Sari la conținut

prea mult ulei in furci.


Postări Recomandate

Salut. Am servisat furca acum 2 zile. Am schimbat simeringuri ulei/praf si uleiul in sine. Pb e ca am pus in fiecare jamba 450 de ml in loc de 412 cat scrie la manual. Prostia mea, nu stiu de unde imi ramasese mie in cap ca tb 450. Intrebarea e daca dauneaza cu ceva in afara ca e furca putin mai tare. Poate sa se faca presiune si sa-mi forteze in simeringuri? Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca furca nu mai lucreaza pina la capat, e ca si cum ar avea opritor, uleiul nu e compresibil. Scoate repede surplusul. Si da, iti dauneaza la simeringuri.

Explicatia ta nu corespunde cu ce stiu eu din functionarea unui amortizor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am patit-o, practic. De 2 ori, si era vorba de 10-15cc in plus. O data la Yamaha XJ, si o data la CBR600RR. practica bate teoria. Cind furca se comprima, volumul disponibil din ea , se micsoareaza. Daca e prea mult ulei, furca nu se va mai comprima. Un prieten care a fixat un CBR in duba, a comprimat furcile prea mult, a luat un dimb mare, la viteza, acasa a observat ca simeringurile de furci au cedat de tot. Si nu era prea mult ulei un furci, dar s-au comprimat brusc la maxim.

 

Daca vrei sa vezi practic, desfa capacele de la furci si le umpli cu ulei, dar trebuie sa suspenzi moto de sub jug, ca sa fie furcile relaxate ( sa aibe volum maxim). Dupaia puen capacele si vezi cit se mai comprima furcile, surpriza .

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am patit-o, practic. De 2 ori, si era vorba de 10-15cc in plus. O data la Yamaha XJ, si o data la CBR600RR. practica bate teoria. Cind furca se comprima, volumul disponibil din ea , se micsoareaza. Daca e prea mult ulei, furca nu se va mai comprima. Un prieten care a fixat un CBR in duba, a comprimat furcile prea mult, a luat un dimb mare, la viteza, acasa a observat ca simeringurile de furci au cedat de tot. Si nu era prea mult ulei un furci, dar s-au comprimat brusc la maxim.

 

Daca vrei sa vezi practic, desfa capacele de la furci si le umpli cu ulei, dar trebuie sa suspenzi moto de sub jug, ca sa fie furcile relaxate ( sa aibe volum maxim). Dupaia puen capacele si vezi cit se mai comprima furcile, surpriza .

iti dai seama ca 15cc in plus= ~1mm din cursa furcii (la o furca de 43mm sa zicem, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu era 1mm, erau, culmea, mai mult de 5mm. Era furca de 41, la 600RR. Chiar era superproblema la 600RR. Pe motoreta se mersese, eu doar am schimbat uleiul si motoreta nu mai avea cursa pe suspensie, o greseala de nota 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu era 1mm, erau, culmea, mai mult de 5mm. Era furca de 41, la 600RR. Chiar era superproblema la 600RR. Pe motoreta se mersese, eu doar am schimbat uleiul si motoreta nu mai avea cursa pe suspensie, o greseala de nota 2.

atunci era un volum mai mare , nu doar 10-15cml

 

Acum tu gandesti automat, furca nu e goala.

da, n'am stat sa calculez volumul arcului si pushrodului pe o sectiune de 1mm...

 

oricum nu asa se face serivisul la furca, masori air gap nu cati ml torni in furca pentru ca te poti pacalii foarte usor... si dupa aia "nu merge bine domne' "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calcul total eronat...1mm ?? de unde?

Tot matematica rezolva tot: Cum spune mai sus, el a pus in plus 38 ml, aceasta cantitate inseamna:

1m3.........1000 ml , iar 0,038 litri= 38 x 10-6 m3

Volum =(3,14x d2 ) : 4 x inaltimea coloanei ulei= 38 cm3

Consideram furca d=43 mm, din calcule rezulta inaltimea coloanei de ulei= 26 mm sau 2,6 cm, deci cu 2,6 cm a crescut inaltimea de ulei fata de valoarea normala!!

O coloana de 2,6 cm inseamna mult pentru o furca, uleiul este incompresibil, presiune mare de ulei=distrugerea simeringurilor. Toate manualele precizeaza a se respecta cantitatea de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calcul total eronat...1mm ?? de unde?

Tot matematica rezolva tot: Cum spune mai sus, el a pus in plus 38 ml, aceasta cantitate inseamna:

1m3.........1000 ml , iar 0,038 litri= 38 x 10-6 m3

Volum =(3,14x d2 ) : 4 x inaltimea coloanei ulei= 38 cm3

Consideram furca d=43 mm, din calcule rezulta inaltimea coloanei de ulei= 26 mm sau 2,6 cm, deci cu 2,6 cm a crescut inaltimea de ulei fata de valoarea normala!!

O coloana de 2,6 cm inseamna mult pentru o furca, uleiul este incompresibil, presiune mare de ulei=distrugerea simeringurilor. Toate manualele precizeaza a se respecta cantitatea de ulei.

muhahahahhaha

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

muhahahahhaha

Ce e GRELE matematica pentru tine GOGULE?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Grele ..grele..nemțoteiule..noroc cu ajutorul de somaj.


» Post actualizat in 24 Apr 2015 18:34

Premisa gresita: 43 mm e diametrul exterior al furcii, nu cel interior.

Ai dreptate prietene, nu aveam de unde sa stiu interiorul, am dat ex. pentru exterior.....in acest caz, cum crezi ca va fi coloana de ulei, bineinteles la un diametru mai mic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles. tinand cont ca ieri am facut operatiunea asta, cred si sper ca nu a afectat simeringurile, oricum nu am mers cu ea prea mult. problema e cum sa mai scot din ulei.. se poate da drumul pe jos pe la surub? Ma gandeam la varianta asta, si la inca una: sa ridic moto pe roata din spate, sa-l sprijin cu roata fata pe un perete/suport ceva, si sa il scot pe sus, pe la capacele de la ghidoane. daca l-as ridica asa, cred ca jambele ar ajunge intr-o pozitie din care ar curge uleiul. Ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as demonta furca si as face masuratori corecte, apoi montaj. Daca cineva stie o alta varianta..cei care au service moto si zi de zi fac operatiuni de genul acesta, poate au un artificiu!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da furcile jos, scoate arcurile afara, masoara sa fie corecta inaltimea coloanei de aer de la ulei la buza furcii, conform manualului de reparatie, acolo se da un desen explicativ. Asa am luat si eu teapa masurind mililitrii de ulei, ignorind la sfirsit inaltimea coloanei de aer.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca schimbi uleiul schimba si aerul. la sportive e indicat cel de munte. e sanat

ate curata ptr fuca.


» Post actualizat in 24 Apr 2015 19:53

Problema e ca furca nu mai lucreaza pina la capat, e ca si cum ar avea opritor, uleiul nu e compresibil. Scoate repede surplusul. Si da, iti dauneaza la simeringuri.

uleiul in furca este personalizabil, chiar si la celereglabile. se pleaca de a valoarea standard (vezi manualul) cantitatea influenteaza comportamentul furcii la sfarsitul cursei. f important este ca in ambele telesoape sa ai aceeasi cantitate de ulei. asta cu 5mm in plus coloana de ulei ti-l pisha pela simeringuri sunt legende.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stai dreaqu potolit ca n-a re nimic, o sa fie furca putin mai tare si cam atat. eu jonglez cu 100ml pt a ajunge la taria dorita in functie de teren. acu daca umpli furca pana sus, normal ca pleznesc simeringurile. presiunea la soc o preia cuzinetul nu simeringul ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...