Jump to content
Sign in to follow this  
diles

Freeride 350 vs 200 EXC ?

Recommended Posts

foarte interesant ,

 

 

...tocmai asta incercam eu sa explic .

Freeride 350 nu excelează pe cross ,in schimb se descurca foarte bine pe enduro si in locuri dificile unde numai trialul răzbate .

 

Din contra, in filmuletele dumneavoastra aratati cat de bine se descurca la poteca viteza. De aceea si reactiile colegilor de forum

Edited by andrei belcic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai un filmulet cu unul care stie joaca nu e un bun ex deoarece asa putem sa ne uitam la C Birch cum se joaca cu 1190 intr un fel in care altii nu se joaca cu exc urile.(asta nu înseamnă ca 1190 e pt asa ceva)

Si da filmuletul asta arata pt ce e făcut motorul asta :pt joaca in spatele casei sau pe oriunde vrei dar nu pt h enduro

» Post actualizat in 19 Apr 2015 18:51

Asta nu înseamnă ca nu l poti folosi la h enduro doar ca nu e asa bun(suspensii ,frâne)ca cele fabricate pt treaba asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din contra, in filmuletele dumneavoastra aratati cat de bine se descurca la poteca viteza. De aceea si reactiile colegilor de forum

 

Inseamna ca dumneata ai vizionat atent filmuletul si ai reusit sa vezi șicanele de pe traseu . Camera GoPro nu reuseste sa arate corect declivitatea pantelor iar motorul are un cuplu formidabil si nu face eforturi la sarcina . Deasemeni camera montata pe casca nu este cea mai buna potrivire . Am sa o montez pe ghidon si atunci altfel se observa denivelările si panta .

Cauciucurile au un rol mare . Pe acel Fr 350 am Michelin S12 si sunt excepționale la noroi , iarba , frunza si pamant moale .La celalalt FR . am Maxxis Trial (venite din fabrica) si nu sunt deloc performante . M-am dat ieri cu ea si parca eram incepator .

Vreau sa iau

Michelin Enduro Competition IV + IIIe .

Ce pareare aveti , S12 sau End Compet. IV ?

............

» Post actualizat in 19 Apr 2015 18:51

Asta nu înseamnă ca nu l poti folosi la h enduro doar ca nu e asa bun(suspensii ,frâne)ca cele fabricate pt treaba asta.

Aia cu suspensiile . Oricum merg in picioare si prin flambarea genunchiului preiau șocurile . Ce sa vorbim de șea pe care au pus-o austriecii asa ca de design sa acopere rezervorul . Stiu ce inseamna confort si va pot exemplifica motocicletele mele BMW K 1200 GT , Honda Varadero 1000 si Yamaha TDM 900 pe care le am pentru turing si enduro-turing .

Intradevar la sarituri suspensiile la FR nu excelează , dar le accept asa cum sunt .

 

Aia cu franele iar nu o inteleg . La ce-ti trebuiesc franele cand compresia si cuplul motor te scot din toate situațiile unde trebuie sa reduci viteza . Masa in miscare este de 100 +85 kg. .

Va recomand sa folosiți Metabond 4T in ulei si Metabond Megalene in benzina .

 

 

... chiar nu or mai fi si alti Freerider-i 350 care sa intervina pe acest forum ?

Edited by nicon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa intelegi despre ce este vb poate ar trebui sa faci câteva trasee de h enduro cu motorul asta si aceleasi trasee cu unul pt asa ceva.

fără supărare dar daca tot ceea ce faci cu motorul se rezuma la trasee de acest gen(filmuletul)nici nu ai nevoie de altceva si cum zici nici de frâne sau suspensii mai bune însă pt trasee de alt gen situatia se schimba.

Iar daca consideri ca nu ai nevoie de frâne la enduro cred ca vedem treaba asta total diferit

» Post actualizat in 20 Apr 2015 08:11

Sa nu intelegi gresit.iti dau dreptate ca motorul asta are calitatile lui dar nu consider ca e destinat pt h enduro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar ma faceti sa imi iau helmetcam :eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multi vad , putini pricep .

Te aștept la Arges in vara asta si punem de o miuță la enduro .Sa vadă lumea cat esti dumneata de tare .

 

Pe 7-8-9-10 mai , Clubul Senior Riders 55 are întrunire la Brăduleț si chiar mi-ar face placere sa participi si dumneata (găsim si ceva zăpadă pe culmile Făgărașului ). Masa si cazarea nu depășesc 30 lei /zi .

/index.php?/topic/725128-8-9-10-mai-2015-intrunirea-moto-seniorilor-la-bradulee-arges/

 

Uite cum se aleargă la Curtea de Argeș prin păduri

...

KTM Freeride 350 (care nici nu are nevoie de frâne).

 

 

» Post actualizat in 18 Apr 2015 09:59

 

.................

/index.php?/topic/718891-intrunire-moto-bradulet-10-12-octombrie-2014/

Imi cer scuze pentru comentariul de mai sus, acum am realizat ce varsta aveti. In perioada aceea am un eveniment si nu pot sa raspund provocarii. Oricum, daca stiti ca mergeti mai bine decat mine, e ok, nu are rost nici o confruntare. Eu oricum folosesc o motocicleta mai slaba, o Yamaha, deci sunt pe locul 2 din start. O sa fac totusi o filmare la o iesire, ca sa faceti o comparatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... esti iertat fiule .

Iata ceva de astazi

 

 

 

Desigur nu este hard enduro .

Numai putina nebuneala este sa pleci de unul singur pe munți .

Inca odată aduc felicitări constructorilor pentru KTM Freeride .Un tovarăș sigur de drum .

post-48189-0-66073400-1430078005_thumb.jpg

post-48189-0-24308400-1430078014_thumb.jpg

post-48189-0-34031600-1430078022_thumb.jpg

post-48189-0-79789300-1430078031_thumb.jpg

post-48189-0-91912200-1430078040_thumb.jpg

post-48189-0-73498300-1430078049_thumb.jpg

post-48189-0-97582700-1430078057_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt drumurile astea nu ar fi mai sigur un XT600 (de ex)? Are si rezervorul mai mare, deci autonomie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desigur ca ar merge si XT600. Insa joaca incepe atunci cand vrei sa evadezi de la traseu .

 

... inca un filmulet de ieri . La urcare de la Nucsoara spre culmi

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si de ce nu filmati cand evadati din traseu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

urmează la ...întrunirea de la Bradulet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si de ce nu filmati cand evadati din traseu?

de ce insisti? :D

fr rulz

Share this post


Link to post
Share on other sites

...și-așa am riscat mergând de unul singur vreo 30 -35 km departe de satul Slatina .

Intr-o zi de duminica nici țipenie de om nu gasesti in cale (telefonul este zero...).

Ma mâncau sălbăticiunile .

 

Anul trecut am mers 40 km pe pana de la Muntele Iezer (lacul Iezer ) pana la prima localitate , Berevoiești tot de unul singur

10-15km /ora = 4 ore .

 

Duminica trecuta am avut pe FRR cauciucuri Michelin S12 si s-au comportat excelent . Putin s-au zgâriat pe bolovanii aia la viteze de 50-70 km pe ora .

Prin padurile mele pamantul este moale si nu se tocesc usor .

Pentru celalalt Freeride mi-a sosit un set de Michelin Enduro VI care sunt lăudate ca fiind bune la toate (uzura mica , merg pe teren tare , teren moale ) Vom vedea daca este asa sau nu .

 

Cine stie despre ele sa dea de stire ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce am vazut eu FR-ul e un fel de DR350 generatie mai noua. Mie-mi place :-)

Daca nu faci competitie si hard cred ca e o mobra super de iesit duminca la orice fel de plimbare. Si cind zic orice fel de plimbare e din cauza faptului ca daca stai 10 ore pe scaun la birou de luni pina vineri nu cred ca la iesirea de 1 duminica din 3 esti in asa forma incit sa poti tu ce ar putea FR-ul si oricum un EXC te-ar cam rupe in jumate din timp ;-)

Dar e clar, nu are vreo treaba cu hard enduro. Este o mobra de fun si chiar ajuta la ceva "arogante" fara prea mult efort din cauza pozitiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E de trial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

» Post actualizat in 16 May 2015 17:59

Multi au cucerit Everestul . Eu numai varful Curmatura Malitei .Si tot e ceva...

 

» Post actualizat in 16 May 2015 18:21

... si inca ceva de azi .

 

Pacat ca filmarea nu poate arata corect declivitatea pantelor . Freerider-ul care are un motor nou in gama KTM , special facut pentru aceasta motocicleta , nu simte efectiv nici-o panta .Deci , aici nu vorbim de Freerider 250 2t .

Vorbim de 350 4t .

 

post-48189-0-45735400-1431798875_thumb.jpg

post-48189-0-90278500-1431799008_thumb.jpg

post-48189-0-78841900-1431799016_thumb.jpg

post-48189-0-51680400-1431799024_thumb.jpg

post-48189-0-92612300-1431799330_thumb.jpg

post-48189-0-51757500-1431799338_thumb.jpg

post-48189-0-83396700-1431799346_thumb.jpg

post-48189-0-74196900-1431799354_thumb.jpg

post-48189-0-33569300-1431799363_thumb.jpg

post-48189-0-63044600-1431799371_thumb.jpg

Edited by nicon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, as vrea sa imi zic si eu parerea despre KTM 200 testat pe plaiurile Sibiului.

Ca sa incep cu inceputurile, m-am apucat de enduro pe yamaha wr 426 prin 2010 si in urma cu 2 ani am vrut sa fac o schimbare cu ceva mai usor.

Am vrut cea mai usoara motocicleta de enduro posibil in momentul respectiv si am ales 200 EXC 2010. Deci am trecut de la 112 kg la gol la 97kg :D.

Schimbarea a fost fenomenala , nu-mi venea sa cred ce mult inseamna acele kilograme in minus.

O data cu reducerea greutatii , mi-am permis sa abordez urcari mult mai tehnice care implica pivotarea motcicletei , plecari in rampa din unghiuri foarte mari, urcari care au fost anul asta la Romaniacs la nivel de expert / profi. Un foarte mare avantaj ar fi ca nu se supra incalzeste, nu fierbe motorul.

Paraurile stancoase cu praguri si lemne cazute sunt o joaca cu 200-le.

Pe coborari , greutatea ei isi spune cuvantul. Poti schimba foarte usor directia de mers fara sa te lupti cu o inertie mare impusa de greutate ( diferenta observata foarte bine fata de un husaberg 300 care are 5 kg in plus).

Saua este mai joasa decat la 300exc si foarte putin mai joasa decat la Free Ride 250 (2014). Am avut ocazia sa merg si cu freeride 250 dar nu foarte mult. Tin sa precizez ca 200-le l-am reglat maxim pe inaltime pt ca eu sunt mai " lung" , am 186 si 78kile la " gol" .

 

Sa va povestesc acum putin despre motor+ cutie

200-le fiind totusi o capacitate mica , cuplul motocicletei a fost castigat din rapoartele cutiei de viteza. Treptele sunt mai scurte ca la 300 si apropiate ca raport de 250 FR. asta se traduce prin viteza mai mica de "croaziera" ( mers pe creasta) dar un cuplu apropiat de 300 exc in treptele 1 si 2 .

Acest aspect poate fi un avantaj , dar si un dezavantaj in functie de nivelul de pregatire al fiecaruia.

Exemplu concret: pe o urcare de inclinatie medie in care daca te opresti nu mai poti pleca in sus decat prin pivotare( zig zag) .. cu 200-le poti tine motorul turat mediu, inainte de valva si sa urci liniar cu viteza 1 si totul sa se intample constant la o viteza de 15-20 km/h ( cu balans si toate echilibrarile necesare+ ambreiaj pt aderenta + incarcat fata/ spate etc..) totul fiind foarte controlabil datorita vitezei scazute.

Varianta 2

Aceeasi urcare cu un motor mai mare ( 250 / 300) care are cutia mai lunga in trepte ,se desfasoara la o viteza ceva mai mare care pune la incercare indemanarea fiecaruia.E mai dificil sa treci peste obstacole cu viteza mai mare daca nu ai pregatirea necesara, dar poate fi si un avantaj daca ai atins un anumit nivel de pregatire/ experienta.

Vorbesc despre urcari lungi (aprox 500m sau mai mult unde urcarea nu se bazeaza pe viteza , ci pe aderenta)

 

Despre power valve:

Destul de violent si trebuie ceva indemanare cand se deschide . Daca esti in camp deschis pe traseu de viteza e ok , e amuzant , dar daca esti pe urcari dificile trebuie sa ai ceva experienta ca sa o deschizi cand vrei si sa o folosesti pt ce a fost facuta.

 

-250FR-nu are power valve deci este ceva mai liniar decat 200-le dar mai puturos.

 

 

Am parcurs si eu traseul pe la lacul Iezer dar am coborat pana la lac si m-am intors prin scurgerea lui inspre gura raului.

Pe creasta ar fi nevoie de ceva viteza in plus, si ar fi mai confortabil un motor mai mare. Dar daca nu mergi la curse unde esti contra timp ... de poti deplasa lejer si cu 200-le.

 

PRO 200

Suspensiile , pornirea la pedala (Am vazut multi cu FR care plangeau langa motorete ca nu stiu ce probleme aveau la pornire) PV, frane, ciclistica

 

PRO FR

greutate ceva mai mica si atat

 

 

Am facut acest review din punct de vedere hard enduro, NU extrem , NU plimbari pe poteci pe crestele muntilor ( trasee de bicicleta) . As putea sa fac o comparatie mai buna intre 200 si 300 exc pt ca le-am testat pe amandoua in aceleasi conditii si pe acelasi traseu, dar nu am vrut sa ma abat de la subiectul 200/ FR. Daca e cineva interesat , pot reveni si cu niste filme facute pe traseu cu 200-le

Sa nu uit, merg cu raport 13/50.

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte adevarat ce a scris dragos mai sus...am prieten care a dat freride 250 din 2014 pe un 200 exc din 2006 anul acesta si e cel mai fericit ca a luat decizia corecta...

eu am sarit de pe 200 exc ,pe un 250 exc 2t si regret tot mai mult pasul asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inclin sa schimb si eu 200-le pe un 300 doar pentru pornirea la buton, furcile 4CS dar inca nu sunt convins ca vreau sa accept cele 5 kg in plus...

2 filme de pe la iesiri (ceilalti 2 sunt cu 300 exc , in ambele filme)

Edited by dragossss

Share this post


Link to post
Share on other sites

200-le ptr mine ramane o motoreta geniala:f usoara,f manevrabila si f elastica

eu as inclina inspre un 200 cu electromotor,din pacate doar dupa 2013 s-a pus electromotor pe 200 si pretul e destul de piperat ptr mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

....ce mi-a adus Mos Nicolae (SX 250) .

 

Binenteles primul drum l-am facut la prietenul meu profesionist Vali Chefani care i-a dat verdictul "excelent"

Asi vrea sa spun fara sa jignesc pe cineva , ca acest 2t nu m-a dat deloc peste cap cu calitatile sale .

In afara de forta exploziva pe care o dezvolta motorul la o acceleratie mai tare nu vad altceva deosebit fata de Freeride 4t de 350 Poate faptul ca are o turatie mult mai mare la roata tractoare la noroi fata de 4t . Deasemeni are o putere suficienta. ca sa patineze roata si in treapta a 5 a la o plaja de turatii medii

Cat priveste frana de motor pot spune ca tinde spre zero si trebuie sa te bazezi dnumai pe franarea rotilor

 

...in continuare ,Freeride 350 imi ramane favorit datorita manevrabilității deosebite , lucru care ma ajuta sa intru pe hatasuri pe unde trec numai salbaticiunile .

Binenteles ca are si el cateva puncte slabe : franele si puterea mai mica la urcarile grele in rampa .

 

Astazi ma dau putin cu SX-ul si vedem ce concluzii mai tragem .

post-48189-0-88020500-1449905811_thumb.jpg

Edited by nicon

Share this post


Link to post
Share on other sites

200.

Share this post


Link to post
Share on other sites

este un 250 .

 

Am sa pun doua filmulețe de astazi , de acomodare . Frunza multa si cauciucuri aproximative

A fost o zi excepțional de frumoasa . Multi au bagat caprele la iernat .

 

 

 


» Post actualizat in 12 Dec 2015 13:23

Cu nelipsitul meu Cane Corso -Bethoven .post-48189-0-43266600-1449926566_thumb.jpgpost-48189-0-75504100-1449926574_thumb.jpgpost-48189-0-48094600-1449926582_thumb.jpgpost-48189-0-85559900-1449926590_thumb.jpgpost-48189-0-17353700-1449926599_thumb.jpg

Desigur nu se poate tine dupa mine dar la un moment dat il astept

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai SX-ul e cross, nu enduro. E normal sa nu te impresioneze in padure....

Edited by andrei belcic

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a inceput sa-mi placa

 


» Post actualizat in 14 Dec 2015 16:52

In preajma Sfintelor Sarbatori de Craciun va transmit de la gura sobei o frumoasa poveste pentru cei mici .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...