BogdanSB Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 Va salut si bine v-am gasit! Dupa o perioada lunga in care legislatia mi-a pus bete in roate si anume obligandu-ma sa pot conduce categoria A doar de la 24 ani am reusit in sfarsit sa imi cumpar o motocicleta si tot odata sa incep scoala de soferi pentru aceasta categorie. Sambata 18.04.2015 am achizitionat prima mea motocicleta, dupa lungi cautari, telefoane, sfatuiri cu prietenii (care au zis sa aleg altceva pentru ca este prea puternica Yamaha) am ajuns sa merg spre Buzau de unde am cumparat o Yamaha YZF R6 fabricatie 03.12.1999 adusa din Italia acum un an si nerulata RO. Despre moto as putea zice ca: are toate piesele originale, carenele sunt ca noi inca mai au buretele pe interior, cutia schimba perfect, motorul merge rotund, are o toba sport leo vince carbon care este calma pana pe la 6000rpm iar dupa o i-a razna. Mai trebuie sa o inscriu, sa ii fac schimbul de ulei, si sa o spal pentru ca e plina de praf. Ieri am dat cateva ture de strada pe moto, fiind si prima data nu am depasit 30-40 km/h. Marti o sa incep si sedintele de condus si sper cat de curand sa ies cu ea pe strada cu toate actele in regula. Am inceput sa achizitionez si din echipament, pe sfarsitul saptamanii o sa primesc o casca Nolan N85 sper ca am facut o alegere buna. O sa atasez mai multe poze cand vremea imi va permite, deocamdata doar atat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ctrad Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 (editat) +/- 1 Editat Aprilie 20, 2015 de ctrad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanSB Postat Aprilie 20, 2015 Autor Share Postat Aprilie 20, 2015 Nu vad de ce este o tragedie, sunt constient ca este o motocicleta puternica, strada mea are 500m, ca oricare altul am vrut sa vad cum este pe motor, sa nu te gandesti ca la test drive cand am cumparat-o am mers eu pe ea. Am 5 ani de permis dar si eu cred ca nu are nimic de a face cu categoria A innafara de regulile de circulatie. Luna viitoare o sa o duc la RAR dar tot pe remorca cum am adus-o pentru ca nu pot risca sa raman fara permis inclusiv cat B. Orice sfaturi sunt binevenite fie ele si mai dure. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ctrad Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 Au fost destul de dure ...tocmai de aia am si editat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andutzu_85 Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 tragedie este faptul ca:ti-ai luat motor destul de puternic..nu ai echipament,nu ai permis...dar dai ture cu ea... p.s. este o diferenta destul de mare de la masina la motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 te-ai mai dat cu ceva pe doua roti, mai rapid ca o bicicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanSB Postat Aprilie 20, 2015 Autor Share Postat Aprilie 20, 2015 Am mers pe scooter dar nu foarte mult. Probabil nu trebuia sa scriu ca am dat cateva ture de strada? nu stiu? voi cum ati fi procedat daca va doreati un lucru atat de mult? Echipamentul o sa vina incet incet, pana termin scoala voi avea si echipament. Casca este cumparata deja trebuie sa soseasca, mai ramene restul: geaca, manusi, cizme pt moto, genunchiere, ceva blugi anti vant am inteles ca sunt. O sa o folosesc pt a merge la servici cand e frumos afara. in jur de 20km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 Cam toti am mai comis-o in diferite forme. Ce sa zic, cum ti-o fi norocul... depinde de tine daca intri in statistica incepatorilor cu motoare prea puternice sau nu. In rest, bafta la examen... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andutzu_85 Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 nu mi-o lua in nume de rau...eu mi-am dat doar o parere....stiu cum e sa te manance incheietura....dar incearca sa te abtii...sau daca tot vrei cauta un drum laturalnic si necirculat..si nu scapa mana in gaz mai mult decat trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NeoZealot Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 Despre moto as putea zice ca: ...........este calma pana pe la 6000rpm iar dupa o i-a razna. Mai trebuie sa o inscriu, sa ii fac schimbul de ulei, si sa o spal pentru ca e plina de praf. Ieri am dat cateva ture de strada pe moto, fiind si prima data nu am depasit 30-40 km/h. cum ai reusit sa treci de 6000 ture si sa nu treci de 30 la ora? ai grija cu moto ca te poate surprinde usor si peste 1 luna cand ai sa crezi ca poti face orice mai gandestete.... sar putea sa ti se para(sigur o sa ti se para) si atunci se intampla lucrurile frumoase.... asta ascult-o de la unu care a patit fix asta pe fix aceeasi motocicleta in urma cu 5 ani.... totusi sa stii ca dintr-un accident usor se invata multe ca de atunci toate bune si frumoase asta daca ai norocul sa te duci in sant singur si nu pe contrasens sau intrun stalp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 a turat-o pe loc. ...vorbea despre toba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanSB Postat Aprilie 21, 2015 Autor Share Postat Aprilie 21, 2015 Am mers pe treapta a2a mai mult mi-a fost frica sa urc. Toba? am turat-o pe loc in curte, e numai buna ca nu face zgomot in ture mici si nu o sa trezesc vecinii cand plec la 7:00 la servici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NeoZealot Postat Aprilie 21, 2015 Share Postat Aprilie 21, 2015 cred ca mi-au fugit ochii de nu am observat la urma ca era vb de toba ...my bad, scuze. dar celelalte raman in picioare cu increderea care o ai pe moto dupa o luna si care este foarte falsa. oricum daca esti cat de cat cu capul pe umeri e o moto ok si pentru incepatori iar vorbesc din experienta pt ca eu sunt unul din ei. Bafta si asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 21, 2015 Share Postat Aprilie 21, 2015 (editat) Scenariul e clasic. R6-le asta e chiar superpericulos, e foarte instabila la acceleratii, roata fata ramine descarcata si la orice denivelare incepe sa vobleze. Multi au murit, multi au avut accidente grave cu R6, incepatori toti. Nu e o moto de incepatori. Un CBR600RR era de 10 ori mai indicat. Editat Aprilie 21, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanSB Postat Aprilie 21, 2015 Autor Share Postat Aprilie 21, 2015 Pana o sa vina ziua cand o sa ies pe strada cu moto vreau sa ii mai aduc cateva imbunatatiri/protectii si anume: ma gandeam sa imi fac la strung niste crash-paduri din teflon sau vad eu ce plastic gasesc din care sa le pot confectiona. Daca se poate as vrea sa aflu locurile unde vin montate si cate bucati ar trebui. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jakk Postat Aprilie 21, 2015 Share Postat Aprilie 21, 2015 Era sa imi rup gatu din asa ceva de vro doua ori ca incepator , prima data blana in treapta 1 pe la 11000 rpm s-a ridicat o jumatate de metru , taiat gaz brusc pus roata fata jos intru intr-un mega voblaj de habar nu am cum am scapat fara sa ma imprasti + ca am uitat sa trag ambreaju si mi sa blocat roata spte de sarea pe asfalt si nu stiam de ce . La a doua faza tot la fel , blana a intaia cauciuc spate sters pe la 10000 rpm imi fuge odata in stanga o data in dreapta de mam trezit din sa pe rezervor , la fel nici atunci nu stiu cum am scapat . Asa ca grije mare si nu forta pana nu inveti motocicleta , si chiar invatata o sa continuie sa te surprinda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanSB Postat Aprilie 21, 2015 Autor Share Postat Aprilie 21, 2015 Din perspectiva unui incepator nu vad de ce ai accelera 11000 rpm pe a1a ca sa demarezi? Fiind prima tura am lasat usor de ambreaj si cand am vazut ca da sa inainteze am ajutat-o putin din acceleratie dupa care am lasat de tot ambreajul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 1. uita de ea pana iti iei permisu 2. primele 2-3.000 km sa nu treci de 5-6.000 ture, dup-aia urci progresiv si doar cand esti f stapan pe sine si pe mobra, nu accelera brusc, nu folosi frana de motor brutal 3. primul sezon RESPECTA LIMETELE DE VITEZA la sange... 4. exerseaza undeva pe o strada pustie franarea de urgenta de la 20, 50, 70, 100 km/h sau si mai bine, urmeaza un curs moto pt incepatori (nu ma refer la ala de la scoala de soferi) 4. ai mare grija la curbe, nu musca mai mult decat poti sa mesteci...ia-o usor si PLMBA-TE pe cat mai multe drumuri virajate. NU TE "DA"....PLIMBA-TE. 5. ai grija la nisip, ulei, balegi, pietricele etc... 6. intretine bine mobra...un schimb de ulei nu e de ajuns, gumele tre' sa fie bune - sa aiba carne si maxim 4 ani, de preferat gume o compozitie mai moale, placute frane/lichid ok - etrierii sa functioneze bine...suspensia sa functioneze bine (ulei schimbat, sa nu curga, sa nu fie 'barca'), lumini etc... 7. GANDESTE RATIONAL... ca d-aia a trebuit sa astepti pana la 24 de ani, ca acum esti matur de tot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styuk Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 (editat) Ia-o incet. Nu te grabi si cel mai important, nu iesi cu bajetzYi. Oricum o sa te surprinda motorul(daca nu motorul, sigur traficul). Ideea este ca atunci cand o face sa ai viteza cat mai mica si spirit de reactie. motocicleta asta nu iarta si nu este nici docila. Motocicleta nu accelereaza liniar, de la 8k de ture are un zvac destul de puternic. Ideal ar fii sa nu o duci pana acolo nici macar afara. (In treapta a 6a de viteza la 110 km/h ai 6k de ture in cap, viteza care mi se pare mai mult decat decenta). Nu ii da sa vezi "cat prinde". Cauta pe youtube daca esti curios de asta. Nu intra tare in curbe. Pe langa faptul ca esti la inceput, nu stii ce se afla dupa curba. Creste viteza de abordare a virajelor progresiv o data cu km adunati. Nu merge cu pasager la inceput. Saua pasagerului este mai sus decat cea pilotului, centrul de greutate o sa se ridice si motocicleta devine mai greu de manevrat. Accelereaza incet, nu ii dai tare in treapta I si a IIa(asta daca nu vrei sa schimbi cutia), schimba uleiul la timp si de calitate, verifica instalatia de racire(termocupla si ventilatorul sa functioneze, antigel sa ai) fiindca se incalzeste destul de tare mai ales vara, baga benzina de calitate. Asta in plus fata de ce ti s-a spus mai sus. Iti spun toate astea dupa primul sezon in compania ei. Uite aici povestea mea /index.php?/topic/704127-yamaha-r6/. Gasesti si ceva nelamuriri cu privire la ce ulei si inca cateva informatii. PS1:Si nu uita o replica celebra pe aici, "Platesti cu viata ta, greselile altora!"PS2:Execeptand cazul de la PS1, totul depinde doar de tine. Tu esti care decide daca vrea sa se dea mult si bine sau vrea sa devina statistica. Nu mori daca incepi pe R6. Mori daca esti necumpatat.PS3 Citeste si asta: http://jurnaldeghidon.blogspot.ro/2012/08/am-devenit-motociclistoare-cat-mai-am_31.htmlBafta la examen si scoala si sa ne auzim cu bine!L.E Poarta mereu echipament de protectie. Am atasat si o poza cu crash padurile unde vin prinse. Poti cumpara de calitate sau le poti face. Problema la cele facute este ca nu se rup cand trebuie. Cele de calitate se polizeaza in eventualitatea unei alunecari si se rup. Cele facute raman la locul lor si daca se agata in ceva ai sanse sa iti strambe cadrul. Editat Aprilie 22, 2015 de styuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 Mai bine protectie la cap si coloana, adica casca buna si protectie de coloana Alpine, Dainese, . Blugii antivint nu protejeaza genunchii la impact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 Am mers pe treapta a2a mai mult mi-a fost frica sa urc. Toba? am turat-o pe loc in curte, e numai buna ca nu face zgomot in ture mici si nu o sa trezesc vecinii cand plec la 7:00 la servici. Mergi cu ea la servici? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanSB Postat Aprilie 22, 2015 Autor Share Postat Aprilie 22, 2015 (editat) da, o sa merg dupa ce obtin permisul si cand este frumos afara, deocamdata ma uit la ea cum sta in garaj. » Post actualizat in 22 Apr 2015 17:54Multumesc pentru sfaturi si idei fiind la inceput o sa imi fie de ajutor! Azi a sosit si casca Nolan N85 in ton cu motocicleta, am vrut neaparat viziera clara si ochelar de soare integrat, fiind mai frumos afara am scos moto in curte si i-am facut cateva poze, tot astazi am confectionat un stander din patrat 20x20mm. (apare si el intr-o poza) Legat de echipament vreau sa mai cumpar o pereche de manusi, am vazut un fel de adidas dar mai inalt gen incaltamintea de baschet cu diverse intarituri prin el, genunchiere si o geaca pentru moto. Cauciucurile o sa le schimb dupa ce obtin permisul, nu are rost sa le schimb acum ca si asa sta degeaba. Astea ce sunt acum pe moto au dot 2007, nu o sa pun unele noi pentru ca o sa le fac patrate in primul an, vreau sa cumpar unele cu vechime maxima 2 ani. Va atasez cateva poze cu trompeta si cu casca. » Post actualizat in 04 May 2015 15:55Am tot cautat cauciucuri si pana la urma o sa cumpar unele noi. Am asa: Set Dunlop Sportmax Qualifier 2 la 850 lei. Acum va intreb, pretul este bun? ce alternative as mai avea sa se incadreze in acest buget dar sa fie si ok? Editat Aprilie 22, 2015 de BogdanSB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanSB Postat Mai 28, 2015 Autor Share Postat Mai 28, 2015 Oficial de azi motocicleta este in regula din toate punctele de vedere. Inmatriculata, cauciucuri noi, filtre, ulei, am schimbat simeringurile la furca, plus detalii si detalii inclusiv unele suruburi care nu imi placeau cum arata au fost schimbate. Am gasit un combinezon full acesorizat vanucci pe care intentionez sa il cumpar, incaltamintea si manusile iar marti 02.06.2015 o sa sustin examenul teoretic. Wish me luck! Sa auzim de bine si sa vina caldura odata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andutzu_85 Postat Mai 28, 2015 Share Postat Mai 28, 2015 multa bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanSB Postat Iunie 4, 2015 Autor Share Postat Iunie 4, 2015 Am trecut cu bine de examenul teoretic dar "chinul" continua pana in data de 23 ale lunii cand o sa sustin proba practica. Sper sa fie bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.