riderontornadoes Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Salut. Am servisat furca acum 2 zile. Am schimbat simeringuri ulei/praf si uleiul in sine. Pb e ca am pus in fiecare jamba 450 de ml in loc de 412 cat scrie la manual. Prostia mea, nu stiu de unde imi ramasese mie in cap ca tb 450. Intrebarea e daca dauneaza cu ceva in afara ca e furca putin mai tare. Poate sa se faca presiune si sa-mi forteze in simeringuri? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Ai umblat si la pretensionarea arcurilor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Problema e ca furca nu mai lucreaza pina la capat, e ca si cum ar avea opritor, uleiul nu e compresibil. Scoate repede surplusul. Si da, iti dauneaza la simeringuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Problema e ca furca nu mai lucreaza pina la capat, e ca si cum ar avea opritor, uleiul nu e compresibil. Scoate repede surplusul. Si da, iti dauneaza la simeringuri. Explicatia ta nu corespunde cu ce stiu eu din functionarea unui amortizor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 (editat) Eu am patit-o, practic. De 2 ori, si era vorba de 10-15cc in plus. O data la Yamaha XJ, si o data la CBR600RR. practica bate teoria. Cind furca se comprima, volumul disponibil din ea , se micsoareaza. Daca e prea mult ulei, furca nu se va mai comprima. Un prieten care a fixat un CBR in duba, a comprimat furcile prea mult, a luat un dimb mare, la viteza, acasa a observat ca simeringurile de furci au cedat de tot. Si nu era prea mult ulei un furci, dar s-au comprimat brusc la maxim. Daca vrei sa vezi practic, desfa capacele de la furci si le umpli cu ulei, dar trebuie sa suspenzi moto de sub jug, ca sa fie furcile relaxate ( sa aibe volum maxim). Dupaia puen capacele si vezi cit se mai comprima furcile, surpriza . Editat Aprilie 24, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 (editat) Da e o explicatie corecta, ce inseamna rutina, ma gandeam la principiul de functionare al unui amortizor simplu Editat Aprilie 24, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Eu am patit-o, practic. De 2 ori, si era vorba de 10-15cc in plus. O data la Yamaha XJ, si o data la CBR600RR. practica bate teoria. Cind furca se comprima, volumul disponibil din ea , se micsoareaza. Daca e prea mult ulei, furca nu se va mai comprima. Un prieten care a fixat un CBR in duba, a comprimat furcile prea mult, a luat un dimb mare, la viteza, acasa a observat ca simeringurile de furci au cedat de tot. Si nu era prea mult ulei un furci, dar s-au comprimat brusc la maxim. Daca vrei sa vezi practic, desfa capacele de la furci si le umpli cu ulei, dar trebuie sa suspenzi moto de sub jug, ca sa fie furcile relaxate ( sa aibe volum maxim). Dupaia puen capacele si vezi cit se mai comprima furcile, surpriza . iti dai seama ca 15cc in plus= ~1mm din cursa furcii (la o furca de 43mm sa zicem, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 iti dai seama ca 15cc in plus= ~1mm din cursa furcii (la o furca de 43mm sa zicem, nu? Acum tu gandesti automat, furca nu e goala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Nu era 1mm, erau, culmea, mai mult de 5mm. Era furca de 41, la 600RR. Chiar era superproblema la 600RR. Pe motoreta se mersese, eu doar am schimbat uleiul si motoreta nu mai avea cursa pe suspensie, o greseala de nota 2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Nu era 1mm, erau, culmea, mai mult de 5mm. Era furca de 41, la 600RR. Chiar era superproblema la 600RR. Pe motoreta se mersese, eu doar am schimbat uleiul si motoreta nu mai avea cursa pe suspensie, o greseala de nota 2. atunci era un volum mai mare , nu doar 10-15cml Acum tu gandesti automat, furca nu e goala. da, n'am stat sa calculez volumul arcului si pushrodului pe o sectiune de 1mm... oricum nu asa se face serivisul la furca, masori air gap nu cati ml torni in furca pentru ca te poti pacalii foarte usor... si dupa aia "nu merge bine domne' " Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Calcul total eronat...1mm ?? de unde? Tot matematica rezolva tot: Cum spune mai sus, el a pus in plus 38 ml, aceasta cantitate inseamna: 1m3.........1000 ml , iar 0,038 litri= 38 x 10-6 m3 Volum =(3,14x d2 ) : 4 x inaltimea coloanei ulei= 38 cm3 Consideram furca d=43 mm, din calcule rezulta inaltimea coloanei de ulei= 26 mm sau 2,6 cm, deci cu 2,6 cm a crescut inaltimea de ulei fata de valoarea normala!! O coloana de 2,6 cm inseamna mult pentru o furca, uleiul este incompresibil, presiune mare de ulei=distrugerea simeringurilor. Toate manualele precizeaza a se respecta cantitatea de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Calcul total eronat...1mm ?? de unde? Tot matematica rezolva tot: Cum spune mai sus, el a pus in plus 38 ml, aceasta cantitate inseamna: 1m3.........1000 ml , iar 0,038 litri= 38 x 10-6 m3 Volum =(3,14x d2 ) : 4 x inaltimea coloanei ulei= 38 cm3 Consideram furca d=43 mm, din calcule rezulta inaltimea coloanei de ulei= 26 mm sau 2,6 cm, deci cu 2,6 cm a crescut inaltimea de ulei fata de valoarea normala!! O coloana de 2,6 cm inseamna mult pentru o furca, uleiul este incompresibil, presiune mare de ulei=distrugerea simeringurilor. Toate manualele precizeaza a se respecta cantitatea de ulei. muhahahahhaha Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 muhahahahhaha Ce e GRELE matematica pentru tine GOGULE? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Ce e GRELE matematica pentru tine GOGULE? mai spune-mi, te rog chiar... grele rau, au bagat votca la non-stop in sat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 (editat) Premisa gresita: 43 mm e diametrul exterior al furcii, nu cel interior. Editat Aprilie 24, 2015 de Kevinn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Grele ..grele..nemțoteiule..noroc cu ajutorul de somaj. » Post actualizat in 24 Apr 2015 18:34Premisa gresita: 43 mm e diametrul exterior al furcii, nu cel interior. Ai dreptate prietene, nu aveam de unde sa stiu interiorul, am dat ex. pentru exterior.....in acest caz, cum crezi ca va fi coloana de ulei, bineinteles la un diametru mai mic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderontornadoes Postat Aprilie 24, 2015 Autor Share Postat Aprilie 24, 2015 am inteles. tinand cont ca ieri am facut operatiunea asta, cred si sper ca nu a afectat simeringurile, oricum nu am mers cu ea prea mult. problema e cum sa mai scot din ulei.. se poate da drumul pe jos pe la surub? Ma gandeam la varianta asta, si la inca una: sa ridic moto pe roata din spate, sa-l sprijin cu roata fata pe un perete/suport ceva, si sa il scot pe sus, pe la capacele de la ghidoane. daca l-as ridica asa, cred ca jambele ar ajunge intr-o pozitie din care ar curge uleiul. Ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Eu as demonta furca si as face masuratori corecte, apoi montaj. Daca cineva stie o alta varianta..cei care au service moto si zi de zi fac operatiuni de genul acesta, poate au un artificiu!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 (editat) Da furcile jos, scoate arcurile afara, masoara sa fie corecta inaltimea coloanei de aer de la ulei la buza furcii, conform manualului de reparatie, acolo se da un desen explicativ. Asa am luat si eu teapa masurind mililitrii de ulei, ignorind la sfirsit inaltimea coloanei de aer. Editat Aprilie 24, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 si daca schimbi uleiul schimba si aerul. la sportive e indicat cel de munte. e sanat ate curata ptr fuca. » Post actualizat in 24 Apr 2015 19:53Problema e ca furca nu mai lucreaza pina la capat, e ca si cum ar avea opritor, uleiul nu e compresibil. Scoate repede surplusul. Si da, iti dauneaza la simeringuri. uleiul in furca este personalizabil, chiar si la celereglabile. se pleaca de a valoarea standard (vezi manualul) cantitatea influenteaza comportamentul furcii la sfarsitul cursei. f important este ca in ambele telesoape sa ai aceeasi cantitate de ulei. asta cu 5mm in plus coloana de ulei ti-l pisha pela simeringuri sunt legende. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderontornadoes Postat Aprilie 24, 2015 Autor Share Postat Aprilie 24, 2015 daca as sti ca nu-mi distruge simeringurile as lasa furca asa. e putin mai tare dar nu ma deranjeaza, oricum nu merg super sportiv si evit gropile si canalele. dar am bagat totusi niste bani si parca nu as vrea sa ii arunc pe geam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 stai dreaqu potolit ca n-a re nimic, o sa fie furca putin mai tare si cam atat. eu jonglez cu 100ml pt a ajunge la taria dorita in functie de teren. acu daca umpli furca pana sus, normal ca pleznesc simeringurile. presiunea la soc o preia cuzinetul nu simeringul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
derkleine Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Am si io o intrebare. Ce ulei ai pus in furca? Auto sau moto? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderontornadoes Postat Aprilie 24, 2015 Autor Share Postat Aprilie 24, 2015 am pus ulei special pt furca, evident. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
finu Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 eu am alta intrebare. despre ce mobra vorbiti? n-am cunostinte de mecanica, citesc si eu pe aici , prind ce pot , sper sa si bag la cap cate ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.