-ar face placere sa participi si dumneata (găsim si ceva zăpadă pe culmile Făgărașului ). Masa si cazarea nu depășesc 30 lei /zi .

/index.php?/topic/725128-8-9-10-mai-2015-intrunirea-moto-seniorilor-la-bradulee-arges/

 

Uite cum se aleargă la Curtea de Argeș prin păduri

...

KTM Freeride 350 (care nici nu are nevoie de frâne).

 


» Post actualizat in 18 Apr 2015 09:59

.................

/index.php?/topic/718891-intrunire-moto-bradulet-10-12-octombrie-2014/

Editat de nicon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar filmuletul nu are ce cauta la hard enduro .

Găsind acest topic in care este citat Fr 350 am incercat sa dau niste raspunsuri . Multi vad , putini pricep . Freerider -ul de 350 apare ca o cenușăreasa . De fapt el este o raționalizare serioasa in gama KTM . Prin asta austriecii au dat o noua conceptiei motocicletei enduro : usor , puternic cu un cuplu de invidiat si un consum de carburant foarte mic . faptul ca are doua esapamente ar trebui sa dea de gandit . Acestea nu au fost puse de design .

Asa cum am mai spus , nu exceleaza pe cros , dar ce poti face cu el pe hatasuri si poteci de munte unde numai salbaticiunile trec nu o faci cu alte motoare . Binenteles 50% reprezinta deprinderea pe care o are călărețul cu motorul respectiv .

......

Nu prea stiu cum sa intru pe vimeo .

In filmuleț am mers prin padure cu viteze de 60-70 km /ora . La risc .

Se observa cum motorul tine sub control atat accelerația cat si decelerația prin cuplul extraordinar pe care il are .Efectiv am folosit cinci trepte de viteza .

Eu am avantajul ca aproape zilinic ies la plimbare . Din curte mai merg câteva sute de metri si intru in padure .

 

si sa nu uitam ca motorul este de 350 exc .

Editat de nicon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

pe mine ma tenteaza una de 250 in 2T

 

freeride nu este o moto de competitie, este o moto pt nivel hobby-mediu si este pt cei care vor sa faca trasee mai hard dar care nu au abilitatile sa traga de un 300

 

cu moto asta cred ca poti face mult mai multe pe hard, daca esti nivel hobby si cel mai important cu mult mult mai putin efort

 

suspensia si franele nu au cum sa se compare cu cele de la exc pt ca moto e cu 2000 de euro mai ieftina si diferenta de la frane si suspensii vine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte interesant ,

 

 

 

...tocmai asta incercam eu sa explic .

Freeride 350 nu excelează pe cross ,in schimb se descurca foarte bine pe enduro si in locuri dificile unde numai trialul răzbate .

Editat de nicon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...