Sari la conținut

Problema instalatie electrica Honda CB 500


Kripz
 Share

Postări Recomandate

Salut,am dat jos motorul de pe o honda cb 500 pentru ca vreau sa il pun pe altceva,problema este urmatoarea:
Daca prind bateria direct la electro motor cu ajutorul clestilor si cu un cleste ating de masa,atunci motorul porneste,dar daca incerc sa prind bateria direct la borne ca sa il pornesc cu butonul start nu merge,tacane o singura daca cand apas pe start si atat,tacanitul vine de la un releu pe care scrie mk5 2 care e exact dupa borna +,stiti care ar putea sa fie problema?
Multumesc anticipat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul ala poate face asa si doar din cauza ca bateria nu e suficient de puternica sau nu e suficient de incarcata.

Bateria ar trebui sa fie YTX9 (CBTX9 sau alt corespondent). Daca e asa ceva, masoar-o si zi-ne cat arata.

Cea mai buna verificare se face cu un releu si/sau baterie similar/a verificat/a.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul ala poate face asa si doar din cauza ca bateria nu e suficient de puternica sau nu e suficient de incarcata.

Bateria ar trebui sa fie YTX9 (CBTX9 sau alt corespondent). Daca e asa ceva, masoar-o si zi-ne cat arata.

Cea mai buna verificare se face cu un releu si/sau baterie similar/a verificat/a.

Am folosit bateria de pe masina,de incarcat era incarcata ca o folosesc la masina si merge.

intr-adevar bateria originala e moarta.

» Post actualizat in 22 Apr 2015 07:12

Poate sa fie din cauza ca e prea puternica bateria?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit bateria de pe masina,de incarcat era incarcata ca o folosesc la masina si merge.

intr-adevar bateria originala e moarta.

» Post actualizat in 22 Apr 2015 07:12

Poate sa fie din cauza ca e prea puternica bateria? In nici un caz !

Posibil ca releul sa aibe contactul defect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cele mai multe ori problemele legate de incarcare, demaror si alte chestii electrice sunt legate de starea conectorilor, a mizeriei sau a depunerilor de oxizi sau alte impuritati pe suprafetele de contact dintre conectorii electrici.

O solutie simpla de verificat starea conectorior e prin verificarea tensiunii dintre conectori -volti (sau a rezistentei -ohm, dar mi-e ca te bag in ceata cu totul).

1. Verifica tensiunea la borne a bateriei (exact pe borne, nu pe conectorii bornelor)- daca are cel putin 12,5 e incarcata.

2. verifica tensiunea dintre conectorii bornelor (adica-plusul-firul rosu, si negru-masa) ar trebui sa ai aceasi valoare ca la borne-daca e mai mica inseamna ca ai impuritati.depuneri etc care creeaza o rezistenat.si implicit o tensiune mai mica.

3. daca la pct. 2 e totul ok verifica tensiunea dintre pozitivul care duce de la releu la electromotor si masa. Adica: pui o sonda + (rosie) a multimetrului la firul care duce din releu la electromotor (pozitivul) si sonda - (neagra) la masa. Bagi cheia in contact si apesi butonul de pornire..trebuie sa ai aproximativ aceeasi valoare ca la pct. 1. Daca e mult mai mica insemna ca ai contacte imperfecte, impuritati sau orice altceva care creeaza o rezistenta pe circuit.

 

Nu stiu se arata schita unui releu de la motorul tau, dar toate functioneaza pe acelasi principiu. la apasarea butonului de start o bobina creeaza un camp electromagnetic care trage o placuta facand conexiunea dintre plusul bateriei cu plusul electromotorului. De cele mai multe ori, placuta aia fiind din cupru, se formeaza niste impuritati pe ea, astfel incat suprafata de contact creeaza o rezistenta.


» Post actualizat in 22 Apr 2015 08:04

Oricum..niciodata nu mi-a placut partea de electrica :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.

Posibil ca releul sa aibe contactul defect.


» Post actualizat in 22 Apr 2015 08:09

De cele mai multe ori problemele legate de incarcare, demaror si alte chestii electrice sunt legate de starea conectorilor, a mizeriei sau a depunerilor de oxizi sau alte impuritati pe suprafetele de contact dintre conectorii electrici.

O solutie simpla de verificat starea conectorior e prin verificarea tensiunii dintre conectori -volti (sau a rezistentei -ohm, dar mi-e ca te bag in ceata cu totul).

1. Verifica tensiunea la borne a bateriei (exact pe borne, nu pe conectorii bornelor)- daca are cel putin 12,5 e incarcata.

2. verifica tensiunea dintre conectorii bornelor (adica-plusul-firul rosu, si negru-masa) ar trebui sa ai aceasi valoare ca la borne-daca e mai mica inseamna ca ai impuritati.depuneri etc care creeaza o rezistenat.si implicit o tensiune mai mica.

3. daca la pct. 2 e totul ok verifica tensiunea dintre pozitivul care duce de la releu la electromotor si masa. Adica: pui o sonda + (rosie) a multimetrului la firul care duce din releu la electromotor (pozitivul) si sonda - (neagra) la masa. Bagi cheia in contact si apesi butonul de pornire..trebuie sa ai aproximativ aceeasi valoare ca la pct. 1. Daca e mult mai mica insemna ca ai contacte imperfecte, impuritati sau orice altceva care creeaza o rezistenta pe circuit.

 

Nu stiu se arata schita unui releu de la motorul tau, dar toate functioneaza pe acelasi principiu. la apasarea butonului de start o bobina creeaza un camp electromagnetic care trage o placuta facand conexiunea dintre plusul bateriei cu plusul electromotorului. De cele mai multe ori, placuta aia fiind din cupru, se formeaza niste impuritati pe ea, astfel incat suprafata de contact creeaza o rezistenta.


» Post actualizat in 22 Apr 2015 08:04

Oricum..niciodata nu mi-a placut partea de electrica :))

Multumesc,o sa incerc si revin cu un raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cele două borne groase ale releului una trebuie să primească plusul bateriei iar cealaltă să ducă la electromotor.

Ai legat aşa? Dacă bagi un fier între bornele alea porneşte electromotorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul tacane ca asa trebuie, el iti face contactul de putere ce duce plusul de la baterie la electromotor. In poza ta lipseste unul din conductoarele astea de putere.

Verificarea daca contactul e buba se face facand scurt cu o surubelnita intre cele doaua suruburi inbus ale contactului de putere. In principiu se poate decapsula curatate contactele si reasambla, acum depinde ce experienta ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit bateria de pe masina,de incarcat era incarcata ca o folosesc la masina si merge.

intr-adevar bateria originala e moarta.

» Post actualizat in 22 Apr 2015 07:12

Poate sa fie din cauza ca e prea puternica bateria?

Da, posibil. Mie mi s-a intamplat asa ceva punand pe un CB 500 in loc de YTX9 o baterie YTX 12. Dupa ce am redresat bateria originala a mobrei totul a functionat perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 22 Apr 2015 07:12

 

Poate sa fie din cauza ca e prea puternica bateria?

Si un raspuns avizat

 

Da, posibil. Mie mi s-a intamplat asa ceva punand pe un CB 500 in loc de YTX9 o baterie YTX 12. Dupa ce am redresat bateria originala a mobrei totul a functionat perfect.

:lool: Tare de tot, mare tie gradina Doamne

» Post actualizat in 22 Apr 2015 18:27

PS Scuze nu am vrut sa fiu asa caustic dar nu m-am putut abtine de la o asa afirmatie, bateria poate sa fie si de nspemii de amperi daca are 12V mobra isi ia din ea curentul dorit, nu e posibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lool: Tare de tot, mare tie gradina Doamne

» Post actualizat in 22 Apr 2015 18:27

PS Scuze nu am vrut sa fiu asa caustic dar nu m-am putut abtine de la o asa afirmatie, bateria poate sa fie si de nspemii de amperi daca are 12V mobra isi ia din ea curentul dorit, nu e posibil.

Nu-i bai, si eu m-am mirat. Din fericire am si un martor, altfel as fi crezut si eu ca mi s-a nazarit.

 

A facut asa:

* bateria 9 de pe CB, stata toata iarna, invartea dar nu era destul de puternica pentru a si porni mobreta.

* cu cabluri de la bateria 12 de pe KLE la bateria 9 montata pe CB dadea s-o ia, dar tot nu suficient; probabil sugea 9-le de pe CB prea mult.

* scot bornele de la CB si le pun direct pe bateria 12 (de KLE)=> caraie releul de pornire si atat (bateria de 12 in stare perfecta, KLE-ul pornea "la sfert")

* renunt, si iau bateria 9 de pe CB in casa, redresata pana a doua zi, pus pe mobra, pornit fara probleme; la fel si la urmatoarele porniri din urmatoarele zile pana acum.

 

Ramane intrebarea: de ce caraia releul de CB cu bornele conectate direct la bateria de KLE (prima YTX 9, a doua YTX 12) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ramane intrebarea: de ce caraia releul de CB cu bornele conectate direct la bateria de KLE (prima YTX 9, a doua YTX 12) ?

Cel mai probabil nu era conectata perfect sau alte probleme legate la conexiunea bornelor. Cauza principala a carairii releului e tensiunea slaba, iar alta, mult mai rar, e blocarea electromotorului sau a motorului (foarte rar).

 

Insa, fii atent la o faza:

Atunci cand ai conectat cu cabluri bateria de pe KLE( YTX 12 ) la CB (YTX9) ai folosit cabluri auto? De alea lungi?

 

Te intreb pentru ca am avut si eu aceeasi situatie. Am avut o problema cu bateria de pe CB si am conectat bateria de pe Suzuki TU folosind cabluri auto. Desi TU-ul pornea la sfert demarorul de pe CB abia invartea pt ca rezistenta cablurilor auto era prea mare (cred, nu am verificat rezistenta lor). Dupa ce am verificat di nou bateria de pe TU am constatat ca bateria se golise de la 12,5 la 12,1.

 

Concluzia, in cazul tau:

1. fie nu s-a realizat un contact perfect intre bateria YTX 12 si firele de la CB.

2. fie ai fost in aceeasi situatie ca mine iar cand ai pus bateria YTX 12 direct la firele CB-ului nu mai avea curent in ea...

Editat de mihai.i
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai probabil nu era conectata perfect sau alte probleme legate la conexiunea bornelor. Cauza principala a carairii releului e tensiunea slaba, iar alta, mult mai rar, e blocarea electromotorului sau a motorului (foarte rar).

 

Insa, fii atent la o faza:

Atunci cand ai conectat cu cabluri bateria de pe KLE( YTX 12 ) la CB (YTX9) ai folosit cabluri auto? De alea lungi?

 

Te intreb pentru ca am avut si eu aceeasi situatie. Am avut o problema cu bateria de pe CB si am conectat bateria de pe Suzuki TU folosind cabluri auto. Desi TU-ul pornea la sfert demarorul de pe CB abia invartea pt ca rezistenta cablurilor auto era prea mare (cred, nu am verificat rezistenta lor). Dupa ce am verificat di nou bateria de pe TU am constatat ca bateria se golise de la 12,5 la 12,1.

 

Concluzia, in cazul tau:

1. fie nu s-a realizat un contact perfect intre bateria YTX 12 si firele de la CB.

2. fie ai fost in aceeasi situatie ca mine iar cand ai pus bateria YTX 12 direct la firele CB-ului nu mai avea curent in ea...

De fapt acum imi aduc aminte ca m-am gandit si eu atunci la cabluri, dar mi-a fost lene sa scot bateria de pe KLE ca s-o pun direct la bornele CB-ului. Posibil aia sa fi fost problema. O sa fac un trest cu prima ocazie cu aceleasi baterii, aceleasi mobre si aceleasi cabluri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt acum imi aduc aminte ca m-am gandit si eu atunci la cabluri, dar mi-a fost lene sa scot bateria de pe KLE ca s-o pun direct la bornele CB-ului. Posibil aia sa fi fost problema. O sa fac un trest cu prima ocazie cu aceleasi baterii, aceleasi mobre si aceleasi cabluri.

Fa rost si de un aparat de masura, pune-l direct la electromotor si vezi ce tensiune ai pe el la start. Nu ar trebui sa ai mai putin de 10V sau pe aproape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...