Liviu M Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Am o TULA (199 cmc) si cineva mi-a dat un carburator MIKUNI BST33 . Vreau sa montez acest carburator pe moto . In galeria de admisie (admisie in carter) am o clapeta elastica ("muzicuta") si sper ca acel volum de amestec ce se intoarce inapoi pe galerie la fiecare tura , si deci si prin carburator (pana se inchide admisia in carter), sa nu imi creeze probleme . Carburatorul a fost demontat , arata bine si am schimbat o garnitura inelara , membrana este buna , nu are jocuri ....... A mai montat cineva asa ceva la alt motor in 2 timpi , respectand cerintele hidraulice ale carburatorului ? Este prea mare carburatorul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Eu stiam ca muzicuta vine intre carburator si galerie deci de ce s-ar mai intoarce amestec in carburator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Există niște diferențe între ele, în modul în care se face reglajul (aer la 2 T) și amestec (la 4T). Cel de 4T mai are și o pompă de accelerație pe care 2T n-o are. Acul de dozaj la 4T e acționat de vacuum în timp ce la 2T e acționat de cablu. Iar la modul teoretic depresiunea creată de 2T e ceva mai mica decât la 4T. În principiu, ar trebui să meargă dacă reușești să găsești perechea potrivită de jicloare dar n-o să meargă perfect și motorul o să aibă performanțe mai slabe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 (editat) Există niște diferențe între ele, în modul în care se face reglajul (aer la 2 T) și amestec (la 4T). Cel de 4T mai are și o pompă de accelerație pe care 2T n-o are. Acul de dozaj la 4T e acționat de vacuum în timp ce la 2T e acționat de cablu. Iar la modul teoretic depresiunea creată de 2T e ceva mai mica decât la 4T. În principiu, ar trebui să meargă dacă reușești să găsești perechea potrivită de jicloare dar n-o să meargă perfect și motorul o să aibă performanțe mai slabe. Nu este relevant ce spui din unele puncte de vedere, nu are importanta daca reglajul de mers in gol se face pe aer sau pe benzina tot amestecul se pune la punct. Nu toate 4T au pompa de acceleratie. Sunt 4T la care subarul plus acul de dozaj sunt actionate de cablu. Depresiunea este ceva mai mica intradevar pentru ca mai ai volum si in carter. Editat Mai 26, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Foarte corectă observația. Omul nostru trebuie să înțeleagă însă că ar putea să monteze carburatorul și, cu puțin noroc și multă muncă de reglaj, ar putea să-și facă treaba. Adică să-și vadă motorașul mergând. Deși, după capul meu, ar fi mai indicat un carburator de capacitate echivalentă și motor asemănător. BST33 e pentru motoare mai mari și de-aia zic că trebuie să-și găsească jicloarele potrivite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Avand in vedere ca eu am doua bds34 la 400cc 4T, el la 200cc 2T s-ar putea sa se potriveasca ca debitul e ceva mai mare nu chiar de doua ori dar oricum mai mult decat la un 4T de aceeasi capacitate. Merita sa incerce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Da, sper să ne spună și nouă cum evoluează situația... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 (editat) Motoarele rusesti sunt mai "setoase" ( asa au fost proiectate ) - a se intelege ca difuzoarele carburatoarelor sunt mai mari in diametru, indiferent ca sunt 4T sau 2T. Si calculul asta trebuie luat in considerare. Editat Mai 26, 2015 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Salutare, Din propria experienta va pot da urmatoarele detalii: -Pe Simson am pus carburator de IJ, K63, de Minsk Paco, de DNEPR K68, de Jawa 250 model 61- Jukov -Pe Dnepr o galerie cu carburator de Ford, Dacia 1300, Kawasaki, un cross de 250 -Pe M cu galerie de Dacia 1300,fara galerie Jawa 250, K65 iar in prezent am doua Mikumi cu diametrul difuzorului de 24mm luate de pe o baterie de Kawasaki Z650 model 1980, la care le-am altoit jiglerele. Morala pe care am deprins-o este urmatoarea: Daca pui un carburator cu difuzorul mai mare urca sus in ture insa incinge mai tare(amestec sarac), consuma mai putin, relantiu mai prost definit si trage mai prost in ture joase. Daca pui un carburator cu difuzor mai mic trage bine jos, relantiu impecabil, se poate gatui sus in ture, insa nu incinge De specificat ca diferenta la difuzor este indicat sa nu fie foarte mare, cu cat e mai mare in sus cu atat viteza de circulare a aerului prin carburator e mai mica si invers. Raman jiglerele, daca jiglerul de aer nu reactioneaza la desfacut in primele ture inseamna ca jiglerul este prea mic, asadar se va mari cu o zecime, reglajul va trebui sa fie unul fin cu motorul cald, este raspunzator cam de 30% din mersul motorului, in special in prima treime. Jiglerul principal este raspunzator la ceea ce se intampla la peste 1/3 din acceleratia deschisa adica la turele de sus ale plajei de turatie. A se incerca sa se monteze pe cat posibil jiglere cu diametrele originale ale motocicletei inainte de-a se face alte modificari . Nu pot sa ma pronunt despre carburatoarele vacumatice, nu am folosit si nici nu o voi face . Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Mai 27, 2015 Autor Share Postat Mai 27, 2015 (editat) "Muzicuta"este pe cilindru . Cilindru are la admisie 2 gauri (fante una langa alta) iar sub ele inca una . Galeria de admisie este ramificata pe verticala in 2 ; cea de sus da prin niste aripioare spre cele 2 gauri (de sus) ; cea de jos etansa fata de cea de sus trece prin "muzicuta" , la cealalta fanta . Practic la depresiune mare (cand pistonul urca) se deschide prima "muzicuta" dupa care debitul de admisie este preluat si de cealalta sectiune a galeriei . La coborarea pistonului (cand presiunea sub el incepe sa creasca) , o parte pleaca inapoi pana se inchid fantele ("muzicuta" sta inchisa) . MIKUNI BST 33 nu are pompa sprit ; are numai soc cu cablu (comanda o supapa de pe un circuit direct spre difuzor) . Editat Mai 27, 2015 de Liviu M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Din cate inteleg este o comninatie intre cu si fara muzicuta, corecteaza-ma daca gresesc. Adica nu ai toata admisia pe muzicuta, o parte o ai clasic (pentru mine cel putin) comandata de piston. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Mai 28, 2015 Autor Share Postat Mai 28, 2015 Exact ! Este o combinatie . Am sa incerc sa pun o poza cu galeria din cilindru . Uste o gaura ovala jos si doua patrate cu colturi rotunjite , sus . Abia astazi am vazut ca am "mancat" o litera din titlul topicului . SCUZE ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.