Sari la conținut

Semnal RPM


Postări Recomandate

Ai aplicat varianta cea mai simpla, culegi semnalul pe fisa de inalta. Cred ca varinta asta de aftermarket functioneaza cu mai multe cai: semnal de la ECU/CDI/TECI, fisa inalta sau generator de impulsuri/pick coil, etc. Incearca sa mai introduci/ scoti din spire sa vezi ce se intampla, apoi modifici pana cand ajungi la valoarea apropiata. Dar ai nevoie de un etalon pentru a te corecta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 114
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Super, merge tahometrul, te-ai jucat la setari, numar de cilindrii?

Nu. Asa a fost setat de la inceput. Pe 4 cilindri, ca pot si pe 2. Dar pana acum nu m-am gandit sa infasor firul pe cablul care duce la bujie.

Te poti lega linistit cu montajul pe care l-ai folosit, de pe care scoti condensatorul. Anodul diodei il legi la minus primar bobina de inductie iar unde puneai plusul aparatului de masura la intrarea taho( bineinteles ca te legi si la masa cu capatul rezistentei). Montajul o sa-ti asigure un semnal de 6V.

M-am legat la primar fara montaj si nu mergea nimic. Cu montajul asta ar fi altceva?

 

Cand te-ai legat la bobina de inductie te-ai legat printrun fir separat sau cu firul ce ducea la taho-TCI? Te intreb pentru ca stiu ca i-ai verificat continuitatea dar nu stiu daca ai verificat izolatia fata de masa.

Aici nu inteleg ce vrei sa zici. In minusul primarului bobinei am bagat firul ce duce in taho. Firul de la cdi era scos din schema.

» Post actualizat in 01 Aug 2015 19:54

Ai aplicat varianta cea mai simpla, culegi semnalul pe fisa de inalta. Cred ca varinta asta de aftermarket functioneaza cu mai multe cai: semnal de la ECU/CDI/TECI, fisa inalta sau generator de impulsuri/pick coil, etc. Incearca sa mai introduci/ scoti din spire sa vezi ce se intampla, apoi modifici pana cand ajungi la valoarea apropiata. Dar ai nevoie de un etalon pentru a te corecta!

 

Am mai scos din spirele din filmare dar nu mi sa parut a fi vreo diferenta. Data viitoare voi incerca cu mult mai multe spire. O fi vreun tip de cablu mai sensibil pe care l-as putea folosi? Cel folosit azi era cablu de 1mm aproximativ cu multe spire prin el. Sa folosesc unul cu o singura sarma?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cablu/conductorul nu a fost in set cu taho? Ai citit instructiunile, ar trebui sa-ti dea detalii. Modifica nr. de spire mai mult si vezi rezultatul. Dar trebuie sa ajungi la un service auto specializat si cu aparatul care ti l-am postat in foto sa-ti verifice turatia motorului, apoi sa-ti corectezi indicatia la taho. Este de tipul unui cleste care se prinde pe fisa de inalta si arata digital nr. de rot/min. Daca nu reusesti, eu vin in Craiova in septembrie, si o facem atunci :hug:

post-74268-0-01702000-1438459253_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai scos din spirele din filmare dar nu mi sa parut a fi vreo diferenta. Data viitoare voi incerca cu mult mai multe spire. O fi vreun tip de cablu mai sensibil pe care l-as putea folosi? Cel folosit azi era cablu de 1mm aproximativ cu multe spire prin el. Sa folosesc unul cu o singura sarma?

Nu e vorba de sensibilitate ci setare numar cilindrii. De exemplu tu legandu-te la fisa ai un impuls la doua rotatii, la pick up coil ai un impluls/rotatie, la TCI habar n-am.

Cat priveste legarea fara montaj, probabil era semnalul foarte puternic si-ti "ineca" intrarea de la tahometru. Daca pui montajul pulsul de tensiune mare (care este negtativ) nu e luat in seama.

Apropo ce inseamna pentru tine minusul primarului bobinei de inductie? Pentru mine este cel care duce la TCI.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta mea are 2 bobine, nu 4. Din fiecare dintre ele ies 2 fire ce duc la bujii. Data viitoare o sa incerc sa ii schimb in setari nr de cilindri sa vad ce se modifica.

Atasez un crop din schema electrica ce se regaseste si la pagina 2. Ce am inrosit reprezinta firul pe care eu l-am considerat a fi minus. Pe bobine nu era scrisa polaritatea. Am zis ca daca e comun la ambele trebuie sa fie masa. Poate aici am gresit.

post-33933-0-90903200-1438459912_thumb.jpg

 

Dedant, daca nu sunt plecat in concediu cand vii tu, te astept cu scula aia. O reusim, n-o reusim, te astept cu berea la rece. :D

Editat de dan.c.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa descarci manualul de instalare al tahometrului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Erata si la fisa ai un impuls/rotatie pentru ca TCI-ul din cauza ca-si ia semnalul prin pick up coil, acesta fiind pe alternator, nu se stie la ce PMS e motorul deci da o scanteie si la PMS aprindere si la PMS terminare evacuare.


» Post actualizat in 01 Aug 2015 20:28


Motocicleta mea are 2 bobine, nu 4. Din fiecare dintre ele ies 2 fire ce duc la bujii. Data viitoare o sa incerc sa ii schimb in setari nr de cilindri sa vad ce se modifica.

Atasez un crop din schema electrica ce se regaseste si la pagina 2. Ce am inrosit reprezinta firul pe care eu l-am considerat a fi minus. Pe bobine nu era scrisa polaritatea. Am zis ca daca e comun la ambele trebuie sa fie masa. Poate aici am gresit.

attachicon.gifminus bobina.jpg

 

Dedant, daca nu sunt plecat in concediu cand vii tu, te astept cu scula aia. O reusim, n-o reusim, te astept cu berea la rece. :D

Exact, ceea ce am banuit, ala e comunul, nu e minus ci plus almentare bobine, nu ai semnal, trebuia sa te legi la cel care se duce la TCI.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba de sensibilitate ci setare numar cilindrii. De exemplu tu legandu-te la fisa ai un impuls la doua rotatii, la pick up coil ai un impluls/rotatie, la TCI habar n-am.

Cat priveste legarea fara montaj, probabil era semnalul foarte puternic si-ti "ineca" intrarea de la tahometru. Daca pui montajul pulsul de tensiune mare (care este negtativ) nu e luat in seama.

Apropo ce inseamna pentru tine minusul primarului bobinei de inductie? Pentru mine este cel care duce la TCI.

Esti sigur ca Ignition System lucreaza pe semnal de comanda cu minus? Urmareste firul comun al primarelor BI, unde se duce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedant, bordul meu nu are manual. E o chinezaraie. Am pus cu o pagina in urma doua poze pe care mi le-a dat chinezul.

Vlad, in weekend corectez, ma mut pe celalalt fir. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti sigur ca Ignition System lucreaza pe semnal de comanda cu minus? Urmareste firul comun al primarelor BI, unde se duce?

La o siguranta :P. Bobinele sunt sub tensiune iar la PMS (in fine cu avansul de riguare) tranzistorul rupe, curentul tinde sa se automentina deci tensiunea fata de plus creste cu acelasi sens.

 

Dedant, bordul meu nu are manual. E o chinezaraie. Am pus cu o pagina in urma doua poze pe care mi le-a dat chinezul.

Vlad, in weekend corectez, ma mut pe celalalt fir. :D

Daca te sperie ideaa de o suta si de volti poti baga montajul asa cum ti-am explicat mai sus, din precautie, dar cred ca merge si fara, stia TNG ce spune :D .

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un bord koso sunt mai multe variante de conexiune pentru RPM, chiar se spune ca se poate infasura pe bujie de cel putin 5 ori( punctul A) ! Dar aici se da si setul de lucru/conexiuni pentru fiecare varianta. Incearca sa te apropi mai mult de bujie cu infasurarea, vezi ce se modifica. Si oricum nu te baza pe ce-ti indica chinezaria, te duci la un service sa-ti face o etalonare, sa cunosti valoarea corecta, daca nu, cand vin eu rezolvam. Mai mult ai scris aici decat sa lucrezi, asa este cand asculti de mai multi specialisti :hug: .

post-74268-0-97806200-1438462319_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ii cer scuze lui Georg Ohm ca i-am pocit legea, fie-i tarana usoara! Asa-i cand scrii noaptea pe forumuri, de la servici... :alcy:

Calculam in paralel puterea disipata pe niste cabluri si de acolo ramasesem cu U2 : R = P (nu cu I). My bad...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am revenit. Nu am stat bine cu timpul in ultima vreme. Azi am reusit sa mai mesteresc ceva.

Am legat turometrul la bobina de inductie, de data asta la pinul corect. Nu se intampla nimic, nici legat pe direct, nici cu montajul lui @vlad58.

 

Am invelit firul pe fisa bujiei. La bujia 1 imi arata, estimez eu, cam la jumatate din cate ture ar trebui sa imi arate, la bujia 2 fluctueaza acul, sta cand la jumatatea cand la normal si fluctueaza in continuu, cam la 1 sec urca, coboara. Nu am vazut sa fie vreo diferenta intre 5 spire si 20, arata la fel.

 

Pot sa folosesc semnalul de la fisa 1 si sa fac un mic montaj care sa imi amplifice semnalul sau e complicat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am revenit. Nu am stat bine cu timpul in ultima vreme. Azi am reusit sa mai mesteresc ceva.

Am legat turometrul la bobina de inductie, de data asta la pinul corect. Nu se intampla nimic, nici legat pe direct, nici cu montajul lui @vlad58.

 

Am invelit firul pe fisa bujiei. La bujia 1 imi arata, estimez eu, cam la jumatate din cate ture ar trebui sa imi arate, la bujia 2 fluctueaza acul, sta cand la jumatatea cand la normal si fluctueaza in continuu, cam la 1 sec urca, coboara. Nu am vazut sa fie vreo diferenta intre 5 spire si 20, arata la fel.

 

Pot sa folosesc semnalul de la fisa 1 si sa fac un mic montaj care sa imi amplifice semnalul sau e complicat?

Practic in firul infasurat pe bobina se induce un curent conform principiului inductiei electromagnetice, curentul ajunge la o bobina in aparatul de bord, interactioneaza cu campul unui magnet permanent, rezulta un cuplu de forte care misca bobina din aparat/ bobina legata de acul indicator. Incearca sa alegi un conductor cu o sectiune dubla care se infasoara pe fisa, astfel incat sa ai un curent mai mare, sau micsoreaza lungimea firului care-l infasori pe fisa, cu cat lungimea scade si sectiunea creste, scade rezistenta ohmmica a unui conductor. Joaca-te cu cele doua valori si vezi ce observi.

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pot sa folosesc semnalul de la fisa 1 si sa fac un mic montaj care sa imi amplifice semnalul sau e complicat?

Nu cred ca e cazul. Problema e probabil ca ai componenta de tensiune continua care "ineaca" amplificatorul de intrare al turometrului sau nu-i place frontul atunci cand este conectat la bobina.

Incearca sa inseriezi un condensator de 100nF.

» Post actualizat in 22 Aug 2015 17:34

Practic in firul infasurat pe bobina se induce un curent conform principiului inductiei electromagnetice, curentul ajunge la o bobina in aparatul de bord, interactioneaza cu campul unui magnet permanent, rezulta un cuplu de forte care misca bobina din aparat/ bobina legata de acul indicator. Incearca sa alegi un conductor cu o sectiune dubla care se infasoara pe fisa, astfel incat sa ai un curent mai mare, sau micsoreaza lungimea firului care-l infasori pe fisa, cu cat lungimea scade si sectiunea creste, scade rezistenta ohmmica a unui conductor. Joaca-te cu cele doua valori si vezi ce observi.

Bafta,

Mai degraba ai un cuplaj capacitiv, nu inductiv ca la bobinele de masura curent, turometrul este electronic semnalul cules nu intra direct in bobina aparatului.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e cazul. Problema e probabil ca ai componenta de tensiune continua care "ineaca" amplificatorul de intrare al turometrului sau nu-i place frontul atunci cand este conectat la bobina.

Incearca sa inseriezi un condensator de 100nF.

» Post actualizat in 22 Aug 2015 17:34

Mai degraba ai un cuplaj capacitiv, nu inductiv ca la bobinele de masura curent, turometrul este electronic semnalul cules nu intra direct in bobina aparatului.

Vezi ca esti in afara subiectului...sus spune de miscarea unui ac, deci vorbim de un aparat electromagnetic cu bobina mobila..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca esti in afara subiectului...sus spune de miscarea unui ac, deci vorbim de un aparat electromagnetic cu bobina mobila..

Iar te ia gura pe dinainte in mod gratuit fara sa te gandesti putin.

 

Nu ai citiit bine, te citez "Practic in firul infasurat pe bobina se induce un curent conform principiului inductiei electromagnetice, curentul ajunge la o bobina in aparatul de bord, interactioneaza cu campul unui magnet permanent"

Nu e asa cum spui tu nu merge direct la aparatul de masura, daca ai fi recitit postul ai fi vazut ca sermnalul se prelucreaza electronic ai setari de nr cilindrii etc, pe scurt semnalul este prelucrat electronic poti sa pui ce sarma vrei tu acolo la mai multe spire se mareste capacitatea condensatorului de cuplaj mai demult stiam pe dinafara cam ce lungime trebuie sa infasori doua conductoare ca sa-ti dea o anumita capacitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti se repetat de 3 ori mai sus, tipul a scos si pus numar de spire si nu se intampla nimic, iar tu te bati cu cuplajul si condesatorul degeaba. Trebuie sa incerce varianta mea expusa, nu-l mai incarca cu scheme nefunctionale si care nu au logica cu problema lui. Daca stii bine ceva, pune schema cu calculul matematic corespunzator, asa ca cred, demult stiam ceva, poate..nu merge, serios nu te supara :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti se repetat de 3 ori mai sus, tipul a scos si pus numar de spire si nu se intampla nimic, iar tu te bati cu cuplajul si condesatorul degeaba. Trebuie sa incerce varianta mea expusa, nu-l mai incarca cu scheme nefunctionale si care nu au logica cu problema lui. Daca stii bine ceva, pune schema cu calculul matematic corespunzator, asa ca cred, demult stiam ceva, poate..nu merge, serios nu te supara :nono:

Hai sa luam varianta ta, sustii ca el culege inductiv curent prea mic, bun, in primul rand ca sa ia nastere un curent trebuie sa existe un circuit inchis ori el infasoara o sarma pe cablul de inalta si conecteaza doar un capat la montaj, trecem si peste asta, sugerezi sa micsoreze rezistenta fie prin marirea sectiunii fie prin scaderea lungimii, cu ce-l ajuta? Impedanta de intrare a aparatului e foarte mare (altfel facea plici cand l-a conectat la 12V), crezi ca cei cativa miliohmi castigati prin aceste modificari vor creste tensiunea la intrarea aparatului sau curentul cum vrei s-o iei?

Faptul ca el a umblat la spire si nu se intampla nimic inseamna ca deja semnalul e corect cules dar ar trebui sa umble la setari, crede-ma stroboscopului facut de mine ii ajunge o sigura spira si merge. Daca vrei iti trimit schema, se vede cam slabut ca-i cu un led, dar isi face treaba.

Ce ti se pare nefunctional sa izolezi o componenta de curent continuu si sa culegi doar partea de semnal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bordul trebuie sa functioneze asa cum este, o fi chinezarie, dar sa-i mai faci alte circuite adaptoare, sa tot testezi si sa nu ai rezultate, nu este normal. Totul este din modul de conexiune si aici trebuie intervenit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bordul trebuie sa functioneze asa cum este, o fi chinezarie, dar sa-i mai faci alte circuite adaptoare, sa tot testezi si sa nu ai rezultate, nu este normal. Totul este din modul de conexiune si aici trebuie intervenit.

In sfarsit ajungem la aceeasi concluzie. Ar trebui sa puna aparatul de masura pe intrare si masa, astfel iti poti da seama daca are o rezitenta fixa, are vreo dioda sau un condensator, in functie de asta daca nu se poate altfel se face circuitul de adaptare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e vorba de un bord universal care-ti indica jumatate din valoarea reala atunci e clar o problema de setare. La bordurile astea semnalul e prelucrat de un procesor care comanda mai departe turometrul cu ac indicator . Fiind universal trebuie sa aiba posibilitatea sa setezi numarul de cilindri ai motorului si eventual tipul motorului 2T sau 4T.

Cand ai legat la fisa 2 probabil capta cumva semnal si de la fisa 1 deaia iti arata din cand in cand corect .

Se poate face un circuit care sa-ti dubleze frecventa captata la fisa 1 ca sa-ti arate turometrul corect dar nu asta e solutia normala, trebuie sa gasesti setarile care pot fi software sau hardware cu ceva jumperi pe placa(mai putin probabil).

N-am inteles cum ai conectat efectiv sarma aia bobinata pe fisa, cu un singur capat la bord, sau ai conectat ambele capete la 2 fire/borne ale bordului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e vorba de un bord universal care-ti indica jumatate din valoarea reala atunci e clar o problema de setare. La bordurile astea semnalul e prelucrat de un procesor care comanda mai departe turometrul cu ac indicator . Fiind universal trebuie sa aiba posibilitatea sa setezi numarul de cilindri ai motorului si eventual tipul motorului 2T sau 4T.

Cand ai legat la fisa 2 probabil capta cumva semnal si de la fisa 1 deaia iti arata din cand in cand corect .

Se poate face un circuit care sa-ti dubleze frecventa captata la fisa 1 ca sa-ti arate turometrul corect dar nu asta e solutia normala, trebuie sa gasesti setarile care pot fi software sau hardware cu ceva jumperi pe placa(mai putin probabil).

N-am inteles cum ai conectat efectiv sarma aia bobinata pe fisa, cu un singur capat la bord, sau ai conectat ambele capete la 2 fire/borne ale bordului?

Asta e si parerea mea pentru ca pe cilindru1 are semnal stabil, dar cred ca nu are chiar toate posibilitatile. La el daca am inteles bine la o bobina ii da un puls/rotatie asta ar insemna 2T un cilindru sau la cele cu distribuitor 4t doi cilindrii.

 

Chiar ar fi bine daca ar fi asa ca atunci nu are de facut decat ca acelasi fir sa-l incolaceasca pe ambele cabluri de inalta cate 5 spire.

 

Un singur fir infasurat pe inalta si conectat la intrare, e suficient, asa cred ca a si legat.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan,

Trebuie sa incerci mai multe variante privind legarea conductorului la inalta tensiune. Vezi si in schema de la koso ca sunt A1, A2,..etc. Infasori de 5 ori firul in jurul conductorului de inalta de la bujia pistonului 1, iar capatul liber il strangi cu un strap. Sau, infasoara-l de doua ori chiar pe fisa bujiei/capsula de bujie si il prinzi cu banda termorezistenta. Seteaza cu atentie parametrii taho, nr. de timpi, nr de pistoane. Mai verifica!

post-74268-0-66074800-1440305902_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...