Sari la conținut

transformare enduro touring in moto rally raid


Postări Recomandate

Salutare

 

Ma tot gandesc sa cumpar o motocicleta pe care sa o modific.

 

Am avut o africa twin la care am renuntat din cauza faptului ca era foarte limitata in off road avand masa foarte mare, suspensii si frane de calitate inferioara.

 

Primul pas l-am facut, am cumparat o furca inversata de KTM, cu juguri si sistem de franare.

 

Ca si moto, de modificat, ma gandesc la un transalp dupa 2001. A mai facut cineva asa ceva? Ce parer aveti?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar de ce nu iei un ktm?!?? si transalpul e mare si greu ;) daca tot vrei in clasa 600cmc un lc4 ar fi minunat. pui rezervor de 19litri pe fata si e rezolvata,in parte, problema autonomiei.

 

eu am facut astfel de modificari pt 525exc. am o adaptare de pe mecasistem si acum lucrez la un carenaj factory replica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decat un Transalp din 2001 , te-ai gandit la o Africa Twin de 650 RD03 (prima varianta) ? E mai usoara decat modelele ulterioare (RD04, RD07, RD07a)

 

Dai jos rezervorul si pui unu mai mic/usor de Transalp PD06 (cu tot cu sa),dai jos carene, cadrul de bord care e greu (cu tot cu faruri si carena frontala), ghidonul schimbi cu unu din Al

 

Nu stiu ce expectante ai de la o Africa Twin sau Transalp in offroad, insa daca te astepti sa fie vreun KTM EXC mai bine nu te apuci de modificari....... Chiar si Transalpul e greu.........

 

Suspensiile de pe RD03 stock,dar full servisate sunt f decente...


» Post actualizat in 27 Jul 2015 06:09

LE: motocicleta ideala pt tine pare un KTM 690.........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vreau mobra pt ture mai lungi pe drumuri mai grele, gen de traversat Carpatii numai pe drumuri forestiere, pt delta, etc. Nu ma intereseaza pt curse. Ma gandesc la transalp pt fiabilitate

 

525 am avut si stiu ce poate, e mobra ideala pt rally dar cum am zis nu ma intereseaza pt curse, nu pot sa plec intr-o tura de 5 zile si dupa 15 ore sa schimb uleiul la KTM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

 

Ma tot gandesc sa cumpar o motocicleta pe care sa o modific.

 

Am avut o africa twin la care am renuntat din cauza faptului ca era foarte limitata in off road avand masa foarte mare, suspensii si frane de calitate inferioara.

 

Primul pas l-am facut, am cumparat o furca inversata de KTM, cu juguri si sistem de franare.

 

Ca si moto, de modificat, ma gandesc la un transalp dupa 2001. A mai facut cineva asa ceva? Ce parer aveti?

 

 

De ce nu incerci cu o mobra din categoria enduro sa faci această transformare? Eu mi-am cumpărat o Yamaha WR450F exact pe care vroiam sa o adventurizez, cumva tot spre rally raid trebuia sa ajungă, dar momentan m-am oprit din acest proiect. Avantajul de a pleca de la o mobră din categoria asta, este ca are masa mică din start [foarte mică prin comparatie cu AT si restul din categorie] si de asemenea au deja suspensii competente.

» Post actualizat in 27 Jul 2015 06:44

vreau mobra pt ture mai lungi pe drumuri mai grele, gen de traversat Carpatii numai pe drumuri forestiere, pt delta, etc. Nu ma intereseaza pt curse. Ma gandesc la transalp pt fiabilitate

 

525 am avut si stiu ce poate, e mobra ideala pt rally dar cum am zis nu ma intereseaza pt curse, nu pot sa plec intr-o tura de 5 zile si dupa 15 ore sa schimb uleiul la KTM

 

 

Si eu am avut această reticentă, dar după ce am studiat mai bine problema, am aflat ca alea 15 ore sunt pt cazul in care te dai in competitii. La WR sunt date intr-un owner manual 1200 mile parca pt hobby.

» Post actualizat in 27 Jul 2015 06:46

De asmenea te mai poti uita pe threadurile astea:

 

http://advrider.com/index.php?threads/myth-of-the-light-weight-adventure-bike-for-dirt-and-adv-riding.870633/

 

http://advrider.com/index.php?threads/the-husaberg-70%C2%BA-fe-adventure-traveler-thread.782994/

 

http://advrider.com/index.php?threads/rtw-x-challenge-adventurization.524638/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci pana la urma tu vrei o motoreta care sa arate a rally dar sa fie un touring care sa nu aiba nimic deaface cu raliul...practic vrei un carenaj :)

» Post actualizat in 27 Jul 2015 21:59

am un supertenere, fix pix!

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma intereseaza suspensiile si masa, daca mai dau jos 10 kg de pe transalp si reusesc sa ii pun alte suspensii as fi foarte multumit

 

cu furca WP pe fata si alt amortizor pe spate cred ca o sa fie o moto decenta. Motorul e ok, 55 de cai cred ca sunt suficienti, eventual o sa umblu pe la pinioane

 

 

 

 

post-11214-0-67753900-1438060811_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Tu vrei sa transformi un touring-enduro intr-un enduro-touring. Raliul este cu totul altceva si acolo,zic eu, sunt deja prea multi cmc (merg mai degraba pe un 400-450, maxim 5xx cmc, fiindcă ai nevoie de masa f mica, demaraje violente si opriri la fel de violente).

Am vazut la un băiat din Deva un TA cu foaie/pinion schimbate care chiar nu ma asteptam sa faca ce vedeam. La fel am vazut si AT-uri dezbracate maxim si cu suspensii mai bune care m-au surprins prin abilitatea lor. Am pe acasa o poza cu un TA dezbrăcat maxim care m-a pus pe gânduri de multe ori daca sa cumpăr una si sa ma apuc de treaba. Si nu este un proiect greu sau costisitor. Revin in cateva zile cu poza, imediat ce ajung pe langa comp. Ar mai fi varianta sa iei din start motor cu motor si suspensii noi si bune, injectie, abs decuplabil si sa termini povestea. Gen Ktm 690, Bmw X650, chiar Husky Te, Husa 570. Dpmdv este încă greu si costisitor sa mergi pe modificari ample/tuning in domeniul enduro-turism in Ro. Am un amic cu Xr650r. Pornirea la pedala este uneori greoaie. Dupa ce a cazut cel mai usor o pornesti împinsă/data peste cap la vale.

» Post actualizat in 29 Jul 2015 17:16

Scuze pentru exprimarea greoaie. Scriu de pe telefon si imi este destul de greu sa vad postul in ansamblu sau sa il meditez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut o africa twin la care am renuntat din cauza faptului ca era foarte limitata in off road avand masa foarte mare, suspensii si frane de calitate inferioara.

 

Eu cred ca ai avut una care nu prea a stiut ce e aia mentenanta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vreau mobra pt ture mai lungi pe drumuri mai grele, gen de traversat Carpatii numai pe drumuri forestiere, pt delta, etc. Nu ma intereseaza pt curse. Ma gandesc la transalp pt fiabilitate

 

525 am avut si stiu ce poate, e mobra ideala pt rally dar cum am zis nu ma intereseaza pt curse, nu pot sa plec intr-o tura de 5 zile si dupa 15 ore sa schimb uleiul la KTM

Atunci uita categoria "Transalp" ai nevoie de un motor mai usor dar cu capabilitati all road inclusiv ceva bagaje la purtator. Pana in 170kg!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

numai cine nu a avut 640 poate spune ca nu e bun...

e o motoreta foarte usoara cu o bicicleta impresionanta in comparatie cu transalpul si AT. vibreaza oleaca pt ca e monocilindru. are saua ingusta si nu prea comfortabila la drum lung dar se poate modifica.

pt 3500euro ti-o pregatesc de rally(fara navigatie). cand te prezinti cu banii?!?? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu vrei sa faci din c.acat bici.

Nu mai visa la rally raid si prostii cand o sa mergi 100-250km/zi pe drumuri forestiere, fie ele de munte sau campie.

N-ai nevoie de carene si rezervoare suplimentare in Romania, poate doar daca o luai spre est si nici acolo, e un nice-to-have nu un must-have.

Orice monocilindru japonez-austriac de 5xx-6xx face fata cu brio la ce vrei tu, bineinteles fara carena rally si road-book.

 

p.s. 1 acum mai citeste o data si gandeste-te ca iti scrie un tembel care visa la fel ca tine dar si-a dat seama intre timp ca mai bine bagi benzina si o intinzi la drum cu "troaca" pe care o ai decat sa bagi bani in alta troaca care sa dea bine in poze si sa faca fix acelasi lucru

 

p.s. 2 640 adventure

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu din ce am vazut 690 de la KTM ar fi cel mai potrivit pt asa ceva. Plus ca mai sunt oameni de la noi care au facut-o si s-a dovedit ca e fiabila treaba: Tigly, mrwwwhite.

Sau te poti orienta spre 650 Dakar sau Sertao de la BMW, care deja sunt mai usoare decat TA-ul si mai orientate spre rally-raid.

Editat de CuCun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca inainte sa ne mai dam mult cu parerea, RED ar trebui sa lamureasca bugetul pe care este dispus sa l aloce. Asa Mani si a vandut mobra de Dakar (KTM 450 RFR 2011) cu ~12k, cu vro 15k Lyndon Potskit se lauda ca ti face "the ultimate adventure bike", un KTM 690 RFR 08-10 (complet revizionat) iar pentru 30k poti sa ti iei un KTM 450 RFR 2016; dar cum omul a plecat cu ideea de la un Transalp de dupa 2001, mai mult ca sigur ca un 690 sare din buget (asa mono cum e) iar Sertao cam la fel (nu mai discut de orientarea spre "rallyraid"; mai bun expemplu fiind G650XC).

 

Un lucru este clar, titlul este un pic eronat iar RED doreste, ca multi altii o mobra de adventure, "true adventure". Nu o balena pt mers cu 180-200km/h pe autostrada si look foarte atent cautat ci o mobra usurica, cu suspensie capabila, cu o autonomie decenta si cu ceva protectie la vant pentru "liaisonele" pe asfalt (ca sa folosesc un termen legat de titlul threadului). Din nefericire este destul de impamantenita ideea (alaturi de "KTM sunt proaste!") cum ca monocilindrele vibreaza ca dracu si nu sunt bune pentru cruising pe asfalt. Este relativ corect pentru un enduro mic de sub 450cmc dar acesta evident nu este conceput pt asa ceva (si indiferent de marca in aceasta clasa diferentele in fiabilitate sunt relative, fiind o clasa aproape exclusiv racing). Realitatea este ca orice mono mare pe injectie de generatie noua (KTM690, BMW 650, XT660 etc) merge foarte ok (vibratii acceptabile) cu o viteza de croaziera de pina in 120-130km/h iar daca se doreste o viteza mai mare decat asta (de croaziera) este clar ca undeva este o greseala de "proiectare" iar aceasta nevoie va taxa enorm din capabilitatile offroad.

 

Si adventurizarea unei mobre enduro, gandita pentru clasa open (cilindree peste 450cmc), ce sugera ERU, este o solutie datorita greutatii super mici (~120kg) si a suspensiei excelente, dar cei mai multi care au trecut la asemenea mobre pleaca de cele mai multe ori de la cele de generatie noua (500EXC, FE570 70dg, WR450 etc), mobre de 2-5 ani vechime (cumparate noi de cele mai multe ori). Revin iar la buget... daca iei un 525-530EXC (sau similar) cu "cinemaistiecate" ore de functionare, cinspemii de fosti proprietari care mai de care aplicandu i o intretinere mai maniacala este clar ca in loc sa te bucuri de mobra o sa stai si o sa injuri si o sa te uiti la ea.

 

RED, daca vrei sa construiesti o mobra custom din pasiune pentru constructia in sine si timpul petrecut facand asta nimic mai laudabil. La final o sa fie (indiferent de la ce o sa pleci) cea mai buna solutie pentru tine datorita timpului si pasiunii pe care urmeaza sa le investesti.

Daca doar cauti o mobra care sa satisfaca nevoile lamurite dupa cateva posturi, probabil ca in functie de buget exista variante cu un grad mai mic sau mai mare de compromis. Un lucru este clar: 210kg, greutate la plin cu toate curele de slabire si upgradeul de suspensie propus or sa fie 210kg, adica mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca ai avut una care nu prea a stiut ce e aia mentenanta...

 

cu scuzele de rigoare dar nu vad legatura dintre mentenanta si parerea mea legata de africa twin...

 

Africa twin e o super motocicleta, dar numai pt mers pe sosea plus niste forestiere usoare. Nu incerca sa imi demonstrezi contrariul, asta e parerea mea si punct.

 

PS : a fost foarte intretinuta motocicleta

» Post actualizat in 03 Aug 2015 19:45

cum foarte bine a anticipat 'mrwwwhite' vreau o moto adventure cu suspensii mai capabile, sa vedem ce o sa iasa cu un buget de aproximativ 3000 de euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Din experienta proprie, iti recomand cateva lucruri:

- indiferent ce SF vei face cu cateva mii de euro dintr-o vechitura, tehnologia tot aceeasi va ramane pe ea - motor, frane, suspensii, comfort. Nu mai au nici o taina cu actuala viata reala. Ce se intampla in anii 80 si 90, ba chiar si prin 2001-2002 sunt concepte depasite pe zona asta. Exista motociclete produse si dupa 2010 pe care nu mi le-as cumpara niciodata indiferent cati bani as avea, atat de depasite si inutile mi se par. Degeaba pui Ohlins de 2000 de euro, daca ciclistica/geometria/cadrul este din anii 80.Cadrul, rotile, bascula, motorul, nu ai cum sa le usurezi. Singurul loc de unde poti da jos kg este carenajul frontal, toba si rezervorul. ultimul - daca ai norocul sa alegi o motocicleta pentru care s-au produs rezervoare de plastic si pe care sa le gasesti la preturi accesibile sh.

- Nu investi in design si look de salon moto intr-un motor ce merge off-road. La primele trante vei plange langa el. Pune banii de vopsele, stickere si 2 straturi de lac in componente mecanice.

- F.f. important, fiindca vad greseala asta f. des - Nu incepe un proiect de modificare, etc prin demontarea completa a motocicletei. Incepi cu motorul. Repara-l pe cadru (daca se poate) sau da-l doar pe el jos, repara-l, pune-l inapoi, testeaza-l si cand totul este in parametri treci la demontat, sablat cadrul, rotile, etc. Daca mergi dintr-o bucata cu demontatul, reparatul si remontatul va fi interesant sa constati ca ceva nu e bine la bloc si sa il to dai jos cu motocicleta vopsita tipla, unsa, etc.

Parerea mea: Mai pune ceva sute, maxim o mie langa cei 3000, i-ati motor bun din prima si bucura-te de el. Timpul si nervii din viata ta sunt mai importante decat orice. La fel si banii.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...