Sari la conținut

Problema electrica Suzuki RF600 '93


Postări Recomandate

Cum cuvantul "problema" reprezinta intotdeauna ceva neplacut, hop si eu!

Povestea mea:

- azi dimineata plec spre munca. dupa aproximativ 3 km, moare motorul (fix la targ vitan). dau la starter, nu schiteaza nimic. Curent aveam (baterie noua). Ma uit la panoul de sigurante, vad ca siguranta de "ignition" de 10 s-a ars. M-a ajutat cineva cu o siguranta, am pus-o, da-i bice

- termin de mers tot splaiul, ajung la intersectia cu Bd Marasesti, moare iar. Nu-i bine. Am facut rost iar de 2 sigurante, macar sa ajung sus la Romexpo la serviciu. Stiam ca am un scurt pe undeva. Plec

- se mai opreste o data in pasaj (naspa!!!), am zis ca ori f...ut ceva la instalatia electrica daca tot merg asa, ori pun o siguranta de 15, o las in 2mii rpm si ajung.

- am ajuns la Romexpo, am cazat-o :)

 

Acum cer ajutorul, pentru ca nu plec cu ea de aici (serviciu) pana nu rezolv problema cumva. Ce sa verific prima data?

- ma gandesc sa verific curentul pe care-l da bateria (stiu ca ar trebui sa dea sub 13,5V? corectati-ma daca gresesc)

- sa verific releul de pornire?

- releul de incarcare?

 

Oricum am nevoie de un ajutor asa ca parerile voastre sunt bine venite. Sunt aproape de wolf moto, ramane sa le dau un telefon sa vedem daca ma pot ajuta.

 

Spor,

Alexandru

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dute la wolf acolo si vezi masoara releul de incarcare, fazele de incarcare, vezi sa nu dea la masa etc, etc.

am sa-i sun pe baieti, doar sa stiu ca ma pot ajuta cu partea electrica ca nu vreau sa-i incurc cu ceva...minuscul. intotdeauna electrica mi s-a parut migala multa :)

 

trebuie masurat si cat incarca, ca sa te linistesti...

asta este primul pas pe care am sa-l fac!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am sa-i sun pe baieti, doar sa stiu ca ma pot ajuta cu partea electrica ca nu vreau sa-i incurc cu ceva...minuscul. intotdeauna electrica mi s-a parut migala multa :)

 

asta este primul pas pe care am sa-l fac!

Apuca-te singur:).

Bani de reparatii ii bagi in benzina si alte schimburi necesare mobrei;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am cele necesare sa ma apuc. dau jos carenele si...ma uit la ea? :)

Nu sunt nici in fata blocului la mine sa zici ca de...mai merge. Parcarea de la munca nu`mi permite sa scot electricianul din mine..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sa dai carenele pt a masura o tensiune pe baterie ca sa vezi cat incarca. Pentru investigatii suplimentare . .da, dar asta nu poate fi facuta nici in fata blocului, pentru ca e posibil sa nu termini pana seara!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat DCul acum si mi-a dat o valoare de 14,5 - 14,6 la start si la 5mii rpm. Faza este ca eu, ca sa ajung cu ea pana aici, am pus o siguranta de 15A pe "ignition" si am masurat curentul acum cu acea siguranta. Influenteaza cu ceva? Sa pun una de 10 si sa masor inca o data?


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e bine. daca iti arde siguranta, cel mai probabil ai un scurt, sau un consumator mare care trage mai mult decat trebuie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Of. Colegu' daca ai un consum mai mare decit a preconizat producatorul mobrei, schimba + cu - si devi producator de energie. :crack:

On. Du mobra la un electrician ...... si te bucuri de ea. In caz ca esti electrician, nu are rost nici postul tau, nici raspunsul meu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am masurat DCul acum si mi-a dat o valoare de 14,5 - 14,6 la start si la 5mii rpm. Faza este ca eu, ca sa ajung cu ea pana aici, am pus o siguranta de 15A pe "ignition" si am masurat curentul acum cu acea siguranta. Influenteaza cu ceva? Sa pun una de 10 si sa masor inca o data?

Tensiunea e bună (presupun că nu îți arată foarte bine aparatul față de 14.2v cât ar trebui), după ce remediezi las-o pe aia de 10A așa cum a fost, nu influențează cu nimic siguranța de 15A la măsurători (doar că în caz de scurt-circuit permanent se poate arde altceva în locul siguranței fuzibile ) .

Faptul că întrebi asta mă face să te trimit direct la electrician, las-o până nu strici ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tensiunea e bună (presupun că nu îți arată foarte bine aparatul față de 14.2v cât ar trebui), după ce remediezi las-o pe aia de 10A așa cum a fost, nu influențează cu nimic siguranța de 15A la măsurători (doar că în caz de scurt-circuit permanent se poate arde altceva în locul siguranței fuzibile ) .

Faptul că întrebi asta mă face să te trimit direct la electrician, las-o până nu strici ceva.

Merci. Stiu ca nu face nimic gresit una de 15 ptr ca teoretic si practic e mai mare dar poate arde altceva. Am cateva idei de prima verificare inainte de a o duce la electrician, cu sau fara cunostintele mele de electrica:-)

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14.2 e mit. asta pentru ca de la "masina" la "masina" poate varia intre 13.8 si 14.5V. Suzuki are o mica buba, in sensul ca incarcarea o are un pic mai sus. 14.5V e bine. Pana la urma e un motor din 1993.

Pune un Ampermetru pe siguranta aia (pe terminale, cu siguranta scoasa). Daca sare de 10 A, ai o problema. Scoate becul de far, masoara iar. Vedem ce iese dupa ...

(incearca asta cu motorul oprit, contact pus)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14.2 e mit. asta pentru ca de la "masina" la "masina" poate varia intre 13.8 si 14.5V. Suzuki are o mica buba, in sensul ca incarcarea o are un pic mai sus. 14.5V e bine. Pana la urma e un motor din 1993.

Pune un Ampermetru pe siguranta aia (pe terminale, cu siguranta scoasa). Daca sare de 10 A, ai o problema. Scoate becul de far, masoara iar. Vedem ce iese dupa ...

(incearca asta cu motorul oprit, contact pus)

14.2 v este referința, este standardul la orice mașină în mințile ei. Mit este că poate varia între 13.8 și 14.5. Nu poate varia decât în cazul când sunt probleme electrice.

Singura variație este în jos spre 13.6v când pornești toți consumatorii electrici.

Contacte proaste pe partea de putere de la alternator la baterie duc la o tensiune mai mică, contacte proaste pe partea de masă sau partea de "sensing" duc la o tensiune de încărcare mai mare.

În fine, nu poți verifica acest scurt cu un ampermetru, pt că 1. este intermitent, omul a reușit să ajungă la serviciu și în consecință 2. nu e un consum permanent mărit pe care să-l măsori cu ampermetrul.

Contactele electrice proaste sunt cel mai adesea în conectori sau la sertizarea firului în papuc, mai rar, fire corodate intern.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va tin la curent domnilor. Am de verificat:

- farul de pozitie s-a ars de ceva vreme si s-ar putea sa fie aici o problema

- farul ce contine si low/high beam s-ar putea sa fie defect pentru ca nu am deloc faza scurta. Asa ca tot timpul am mers cu lunga pornita

- siguranta de 10A care s-a ars sa fie inlocuita cu una noua de 10A, dupa ce verific punctele de mai sus si sa vedem daca mai face scurt undeva

 

Pana una alta, sa ajung acasa din Nord in Sud :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va tin la curent domnilor. Am de verificat:

- farul de pozitie s-a ars de ceva vreme si s-ar putea sa fie aici o problema

- farul ce contine si low/high beam s-ar putea sa fie defect pentru ca nu am deloc faza scurta. Asa ca tot timpul am mers cu lunga pornita

- siguranta de 10A care s-a ars sa fie inlocuita cu una noua de 10A, dupa ce verific punctele de mai sus si sa vedem daca mai face scurt undeva

 

Pana una alta, sa ajung acasa din Nord in Sud :)

Verifica si ce ti-am mai zis eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14.2 v este referința

 

Asta este ce crezi tu... Sigur, fiecare are dreptul la o opinie.

Intre timp, de cand s-a inventat valoarea aia au aparut SMART CHARGE, si alte tehnologii (acum la bateriile puse pe motoarele cu start-stop) .. .e o discutie mai lunga!

 

Rombat, spre exemplu, spune asa "Tensiunea trebuie sa fie in limitele 14 - 14,4 V. Daca tensiunea de incarcare nu se incadreaza in intervalul mentionat, va rugam remediati deficienta."

Dar .. sa nu cream confuzii, poate m-am exprimat eu aiurea... prin variaza sa NU se intelege ca tensiunea variaza intre acele valori, ea este constanta, dar poate fi 13.8 V, sau .. 14.4 V.

Faptul ca valoarea ai e jumatatea intre 14 si 14.4 nu o face valoare de referinta! Nu este data ca valoare de referinta nicaieri .. vorbim de valori OPTIME.

 

 

Exemplu (intre timp smart charge a fost introdus pe multe alte marci)

 

Smart charging alternators on Fords On many new Ford models the alternator fitted has a ‘smart charge system’ that regulates the output of the alternator to ensure the battery is being charged efficiently and only when needed, reducing emissions and improving performance. The alternator is controlled by the PCM (power control module) which monitors certain parameters such as the engine temperature, battery temperature and electrical demand. If the alternator does not receive a signal from the PCM, the battery light is illuminated on the vehicle. This can sometimes be misdiagnosed as an alternator failure.

 

Foarte important e acea valoare a termperaturii bateriei, temperatura pe baza caruia PCM-ul variaza tensiunea de incarcare (printre alti parametri, vezi mai sus).

 

Sigur, nu e cazul la Suzuki, cum am spus, si eu la GSXF am niste probleme din cauza unor erori de proiectare a instalatiei electrice, dar asta e altceva.

 

Dar na, cum am spus, discutie lunga, sunt sigur ca multe lucruri nici eu nu le stiu si le mai am de invatat ..

 

@Initiator: verifica blocul de lumini. Prin far de pozitie sa intelegem becul de pozitie. Analog de faza scurta, da?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Initiator: verifica blocul de lumini. Prin far de pozitie sa intelegem becul de pozitie. Analog de faza scurta, da?

m-am exprimat gresit. prin far se intelege becul de pozitie (sau parking light - care este unul singur).

faza scurta + lunga se afla pe un alt bec, pe care-l voi verifica si pe ala.

Merci!

 

Verifica si ce ti-am mai zis eu

si ce ai zis tu verific. merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: siguranta aia care ti se arde de la ce e? Nu ai acolo ceva care sa te indrume corect?

 

Nu stiu daca te ajuta, dar eu am avut ventilatorul blocat si cand se incingea si trebuia ca acesta sa porneasca, nu invartea... si pocnea siguranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: siguranta aia care ti se arde de la ce e? Nu ai acolo ceva care sa te indrume corect?

 

Nu stiu daca te ajuta, dar eu am avut ventilatorul blocat si cand se incingea si trebuia ca acesta sa porneasca, nu invartea... si pocnea siguranta.

Siguranta este de la "Ignition". Pe capacul de la sigurante este etichetata fiecare categorie in parte. Si aia mi se arde. Acum, legat de ventilator, acul de temperatura nu era nici macar la 90, ca sa ma gandesc ca ar vrea ventilatorul sa porneasca. Deci, motorul (cand s-a intamplat prima data sa se opreasca - chiar si a doua oara), era relativ rece. De la noi din Popesti pana in intersectia de la autovit stii ca nu e prea mare distanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Nu este un defect de scurcircuit, la s.c fuzibilul se topeste instantaneu in prezenta defectiunii in circuit si bineinteles cand montezi/fixezi siguranta. In cazul tau se poate discuta de o suprasarcina de durata, posibil un conductor/contact cu o rezistenta de contact cu probleme sau fiind in circuitul de aprindere pe primarul bobinelor se poate discuta si aici. O suprasarcina de lunga/medie durata, induce un curent (1,4-1,8) I nominal in cele mai multe cazuri, firul se incalzeste peste limita si cedeaza. Acum depinde de mai multi factori cand se intampla( tipul de material din fuzibil, curent aer, etc). Sa presupunem ca la 18 A iti apare defectul, nu o sa poti masura cu un aparat obisnuit, acesta este limitat la 10 A...Verifica in primul rand vizual circuitul Masoara si rezistenta din primarul bobinelor de inductie, trebuie sa fie (2,4-3,2) ohm...aceasta valoare la o tensiune de 13V iti da cel mai mare curent de 5,4 A, care este OK pentru circuit. Ohmmetrul te poate ajuta sa masori continuitati, dar si izolatii..Dar poate ai si rezolvat pana acum..sa ne dai de veste !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista si scurtcircuit intermitent si se intampla destul de des mai ales la firele conectate la ghidon care se misca tot timpul. In anumite pozitii ale ghidonului sau chiar la denivelari se face scurtcircuit , se arde siguranta apoi totul revine la normal pana cand se intampla din nou si tot asa....

Trebuie studiata schema vazut exact ce este alimentat prin acea siguranta si verificate acele trasee. Daca astea-s ok, se trece la verificarea componentelor, bobine, tci etc.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tipul spune ca a montat 2 sau 3 sigurante care sau ars/topit dupa cativa km...posibilitatea ca sa fie s.c este mai mica fata de o suprasarcina...cel putin la prima analiza, dar orice este posibil. Circuitul sigurantei este mai jos...nu este complicat, dar trebuie investigat cu atentie.

post-74268-0-68784500-1431898544_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neata domnilor. Sa aveti o saptamana de munca placuta. Munciti voi ca eu stau pe canapea, azi si maine nu am chef de munca deci...delegam responsabilitatile :-)).

Si acum sa revenim la problema. Cand dau sa plec vineri de la serviciu,chiar in parcare, stanga de ghidon,pac se arde si aia de 15A. Acum, auzind ca zgomotul de "scurt" ar veni de acolo,am lipit 2 fire pe care le credeam eu vinovate cu banda de carena si am plecat la drum(punand inapoi o siguranta de 10A). Nu va zic ca pe drum cablul de ambreiaj usor usor...se subtiase. Nu era problema,aveam experienta de data trecuta (cand era vinovata o coronita) si stiam ca pot schimba fara cablu pe la 1800-2000rpm. Doar la semafoare,cand plecam, trageam ambreiajul. Am ajuns acasa si am facut urmatoarele:

- schimbat cablul cu unul nou

- dat masca far fata jos de tot unde:

-- am schimbat becul de low/high beam cu unul pe care-l aveam

-- am scos dinauntrul farului becul de parking light taiat(nush cum s-a taiat). Datorita spatiului extrem de mic de manevre,nu am mai pus altul la loc.

-- am dat jos izolatia ce o aveam pe firele din fata,si am refacut-o pentru fiecare in parte. Am remontat totul iar a doua zi am facut aproape 500km.

 

Nu stiu ce a avut!ziceti voi.

Spor,

Alexandru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...