Sari la conținut

Vas de expansiune yamahawr250f


Bangarang
 Share

Postări Recomandate

Din cate stiu eu (si nu zic ca am dreptate), ce curge pe acel furtunel e supraplinul. Parca. Si ma indoiesc sa fie normal. In teorie ar trebui sa aibe o supapa, care in cazul in care se acumuleaza presiune, sa-l refuleze pe acel furtunel.

Editat de alecscosmi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Ce rol are vasul de expansiune mai exact?

inteleg ca excesul de antigel din radiator este mutat in vasul de expansiune dar ce se intampla mai departe cu antigelul din vas?Este normal sa curga printr-un furtunas pe jos?

Vasul de expansiune ajuta la inmagazinarea lichidului de racire care prin dilatatie isi mareste volumul si implicit espe directionat in acest vas . In timpul functionarii motorului se creeaza oricum in sistemul de racire o anumita presiune (de la 0,8 la 1,4)care variaza de la un motor la altul . Cu un pic de atentie daca esti atent , demontind busonul care inchide vasul de expansiune ai sa vezi ca in interiorul lui este o supapa de presiune unidirectionala care elibereaza excesul de apa din vasul de expansiune sau presiunea excesiva (protejeaza furtunele sa nu crape din cauza supra presiunii) . Daca , dupa ce a eliberat surplusul de presiune si apa continua sa curga , ceva nu este bine , ori in motor creste presiunea in continuu , ceva probleme de compresie scapata in circuitul de racire ori supapa de presiune are ceva probleme si pierde . In ultimul caz cu un pic de atentie incearca sa o cureti ... eu am reusit si cu aer comprimat (nu in mod excesiv , poti sa o supra soliciti si o strici de tot ).

Acest sistem este identic cu sistemul de racire de la autoturisme , singura exceptie este termostatul care la autoturisme deschide la tremperaturi care variaza (dupa caz) de la 82° c la 95°c iar la moto este inexistent , circuitul de racire fiind fara radiator auxiliar .

Sper ca monologul meu sa te ajute la ceva .

Editat de mihaai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai lamurit doar partial....Supapa aia unidirectionala inchide radiatorul...vasul de expansiune nu are asa ceva....are un furtun in partea de sus care comunica cu radiatorul si un furtun in partea de jos care este directionat pe langa furtunasele de la carburator....cum vine putin antigel in vas il si da jos prin furtunul ala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU stiu cum este stock, dar ma gadnesc ca ar fi logic ca pe jos sa vina lichidul de la radiator si pe sus sa se scurga. Verifica sa nu fi fost schibmate intre ele futunele.

Dupa cum zici tu, vasul ala nu are nici un rost si ai putea sa-l elimini si sa faci scurgerea ca la YZ (de la supapa -> furtun direct jos)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Din cate vad eu la a mea, vasul de expansiune la WR250 are rol de a colecta ce arunca radiatorul in caz ca o supraincalzesti.

Eu o am de 5 ani si nu am nimic in vas pt ca nu a fiert. Mereu m-am uitat si la alte wr-uri si toti aveau antigel in vas. Dar vasul nu are minim maxim ca sa tii in el antigel. Am completat 3 cesti de antigel pana acum de noua ,fata de KTM care cerea 250 ml la fiecare iesire. Ce e drept evit polizatul ca sa nu raman fara ambreiaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este legat de sistemul de racire, trebuie sa aiba min si max. Nu e acolo doar pe motiv de economie de antigel. Adica, dupa ce fierbe, se aduna antigelul in vas iar acasa il iei din vas si il torni inapoi in radiator? Come on....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WR450 din 2003 are min si max pe vas. Pagina 3-5 din manual:

 

EC350000
ENGINE
COOLANT LEVEL INSPECTION
WARNING
Do not remove the radiator cap 1, drain
bolt and hoses when the engine and radiator
are hot. Scalding hot fluid and steam
may be blown out under pressure, which
could cause serious injury.
When the engine has cooled, place a thick
towel over the radiator cap, slowly rotate
the cap counterclockwise to the detent.
This procedure allows any residual pressure
to escape. When the hissing sound
has stopped, press down on the cap while
turning counterclockwise and remove it.
CAUTION:
Hard water or salt water is harmful to the
engine parts. You may use distilled water, if
you can’t get soft water.
1. Place the machine on a level place, and
hold it in an upright position.
2. Inspect:
Coolant level
Coolant level should be between the
maximum a and minimum b marks.
Coolant level is below the “LOW” level
line → Add soft water (tap water) up to
the proper level.
3. Start the engine and let it warm up for
several minutes.
4. Turn off the engine and check the coolant
level again.
NOTE:
Before checking the coolant level, wait a few
minutes until the coolant settles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur la WR450 e cum ai scris tu.

Wr250F 2007- nu are minim-maxim pe vas si de cand am luat-o de noua a avut vasul gol, asa este si acum. Nu a fiert niciodata; a pufait finut de cateva ori. Am vrut sa cumpar kit de racire cu electroventilator pt ea si nu exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine,atunci nu e vas de expansiune. Recupereaza antigelul ca sa nu-l arunci pe jos ca la KTM.

Nivelul il faci doar in radiator,inchizi busonul si gata.


» Post actualizat in 31 Aug 2015 06:58

Revin cu precizari.

Duminica am fost in padure si pt ca erau 30 de grade mai mult au suferit motoarele.

De fiert nu a fiert dar cand opream nivelul era cam de 2 cm in vas si pana plecam era zero. Vasul are o dunga la vreo 5 cm dar nu scrie nici minim nici maxim.

A fost atat de cald incat unui prieten ii fierbea nu doar lichidul de racire ci si benzina. Asta nu nu mai vazusem. Fierbea si facea presiune in rezervor si in timpul mersului ineca motorul si arunca benzina pe furtunul de supraplin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

La mine la CRF 250 X nivelul in vas variaza in functie de cum o incalzesc. Avantajul este ca nu da pe jos si ca la motoarele dotate cu vas la rece cand verific nivelul in radiator tot timpul este plin ochi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 years later...

Salutare , am și eu un yamaha wr250f 2006 și la mine pe vasul de expansiune are low și full dar în vas este foarte puțin antigel și nu ajunge nici măcar la low defapt nu se prea vede . Când desfac butonul de la radiator este plin . Oare nu este ok nivelul de antigel dacă nu se afla între low și full ? Menționez că nu am avut probleme sa fiarbă sau ceva deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...