Sari la conținut

Camasa rulment blocata


Geo_ZGA
 Share

Postări Recomandate

Este prea mica contractia la temp. congelatorului ca sa aduca un avantaj la montare. Temp. din congelator este de -18 grdC , iar formula de modificare la lungimii Lfinal=Linitial( 1 + coef (Tfinal-Tinitial)) , coef de dilatare pentru otel este 11x10-6 , Tinitial =20 grd C, in final se obtine sa zicem pentru o lungime de 80mm , un Lfinal =79,96 mm ..am luat un exemplu.

Luandu-ne dupa ce a zis Geo ca rulmentul are 31mm diametru cu supozitia ta de -18C pana la 20C (putea sa fie congelator de 5 stele nu 3 stele) coeficientul dat de tine rezulta o variatie a diametrului de 0,0129 mm adica aproape 1,3 sutimi. Uita-te cam cat se lasa cota de presare la rulmenti si pe urma fa o afirmatie cum ca ar aduce sau nu un avantaj la montare.

Dar cum a zis si BB la dimensiunea asta nu se "trateaza termic" cum recomanda si Urbis.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 66
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Si vrei sa-mi spui ca dupa ce-l scoti de la -18grd C scapa ca"intr-o oala", dupa aceea se dilata si ramane presat... Sa-mi faci si mie o demostratie video la un montaj la motorul tau, sunt curios...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va certati... rulmentii au intrat cu presa, dar parca fara mare efort. Poate a contat 0,0ceva mm... poate nu.

 

Fara grija, nu ne certam...vlad este partenerul meu de dialog :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si vrei sa-mi spui ca dupa ce-l scoti de la -18grd C scapa ca"intr-o oala", dupa aceea se dilata si ramane presat... Sa-mi faci si mie o demostratie video la un montaj la motorul tau, sunt curios...

N-o mai intoarce ca la Ploiesti cauta cota aia de presare si mai vorbim, Sa stii ca valoarea acestei cote am aflat-o si eu acum 3 ani de la cel care mi-a refacut un ambielaj asa ca nu e cine stie ce rusine daca nu o stii. Omul cat traieste invata, totul e sa vrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-o mai intoarce ca la Ploiesti cauta cota aia de presare si mai vorbim, Sa stii ca valoarea acestei cote am aflat-o si eu acum 3 ani de la cel care mi-a refacut un ambielaj asa ca nu e cine stie ce rusine daca nu o stii. Omul cat traieste invata, totul e sa vrei.

Vlad, si mai este o probelma pe care ai pierdut-o din vedere....contractia pe lungime se micsoreaza ff mult pe diametru. Ex Daca ai un ax cu lungimea de 25,12 mm si-l faci cerc rezulta un cerc cu diametrul de 8mm, corect. Desfaci cercul si-l contractezi, sa zicem ca pierde 0,12 mmm, il faci cerc, rezulta unul cu diametru de 7,96 mm , deci 0,04 , 4 sutimi , raportul 0,1 la 0,04 ...prim minim este 1 la 10..Si daca luam cazul nostru inseamna ca 0,04 va fi pe diametru 0,004 ..4 miimi..pai ce conteaza 4 miimi, ..Poate daca il introduci la -60 grd C, dar la -18 grdC ..nu este mare lucru. Stiu de cote de rulmenti, nu este o noutate, dar vreau sa-ti spun ca in acest caz nu se justifica frigiderul/congelatorul..Fa practic si masoara cu micrometrul si o sa te convingi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, si mai este o probelma pe care ai pierdut-o din vedere....contractia pe lungime se micsoreaza ff mult pe diametru. Ex Daca ai un ax cu lungimea de 25,12 mm si-l faci cerc rezulta un cerc cu diametrul de 8mm, corect. Desfaci cercul si-l contractezi, sa zicem ca pierde 0,12 mmm, il faci cerc, rezulta unul cu diametru de 7,96 mm , deci 0,04 , 4 sutimi , raportul 0,1 la 0,04 ...prim minim este 1 la 10..Si daca luam cazul nostru inseamna ca 0,04 va fi pe diametru 0,004 ..4 miimi..pai ce conteaza 4 miimi, ..Poate daca il introduci la -60 grd C, dar la -18 grdC ..nu este mare lucru. Stiu de cote de rulmenti, nu este o noutate, dar vreau sa-ti spun ca in acest caz nu se justifica frigiderul/congelatorul..Fa practic si masoara cu micrometrul si o sa te convingi

Dedant ma si gandeam ca o sa pui problema asa (vezi discutia veche cu diametrul de 2 ori) .Dimensiunile sunt direct proprotionale , suparafetele cu patratul si volumul cu cubul.

Coeficientul de dilatare daca-l aplici unui diametru sau unei lungimi tot acelasi drac e deci calculul era pentu mm 31X38(diferenta de temperatura)X11/1000000 dadea variatia de dimensiune. Ai cautat dupa cota de presare? Rulmentul care-l dusesem lui Adrian(asa se cheama meseriasul) desi era nou mie mi se parea ca joaca o idee, omul l-a presat si m-a pus sa vad cum e, numai avea nimic sezizabil iar el mi-a spus cum sta treaba ca se presupune ca vor fi presati si se lasa un mic joc care e luat la montaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si tu ce recomanzi ca orice rulment pe care-l scoatem dintr-un butuc sa-l racim la congelator in ideea ca intra mai usor si la dilatare va strange normal..asa inteleg. Si daca-l bati prin presare cu dornul de bronz sau cu o bucsa/teava pe camasa nu intra presat..sau se distruge cota interioara!? Am scos zeci de rulmenti si i-am montat la tem. mediului, si nu am avut probleme..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si tu ce recomanzi ca orice rulment pe care-l scoatem dintr-un butuc sa-l racim la congelator in ideea ca intra mai usor si la dilatare va strange normal..asa inteleg. Si daca-l bati prin presare cu dornul de bronz sau cu o bucsa/teava pe camasa nu intra presat..sau se distruge cota interioara!? Am scos zeci de rulmenti si i-am montat la tem. mediului, si nu am avut probleme..

In catalogul Urbis pana la 50mm spune ca nu e nevoie de "tratament termic" peste da. Acum ce sa zic rulment de 100mm tot cu ciocanul l-am bagat :D dar in aluminiu insa daca ai fier cu fier atunci e mai dificil. De exemplu coroana (pe care antrena pinionul de la bendix) ce se baga pe volanta de Dacia 1300 se incalzea si intra super usor (pur si simplu cadea ca in oala cum ai spus tu), dupa ce se racea era beton pe volanta.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cota rulmentului este cu 0,03 pana la 0.05 mai mica decat cota camasii. Deci atata vreme cat nu il bagi inclinat el ar trbui sa intre destul de usur fara a fi nevoie de congeletor. Dar si bagatul la congelator ajuta , 0.01 conteaza la un montaj cu presare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil.. de la caz la caz in functie de situatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cand se bucsaza un ax tot cu ajutorul temperaturii se face. Se executa bucsa cu cateva sutimi mai mici care prin incalzire se dilata , se pune pe ax apoi prin racire bucsa se strange pe ax

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cota rulmentului este cu 0,03 pana la 0.05 mai mica decat cota camasii. Deci atata vreme cat nu il bagi inclinat el ar trbui sa intre destul de usur fara a fi nevoie de congeletor. Dar si bagatul la congelator ajuta , 0.01 conteaza la un montaj cu presare.

 

Ai dreptate, este mai usor sa incalzesti si sa rezulte o dilatare, decat sa racesti, ai nevoie de conditii speciale si temp. scazute. Temp de 100 grd si peste se obtin rapid si simplu, numai ca nu in toate cazurile poti sa aplici flacara deschisa..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ai dreptate, este mai usor sa incalzesti si sa rezulte o dilatare, decat sa racesti, ai nevoie de conditii speciale si temp. scazute. Temp de 100 grd si peste se obtin rapid si simplu, numai ca nu in toate cazurile poti sa aplici flacara deschisa..

Da si tu ai dreptate. Am vrut sa evidentiez ca si 0,01mm conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cota de presare din cate am aflat eu (data si in catalog) este de 1-1,5 sutimi in cazul lui Geo el strangand rulmentul cu 1,3 sutimi a mai avut de presat 0,2 sutimi sau daca era presarea la rulmentul ala de 2 sutimi avand in vedere ca axul nu intra presat l-a ajutat de la 2 la 0,7 sutimi.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana te foiesti cu presa cu ciocanu, cu dornu, cu butucu, cu camasa, ambele ajung la aceeasitemperatura. Bine, daca pe unii ii ajuta, nu zic nu.

Acum 50.000 de km am avut de schimbat la masina o porcarie de rola intinzatoare pt cureaua de accesorii. Se schimba doar rola. Si costa aproape 80eur. Rola de plastic.

2 ciocane in rola cu grija, cumparat rulment cu 2 eur, montat la loc in rola de plastic tot cu 2 ciocane si asta a fost. Am avut noroc ca nu a crapat, dar am riscat. Si in ziua de azi e tot acolo, pe masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...