Fiziflash Postat Iunie 21, 2015 Share Postat Iunie 21, 2015 De cand am inceput sa ies cu motocicleta mea (honda cbr600 f2 din .94) se auzea pe la 3000 de ture un zgomot ciudat ca un tacanit in partea superioara a motorului. Dupa putin research am descoperit ca e problema comuna la cbr-uri, si anume intinzatorul lantului de distributie. L-am facut manual, l-am reglat si cateva sute de km a fost ok. Problema este ca tacanitul a revenit insa e putin diferit in sensul ca acum se aude usor si la relanti, insa undeva in zona mediana a motorului. Am incercat sa reglez intinzatorul in fel si chip insa nu dispare. Mai mult, undeva in plaja 3500-4000 rotatie face urat (nu la fel de urat ca inainte sa ii fac intinzatorul manual, insa este neplacut) Banuiesc ca motivul este lantul de distributie. Probabil este uzat. Intrebarea este cum imi pot da seama uitandu-ma la el (vreau sa dau jos capacul de la distributie) daca este uzat, sa nu il schimb degeaba. A mai schimbat careva lantul? Din manual nu pare foarte complicat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Iunie 21, 2015 Share Postat Iunie 21, 2015 (editat) Exista o lamela de metal pe marimea lantului care iti da uzura acestuia. Daca schimbi latul este bine sa schimbi si pinioanele. Editat Iunie 21, 2015 de Contabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Iunie 21, 2015 Autor Share Postat Iunie 21, 2015 ca sa vad acea lamela este suficient sa desfac capacul de la distributie sau trebuie sa desfac capacul motorului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 Schimba lantul, e 60e unul nou, ce naiba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 De cand am inceput sa ies cu motocicleta mea (honda cbr600 f2 din .94) se auzea pe la 3000 de ture un zgomot ciudat ca un tacanit in partea superioara a motorului. Dupa putin research am descoperit ca e problema comuna la cbr-uri, si anume intinzatorul lantului de distributie. L-am facut manual, l-am reglat si cateva sute de km a fost ok. Problema este ca tacanitul a revenit insa e putin diferit in sensul ca acum se aude usor si la relanti, insa undeva in zona mediana a motorului. Am incercat sa reglez intinzatorul in fel si chip insa nu dispare. Mai mult, undeva in plaja 3500-4000 rotatie face urat (nu la fel de urat ca inainte sa ii fac intinzatorul manual, insa este neplacut) Banuiesc ca motivul este lantul de distributie. Probabil este uzat. Intrebarea este cum imi pot da seama uitandu-ma la el (vreau sa dau jos capacul de la distributie) daca este uzat, sa nu il schimb degeaba. A mai schimbat careva lantul? Din manual nu pare foarte complicat... Daca tie nu iti pare complicat atunci ai cunostintele tehnice sa faci aceasta operatie.Asa ca nu mai sta pe ganduri si demonteaza distributia.In felul acesta evaluezi corect piesele pe care trebuie sa le schimbi.Posibil o data cu lantul, sa fie nevoie sa schimbi si patinele,daca ai gresit si ai pus presiune prea tare pe ele atunci cand ai tensionat cu intinzatorul manual.Nu ar fi o surpriza sa gasesti patinele topite! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Iunie 22, 2015 Autor Share Postat Iunie 22, 2015 Nu am experienta pe partea tehnica insa imi place si m-a prins. Operatiunile care le-am facut pana acum mi-au iesit de aceea m-ash baga si la chestia asta. Singura chestie era sa fiu sigur ca aceasta este problema ca sa nu muncesc si investesc degeaba. Garnitura aceea pentru distributie banuiesc ca doar pe louis o gasesc. Daca imi poti spune aici sau pe privat unde gasesc lant cu 60E? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 O au cei de la servis, n-are treaba cu capacul tau. ca sa vad acea lamela este suficient sa desfac capacul de la distributie sau trebuie sa desfac capacul motorului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 (editat) Garnitura aceea pentru distributie banuiesc ca doar pe louis o gasesc. Daca imi poti spune aici sau pe privat unde gasesc lant cu 60E?Nu ai nevoie de nici o garnitura. Poftim, mura in gura. http://www.ebay.de/itm/New-Camshaft-Chain-91-14-CBR600-F2-F3-F4-F4i-RR-Genuine-Honda-OEM-Cam-D12-/271906168087?hash=item3f4ededd17 O ora dureaza schimbul, ai grija la semnele de pe axe si cu intinzatorul manual. Editat Iunie 22, 2015 de Robyb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Iunie 22, 2015 Autor Share Postat Iunie 22, 2015 multumesc, va tin la curent cu "ostilitatile". Poate reusesc sa fac si un mic tutorial sa fie altora de ajutor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 O ora dureaza schimbul, ai grija la semnele de pe axe si cu intinzatorul manual. Lant inchis? cel putin 3 ore de manopera. O ora iti ia doar sa ajungi la el. @Fiziflash: e o lucrare delicata si riscanta, gandeste-te si la varianta de a da motocicleta pe mana unui mecanic cu experienta. Daca te incumeti sa o faci singur, ochii cat cepele si spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 (editat) Și totuși, cum se măsoară lanțul de distribuție la HONDA CBR? M-am uitat în manualele de F3 & F4 și nu am găsit nimic despre verificarea lanțului de distribuție. Poate la alte modele e specificat (e același lanț și la F2/F4i/RR/Hornet). Probabil se verifică ca orice lanț, măsurând distanța dintre pini, la o anumită lungime/nr. de zale, dar care e acea valoarea pentru un lanț ok? La F3-ul meu am observat ca nu pot pune distribuția „la punct” chiar cum e indicat in manual; adică, dacă aliniez semnele de pe axele cu came perfect paralel cu buza chiuloasei, semnul de pe arbore (T mark) e puțin după semnul de pe capac - deci bănuiesc că lanțul e umpic mai lung decât ar fi normal... Teoretic s-ar modifica și avansul la aprindere din cauza asta, dar probabil nu e sesizabil; adică e nu-mi dau seama. Motorul pornește și merge relativ OK; are un mic lag, dar carburatoarele sunt nesincronizate și nu are airboxul montat. P.S. Patinele, întinzătorul (am retensionat arcul) sunt ok, le-am verificat când am refăcut jocul la supape. Editat Iunie 22, 2015 de high_voltage_tm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Iunie 22, 2015 Autor Share Postat Iunie 22, 2015 Am vorbit cu un mecanic si valoarea reparatiei ajunge la valoarea unui motor s/h Cand a inceput sa se planga ca e greu sa scoata carenele (eu le-am scos de vreo 3 ori anul asta) m-am hotarat sa o fac singur. Am citit in manualul de service, m-am uitat la tutoriale si nu pare f mare filozofie. Trebuie atentie sa nu scap piese in motor, sa sincronizez in/ ex si T mark ul de pe arbore. Suruburile se strang cu cheia dinamometrica. Ce nu inteleg este de ce a zis un coleg mai sus ca nu trebuie garnitura. Eu din ce citisem cand se scoate capacul de la distributie trebuie schimbata garnitura. A facut cineva operatiunea aceasta? Am inteles ca este mai simplu de executat cu lant deschis, insa trebuie o scula speciala pentru nituit lantul.... Totusi nu am primit un raspuns care sa ma clarifice: cum pot avea certitudinea inainte de a ma apuca de lucrare ca este uzat lantul si de acolo vine sunetul? Sa nu fac tot deranjul acesta degeaba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 Daca dai jos capacul cu atentie , nu trebuie garnitura. Poti pune silicon daca lacrimeaza putin. Vrei certitudine , mergi la service pentru constatare, pe forum nu faci constatare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 (editat) Garnitura de la capac e de cauciuc, e destul de groasă, etanșează prin presare când strângi capacul. Dacă nu o rupi când desfaci, o poți refolosi fără probleme! Doar să o ștergi bine după ce o dai jos, să nu o lași în benzină/ulei, că se întinde; ea are împrejur o nervură, care intră în șanțul de pe marginea capacului - acolo poți pune puțin silicon negru/roșu, să stea fixă și să o montezi mai ușor. Treaba cu schimbatul lanțului e simplă - dai jos capacul de chiuloasă, slăbești șuruburile care țin pinioanele pe axe, să le desfaci ușor ulterior (cele pe care calcă lanțul), învârți motorul și îl aliniezi "la punct" - acum îți poți face diverse semne, poze, etc astfel încât să știi precis poziția relativă a tuturor părților în mișcare. Dai jos capacul de la distribuție/aprindere (cu totul, nu doar acel căpăcel rotund; aici poți de asemenea pune niște silicon, în locul garniturii de clingherit). Apoi, detensionezi întinzătorul (fie îl scoți afară, fie învârți șurubul acela melcat cu o șurubelniță până se retrage tija și blochezi cumva șurubelnița) desfaci pe rând pinioanele, lanțul v-a cădea în partea de jos, îl scoți de pe pinionul arborelui. Pui altul nou și faci totul în sens invers. Atenție când pui noul lanț, să te asiguri că calca bine pe toate pinioanele; dacă dai jos întinzătorul, la remontare neapărat să îl detensionezi înainte, că altfel o să forțezi în patină (montat pe motor, tija nu iese până la capăt). Înainte de a monta capacul de la chiuloasă, după ce te asiguri că totul e pus la punct, pui cheia pe șurubul de la arbore și învârți motorul la mână, câteva ture - trebuie să se miște liber, fără blocaje (ca să nu te deruteze compresia din cilindri, poți scoate bujiile... le și verifici cu ocazia asta, sunt mult mai ușor de scos decât în mod normal). Editat Iunie 22, 2015 de high_voltage_tm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Iunie 22, 2015 Autor Share Postat Iunie 22, 2015 Mersi pentru indicatii high voltage. Ce fel de silicon sa folosesc pentru a mai putea desface si pe viitor componentele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.