Damsteric Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 Salutare !Zilele trecute m-am lovit de o problema, motocicleta nu a mai vrut sa porneasca electric. Pana la urma am reusit s-o imping si s-o pornesc prin metoda traditionala. Partea ciudata este ca acum porneste din prima, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Impreuna cu un prieten, m-am apucat sa masor valorile bateriei.Cu motorul oprit si fara contact, ne-a dat undeva la 12,35 V ( am incercat de mai multe ori cu acelasi rezultat ) Din momentul in care am pus contactul pe ON, a inceput sa scada pana la 12,14 V.Am pornit si motocicleta si am turat-o pana la 5k, iar valorile fluctuau intre 12,35 V - 13,00 V.Din ce am citit in manual, cu ea turata intre 4k-5k, trebuie sa arate ceva de genul 15V. Eu nu ma pricep la mecanica/electrica, iar inainte sa ma duc in service, va intreb pe voi ca poate este ceva evident, iar eu nu-mi dau seama.Am inteles ca poate fi baterie / releu / stator. Cum imi pot da seama care din ele este nefunctionala ?Multumesc frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
porky08 Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 Releul de incarcare nu functioneaza in parametri normali, este o problema intalnita destul de frecvent. Ar fi trebuit sa iti incarce pe 13V chiar si la relanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 Cauta pe forum, au fost scris multe despre astfel de probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Damsteric Postat Septembrie 22, 2015 Autor Share Postat Septembrie 22, 2015 Am inteles. Multumesc, mai astept totusi niste pareri. M-am uitat pe aici pe forum, dar nu pare sa fie nimic similar cu ce am eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MTM Moto Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 Releu incarcare ( boala la Hornet-uri) sau statorul (mai rar) Ai mesaj privat; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 (editat) Am inteles. Multumesc, mai astept totusi niste pareri. M-am uitat pe aici pe forum, dar nu pare sa fie nimic similar cu ce am eu.Conteaza mult si starea bateriei. Incarcata ar trebui sa aibe 13. masurata fara contact. 12.3 e la limita, deja cand scade sub 12 nu mai are nici putere sa invarta.Eu zic sa te uiti mai intai la starea bateriei\vechime s-o pui pe un redresor sa se incarce complet si apoi mai refaci masuratorile(In manual zice ca masuratorile se fac cu bateria full). La Hornetu meu, cand o baterie e pe moarte da aceleasi simptome. Asa ca prima oara m-as uita la baterie inainte de releu. Bafta. Editat Septembrie 22, 2015 de danny_nt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Damsteric Postat Septembrie 23, 2015 Autor Share Postat Septembrie 23, 2015 (editat) Conteaza mult si starea bateriei. Incarcata ar trebui sa aibe 13. masurata fara contact. 12.3 e la limita, deja cand scade sub 12 nu mai are nici putere sa invarta. Eu zic sa te uiti mai intai la starea bateriei\vechime s-o pui pe un redresor sa se incarce complet si apoi mai refaci masuratorile(In manual zice ca masuratorile se fac cu bateria full). La Hornetu meu, cand o baterie e pe moarte da aceleasi simptome. Asa ca prima oara m-as uita la baterie inainte de releu. Bafta. Merci frumos ! Am incercat niste masuratori cu bateria unui prieten, de pe un VFR ( bateria lui fiind ok ). Cu motorul oprit imi scotea 12.70V , am pornit motorul, iar lasand-o la relanti, a inceput sa creasca usor usor si s-a dus maxim 13.05V. In momentul in care am inceput s-o ambalez, s-o duc in 4-5k turatii, a inceput sa scada sub 13V, fluctua haotic pe la 12.60-12.80V. Editat Septembrie 23, 2015 de Damsteric Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 23, 2015 Share Postat Septembrie 23, 2015 Nu o sa ai 13v pe baterie niciodata... cam 12,7-12,8v are o baterie incarcata complet. 13v la ralanti e ok, dar in ture ar trebui sa creasca spre 14-14,5v. 12 si ceva e f putin, 90% regulatorul defect, 10% statorul. Fa o proba cu un regulator bun. Sau citeste in manual procedura de verificare a statorului, masurare pe cate 2 fire a tensiunii, pe curent alternativ, in jur de 70v ar trebui sa fie. Am zis o valoare generica, manualul iti spune mai exact ce si cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MTM Moto Postat Septembrie 23, 2015 Share Postat Septembrie 23, 2015 Nu o sa ai 13v pe baterie niciodata... cam 12,7-12,8v are o baterie incarcata complet. 13v la ralanti e ok, dar in ture ar trebui sa creasca spre 14-14,5v. 12 si ceva e f putin, 90% regulatorul defect, 10% statorul. Fa o proba cu un regulator bun. Sau citeste in manual procedura de verificare a statorului, masurare pe cate 2 fire a tensiunii, pe curent alternativ, in jur de 70v ar trebui sa fie. Am zis o valoare generica, manualul iti spune mai exact ce si cum. My words Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Damsteric Postat Septembrie 24, 2015 Autor Share Postat Septembrie 24, 2015 Deci m-am intalnit ieri cu Sorin128 ( de aici de pe forum ) care a fost dispus sa-si dea bateria jos si sa-mi imprumute si un releu nou, ii multumesc pe aceasta cale.Masuratorile au fost astfel :Cu motorul oprit, 12.70VCu motorul pornit, urca pana la 13V, dar o face destul de greu. ( in manual scrie ca din moment ce o pornesti, ea trebuie sa se duca in 13,5-14 V destul de repede ) Ramane statorul de verificat, asta probabil o s-o fac la un service. Dupa ce rezolv, revin cu informatii in caz ca se mai loveste cineva de problema asta.Multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 24, 2015 Share Postat Septembrie 24, 2015 Faptul ca e nou regulatorul nu inseamna obligatoriu ca e si bun... proba asta o faci cu un regulator deja verificat pe o alta mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.