Sari la conținut

Rodajul


Postări Recomandate

Pai fratilor, uite cum sta treaba: mi-am facut si eu motoru' la trotineta mea, adica alezat cilindru, schimbat bolt si bucsa de la biela + piston si segmenti noi. La inceput mi se parea normal sa se incinga si sa ajunga la calare (s-a intamplat de vreo 2 ori), asadar trebuia sa opresc din 2 in 2 Km sa se raceasca. Dupa ce am facut 300 de km, fara sa o forjez (50 Km/h) tot asa se intampla. Pai cand draq se termina rodajul asta ca ma dispera. Am facut in week-end 30 de km in 4 ore :D . Care cunoasteti mecanica dati-mi, va rog o solutie ca-i dau foc trotinetei.

 

multam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce motor ai ? Explica-ne cum e cu ungerea.

MZ RT 125. Motorul e in 2 timpi, ungerea, normal, cu amestec - ulei in benzina. Dupa sfaturile cunoscatorilor ii pun 40g de ulei la 1 l de benzina. Inainte de a-l repara ii puneam 25 g/l. Folosesc un ulei de la Agip (nu stiu cum ii zice), semisintetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit de un caz(Mz etz250)in care omul a facut rodajul cu ulei in care a bagat aditiv(LiquiMoly),impotriva uzurii.Ei bine,la "terminarea" rodajului,dupa 1200Km,la un fortaj mai serios,motorul s-a blocat cam pe la 100 la ora(trinta grea),din cauza ca,datorita aditivului si a uleiului prea bun folosit,motorul nu s-a prea rodat.Oare nu e si la tine la fel?Inafara de asta,cred ca nu ar strica sa reglezi avansul mai mic(in jur de 1,5 mm)pentru a preveni incalzirea accentuata a motorului,si sa nu faci rodajul la amiaza cind e mai cald afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai sa micsorezi avansul o sa obtii efect invers decat cel scontat adica o supraincalzire a motorului!

Verifica daca nu cumva ai pistonul sau segmentii de o cota de reparatie mai mare decat cota la care ai alezat cilindrul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica daca nu cumva  ai pistonul sau segmentii de o cota de reparatie mai mare decat cota la care ai alezat cilindrul.

Pai nu prea are cum. M-am dus la un mester care mi-a facut totul. Nu cred ca le-a facut la cote diefrite. Mi-a alezat cilindrul, apoi mi-a facut piston si segmenti dupa el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:( Vezi să nu-ţi fi făcut meşteru' pistoanele din aluminiu de.. :ph34r: tingiri reciclate, cu cotă de dilatare aberantă, motiv pentru care cum se-ncinge, cum se calează! De altfel, pistoanele nu sunt perfect cilindrice, au aspect de trunchi de con, cu baza la fustă, deoarece grosimea materialului este mai mare în capul pistonului, de unde şi dilatare mai mare. Poţi să scoţi un piston şi să te uiţi la urmele de frecare (eu am avut unele care erau "butoi", frecau pe la mijloc) sau le scoţi, le măsoară cota la 20 grade, le fierbi în apă (100 grade) şi măsori din nou cotele......să vezi atunci surprize, pardon stupize, stupize... :(
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu intuiesc aici 2 cauze posibile:

-->Mesterul nu ti-a nimerit cotele: piston prea mare sau rectificat prost, cu denivelari, cilindru alezat inegal etc

-->Aliajul din care e facut pistonul se dilata mai mult decat trebuie la cresterea temperaturii (cel mai probabil).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistoanele nu se toarna, decat daca nu nu ai absolut nici o posibilitate de a face rost de un piston original, dupa care se alezeaza cilindrul la cota care sa fie compatibila cu pistonul respectiv. Segmentzii de asemenea, nu se fac la strung .... Oricum, din toate exemplele auzite de mine, si la motociclete si la masini, nici o tentativa de a turna un piston nu a reusit....

In ceea ce priveste rodajul - experientza proprie - mers cu simsonul in stilul meu caracteristic - blana fara mila, din pacate cu avansul prea mare (are mai multa putere, dar se incinge mai rau), a fiert uleiul, motorul a scuipat tot uleiul pe epurator - la intoarcere nu mai avea ulei de barbotaj - concluzie - s-a gripat pistonul in cilindru. L-am lasat sa se raceasca o leaca, apoi am ajuns acasa. Surpriza, dimineatza - motorul are super - compresie - la rece, pana sa pornesc motorul (deci fara ulei pe la piston/cilindru/segmentzi) concluzie - tocmai am realizat cea mai brutala dar eficienta metoda de rodaj... - o calare mica, fara ulei :ph34r:. Chiar astept pareri despre metoda asta. Prima senzatzie normal e ca "nu e bine sa faci asa", dar iata rezultatele.... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de informatii

 

Mda. Asta la care mi-am facut eu setul (nea Misu) face pistoane din materialul rezultat din alte pistoane topite. Cine stie de cate ori a fost topit si refacut pistonul meu... Asta e. Acum s-a mai rodat si se incinge mai greu. Pentru toate astea, singura solutie pe care o vad e O JAPONEZA. :ph34r: . O sa fie si asta. Pana atunci sper sa mearga trotineta asta (saptamana viitoare plec la Suceava cu ea). Urati-mi bafta :( :( :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...