Sari la conținut

De Trial Nu E Nimeni Pasionat?


Postări Recomandate

CATI ANI TI-AU TREBUIT SA AJUNGI PANA LA ACEST NIVEL? CURIOS.

Motorul am cumparat in data de 2007.07.18 (m-am uitat pe contractul de V-C :crack: )

Deci de 1 an fac trial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 191
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

spune mi te rog, in niste posturi de alea tale spui ca motoarele de trial sunt construite sa traga in rpm mici, ca trag bine de jos parca etc....ma intereseaza de unde ai aceste info, ca asa cum ti am scris pe pm, vreau sa cumpar unu pt enduro, si m ar interesa mai mult detalii vis a vis de motorul in sine si de cat duce un set motor, etc, exploatar, intretinere...

 

acum alta intrebare pt cine se pricepe, imi iau motor de trial in regula dar care nu e street legal, spuneti mi va rog , daca ii pun semnale and sheet il fac street legal sau mai bine ii pun acte de minsk? joke

deci cum as putea sal fac street legal un motor care nu e?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motor strict de trial nu e foarte potrivit pentru enduro 'normal'. Pe langa faptul ca nu are sa si ca are rezervor foarte mic, problema cea mai mare e la pilotajul in sine. O motocicleta de trial are aproape toata greutatea in spate, deci nu e deloc echilibrata; daca adaugi si raportul scurt al cutiei de viteze, iese ceva destul de diferit de o motocicleta clasica de enduro. Necesita astfel un timp de ajustare, si chiar si apoi eu nu cred ca e comoda la 'portiuni de legatura' (adica un forestier mai lung, de exemplu, unde s-ar merge in mod normal cu viteza relativ constanta). Bineinteles, asta nu inseamna ca nu poti face enduro cu ea; daca vrei, poti, evident.

 

Iar daca vrei neaparat sa-ti cumperi o motocicleta trial pentru enduro, atunci incearca macar sa te axezi pe un model pentru care exista kit 'long ride' (adica sa/rezervor suplimentar). Eu insa recomand un TRide pentru asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este perfect adevarat, dar am 1,65 si 70 de kile, cu altceva nu pot, iar scorpa e buna dar scumpa....sa ii pun eu, rezervor ii gasesc o solutie, de adaptat la fel.ideea mi se trage de la ce am avzut in franta pe scorpa de trial cu kit de sa erau femei care faceau trasee de enduro fara sa clipeasca dar e adevarat, cand ai de mers constant te cam chinui

 

Eu acum intreb din pct de vedere strict al motorasului, daca il supraincalzesc daca merg 80-100 km sau cum e treaba? deci diferenta al motor daca stie cineva, cum e cu intretinerea, motoarele daca sunt mai fragile, daca vreau sal folosesc la enduro si in oras, sai maresc oare radiatoru....

cum e cu inmatricularea unuia care nu e street legal, pot sai fac conversia daca ii pun lumini?

 

 

problema e ca altceva nu pot conduce, deci trebuie sa gasesc solutii la motoare de trial. va multumesc anticipat la cei care ve ti posta in ajutor.

Editat de enduro_rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spune mi te rog, in niste posturi de alea tale spui ca motoarele de trial sunt construite sa traga in rpm mici, ca trag bine de jos parca etc....ma intereseaza de unde ai aceste info, ca asa cum ti am scris pe pm, vreau sa cumpar unu pt enduro, si m ar interesa mai mult detalii vis a vis de motorul in sine si de cat duce un set motor, etc, exploatar, intretinere...

Informatia il am de aici: http://www.trialmotor.hu/faq/motorok

Este o descriere in limba maghiara. Scrie ca "iszonyatos nyomatĂŠk", care inseamna cuplu brutala.

Motoarele de trial nu au power valve, si nici toba nu are forma aceea ca si ce au tobele de enduro. Si toba si power valve-ul face ca motorul sa fie mai puternic in turatii mari, dar sa aiba cuplu mai mica la turatii mici. De aceea motocicletele de enduro la turatii mici sunt slabi, iar la turatii mari sunt foarte puternici. La trial e invers. Are cuplu la turatii mici, dar nu-i foarte puternic la turatii mari, si puterea creste liniar si controlabil. Nu-i ca si la enduro, unde puterea creste brusc cand deschide power-valve-ul. Un motor de trial de 270 cmc are 22 de cai la turatia maxima. Acel 22 de cai nu-i mult pt. 270 cmc, dar la trial asta nu-i o problema. De fapt ii un avantaj, fiindca multe trasee de trial sunt noroioase, si alunecoase. Cu un motor de 60 de cai ai fi mort acolo, ca nu ai reusi sa gasesti aderenta.

Si daca te uiti la forumuri de trial in limba engleza, (de ex.: http://www.trialscentral.com/forums ) vei vedea ca la toate motocicletele de trial prima chestie despre care se vorbeste este cuplul. Restul vina dupa aceea. :laugh:

Si de fapt eu vorbesc din experienta, adica si motocicleta mea de trial are cuplu, si de multe ori ma surprinde, ca turatia e super mica si totusi trage motorul.

Nu stiu de unde esti, dar daca vei avea ceva treaba pe la Satu Mare, atunci motocicleta mea se poate incerca oricand. :crack:

 

acum alta intrebare pt cine se pricepe, imi iau motor de trial in regula dar care nu e street legal, spuneti mi va rog , daca ii pun semnale and sheet il fac street legal sau mai bine ii pun acte de minsk? joke

deci cum as putea sal fac street legal un motor care nu e?

Cea mai simpla metoda ar fi sa faci cu cineva un contract de V-C si sa scrii ca are 49 de cmc. In realitate si la GasGas, si la Beta etc. exista model de trial de 49 de cmc, care ii facut pentru copii mici. :laugh:

Asa arata: http://www.trialsnz.com/images2/2007txt50cadetlhs.jpg

Acum daca un politist, care in viata lui nu a vazut inca motor de trial, se uita la motorul de trial, atunci vede ca e mic, de fapt si motorul in sine pare mica, si poate sa creada linistit ca ii de 49 de cmc.

Deci, dupa ce ai facut contractul de V-C de 49 de cmc, atunci ar trebui sa-l inscrii la primarie, si gata.

 

Un motor strict de trial nu e foarte potrivit pentru enduro 'normal'................

"someone_else" are dreptate.

 

Eu asa stiu ca de aceea pare ciudata pozitia de pilotaj, fiindca greutatea e jos. E in mijloc, de exemplu la GasGas 49% din greutate e in fata, iar 51% in spate, dar punctul de greutate e jos. Astfel e mai stabil lateral cand stai pe loc, dar e mai ciudata cand mergi. Totusi eu stiu de foarte multi rideri care fac enduro cu un motor de trial. Nu trebuie foarte mari modificari. Trebuie sa pui un pinion mic in spate (sau evindent in fata una mai mare), si de fapt cu asta esti gata. Cel de care am auzit eu ca face enduro cu motor de trial avea obiceiul sa puna benzina intr-un flacon plastic de suc, si il pune in geanta, si cu asta gata. Motocicletele de trial au un consum destul de mic, deci de obicei nu ai mare problema cu benzina. Si se poate cumpara foarte ieftin un flacon cu baza patrata, care-i facuta special pt. motor de trial si se poate prinde in locul farului de fata, si poti pune si in ala 1 litru de benzina.

Scaun poti sa faci una si tu singur acasa. Nu mi se pare mare lucru.

Bineinteles cea mai buna solutie e sa iei un kit "long ride" dar e foarte scump, deci eu nu recomand.

 

daca il supraincalzesc daca merg 80-100 km sau cum e treaba? deci diferenta al motor daca stie cineva, cum e cu intretinerea, motoarele daca sunt mai fragile, daca vreau sal folosesc la enduro si in oras, sai maresc oare radiatoru.

100% ca nu-l vei supraincalzi. Motoarele de trial au in sine un ventilator mare, si radiator mare. La trial in 70% din timp stai pe loc !!! Dupa aceea faci o saritura, turezi motorul la maxim, sari, si iarasi stai pe loc, sau mergi foarte incet cu maxim 5 km/h. Deci motoarele sunt facut sa aiba racire foarte buna, fiindca altcum non-stop ai fierbe lichidul de racire.

Deci daca mergi cu viteza, atunci o sa aiba racire muuuuult mai buna. 100% ca nu-l vei supraincalzi. Probabil o sa fie mai greu sa-l supraincalzesti decat un motor de enduro !!

Cel de care am vorbit mai inainte, ca face enduro cu motor de trial, inca nici o singura data nu a supraincalzit motorul !

Editat de F_Krisztian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

erau femei care faceau trasee de enduro fara sa clipeasca dar e adevarat, cand ai de mers constant te cam chinui

 

Daca stii franceza, merita citit testul asta comparativ, pentru a intelege cam care sunt problemele cu folosirea unui trial pentru enduro.

 

 

Eu acum intreb din pct de vedere strict al motorasului, daca il supraincalzesc daca merg 80-100 km sau cum e treaba? deci diferenta al motor daca stie cineva, cum e cu intretinerea, motoarele daca sunt mai fragile, daca vreau sal folosesc la enduro si in oras, sai maresc oare radiatoru....

 

Pai aici difera mult motorul la care te referi, ca sunt motoare si motoare. E diferit un Scorpa SY care are motor de WRF de un Montesa sau Gas-Gas de competitie trial. Unele sunt mai specializate decat altele. Daca nu ai probleme de ordin lingvistic, baga cate o nara pe forum-uri straine si afla de la cei care folosesc asa ceva. Pe ThumperTalk vazusem mai multe referinte la femei care folosesc motoare de trial la enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super filmul. Bravo tie!

ORicum cred ca inainte ai facut tricks cu bicicleta, nu?

Mersi. :crack:

Da, asa este cum ai zis.

Din pacate n-am avut motor deloc in viata mea. Nici scooter n-am avut niciodata. DAR, am avut bicicleta de trial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DAR, am avut bicicleta de trial.

 

te-am prins :crack: Se vede ca ai un simt al echilibrului bine antrenat. Bravo tie.

Eu am mers putin cu o motoreta de trial. Dar la 1.90 si 98 de kile e f complicat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiindca totusi am auzit de la mai multi ca n-au reusit sa rezolve problemele de codec-uri, si astfel nu a mers videoul descarcat, de aceea l-am pus si pe youtube:

Aici ii:

http://www.youtube.com/watch?v=a3VlPXuGLv8

Totusi, calitatea e mult mai slaba, deci daca ai codec-urile necesare, atunci neaparat recomand sa te uiti la fisierul de 88 mb, care se poate descarca (link-ul e pe pagina anterioara).

 

Se poate descarca de pe internet Championatul Mondial de Trial de OUTdoor, 2007, Spania. Calitatea de video si sunet e buna! Din pacate din aceasta cauza marimea e destul de mare. E foarte interesant fata de concursurile indoor, unde obstacolele sunt patratice. La outdoor chiar se urca pe stanci, si toate obstacolele sunt naturale. Merita vazut.

Pentru descarcare:

http://www.trialmotor.hu/files/contentimag...20-%20Spain.mpg

Click dreapta -> Save Target As

786 mb

 

O imagine scoasa din video:

2007%20Trial%20Outdoor%20-%20Spain%20-%20Preview.jpg

Editat de F_Krisztian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

krsitian, daca ai putea sa ma ajuti sa intrebi cumva pe forumul unguresc cam care ar fi cel mai eftin model care sa il gasesc inmatriculabil la ei...si la ce pret.daca nu gasesc nimic inmatriculabil, cred ca o sa merg pe strzile patriei pe un minsk frumos de tot :unsure: , minsk in acte...

 

aptopo unde ai seriile puse la motor?

Editat de enduro_rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

krsitian, daca ai putea sa ma ajuti sa intrebi cumva pe forumul unguresc cam care ar fi cel mai eftin model care sa il gasesc inmatriculabil la ei...si la ce pret.daca nu gasesc nimic inmatriculabil, cred ca o sa merg pe strzile patriei pe un minsk frumos de tot :blbl: , minsk in acte...

 

aptopo unde ai seriile puse la motor?

Deja am si pus intrebarea pe forum. N-am putut intreba in general, ci am pus intrebarile in cateva anunturi de motociclete. Deci am intrebat daca sunt inmatriculabile sau nu. Numai nu stiu cat de repede o sa primesc raspunsuri, ca la anunturile au fost puse numai numere de telefon, deci e posibil ca proprietarul sa nu aiba internet acasa... Dar o sa vedem. Daca nu o sa primesc raspuns pe internet, atunci eventual il sun eu si intreb ca care-i situatia. :disappointed:

 

Despre o motocicleta stiu 100% ca inca nu s-a vandut si ca ii inmatriculabil. Ii destul de noua, si astfel bineinteles si pretul e mai mare, dar totusi iti arat numai sa-l vezi. Stiu ca tu cauti ceva mai veche, si cum am mai zis am scris intrebarile pe forum si o sa vedem raspunsurile.

Deci: http://www.trialmotor.hu/node/397

Ii un Sherco din 2007, 2.9 (deci motor de 272 cmc, 2T), 69.5 kg.

Motocicleta e in stare absolut perfecta, aproape complet noua. Abia a fost folosit cateva luni.

Pretul este 925.000 Ft. Deci 3.950 euro. (nu stiu daca-i negociabil sau nu)

 

Poze:

(Pe poze nu o sa vezi chestiile ce trebuie la inmatriculare, ca le-a dat jos. Dar bineinteles le are, si poate sa-l monteze inapoi fara probleme. Asta stiu sigur fiindca m-am intalnit personal cu proprietarul la concursul de trial langa Budapesta.)

4.jpg

Cea din mijloc ii:

1.jpg

 

Aproape am uitat de intrebarea a doua.

Deci seria pe motor e destul de usor de gasit. E o motocicleta de trial, nu are multe componente de care sa nu vezi motorul.

Pe motocicleta mea aici ii:

Unde este litera "B":

seria.jpg

Dar difera la fiecare marca. Totusi e simplu sa-l gasesti, numai trebuie sa descarci manualul de utilizare de pe site-ul respectiv (www.gasgas.com, www.beta.com, www.sherco.com etc.)

Si acolo scrie unde-i seria de cadru si de motor...

Editat de F_Krisztian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut Kristi, mersi mult de tot de informatii.pana la urma ori gasesc ceva inmatriculabil dar sa vezi dracie am vb la rar si trebuie s afac oricum omologare cica individuala pentru ca ei habar nu au d emodelele astea...sau trebuie sa fie omologata in Ungaria, ca sa le fortez mana...sau fac chestia aia cu motor de 50 de cm, ar cica e imposibil...ca trebuie sa am ceva naiba stie...aptopo e unu eduard care vinde un motor dein 1992 pe acolo prin partea ta de tara, da nu are acte nu are nimic ai idee ce e cu el....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar sa vezi dracie am vb la rar si trebuie s afac oricum omologare cica individuala pentru ca ei habar nu au d emodelele astea...sau trebuie sa fie omologata in Ungaria, ca sa le fortez mana...
Daca cumperi motor care se poate inmatricula, ala deja-i omologata in Ungaria, si probabil deja inmatriculata in Ungaria. Deci ce-i de la rar nu trebuie sa faca omologare individuala. Trebuie sa procedezi la fel ca si la o motocicleta oarecare adusa de afara. Deci il radiezi acolo, si il inmatriculezi aici, si atat. E simplu.

 

sau fac chestia aia cu motor de 50 de cm, ar cica e imposibil...ca trebuie sa am ceva naiba stie...
Despre asta nu pot sa vorbesc cu 100% siguranta, fiindca eu inca n-am facut asa ceva. Dar am auzit de la cineva ca avea o motocicleta mai mare de 50 fara acte. Si a facut un contract de V-C cu verisorul lui sau nu mai stiu cu cine, si au scris in contract ca are 49 de cmc. Si a mers la primarie, si a scos numere din ala galbene pentru scooter. L-a pus pe motor, si atat, il folosea fara probleme.

In cazul tau e mult mai buna situatia, fiindca motorul e foarte necunoscuta. Chiar daca te opreste un politist prost care nu te crede ca are numai 50 de cmc, si te duce la rar, nici atunci nu vei avea probleme, ca nici de la rar nu o sa stie ca cate cmc are. :blbl:

Dar daca vrei sa fii 100% sigur, atunci ai putea sa scrii in contractul de V-C, ca ii GasGas Kadet, sau Sherco 0.5, deci modelul Real de GasGas de trial care in realitate are numai 50 de cmc. Numai ca ei nu vor da seama ca a ta de fapt e de ex. GasGas Txt Pro 280. Pe motor nu scrie niciunde ca cate cmc are, si nici modelul motocicletei. Cateva stickere sunt pe cadru, pe care scrie ca TXT Pro, dar ala poti sa le dai jos fara probleme. De fapt mie mi-a venit jos stickerele fiindca din greseala am varsat pe ele benzina. :disappointed:

 

aptopo e unu eduard care vinde un motor dein 1992 pe acolo prin partea ta de tara, da nu are acte nu are nimic ai idee ce e cu el....
Dap, il cunosc prin internet, dar nu am intalnit cu el inca niciodata, desi eu sunt in Satu Mare, iar el in Baia Mare, deci distanta intre noi e numai 67 km. Am vrut sa facem un antrenament impreuna, dar o data eu n-am avut timp, n-am avut masina cu care sa duc motorul etc.

Daca vrei poti sa-ti dau ID-ul lui de messenger.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vesti interesante:

Am registrat pe forumul de trial din Italia, si am postat acolo cateva raspunsuri/intrebari etc. Eu nu vorbesc limba, dar am folosit un program de translatare automata.

Am fost contactat prin mesaj privat de cineva de pe forum ca el cunoaste cineva de la FMI (Federazione Motociclistica Italiana) si ca acest FMI vrea sa organizeze in Romania un concurs de trial de nivel inalt. Din pacate nici el nu stia prea multe amanunte. Am dat numarul meu de telefon, si azi am fost contactat de cineva de la FMI de la sectia de trial sau ceva de genul. Era pregatit ca nu vorbesc limba italiana, si avea o femeie acolo care vorbea perfect limba romana, deci convorbirea mergea fara probleme. Omul zicea numele lui, care am vrut sa-l notez, sa ma uit pe internet pe (http://www.federmoto.it/) ca despre cine-i vorba, dar era un nume italiana, si suna asa de ciudat ca nici nu stiam ca cum sa-l scriu jos, si dupa aceea l-am uitat. :disappointed:

El are in Romania ceva rude, si o sa vina in august la ei, si Satu Mare sta in drum cat de cat, si vrea sa vorbeasca cu mine, fiindca momentan eu sunt singurul motociclist de trial din Romania pe care-l cunoaste, si daca as putea sa-l ajut cu informatii in legatura ca cum sta acest sport la noi, etc.

Deci, vestea importanta este ca, e posibil (bineinteles nu-i sigur) ca FMI va organiza ceva aici, si poate ca asta va ajuta la raspandirea acestui sport in Romania. Cam atat. Vom vedea in august ca exact despre ce-i vorba. O sa revin cand o sa aflu vesti noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum e cu intretinerea, motoarele daca sunt mai fragile

Am stiut ca am vazut undeva o intrebare la care am uitat sa raspund.

Daca vine vorba de intretinere, atunci pot sa zic ca situatia e foarte buna. Motorul e foarte fiabil. Are cilindru Nikasil. Din cauza ca turatia de obicei este foarte mica, si din multe alte motive, motorul numai foarte foarte rar are probleme. Pistonul tine aprox. 6 ani !!! (Bineinteles presupunand ca filtrul de aer e curatat regulamentar.) Motoarele nu sunt fragile, si foarte rar patesc ceva daca pici. Totusi ghidonul se indoaie daca pici una mai tare, mai rar se rupe scarita. Plasticul din spate e flexibil, dar cateodata se poate rupe si ala. In rest nu prea poti face daune.

Consumul e foarte foarte bun. Intr-o ora consuma 0.7 litri ! Bineinteles vorbesc de o ora de facut trial. Daca nu faci trial ci un fel de tura (totusi fara sa fie tinut motorul la turatii mari non-stop) atunci consumul e 1 litru, poate un pic mai mult.

In rest numai consumabilele raman. Cauciucuri, saboti de frana, lant, pinioane si atat.

Editat de F_Krisztian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vesti interesante:

Am registrat pe forumul de trial din Italia, si am postat acolo cateva raspunsuri/intrebari etc. Eu nu vorbesc limba, dar am folosit un program de translatare automata.

Am fost contactat prin mesaj privat de cineva de pe forum ca el cunoaste cineva de la FMI (Federazione Motociclistica Italiana) si ca acest FMI vrea sa organizeze in Romania un concurs de trial de nivel inalt. Din pacate nici el nu stia prea multe amanunte. Am dat numarul meu de telefon, si azi am fost contactat de cineva de la FMI de la sectia de trial sau ceva de genul. Era pregatit ca nu vorbesc limba italiana, si avea o femeie acolo care vorbea perfect limba romana, deci convorbirea mergea fara probleme. Omul zicea numele lui, care am vrut sa-l notez, sa ma uit pe internet pe (http://www.federmoto.it/) ca despre cine-i vorba, dar era un nume italiana, si suna asa de ciudat ca nici nu stiam ca cum sa-l scriu jos, si dupa aceea l-am uitat. :lol:

El are in Romania ceva rude, si o sa vina in august la ei, si Satu Mare sta in drum cat de cat, si vrea sa vorbeasca cu mine, fiindca momentan eu sunt singurul motociclist de trial din Romania pe care-l cunoaste, si daca as putea sa-l ajut cu informatii in legatura ca cum sta acest sport la noi, etc.

Deci, vestea importanta este ca, e posibil (bineinteles nu-i sigur) ca FMI va organiza ceva aici, si poate ca asta va ajuta la raspandirea acestui sport in Romania. Cam atat. Vom vedea in august ca exact despre ce-i vorba. O sa revin cand o sa aflu vesti noi.

la ce te gandesti??la ceva indoor sau outdoor...???

 

a fost o etapa de campionat mondial facuta la bucuresti cu ani de zile in urma la sala sporturilor...daca vrei te pot ajuta cu asa ceva...daca merge pe outdoor am terenul perfect ptr asa ceva la marginea orasului si o multime de prieteni prin media nationala care ar pune umarul(tvr 2,antena1,pro tv)..mai ales ca valcea e in mijlocul tarii garantat o sa vina bikeri din toata tara..

 

PS..primarul ne va ajuta garantat cu tot ce e cazul..tribune,jandarmi,etc etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...