Tsunami Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 (editat) bah, adica daca eu imi amintesc ca am uitat aragazul deschis si doresc sa fac o intoarcere intr-un loc permis(linie discontinua) n-am voie ca vine nea motociclistu teava din spate si tre sa ii dau prioritate?!??? pah bune ?!???? dar daca inversam rolurile, si motociclistul efectua intoarcerea iar un tir, in incercarea de a-l evita il facea c.a.c.a.t pe contrasens TIR-ul era de vina ca nu s-a putut opri, nu?!??? eu nu cred ca baiatul cu opelul sau ce masina era a rupt franele si a intors masina in derapaj pentru a face un U-turn raceing stile. din nefericire colegul nostrum a dat coltu... imi pare rau pentru cei ramasi in urma carora le va fi foarte greu dar asta e, neatentia se plateste cateodata prea scump. eu vad treaba cam asa: al nostru se gandea la cai verzi pe pereti(ni se intampla tuturor) si nu a vazut ca masina a franat si a vrut sa intoarca(cu sau fara semnal nu se stie). a incercat evitarea prin stanga dar nu I-a reusit. ce sfat as avea de dat in situatia asta: nu incercati evitarea pe directia de deplasare a celuilalt vehicol. e mult mai putin probabil sa isi schimbe total directia de deplasare(sa dea innapoi) Ianachime cred ca aici ai zbarcit-o aviz racerilor: exista o vorba la circuit: SPATELE FERESTE FATA poate la tine pe circuit, pe sosea se aplica regulamentul rutier, ia citeste art. 54 si vino la un extemporal scurt » Post actualizat in 02 Jun 2015 05:25 http://www.codulrutier.ro/codul_rutier_reguli_de_circulatie_2.php?word=depasirea articolul 45, punctul 5 o merge omul pe camp dar stie el ce vorbeste e adevarat ca ala care schimba directia trebuie sa se asigure inainte, inapoi, stanga, dreapta si eventual sus si jos, dar in acelasi timp daca a semnalizat si s-a incadrat pe stanga nu ai voie sa-l depasesti prin stanga bine, asta e asa, pentru cultura noastra generala, fiindca pe drumuri de genul in general se intoarce tragand intai dreapta si fara semnal unde scrie ca daca semnalizezi nu se mai aplica art 54 sa TE ASIGURI ca manevra nu e periculoasa? imi poti arata? » Post actualizat in 02 Jun 2015 05:26 NU! insa nu a fost asa... ala nu se deplasa cu viteza redusa, cu semnal, ala a intors. si atat. fara sa se uite daca vine ceva...pentru ca automobile! in plus, pentru manevra de intoarcere, legal, faci OPRIRE! nu te deplasezi cu viteza redusa cu semnal... unde scrie? art? » Post actualizat in 02 Jun 2015 05:29 Mie-mi devine tot mai clar ca unii de pe aici sunt in viata pur si simplu din intamplare... Deci inca o data, ca n-am apucat sa fac numaratoarea voturilor: MANA SUS cei care observand o masina langa axul drumului deplasandu-se cu viteza redusa SI SEMNALIZAND STANGA, se baga in depasirea ei PRIN STANGA, pentru ca... PRIORITATE! Deci? ce vorbim de lege sau cum as face eu? eu in 20 de ani am avut 3 accidente, toate stand pe loc, asta inseamna ca atunci cand ma misc, feresc eu, ca se stie cum e traficul, aici era vorba de legalitate Editat Iunie 2, 2015 de Tsunami Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 (editat) unde scrie ca daca semnalizezi nu se mai aplica art 54 sa TE ASIGURI ca manevra nu e periculoasa? imi poti arata? scriem, scriem, dar mai si citim, mai ales daca dam cu citate am scris clar ca cel care schimba directia de mers trebuie sa se asigure in toate partile problema mea e ca nu e doar periculos sa depasesti pe stanga o masina care semnalizeaza si e incadrata stanga pentru a schimba directia de mers, ci si ilegal din nou, nu sunt sigur ca are vreo treaba cu cazul de fata, dar chiar daca masina de aici nu a semnalizat, foarte probabil a franat inainte sa traga de volan, ala e un drum ingust pe care nu intorci cu 50, ci intorci din sant in sant cu 10 km/h normal, soferul masinii pare pana acum principalul vinovat, dar... p.s.: asta cu 3 accidente in 20 de ani e din ciclul "scoate rigla sa vedem care o are mai mare" e un forum, poti scrie orice, nu trebuie sa probezi nimic, doar un prost ar crede tot ce e scris aici fara suparare, e irelevant Editat Iunie 2, 2015 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kremator Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Puneti-va in ambele situatii, dupa aia spuneti-va parerea: 1. esti cu mobra, drum drept, in fata apare o masina cu intentii dubioase, (care sigur macar a incetinit daca vrea sa intoarca) care semnalizeaza stanga, sau poate nu; 2. esti in conserva, drum drept, linie discontinua, vrei sa intorci, din spate vine o mobra care insa nu este in depasire (sau poate ca deja executi manevra de intoarcere cand apare mobra....). Cum suna? Mie mi se par situatii de zi cu zi. Ne confruntam aproape la fiecare iesire cu asa ceva, doar ca unul din noi (sofer sau motociclist) este mai atent si astfel se evita o situatie neplacuta sau catastrofala. Atentia trebuie sa fie din ambele parti, indiferent ca ne aflam pe motocicleta sau in masina. Mai conteaza cine are dreptate in situata asta? Poate doar pentru sofer, caruia o sa i se puna toata vina in carca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 jerry_mcrie, on 29 May 2015 - 16:48, said: NU! insa nu a fost asa... ala nu se deplasa cu viteza redusa, cu semnal, ala a intors. si atat. fara sa se uite daca vine ceva...pentru ca automobile! in plus, pentru manevra de intoarcere, legal, faci OPRIRE! nu te deplasezi cu viteza redusa cu semnal... » Post actualizat in 02 Jun 2015 05:26 unde scrie? art? Art. 54(1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.(2) Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe intreaga durata a manevrei. Se interzice întoarcerea vehiculului în următoarele situaţii:– în zona de acţiune a indicatorului “Întoarcerea interzisă”;– în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia intersecţiilor în care manevra se poate efectua prin viraj; nu mai scrie "per se" dar de ex la examen daca intorci fara oprire te depuncteaza... oricum e clar ca ala nu s-a asigurat dupa poziia masinii pe strada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 M-ati spart... de unde stiti ce s-a intamplat acolo? Poate s-a asigurat, dar era un punct mic de tot in departare, care facea 1000m in 15 secunde... poate chiar a oprit si s-a uitat in oglinda... si tot punctul ala mic si in departare l-a vazut. Sau poate nu. Analiza accidentului fara sa stie nimeni ce s-a intamplat de fapt acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 jerry_mcrie, on 29 May 2015 - 16:48, said: NU! insa nu a fost asa... ala nu se deplasa cu viteza redusa, cu semnal, ala a intors. si atat. fara sa se uite daca vine ceva...pentru ca automobile! in plus, pentru manevra de intoarcere, legal, faci OPRIRE! nu te deplasezi cu viteza redusa cu semnal... Art. 54(1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.(2) Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe intreaga durata a manevrei. Se interzice întoarcerea vehiculului în următoarele situaţii: – în zona de acţiune a indicatorului “Întoarcerea interzisă”; – în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia intersecţiilor în care manevra se poate efectua prin viraj; nu mai scrie "per se" dar de ex la examen daca intorci fara oprire te depuncteaza... oricum e clar ca ala nu s-a asigurat dupa poziia masinii pe strada accidentul s-a intamplat ca soferul autoturismului NU S-A ASIGURAT. indiferent cum merg ceilalti participanti la trafic, legal sau nu el are obligatia sa se asigure ca nu pune in pericol siguranta celorlalti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 (editat) Tsunami, ti-ai spalat creierii? Nu ma refer strict la acest accident. Ca sofer, in trafic, nu poti sa stai din 5 in 5 secunde , non stop, cu ochii un oglinzi. Un vehicul care se deplaseaza cu viteza mare are toate sansele sa nu fie observat la timp de ceilalti participanti la trafic. Ma asteptam la mai mult de la tine. Mi s-a intimplat si mie ca sofer sa evit la limita un R1 care venea dintr-o curba larga cu peste 100 (in Bucuresti eram). Veneam de pe o straduta, trebuia sa ma bag pe Nitu Vasile, ma asigur din stinga, dupaia dreapta, demarez normal, nu sport, abia intorc masina spre stinga si trece din spate ca o naluca un R1 fara carene. Sint ceva ani de atunci, insa asa mi-a dat o idee cam ce inseamna viteza legala in oras. Editat Iunie 3, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Tsunami, ti-ai spalat creierii? Nu ma refer strict la acest accident. Ca sofer, in trafic, nu poti sa stai din 5 in 5 secunde , non stop, cu ochii un oglinzi. Un vehicul care se deplaseaza cu viteza mare are toate sansele sa nu fie observat la timp de ceilalti participanti la trafic. Ma asteptam la mai mult de la tine. Mi s-a intimplat si mie ca sofer sa evit la limita un R1 care venea dintr-o curba larga cu peste 100 (in Bucuresti eram). Veneam de pe o straduta, trebuia sa ma bag pe Nitu Vasile, ma asigur din stinga, dupaia dreapta, demarez normal, nu sport, abia intorc masina spre stinga si trece din spate ca o naluca un R1 fara carene. Sint ceva ani de atunci, insa asa mi-a dat o idee cam ce inseamna viteza legala in oras. ca sofer NU trebuie din 5in5 minute sa stai cu ochii in oglinzile retrovizoare INSA cand faci manevre DA..... si ... in puii mei.... aici este vorba de o linie dreapta in camp nu ... printre blocuri!!!! atentie eu nu te combat pe tine ca om ci ca SOFER...: daca tu care mergi si pe motor fiind la volan gandesti asa ce sa mai zic de SOFERII care nu au si Aul...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 ca sofer NU trebuie din 5in5 minute sa stai cu ochii in oglinzile retrovizoare INSA cand faci manevre DA..... corect. desi.. chiar si in linie dreapta eu ma uit constant in oglinzi. nu se stie ce apare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
13 Todesengel Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 (editat) Stiti ce mi-a spus mie un batran motociclist odata candva???.CONSIDERA CA TOTI SUNT ORBI SI NUMAI TU VEZI!!!! O fi spus bine??? A ZIS BINE ! Apai in romania multi sunt orbi . Unii zic chiar ca din Duminica Obului a inceput raul . Eu zic ca era si inainte , doar ca nu se maniifesta cu asa efervescenta . Ma rog , asta e alta discutie . Zice-se prin topic ca avea viteza si asta s-ar citi dupa deformatia masinii . Prostii ! Am condus cativa ani o taraboanta din aia de Passat , chiar si acum mai exista prin parcare . Treaba cu masinile astea noi este ca au tabla milimetrica si plastic cat cuprinde . Se indoaie incredibil de usor . Stiu una la fel cu usa schimbata si care nu era bine centrata , se inchidea mai greu . Odata cand era cu mainile ocupate proprietarul a vrut sa o impinga cu genunchiul , Rezultatul a fost o adancitura de mai mare dragul ( probabil unii de pe forum ar fi catalogat repede ..-- scuter , 46,3 km pe ora ) . Daca era cu viteza il gaseam si pe sofer prin custodia SMURD , motocicleta cocotata peste masina , etc . Cred ca nimeni nu a uitat accidentul de la Tancabesti sau Balotesti, cand instructorul de echitatie sau ce era ala a intors Mercedesul W124 ( masina considerabil mai solida) peste DN1 si apoi l-au scos mort din masina cu motociclistul in poala . Deasemeni decedat si acela iar suprematia din Stuttgard rasturnata pe mijlocul soselei . Despre vini impartite si prudenta fiecare cu parerea lui , fiecare cum crede mai bine si cum intelege sa intrepatrunda ratiunea cu adrenalina . Totusi , strada nu e un joc video . Chiar si acolo desi te astepti la orice pas sa traga Soldier Frectie in tine , la nivelul X tot o mierlesti . No , facand supozitia ca fiecare sofer e (cuvant urat) nimeni nu s-ar mai urca pe motocicleta . Eu , sa ma scuze cei cu temperament patriotic agravant cred ca e problema de tara , de nesimtirea si indolenta generala , o ramura a porcariei generale in care se traieste azi aici ..... Parerile mele . Dumnezeu sa-l odihneasca pe copil ! Editat Iunie 3, 2015 de 13 Todesengel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 (editat) ca sofer NU trebuie din 5in5 minute sa stai cu ochii in oglinzile retrovizoare INSA cand faci manevre DA..... si ... in puii mei.... aici este vorba de o linie dreapta in camp nu ... printre blocuri!!!! atentie eu nu te combat pe tine ca om ci ca SOFER...: daca tu care mergi si pe motor fiind la volan gandesti asa ce sa mai zic de SOFERII care nu au si Aul...... nu soferii citesc forumul asta, ci motociclistii si te vad pe tine, motociclist cu multe plimbari, filmulete si poze (deci cumva respectabil pe forumul asta) cum spui ca e normal ca soferii sa se asigure la orice manevra nu, soferii au legal obligatia de a se asigura la manevre dar normalitatea e data de majoritate, si adevarul e ca majoritatea soferilor, si nu numai din romania, nu stiu la ce se folosesc chestiile alea foarte lucioase cu care e dotata masina diferenta dintre partea asta de lume si aia considerata mai civilizata e ca aia sunt mai ezitanti si iti dau timp de reactie, dar tot bata sunt nici eu nu sunt de acord cu blamarea motociclistilor care au facut un accident atunci cand legal nu a fost vina lor, dar trebuie sa acceptam si realitatea, si sa ne adaptam ei o poti arde cu 200 in oras fara sa ramai fara carnet, poti avea ce teava vrei tu in loc de toba, poti avea xenoane care bat in pomi dar trebuie sa fii atent, asa functioneaza lucrurile aici nu-ti convine? du-te la aia care iti confisca motorul pentru 200 in oras » Post actualizat in 03 Jun 2015 08:48 nu soferii citesc forumul asta, ci motociclistii si te vad pe tine, motociclist cu multe plimbari, filmulete si poze (deci cumva respectabil pe forumul asta) cum spui ca e normal ca soferii sa se asigure la orice manevra nu, soferii au legal obligatia de a se asigura la manevre dar normalitatea e data de majoritate, si adevarul e ca majoritatea soferilor, si nu numai din romania, nu stiu la ce se folosesc chestiile alea foarte lucioase cu care e dotata masina diferenta dintre partea asta de lume si aia considerata mai civilizata e ca aia sunt mai ezitanti si iti dau timp de reactie, dar tot bata sunt nici eu nu sunt de acord cu blamarea motociclistilor care au facut un accident atunci cand legal nu a fost vina lor, dar trebuie sa acceptam si realitatea, si sa ne adaptam ei o poti arde cu 200 in oras fara sa ramai fara carnet, poti avea ce teava vrei tu in loc de toba, poti avea xenoane care bat in pomi dar trebuie sa fii atent, asa functioneaza lucrurile aici nu-ti convine? du-te la aia care iti confisca motorul pentru 200 in oras Mercedesul W124 ( masina considerabil mai solida) adica aia mai usoara cu vreo 200 de kg decat un passat? daca e vechi nu e neaparat solid, alea vechi erau mormane de fiare proiectate prost (bine pentru vremea respectiva, prost pentru zilele astea) cauta crash test intre un renault plasticos modern si o bijuterie d-asta de-a ta veche si vezi ce mai gasesti din ea Editat Iunie 3, 2015 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Tsunami, ti-ai spalat creierii? Nu ma refer strict la acest accident. Ca sofer, in trafic, nu poti sa stai din 5 in 5 secunde , non stop, cu ochii un oglinzi. Un vehicul care se deplaseaza cu viteza mare are toate sansele sa nu fie observat la timp de ceilalti participanti la trafic. Ma asteptam la mai mult de la tine. Mi s-a intimplat si mie ca sofer sa evit la limita un R1 care venea dintr-o curba larga cu peste 100 (in Bucuresti eram). Veneam de pe o straduta, trebuia sa ma bag pe Nitu Vasile, ma asigur din stinga, dupaia dreapta, demarez normal, nu sport, abia intorc masina spre stinga si trece din spate ca o naluca un R1 fara carene. Sint ceva ani de atunci, insa asa mi-a dat o idee cam ce inseamna viteza legala in oras. Unde-ai citit ca incurajez viteza in oras? Am vorbit dpdv legal. INDIFRENT DE VITEZA motocicletei, politia te arde ca sofer care ai schimbat directia de mers fara sa te asiguri. Politia nu are alta cale. Politia aplica legea, nu o interpreteaza si nici nu face estimari. Esti lovit in lateral de un meteorit? daca ai schimbat banda, directia de mers, ai virat sau inceput manevra de intoarcere, conform regulamentului, esti vinovat. Daca omori vreun prost, atunci se deschide dosar penal si se va demonstra (daca sunt probe), ca motociclistul la viteza aia putea sau nu fi evitat. Acum, poti analiza mai departe daca "e bine" sa mergem asa cu motocicleta sau daca "e bine" sa nu ne bazam pe oglinzi ca automobilist. Asta e alta cale. Daca sunt pusti prosti care vor considera ca TOTI ceilalti vor respecta legea, e treaba lor. Stii, aici in State a trebuit sa dau din nou examen moto. Nu mi-au recunoscut nici permisul romanesc si nici pe cel canadian. Dar aici e mult mai simplu ca in Romania. In mare e subventionat de guvern (de unde dracu?, nu ma intreba ca aici TVA-ul e 6%, iar la alimente, 0%) Am dat $25 si am avut vineri seara, sambata toata ziua si duminica juma de zi. Instructorii lor, scoala lor, motocicletele lor, benzina lor. Anyway, nu asta vreau sa aduc in evidenta, dar o sa revin la aspectul asta si de ce guvernul face usoara scoala. La inceputul scolii am pus pe un board fiecare ce credem despre noi, care e probabilitatea sa fim intr-un accident in primul an. La sfarsit am revizuit asta si media a fost de 5%. Realitatea arata ca in primul an de motociclit 71% vor avea un accident. Fara scoala, peste 80% Guvernul te cam obliga sa faci scoala asta, asa ca o face foarte ieftina, si, pe undeva te obliga. Daca nu faci scoala ai posibilitatea sa dai examen road test abia dupa un an dupa ce ai trecut testul scris. In timpul asta ai voie sa iesi cu motociclieta NUMAI INSOTIT de un raider cu experienta. In timpul scolii nu se fac numai jaloane ci sunt si lectii practice in clasa sa-ti DEMONSTREZE ca nu poti fi atent la toate, sa-ti DEMONSTREZE ca reflexele uneori sunt gresite si sa te invete ca in ORICE SITUATIE sa ai si un back-up plan daca ceva merge gresit pe strada. Se arata accidente si se analizeaza legal si preventiv etc. Chiar si asa , in primul an sunt 71% accidente, parca peste 15% mortale sau asa ceva, ma rog aici poti circula fara casca. Deci, creierii nu mi-au spalat, dar asa scrie la regulament, schimbi directia de mers, TE ASIGURI. Asta nu inseamna sa ma astept ca toti respecta legea. Mai departe e in functie de fiecare. Daca ti-ai asumat ca toti respecta legea, mai putin tu, ca tu esti special.. sa ai grijanie ca sotia sau mama ta sa aiba ceva negru prin casa, sa nu stea atunci cand e suparata sa caute pe marime Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Nu trebuie subestimată prostia şoferilor, unii nu dau prioritate nici măcar unui tanc, e faza cu "nu te-am văzut". http://9gag.com/gag/aRPYyEM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Nu trebuie subestimată prostia şoferilor, unii nu dau prioritate nici măcar unui tanc, e faza cu "nu te-am văzut". http://9gag.com/gag/aRPYyEM BRAVO!!! super asa, tot inainte, la mai mare! Bun... Acuma... nu intreaba nimeni ce dot aveau senilele? Cum draqu nu a franat ala cu tancul? Trebuie sa-si exeseze skilul la frnarea de urgenta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Ianachime tati, nu intelegi romaneste. M-am uitat in stinga, am pus masina in miscare concomitent cu asigurarea din dreapta (viram la stinga iesind de pe un drum secundar, vizibilitate max 100m), din dreapta nu se vedea nimic, am continuat manevra, fiind deja intors, m-a surprins motocicleta care a trecut ca racheta. Totul s-a petrecut in mai putin de 5 sec. Daca as fi avut vizibilitate 2-300m, normal ca o vedeam venind. Unde am scris eu ca nu am m-am uitat inainte de a depasi axul drumului???? » Post actualizat in 03 Jun 2015 15:38Exista manuale de fizica, puteti invata cit m/s se parcurg cind te deplasezi cu 100/h, sau cu 150km/h sau cu... . Daca soferul te vede de la 200m, el ia hotarirea in mai putin de 1 sec sa faca manevra, daca ai viteza mare, il vei surprinde pe sofer, nu si-a calculat el bine cit timp are sa faca manevra, si POOOC. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Iar tu nu intelegi ce scriu eu POLITIA NU ARE VOIE SA INTERPRETEZE LEGILE, sa ia cartea de fizica si sa estimeze el... domne asta a avut intre 90 si 180 Nu e pregatit pentru asa ceva, el e doar un aparator al legii din regulament, iar ala spune: "nu l-ai vaut, din varii motive, ca a avut viteza prea mare, ca esti chior, ca nu te-ai uitat, ca ai avut geamul murdar, ca ala de te-a lovit in lateral e transparent, ca era noapte si n-avea lumini etc, CONFORM REGULAMENTULUI esti vinovat. mai departe, daca omori prostul sau daca ala sta in spital mai multisor, va fi proces, si, daca ai bani, iti angajezi avocat si, ala la randul lui cheama un specialist licentiat de curte sa verifice si sa-si dea cu parerea. daca l-a sfarsit se va demonstra ca nu se putea observa la viteza aia, nu inseamna ca politistul e prost. repet, ala e acolo sa APLICE legea nu sa isi dea personal cu parerea, ci e evinovat. tin minte cand eram in tara, si romanului ii plac exemplele astea in care altii sunt prosti, ca un neamt l-a amendat pe un roman care mergea cu bicicleta la servici, ca are numai o mana pe ghidon, ala fiind ciung. romanul a facut contestatie si a castigat. parerea mea este ca a riscat. politistul A APLICAT regulamentul care scrie sa ai ambele maini pe ghidon, iar judecatorul putea sa decida ca asta sa nu aiba voie sa mearga cu bicicleta normala fiind invalid. Politia este si trebuie sa fie numai o prelungire a regulementului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Tsunami, eu stiu prea bine legea, in fata politiei ai gresit fiindca nu ai dat prioritate, nu conteaza citi km/h avea cel ce te-a lovit.Dupa cum stii, daca se ajunge la proces, se fac "expertize tehnice", si de cele mai multe ori, mortu-i de vina. Intelegi ce spun.Si atunci, ce mai conteaza ca soferul e de vina? Oamenii mor "nevinovati" si devin statistica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 De obicei este un cumul de factori si poate ar trebui sa intelegem si de ce. 1. primul care incalca legea, cronologic, este motociclistul. El este cel care depaseste viteza legala; 2. masina intrucat (mentionez doar 2 cauze, variante pot fi multiple): 2a. nu se asigura temeinic sau chiar deloc; 2b. se asigura, vede motociclistul in zare dar ii da gaz ca are timp; Atat 2a cat si 2b pot fi intoarse pe toate fetele, iar vinovatii vor fi impartiti, atat conservarul, cat si motociclistul. Mie mi se intampla in trafic de Bacau, adica cam 5 % din ce inseamna trafic de Bucuresti, sa mi se bage in fata masinii, cu ochii beliti ca eu vin, deci ma vede ca vin, si ei se baga. Ca na, trebuie sa intre si ei in trafic .. .si ce mor, daca franez? Imi vine sa ma sui pe pereti, mai ales cand in spatele meu NU E NIMENI! Adica ar mai fi avut de asteptat o masina si apoi ar fi trecut nestingheriti. Nu pun cazul in care ma vede la departare iar radarul integrat al babalaului apreciaza (prost, evident) viteza mea si pleaca, iar lui ii trebuie minim 3 secunde ca sa elibereze banda pe care eu merg. Exista o campanie europeana privind reducerea numarului de vitezisti, iar desi rezultatul nu este solutia perfecta, s-a demonstrat ca atunci cand participantii la trafic au viteze mai mici, accidentele, ca na, de-aia-s accidente, desi se intampla, pagubele sunt CU MULT MAI MICI. Nu reiau discutia despre evitarea unui obstacol la 50km/h (testul cerbului, elanului si al caprioarei), doar faptul ca, pe undeva, greselile sunt impartite. PS: cum spunea JAGI, degeaba politia pune rezolutia, intr-un proces ajungi in fata judecatorului, si mai nou, orice accident cu victima ajuns in instanta i se cere expertiza, ori acolo poti sa pici in stanga liniei, sau in dreapta ei, asta insemnand ca ti-o iei au ba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 1. primul care incalca legea, cronologic, este motociclistul. El este cel care depaseste viteza legala; sa inteleg ca erai inainte cu 25 de metrii de locul accidentului cu radarul si stii 100% sigur ca tdm-ul avea peste limita de viteza a zonei? ...sa mi se bage in fata masinii, cu ochii beliti ca eu vin, deci ma vede ca vin, si ei se baga. Ca na, trebuie sa intre si ei in trafic .. .si ce mor, daca franez? Imi vine sa ma sui pe pereti... azi am patit asa ceva. in girator. eu in girator, el intra... viteza ... 40 - 50 poate, nu cred 50... viteza la contactul cu asfaltul? maxim 5 km/h sau pe acolo... ala ... a plecat linistit ocolindu-ma... mor de ciuda... camaera era in topcase si nu am filmat. grrr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 nu era o analiza a accidentului de mai sus. e doar o constatare a mea. eu personal nu cunosc 1 persoana care sa mearga LEGAL. nici subsemnatul nu merge legal (dpdv al vitezei). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tarantula Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Salutare tuturor in primul rand Este un lucru bun sa se discute despre situatii care pot distruge viata unui om, insa daca acest lucru se face in cunostinta de cauza, si poate fi folositor celorlalti daca din pacate cel in cauza nu mai are aceasta sansa. L-am cunoscut personal pe Roby (Robert Pacurar) si pot sa spun ca era un spirit liber si linistit si nu in ultimul rand un prieten pe care orice om de bun simt si plin de viata si l-ar dori. Impactul a fost in felul urmator (am fost la locul accidentului si am discutat cu martori care au fost de fata): Linie dreapta intre Sacele si Tarlungeni Ora 20:20 25 mai 2015 Roby mergea catre Tarlungeni cu viteza moderata dupa cum o arata si faptul ca nu a zburat in urma impactului, ci a ramas langa motocicleta Autoturismul a intors brusc fara semnalizare chiar in momentul in care motocicleta se afla aproape in dreptul lui, fapt ce explica absenta urmelor de franare (si nu lipsa de reactie, experienta etc. sau ce se mai vehiculeaza pe aici.) Nu cred ca se putea face ceva in momentul impactului, decat poate daca ai fi avut la dispozitie un teleportor. Am dat aceste detalii deoarece vad ca pana acum s-au dezbatut doar pareri si presupuneri. Sper ca toti sa putem invata din evenimentele ce se petrec in jurul nostru si daca suntem norocosi si din ale noastre. Fie ca aceste evenimente sa devina din ce in ce mai rare, si sa aveti parte doar de experiente placute. Nu am putut scrie mai devreme toate acestea pentru ca inca nu imi vine sa cred ca este real dar am inceput sa ma obisnuiesc cu realitatea. Sper ca nu am lasat loc de interpretari si nu astept Replay. Kilometrii tai Robert (noi ii spuneam Pletus de la plete) nu s-au terminat aici, te vom lua cu noi in suflet oriunde vom merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stircu Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Decedatul avea copii, sotie, rude apropiate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainBusa Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Tarlugeni... imi suna cunoscut. http://www.tractare.ro/en/contact.html Le-am ramas dator cu publicitate moca, ptr ca acum un an la Brasov am subscris si eu intr-un accident... eu am scapat mai ieftin. Cei de la tractari, mi-au luat in custodie motorul si lucrurile de pe el. Oameni de caracter. Recomand. Cat despre motociclist... condoleante familiei si sa se odihneasca in pace! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.