yuk Postat August 18, 2015 Share Postat August 18, 2015 ... sau de folosirea dinamometricei la strangerea pe jug pentru a nu deforma tubul... ar mai fi si montajul rotii fata defectuos, lucru care face ca furca sa stea in tensiune si sa lucreze defectuos... eu stiam ca daca strangi 45-50 (sau ca prostu' pana rupi filetu') in loc de 20-23 , tuburile se rup in loc ca se rasuceasca in jug atunci cand dai cu moto de pamant, dar poate este doar un mit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 18, 2015 Autor Share Postat August 18, 2015 Intreb, nu dau cu parul... de ce obligatoriu la nivel si nu la nr de ml? E acelasi lucru si manualul da ambele variante. E mai simpla umplerea cu cana gradata/seringa, zic eu. pe logica ta am mers si eu , si altii, si alti mecanici fara experienta la capitolul asta, dupaia am constatat ca furca nu se mai comprima ever pina unde ar trebui. Desfac din nou furcile, masor nivelul de ulei si imi da cu peste 10 mm mai mica inaltimea coloanei de aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 18, 2015 Share Postat August 18, 2015 Singurul raspuns ar fi ca masurarea ml nu s-a facut bine, adica cana gradata e eronata rau. Ceea ce nu e iesit din comun... eu am verificat-o pe a mea cu seringa si cu inca o cana gradata (de firma cica) si a iesit ok. Teoretic, cantitatea in ml e egala cu nivelul din furca respectiva. Nivelul se masoara cu furca decomprimata banuiesc, nu? Ruleta pana "la fund" si de acolo masori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat August 18, 2015 Share Postat August 18, 2015 pe logica ta am mers si eu , si altii, si alti mecanici fara experienta la capitolul asta, dupaia am constatat ca furca nu se mai comprima ever pina unde ar trebui. Desfac din nou furcile, masor nivelul de ulei si imi da cu peste 10 mm mai mica inaltimea coloanei de aer. pahar subtire de masurare si iti da la fix pe orice furca daca masori cu oale de bucatarie.. da, o sa ai surprize. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 18, 2015 Autor Share Postat August 18, 2015 De multe ori ramine ulei in cartuse. Daca nu se spala cu diluant bine de tot, si lasate sa se scurga pina la ultima picatura, tot va da cu plus. Topicul l-am facut pt ca e foarte raspindit defectul cu uleiul prea mult in amortizoarele fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat August 18, 2015 Share Postat August 18, 2015 (editat) https://m.youtube.com/watch?v=s88Wnk-XqEg » Post actualizat in 18 Aug 2015 19:07 sau Editat August 18, 2015 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laurtm Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Se poate cumpara si de la Louis: https://www.louis.de/en/artikel/fork-oil-level-gauge-60-ml/10003232?list=102919943 Si cum zice si Jagi, cred ca-i cel mai sigur mod de a avea ulei in telescoape in cantitatea corecta si la acelasi nivel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Instrumentul de masurat nivelul de la louis.de este ok, dar trebuie inlocuita seringa. Eu am inlocuit seringa cu o pompa: https://www.magazinulcuscule.ro/scule/scule-auto/pt-ungere/pompe-de-ulei/vorel/78031-pompa-drenaj-ulei Pentru montat simeringurile folosesc: https://www.louis.de/artikel/gabeldichtringeintreiber-verschiedene-groessen/10003457?list=104755621 netezit pe interior cu banda adeziva industriala.Am facut doua prese de furca (pentru zx6r si z750) dupa modelul din manualul de reparatie. Presa pentru zx6r se poate vedea aici: /index.php?/topic/721221-ce-ai-mesterit-azi-la-motocicleta-ta/?p=3966211 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Singurul raspuns ar fi ca masurarea ml nu s-a facut bine, adica cana gradata e eronata rau. Ceea ce nu e iesit din comun... eu am verificat-o pe a mea cu seringa si cu inca o cana gradata (de firma cica) si a iesit ok. Teoretic, cantitatea in ml e egala cu nivelul din furca respectiva. Nivelul se masoara cu furca decomprimata banuiesc, nu? Ruleta pana "la fund" si de acolo masori. nu prea conteaza borcanu' gradat,atata vreme cat masori perna de aer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 19, 2015 Autor Share Postat August 19, 2015 Instrumentul de masurat nivelul de la louis.de este ok, dar trebuie inlocuita seringa. Eu am inlocuit seringa cu o pompa: https://www.magazinulcuscule.ro/scule/scule-auto/pt-ungere/pompe-de-ulei/vorel/78031-pompa-drenaj-ulei Pentru montat simeringurile folosesc: https://www.louis.de/artikel/gabeldichtringeintreiber-verschiedene-groessen/10003457?list=104755621 netezit pe interior cu banda adeziva industriala. Am facut doua prese de furca (pentru zx6r si z750) dupa modelul din manualul de reparatie. Presa pentru zx6r se poate vedea aici: /index.php?/topic/721221-ce-ai-mesterit-azi-la-motocicleta-ta/?p=3966211 Mersi colegu, si mie mi s-a stricat seringa. Vroiam sa folosesc o pompa cu tur retur pe care o am in dotare dar e imensa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat August 20, 2015 Share Postat August 20, 2015 JAGI, si asta este destul de mare ca dimensiuni. Mai multe detalii gasesti aici: http://www.arturus24.de/products/Handwerkzeuge/Pumpen-Pressen/OeL-Absaugpumpe-400-ml-78031.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 21, 2015 Share Postat August 21, 2015 De multe ori ramine ulei in cartuse. Daca nu se spala cu diluant bine de tot, si lasate sa se scurga pina la ultima picatura, tot va da cu plus. Topicul l-am facut pt ca e foarte raspindit defectul cu uleiul prea mult in amortizoarele fata. Zi si de reversul medaliei, ce se intampla cu ulei mai putin... Eu cu asta ma confrunt, din anumite motive pe care nu are rost sa le amintesc acum, am pus cca 20-30ml de ulei mai putin decat scrie la carte si pentru a readuce sag-ul static in zona 25-30% dar mai ales sa nu mai ajung la capat de cursa pe stoppie a trebuit sa maresc pre-loadul aproape de maxim. Ce parere ai, e in regula asa sau trebuie sa completez neaparat la nivel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 21, 2015 Autor Share Postat August 21, 2015 Ce pot sa-ti spun e ca de exemplu, Ohlins da pt cartusele lor niste tabele cu nivelurile de ulei variabile. Varianta cu ulei mai putin nu prea are cum sa se intimple deoarece oamenii afla cantitatea de ulei pt servisare. Cartusele au rolul de a micsora viteza de compresie sau de rebound.La stopie, timpul de apasare e destul de lung, nu are importanta la cit e setata compresia, furca se va afunda atit cit ii permite arcul. Daca pui mai putin ulei, 20ml, nu e mare bai. Ca sa nu se duca furca la maxim, pui arcuri mai puternice, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 21, 2015 Share Postat August 21, 2015 Asa ma gandeam si eu, 20-30ml (sau poate chiar 40... nu reusesc sa-mi amintesc cu exactitate) nu pot face o diferenta sesizabila, cel putin nu in conditii de strada. Desi probabil volumul mai mic de ulei are si el rolul lui, in cazul de fata cred ca mai degraba e vorba despre "obosirea" arcurilor si de aici necesitatea comprimarii statice (preload) mai mari. Am demontat furca pentru servisare de atatea ori si nu mi-a dat prin cap niciodata sa verific lungimea arcurilor!!! Cat de curand o sa completez cantitatea din carte, chiar sunt curios daca se va simti ceva la sag-ul static... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat August 21, 2015 Share Postat August 21, 2015 Asa ma gandeam si eu, 20-30ml (sau poate chiar 40... nu reusesc sa-mi amintesc cu exactitate) nu pot face o diferenta sesizabila, cel putin nu in conditii de strada. Desi probabil volumul mai mic de ulei are si el rolul lui, in cazul de fata cred ca mai degraba e vorba despre "obosirea" arcurilor si de aici necesitatea comprimarii statice (preload) mai mari. Am demontat furca pentru servisare de atatea ori si nu mi-a dat prin cap niciodata sa verific lungimea arcurilor!!! Cat de curand o sa completez cantitatea din carte, chiar sunt curios daca se va simti ceva la sag-ul static... ia-ti arcuri noi ,daca nu au fost schimbate de ani de zile sunt praf doar de la stat. cu arcurile noi o sa-ti vina set de instructiuni si ulei, 10ml=~1mm de coloana, ce spui tu ca se intampla e cam contradictoriu, ai schimbat vascozitatea sau brandul de ulei? p.s. tocmai am inchis o furca acum, ml din carte=air-gap din carte, daca nu-i asa masori gresit sau ceva e in neregula Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 Zi si de reversul medaliei, ce se intampla cu ulei mai putin... Eu cu asta ma confrunt, din anumite motive pe care nu are rost sa le amintesc acum, am pus cca 20-30ml de ulei mai putin decat scrie la carte si pentru a readuce sag-ul static in zona 25-30% dar mai ales sa nu mai ajung la capat de cursa pe stoppie a trebuit sa maresc pre-loadul aproape de maxim. Ce parere ai, e in regula asa sau trebuie sa completez neaparat la nivel? aceasta problema o are un coleg care a scos mai mult ulei din jambe decat trebuie ,tot din cauza asta are si el aproape de maxim preloadul, pune cantitatea corecta de lichid si nu o sa ai probleme ,daca ai cum sa faci si nivelul este si mai bine » Post actualizat in 22 Aug 2015 07:51 Cat de curand o sa completez cantitatea din carte, chiar sunt curios daca se va simti ceva la sag-ul static... static nu o sa-ti apara o diferenta sau ceva pt ca motocicleta sta pe propriile arcuri, perna de aer cred ca influenteaza decat in mers , daca arcul spate este setat pe moale tu cand te urci pe motocicleta sa faci rider sag`ul o sa se comprime decat spatele si nu o sa depistezi nimic schimbat la fata. click aici si dai direct la pagina 6 daca nu ai rabdare http://www.prorider.co.nz/pdf/page_content_pdf_0207.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 cu arcurile noi o sa-ti vina set de instructiuni si ulei, 10ml=~1mm de coloana, De ce mie, pentru o furca cu diametrul interior de 39mm, imi da 10ml = 8.3 mm coloana (aproximativ) ??? » Post actualizat in 22 Aug 2015 11:18 aceasta problema o are un coleg care a scos mai mult ulei din jambe decat trebuie ,tot din cauza asta are si el aproape de maxim preloadul, pune cantitatea corecta de lichid si nu o sa ai probleme ,daca ai cum sa faci si nivelul este si mai bine Desi initial credeam ca 20-30ml reprezinta o cantitate prea mica pentru a avea o influenta majora in stabiliarea sag-ului, dupa ceva calcule am realizat ca 10ml inseamna cam 8.3mm coloana, respectiv 30ml de ulei corespund unei coloane cu inaltimea de cca 25mm. Avand in vedere ca la carte inaltimea coloanei de aer trebuie sa fie de 78mm asta inseamna o diferenta de cca 32%. Este adevarat, vorbim despre furca complet comprimata insa chiar si asa, 25mm diferenta de inaltime a uleiului (sau aerului, cum vrei sa o iei) raman totusi 25mm... static nu o sa-ti apara o diferenta sau ceva pt ca motocicleta sta pe propriile arcuri, perna de aer cred ca influenteaza decat in mers , daca arcul spate este setat pe moale tu cand te urci pe motocicleta sa faci rider sag`ul o sa se comprime decat spatele si nu o sa depistezi nimic schimbat la fata. Si eu credeam la fel, insa perna de aer se pare ca chiar influenteaza SI sag-ul static. Cum ziceam, cu prima ocazie o sa completez cu ulei, cate 10ml odata si o sa ma conving practic cum sta treaba. Spatele e in regula, chiar un pic cam prea mult preload pentru o singura persoana. Multam de link. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 De ce mie, pentru o furca cu diametrul interior de 39mm, imi da 10ml = 8.3 mm coloana (aproximativ) ??? » Post actualizat in 22 Aug 2015 11:18 Pentru ca cei 39mm nu sunt cilindru gol, altfel erau aproximativ 10/(3,9*3,9*pi)=2,09mm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 Pentru ca cei 39mm nu sunt cilindru gol, altfel erau aproximativ 10/(3,9*3,9*pi)=2,09mm Pardon?... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 (editat) Pardon?... Ce nu ai inteles? A da scuze X 4 ca mi-ai dat diametrul nu raza Editat August 22, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 (editat) copy/paste When the oil level is lowered: The air spring in the later half stage of travel is lessened, and thus the front forks are softer. Air inside the front fork works as a secondary spring. The different level of oil affects the spring ratio from the middle of the stroke and has a very strong effect at the end of the stroke Editat August 22, 2015 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorupau Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 Unde as putea face revizia la un amortizor spate BMW F 650 GS? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 eu am verificat acum la ultima iesire pe o motocicleta si valorile statice au fost aceleasi cu valorile cand nivelul era mai mare putin ,diferenta de cursa de suspensie a fost enorma in mers!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 De ce mie, pentru o furca cu diametrul interior de 39mm, imi da 10ml = 8.3 mm coloana (aproximativ) ??? da, ai dreptate, d-aia trebuie sa masori air gap Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.