Sari la conținut

Despre servisarea suspensiilor moto


JAGI
 Share

Postări Recomandate

 

 

... sau de folosirea dinamometricei la strangerea pe jug pentru a nu deforma tubul... ar mai fi si montajul rotii fata defectuos, lucru care face ca furca sa stea in tensiune si sa lucreze defectuos...

 

 

eu stiam ca daca strangi 45-50 (sau ca prostu' pana rupi filetu') in loc de 20-23 , tuburile se rup in loc ca se rasuceasca in jug atunci cand dai cu moto de pamant, dar poate este doar un mit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 73
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Intreb, nu dau cu parul... de ce obligatoriu la nivel si nu la nr de ml? E acelasi lucru si manualul da ambele variante. E mai simpla umplerea cu cana gradata/seringa, zic eu.

pe logica ta am mers si eu , si altii, si alti mecanici fara experienta la capitolul asta, dupaia am constatat ca furca nu se mai comprima ever pina unde ar trebui. Desfac din nou furcile, masor nivelul de ulei si imi da cu peste 10 mm mai mica inaltimea coloanei de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul raspuns ar fi ca masurarea ml nu s-a facut bine, adica cana gradata e eronata rau. Ceea ce nu e iesit din comun... eu am verificat-o pe a mea cu seringa si cu inca o cana gradata (de firma cica) si a iesit ok. Teoretic, cantitatea in ml e egala cu nivelul din furca respectiva.

Nivelul se masoara cu furca decomprimata banuiesc, nu? Ruleta pana "la fund" si de acolo masori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe logica ta am mers si eu , si altii, si alti mecanici fara experienta la capitolul asta, dupaia am constatat ca furca nu se mai comprima ever pina unde ar trebui. Desfac din nou furcile, masor nivelul de ulei si imi da cu peste 10 mm mai mica inaltimea coloanei de aer.

pahar subtire de masurare si iti da la fix pe orice furca

 

daca masori cu oale de bucatarie.. da, o sa ai surprize.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De multe ori ramine ulei in cartuse. Daca nu se spala cu diluant bine de tot, si lasate sa se scurga pina la ultima picatura, tot va da cu plus. Topicul l-am facut pt ca e foarte raspindit defectul cu uleiul prea mult in amortizoarele fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Instrumentul de masurat nivelul de la louis.de este ok, dar trebuie inlocuita seringa. Eu am inlocuit seringa cu o pompa: https://www.magazinulcuscule.ro/scule/scule-auto/pt-ungere/pompe-de-ulei/vorel/78031-pompa-drenaj-ulei


Pentru montat simeringurile folosesc: https://www.louis.de/artikel/gabeldichtringeintreiber-verschiedene-groessen/10003457?list=104755621 netezit pe interior cu banda adeziva industriala.

Am facut doua prese de furca (pentru zx6r si z750) dupa modelul din manualul de reparatie. Presa pentru zx6r se poate vedea aici: /index.php?/topic/721221-ce-ai-mesterit-azi-la-motocicleta-ta/?p=3966211

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul raspuns ar fi ca masurarea ml nu s-a facut bine, adica cana gradata e eronata rau. Ceea ce nu e iesit din comun... eu am verificat-o pe a mea cu seringa si cu inca o cana gradata (de firma cica) si a iesit ok. Teoretic, cantitatea in ml e egala cu nivelul din furca respectiva.

Nivelul se masoara cu furca decomprimata banuiesc, nu? Ruleta pana "la fund" si de acolo masori.

nu prea conteaza borcanu' gradat,atata vreme cat masori perna de aer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Instrumentul de masurat nivelul de la louis.de este ok, dar trebuie inlocuita seringa. Eu am inlocuit seringa cu o pompa: https://www.magazinulcuscule.ro/scule/scule-auto/pt-ungere/pompe-de-ulei/vorel/78031-pompa-drenaj-ulei

 

Pentru montat simeringurile folosesc: https://www.louis.de/artikel/gabeldichtringeintreiber-verschiedene-groessen/10003457?list=104755621 netezit pe interior cu banda adeziva industriala.

 

Am facut doua prese de furca (pentru zx6r si z750) dupa modelul din manualul de reparatie. Presa pentru zx6r se poate vedea aici: /index.php?/topic/721221-ce-ai-mesterit-azi-la-motocicleta-ta/?p=3966211

Mersi colegu, si mie mi s-a stricat seringa. Vroiam sa folosesc o pompa cu tur retur pe care o am in dotare dar e imensa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De multe ori ramine ulei in cartuse. Daca nu se spala cu diluant bine de tot, si lasate sa se scurga pina la ultima picatura, tot va da cu plus. Topicul l-am facut pt ca e foarte raspindit defectul cu uleiul prea mult in amortizoarele fata.

 

Zi si de reversul medaliei, ce se intampla cu ulei mai putin...

 

Eu cu asta ma confrunt, din anumite motive pe care nu are rost sa le amintesc acum, am pus cca 20-30ml de ulei mai putin decat scrie la carte si pentru a readuce sag-ul static in zona 25-30% dar mai ales sa nu mai ajung la capat de cursa pe stoppie a trebuit sa maresc pre-loadul aproape de maxim. Ce parere ai, e in regula asa sau trebuie sa completez neaparat la nivel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce pot sa-ti spun e ca de exemplu, Ohlins da pt cartusele lor niste tabele cu nivelurile de ulei variabile.

Varianta cu ulei mai putin nu prea are cum sa se intimple deoarece oamenii afla cantitatea de ulei pt servisare.

Cartusele au rolul de a micsora viteza de compresie sau de rebound.La stopie, timpul de apasare e destul de lung, nu are importanta la cit e setata compresia, furca se va afunda atit cit ii permite arcul. Daca pui mai putin ulei, 20ml, nu e mare bai. Ca sa nu se duca furca la maxim, pui arcuri mai puternice,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ma gandeam si eu, 20-30ml (sau poate chiar 40... nu reusesc sa-mi amintesc cu exactitate) nu pot face o diferenta sesizabila, cel putin nu in conditii de strada. Desi probabil volumul mai mic de ulei are si el rolul lui, in cazul de fata cred ca mai degraba e vorba despre "obosirea" arcurilor si de aici necesitatea comprimarii statice (preload) mai mari. Am demontat furca pentru servisare de atatea ori si nu mi-a dat prin cap niciodata sa verific lungimea arcurilor!!!

 

Cat de curand o sa completez cantitatea din carte, chiar sunt curios daca se va simti ceva la sag-ul static...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ma gandeam si eu, 20-30ml (sau poate chiar 40... nu reusesc sa-mi amintesc cu exactitate) nu pot face o diferenta sesizabila, cel putin nu in conditii de strada. Desi probabil volumul mai mic de ulei are si el rolul lui, in cazul de fata cred ca mai degraba e vorba despre "obosirea" arcurilor si de aici necesitatea comprimarii statice (preload) mai mari. Am demontat furca pentru servisare de atatea ori si nu mi-a dat prin cap niciodata sa verific lungimea arcurilor!!!

 

Cat de curand o sa completez cantitatea din carte, chiar sunt curios daca se va simti ceva la sag-ul static...

ia-ti arcuri noi ,daca nu au fost schimbate de ani de zile sunt praf doar de la stat.

 

cu arcurile noi o sa-ti vina set de instructiuni si ulei, 10ml=~1mm de coloana,

 

ce spui tu ca se intampla e cam contradictoriu, ai schimbat vascozitatea sau brandul de ulei?

 

p.s. tocmai am inchis o furca acum, ml din carte=air-gap din carte, daca nu-i asa masori gresit sau ceva e in neregula

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zi si de reversul medaliei, ce se intampla cu ulei mai putin...

 

Eu cu asta ma confrunt, din anumite motive pe care nu are rost sa le amintesc acum, am pus cca 20-30ml de ulei mai putin decat scrie la carte si pentru a readuce sag-ul static in zona 25-30% dar mai ales sa nu mai ajung la capat de cursa pe stoppie a trebuit sa maresc pre-loadul aproape de maxim. Ce parere ai, e in regula asa sau trebuie sa completez neaparat la nivel?

aceasta problema o are un coleg care a scos mai mult ulei din jambe decat trebuie ,tot din cauza asta are si el aproape de maxim preloadul, pune cantitatea corecta de lichid si nu o sa ai probleme ,daca ai cum sa faci si nivelul este si mai bine

» Post actualizat in 22 Aug 2015 07:51

Cat de curand o sa completez cantitatea din carte, chiar sunt curios daca se va simti ceva la sag-ul static...

static nu o sa-ti apara o diferenta sau ceva pt ca motocicleta sta pe propriile arcuri, perna de aer cred ca influenteaza decat in mers , daca arcul spate este setat pe moale tu cand te urci pe motocicleta sa faci rider sag`ul o sa se comprime decat spatele si nu o sa depistezi nimic schimbat la fata.

 

click aici si dai direct la pagina 6 daca nu ai rabdare

http://www.prorider.co.nz/pdf/page_content_pdf_0207.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu arcurile noi o sa-ti vina set de instructiuni si ulei, 10ml=~1mm de coloana,

De ce mie, pentru o furca cu diametrul interior de 39mm, imi da 10ml = 8.3 mm coloana (aproximativ) ???

» Post actualizat in 22 Aug 2015 11:18

aceasta problema o are un coleg care a scos mai mult ulei din jambe decat trebuie ,tot din cauza asta are si el aproape de maxim preloadul, pune cantitatea corecta de lichid si nu o sa ai probleme ,daca ai cum sa faci si nivelul este si mai bine

 

Desi initial credeam ca 20-30ml reprezinta o cantitate prea mica pentru a avea o influenta majora in stabiliarea sag-ului, dupa ceva calcule am realizat ca 10ml inseamna cam 8.3mm coloana, respectiv 30ml de ulei corespund unei coloane cu inaltimea de cca 25mm. Avand in vedere ca la carte inaltimea coloanei de aer trebuie sa fie de 78mm asta inseamna o diferenta de cca 32%. Este adevarat, vorbim despre furca complet comprimata insa chiar si asa, 25mm diferenta de inaltime a uleiului (sau aerului, cum vrei sa o iei) raman totusi 25mm...

 

static nu o sa-ti apara o diferenta sau ceva pt ca motocicleta sta pe propriile arcuri, perna de aer cred ca influenteaza decat in mers , daca arcul spate este setat pe moale tu cand te urci pe motocicleta sa faci rider sag`ul o sa se comprime decat spatele si nu o sa depistezi nimic schimbat la fata.

 

Si eu credeam la fel, insa perna de aer se pare ca chiar influenteaza SI sag-ul static. Cum ziceam, cu prima ocazie o sa completez cu ulei, cate 10ml odata si o sa ma conving practic cum sta treaba. Spatele e in regula, chiar un pic cam prea mult preload pentru o singura persoana.

 

Multam de link.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

De ce mie, pentru o furca cu diametrul interior de 39mm, imi da 10ml = 8.3 mm coloana (aproximativ) ???

» Post actualizat in 22 Aug 2015 11:18

Pentru ca cei 39mm nu sunt cilindru gol, altfel erau aproximativ 10/(3,9*3,9*pi)=2,09mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

copy/paste

When the oil level is lowered:

The air spring in the later half stage of travel is lessened, and thus the front forks are softer.

Air inside the front fork works as a secondary spring.

The different level of oil affects the spring ratio from the middle of the stroke and has a very strong effect at the end of the stroke

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am verificat acum la ultima iesire pe o motocicleta si valorile statice au fost aceleasi cu valorile cand nivelul era mai mare putin ,diferenta de cursa de suspensie a fost enorma in mers!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...