Sari la conținut

Semnal RPM


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 114
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut ,am si eu o mica problema cu un bord koso db01r care inregistreaza viteza dar incorect, ce ar trebui sa ii fac ca deja de 2 saptamani ma invart degeaba pe langa ea si nu stiu ce sa ii fac si in ce mod sa o mai setez...

 

Verifică în primul rând cum ai pus magneții în șuruburile de la disc, trebuie să fie toți 6 cu nordul spre senzor. Îi scoți din găurile de la șuruburi și îi verifici cu alt magnet înainte să îi bagi pe toți la loc, să fie toți la fel. De cele mai multe ori de la asta îți citește aiurea.

 

Apoi poziționezi senzorul cum scrie în manualul de la koso, la 2mm de ei dar nu exact deasupra lor, centrul senzorului pe centrul magnetului că iar citește aiurea. Mijlocul magnetului să treacă pe buza senzorului.

 

Aici ai instrucțiunile.

Editat de sukhoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

M-am intors!

In sfarsit am prins un weekend liber si am incercat mai multe variante. Am rezolvat-o! 5-10 spire pe fisa bujiei 1 si inca 5-10 spire pe fisa bujiei 2. Am folosit un singur fir care pleaca din bord se duce pe fisa 1 si apoi pe 2.

Multumesc tuturor pentru sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack: La solutia asta nu m-am gandit da e ingenioasa. N-ai reusit sa gasesti setarile?

Nu ai citit topicul ma citez :P

 

Chiar ar fi bine daca ar fi asa ca atunci nu are de facut decat ca acelasi fir sa-l incolaceasca pe ambele cabluri de inalta cate 5 spire.

Si ideea imi venise de la tine cand ai sugerat ca cilindrul doi fura semnal si de la 1 iar de aia din cand in cand indica bine.

 

@dan.c. ma bucur ca ai reusit sa rezolvi, de cele mai multe ori asta este calea, 99% transpiratie si 1% inspiratie.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, n-am citit solutia data de tine :)

@dan.c . chiar daca e setat corect nr de cilindri ii da cu virgula pt ca exisa motoare in 4 cilindri cu 4 bobine cate una pt fiecare cilindru si motoare cu 2 bobine, cate una la 2 cilindri. Chinezu n-are de unde sa stie ce fel de motor ai tu si si-a gandit softul doar pt una din cele 2 variante , adica fix cea care nu se potriveste la tine.

Daca modifici nr. de cilindri din setari vei obtine citirea corecta si de pe o singura fisa , dar deja nu mai conteaza :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Gata, i-am dat de cap!

Solutia a fost sa leg un condensator si o rezistenta intre firul de la CDI si bord. Deci aveam semnal in firul de la CDI. A trebuit sa setez nr. de cilindri la 2. Si cu firul infasurat pe fisele de bujii functiona aproape la fel de bine ca acum, dar parca e mai elegant asa. :D

 

post-33933-0-24703900-1457204711_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg cum de merge, ala e un filtru RC "trece sus" iar la valorile din poza pragul de deschidere e la cca 1.6 KHz (1600Hz = 96000rpm). Daca ai inversa locul pieselor s-ar transforma intr-un filtru "trece jos", ceea ce ar avea mai mult sens, insa pragul de limitare e mult prea mare ca sa faca o diferenta notabila...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg cum de merge, ala e un filtru RC "trece sus" iar la valorile din poza pragul de deschidere e la cca 1.6 KHz (1600Hz = 96000rpm). Daca ai inversa locul pieselor s-ar transforma intr-un filtru "trece jos", ceea ce ar avea mai mult sens, insa pragul de limitare e mult prea mare ca sa faca o diferenta notabila...

Scuza-ma ca ma "bag" din nou peste tine stiu ca nu-ti place, dar fiind electronist cred ca o sa intelegi, chiar asta este spilul, separa componenta de curent continuu si asigura transmiterea unui puls, acolo ai treapta nu sinus.

» Post actualizat in 07 Mar 2016 09:03

PS

Vezi ca ti-a scăpat un "0" în plus la calculul frecventei.

1/(1EXP-8x1EXP5x2x3.14)=aprox160Hz

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut niciodata vreo problema sa se "bage" cineva "peste mine", presupun ca te referi in sensul de a fi contrazis, atata timp cat tonul abordat este in limitele decentei iar atitudinea cuviincioasa. Acestea fiind zise, in cazul de fata ai dreptate, mi-a scapat un zero, frecventa de taiere este 160Hz (9600rpm). Pe de alta parte, pe langa separarea componentei DC, daca e vorba de semnal patrat pozitiv combinatia aia RC nu mai constituie "filtru trece sus" ci "diferentiator", ce transforma semnalul patrat in spike-uri pozitive si negative... care probabil ii plac mai mult turometrului.

 

Inca ceva de reamintit pe viitor la o adica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit tot topicul si m-am amuzat de modul in care v-ati incordat muschii electronici ! Oricum sunteti tari, felicitari tuturor!

Se cheama brainstorming ce facuram noi aici :D. Probabil in incercarile sale initiatorul a "ciupit" condensatorul de cuplaj din jucarie (ca nu cred ca se cupla galvanic). Prin adaugare acelui derivator si-a rezolvat problema. Cand avea sarma infasurata pe fisele de inalta, obtinea acelasi efect, cuplaj capacitiv/ derivare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu fac pe desteptul :D dar nu cred ca am ciupit nimic. Cred ca pur si simplu asa functioneaza bordul.

Aici e linkul de unde m-am inspirat:

http://starrymoto.pl/index.php/problemy/6-sygnal-rpm

Si ala sa fi ciupit condensatorul?

 

Oricum, a fost o experienta interesanta! Va multumesc tuturor pentru sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...