Bangarang Postat August 10, 2015 Share Postat August 10, 2015 Salutare. Ce rol are vasul de expansiune mai exact?inteleg ca excesul de antigel din radiator este mutat in vasul de expansiune dar ce se intampla mai departe cu antigelul din vas?Este normal sa curga printr-un furtunas pe jos? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecscosmi Postat August 10, 2015 Share Postat August 10, 2015 (editat) Din cate stiu eu (si nu zic ca am dreptate), ce curge pe acel furtunel e supraplinul. Parca. Si ma indoiesc sa fie normal. In teorie ar trebui sa aibe o supapa, care in cazul in care se acumuleaza presiune, sa-l refuleze pe acel furtunel. Editat August 10, 2015 de alecscosmi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat August 10, 2015 Share Postat August 10, 2015 (editat) Salutare. Ce rol are vasul de expansiune mai exact? inteleg ca excesul de antigel din radiator este mutat in vasul de expansiune dar ce se intampla mai departe cu antigelul din vas?Este normal sa curga printr-un furtunas pe jos? Vasul de expansiune ajuta la inmagazinarea lichidului de racire care prin dilatatie isi mareste volumul si implicit espe directionat in acest vas . In timpul functionarii motorului se creeaza oricum in sistemul de racire o anumita presiune (de la 0,8 la 1,4)care variaza de la un motor la altul . Cu un pic de atentie daca esti atent , demontind busonul care inchide vasul de expansiune ai sa vezi ca in interiorul lui este o supapa de presiune unidirectionala care elibereaza excesul de apa din vasul de expansiune sau presiunea excesiva (protejeaza furtunele sa nu crape din cauza supra presiunii) . Daca , dupa ce a eliberat surplusul de presiune si apa continua sa curga , ceva nu este bine , ori in motor creste presiunea in continuu , ceva probleme de compresie scapata in circuitul de racire ori supapa de presiune are ceva probleme si pierde . In ultimul caz cu un pic de atentie incearca sa o cureti ... eu am reusit si cu aer comprimat (nu in mod excesiv , poti sa o supra soliciti si o strici de tot ). Acest sistem este identic cu sistemul de racire de la autoturisme , singura exceptie este termostatul care la autoturisme deschide la tremperaturi care variaza (dupa caz) de la 82° c la 95°c iar la moto este inexistent , circuitul de racire fiind fara radiator auxiliar . Sper ca monologul meu sa te ajute la ceva . Editat August 10, 2015 de mihaai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bangarang Postat August 10, 2015 Autor Share Postat August 10, 2015 M-ai lamurit doar partial....Supapa aia unidirectionala inchide radiatorul...vasul de expansiune nu are asa ceva....are un furtun in partea de sus care comunica cu radiatorul si un furtun in partea de jos care este directionat pe langa furtunasele de la carburator....cum vine putin antigel in vas il si da jos prin furtunul ala... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanKTM Postat August 10, 2015 Share Postat August 10, 2015 NU stiu cum este stock, dar ma gadnesc ca ar fi logic ca pe jos sa vina lichidul de la radiator si pe sus sa se scurga. Verifica sa nu fi fost schibmate intre ele futunele. Dupa cum zici tu, vasul ala nu are nici un rost si ai putea sa-l elimini si sa faci scurgerea ca la YZ (de la supapa -> furtun direct jos) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bangarang Postat August 10, 2015 Autor Share Postat August 10, 2015 furtunele aveau aceiasi culoare si erau inversate.))))Multumesc mult DanKTM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 Din cate vad eu la a mea, vasul de expansiune la WR250 are rol de a colecta ce arunca radiatorul in caz ca o supraincalzesti. Eu o am de 5 ani si nu am nimic in vas pt ca nu a fiert. Mereu m-am uitat si la alte wr-uri si toti aveau antigel in vas. Dar vasul nu are minim maxim ca sa tii in el antigel. Am completat 3 cesti de antigel pana acum de noua ,fata de KTM care cerea 250 ml la fiecare iesire. Ce e drept evit polizatul ca sa nu raman fara ambreiaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 Daca este legat de sistemul de racire, trebuie sa aiba min si max. Nu e acolo doar pe motiv de economie de antigel. Adica, dupa ce fierbe, se aduna antigelul in vas iar acasa il iei din vas si il torni inapoi in radiator? Come on.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siadimet Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 Edi, tu parca ai scapat de problema cu prajitul ambreajului. Eu am avut Yamaha si cu vas de expansiune si fara, si nu a fiert nici una nici cealalta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 WR450 din 2003 are min si max pe vas. Pagina 3-5 din manual: EC350000ENGINECOOLANT LEVEL INSPECTIONWARNINGDo not remove the radiator cap 1, drainbolt and hoses when the engine and radiatorare hot. Scalding hot fluid and steammay be blown out under pressure, whichcould cause serious injury.When the engine has cooled, place a thicktowel over the radiator cap, slowly rotatethe cap counterclockwise to the detent.This procedure allows any residual pressureto escape. When the hissing soundhas stopped, press down on the cap whileturning counterclockwise and remove it.CAUTION:Hard water or salt water is harmful to theengine parts. You may use distilled water, ifyou can’t get soft water.1. Place the machine on a level place, andhold it in an upright position.2. Inspect: Coolant levelCoolant level should be between themaximum a and minimum b marks.Coolant level is below the “LOW” levelline → Add soft water (tap water) up tothe proper level.3. Start the engine and let it warm up forseveral minutes.4. Turn off the engine and check the coolantlevel again.NOTE:Before checking the coolant level, wait a fewminutes until the coolant settles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat August 27, 2015 Share Postat August 27, 2015 Sigur la WR450 e cum ai scris tu. Wr250F 2007- nu are minim-maxim pe vas si de cand am luat-o de noua a avut vasul gol, asa este si acum. Nu a fiert niciodata; a pufait finut de cateva ori. Am vrut sa cumpar kit de racire cu electroventilator pt ea si nu exista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 27, 2015 Share Postat August 27, 2015 Daca este vas de expansiune, trebuie sa aiba lichid de racire in el. Altfel inseamna ca ai aer nu numai in vas, ci si in radiatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat August 27, 2015 Share Postat August 27, 2015 Bine,atunci nu e vas de expansiune. Recupereaza antigelul ca sa nu-l arunci pe jos ca la KTM. Nivelul il faci doar in radiator,inchizi busonul si gata. » Post actualizat in 31 Aug 2015 06:58Revin cu precizari. Duminica am fost in padure si pt ca erau 30 de grade mai mult au suferit motoarele. De fiert nu a fiert dar cand opream nivelul era cam de 2 cm in vas si pana plecam era zero. Vasul are o dunga la vreo 5 cm dar nu scrie nici minim nici maxim. A fost atat de cald incat unui prieten ii fierbea nu doar lichidul de racire ci si benzina. Asta nu nu mai vazusem. Fierbea si facea presiune in rezervor si in timpul mersului ineca motorul si arunca benzina pe furtunul de supraplin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Octombrie 2, 2015 Share Postat Octombrie 2, 2015 La mine la CRF 250 X nivelul in vas variaza in functie de cum o incalzesc. Avantajul este ca nu da pe jos si ca la motoarele dotate cu vas la rece cand verific nivelul in radiator tot timpul este plin ochi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristea nicolae Postat Noiembrie 11 Share Postat Noiembrie 11 Salutare , am și eu un yamaha wr250f 2006 și la mine pe vasul de expansiune are low și full dar în vas este foarte puțin antigel și nu ajunge nici măcar la low defapt nu se prea vede . Când desfac butonul de la radiator este plin . Oare nu este ok nivelul de antigel dacă nu se afla între low și full ? Menționez că nu am avut probleme sa fiarbă sau ceva deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.