Sari la conținut

Moto Guzzi Breva V 1100, de la chopper/cruser la touring


cip789
 Share

Postări Recomandate

Salutare dragi motociclisti,


A venit timpul sa imi prezint magnifica motocicleta, dupa un sezon presarat cu momente speciale petrecute impreuna prin Transalpina, Transfagarasan, Vama Veche (drumul vechi), Cheia, Slanic, si alte drumetii.

Dupa cum spune si titlu acestui post, este a doua "mobra", dupa 5 ani de calarit un DragStar Classic de 650, de care am fost f. multumit fiind motocicleta mea de debut.


Eu nu am cum sa merg pe moto decat in weekend sau in concediu, in rest sunt "conservar" si este usoor de inteles de ce m-am reorintat spre touring si din pacate, de ce fac relativ putini km pe sezon chiar daca un touring cere multi km.

Am ajuns la aceasta Guzzi Breva V 1100 dupa ce ma tot uitam pe net dupa o moto cu valente de touring, neaparat cu transmisie cardanica, manevrabila, care sa ma atraga ca design si pe cat posibil motor in V (V2 sau boxer) insa nu as fi respins nici un 3 in linie (triumph).


Venind de pe "chopper" este clar ca imi place sa traga de jos, imi place sa simt ca are "caracter", sa sune bine si nu pot spune ca ma dau in vand dupa recorduri de viteza, unde exceleaza 4L insa sunt inebunit sa ma dau cu moto pe drumuri de munte (asfaltate), serpuite, cu serpentine si cu peisaje superbe.


In fine...dupa ce tocmai ce am investit undeva la 2000 euro in Dragstar pe langa pretul de achizitie (elemente de design + anvelope si consumabile noi) nu eram decis sa imi cumpar o alta stiind ca voi pierde serios la revanzare.... insa ocazia m-a lovit, dispuneam si de bani si nu am putut rata ocazia de a pune mana pe aceasta superba Guzzi Breva...a fost un fel de dragoste la prima vedere....probabil ca daca era femeie, senzatia ar fi fost un mix de erectie instanta cu fluturi in stomac...probabil. :)


Am fost un pic intimidat de ea la inceput, avand o motorizare peste ce aveam in target (800-850) si la inceput s-a simtit, insa la scurt timp, dupa niste sute de Km, m-am obisnuit.

Dupa aproximativ 4500 km facuti aproape exclusiv prin tara pot sa spun ca este incredibil de confortabila si aici ajuta shaua cu gel, suspensiile nici moi nici tari, pozitia relativ dreapta/neutra si mai ales ciclistica ei care o pune in valoare pe drumurile de munte (asfaltate).

Deasemeni, franele sunt incredibile (2x 320mm discs 4 piston calipers pe fata si Single 282mm disc 2 piston caliper pe spate) si consumul este ok ( 4-4,5/100 km).


Cel mai lung drum intr-o zi a fost de un pic peste 700 km ( Buc - Vama Veche- drumul vechi- intors in aceeasi zi) si inca mai puteam duce.

Pt ca ma sufla vantul destul de tare peste 100 km/h, am echipat-o si cu un parbriz si de curand i-am luat si un deflector, i-am mai pus si crushbar + anvelope noi + consumabile si aici m-am oprit din investit pana cand am gasit si o toba aftermarket ( Termignoni Titanium) care-si face toti banii la ce sunet frumos scoate.


Una peste alta, singurul regret ce-l am este ca nu dispun de timp sa ma plimb asa cum merita o astfel de moto.... am vazut poze din service prin US cu 480K km la bord....deci timp si bani sa ai sa o plimbi ca duce.

Mai sunt multe de spus insa este f. tarziu si trebuie sa ma retrag insa am vrut sa impartasesc cu voi bucuria mea.


Uitati si un link unde gasiti si un scurt filmulet cu micul meu motociclist calare. Aici moto are deja toba montata insa inregistrarea nu face dreptate sunetului real.


Desigur, si niste poze gasiti mai jos.


Asfalt uscat va doresc!

post-48117-0-02245500-1447192229_thumb.jpg

post-48117-0-00437700-1447192263_thumb.jpg

post-48117-0-03297400-1447192274_thumb.jpg

post-48117-0-31167600-1447192287_thumb.jpg

post-48117-0-31719900-1447192342_thumb.jpg

post-48117-0-26167700-1447192376_thumb.jpg

post-48117-0-92393200-1447193077_thumb.jpg

post-48117-0-45667400-1447193102_thumb.jpg

post-48117-0-82839400-1447193192_thumb.jpg

post-48117-0-65666700-1447193243_thumb.jpg

post-48117-0-15790300-1447193253_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ai venit printre guzzişti! Bravo pentru achiziţie.

Eu, asemeni ţie, a trebuit cândva să renunţ la o Yamaha faimoasă- MT01-în favoarea unui MG de care sunt foarte mulţumit.

Cât mai mulţi km în şaua ei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoasa.Din ce an este?

Multumesc. 2007 insa este putin rulata si tinuta doar in garaj.

» Post actualizat in 11 Nov 2015 14:08

Foarte frumoasa. Am o cunostinta care are o Breva - 1100 de aproximativ 7 ani si este foarte multumit de ea. Consumabile schimbate la timp si in rest....asfalt uscat. Felicitari,sa o stapanesti cu placere!

Multumesc, asa cred si eu. Ma bucur sa aud de bine despre fiabilitatea lor, cam asta este feedback-ul si pe afara. Prin ce parte a tarii se afla Breva prietenului tau?

» Post actualizat in 11 Nov 2015 14:09

Bine ai venit printre guzzişti! Bravo pentru achiziţie.

Eu, asemeni ţie, a trebuit cândva să renunţ la o Yamaha faimoasă- MT01-în favoarea unui MG de care sunt foarte mulţumit.

Cât mai mulţi km în şaua ei!

 

Multumesc, asa sa fie, asta imi si doresc!

Exista o forma organizata (forum, asociatie, club) al Guzzi-stilor pe meleagurile noastre?

Editat de cip789
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fain, big block Guzzi.

Eu am una mica, V75 politia din '96.

Cred ca nu exista nici o organitazitie, nu stiu cati ar fi dispusi, cate Guzzi sunt in Romania.

Eu m-am inscris pe forumul Olandez (limba nu e o problema), unde varsta medie de la utilizatori cred ca sare bine de 40 :) dar oamenii sunt tehnici (mai multi au cat un strung acasa.. ) si isi impart cunostiintele cu placere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoasa foc,am calarit una exact rosie ca si a ta.

Am 2 italience in familie,dar niciuna nu e Guzzi.

In schimb ma "amagesc" ca am si un Guzzi,in persoana unei Honda CX 500 din 1984. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fain, big block Guzzi.

Eu am una mica, V75 politia din '96.

Cred ca nu exista nici o organitazitie, nu stiu cati ar fi dispusi, cate Guzzi sunt in Romania.

Eu m-am inscris pe forumul Olandez (limba nu e o problema), unde varsta medie de la utilizatori cred ca sare bine de 40 :) dar oamenii sunt tehnici (mai multi au cat un strung acasa.. ) si isi impart cunostiintele cu placere.

 

Chiar asa, big block...cand am vazut prima oara ce motor are ....cum sa spun intr-un cuvant... masiv, chiar surprinzator de masiv!

Comunitatea de afara am vazut ca este activa, am gasit un loc cu extrem de multe informatii despre orice model: forumul Wild Guzzi.

Despre V 75 am auzit lucruri bune in general, cum se comporta?

» Post actualizat in 11 Nov 2015 16:59

Frumoasa foc,am calarit una exact rosie ca si a ta.

Am 2 italience in familie,dar niciuna nu e Guzzi.

In schimb ma "amagesc" ca am si un Guzzi,in persoana unei Honda CX 500 din 1984. :)

Multumesc. Ce impresie ti-a lasat?

Interesanta rau Honda ta.... chiar nu stiam ca au facut si japonezii o astfel de motorizare. :)

Editat de cip789
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cardanul rupe un pic prea repede aderenta,fata de lant.In rest,o mobra cu personalitate!

Io-s iubitor de italiene,poate nu-i prea pertinenta parerea mea... :tempted:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cardanul rupe un pic prea repede aderenta,fata de lant.In rest,o mobra cu personalitate!

Io-s iubitor de italiene,poate nu-i prea pertinenta parerea mea... :tempted:

 

In privinta cardanului, asa este...ceva mai rigid, nu are elasticitatea lantului insa este doar o chestiune de obisnuinta. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad de ce ar rupe aderenta cardanul mai repede decat lantul, cand bagi in a-I-a oricum lantul se intinde automat, nu e resort, ai sistem de preluare a socurilor pe transmisie in ambele cazuri, la lant cuplajul elastic in roata, la cardan nu stiu la altele cum e realizat dar la virago e un sistem cu arc inainte de iesirea din motor.. Eu am mers si cu si fara dar nu am simtit nicio diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<p>''Multumesc, asa cred si eu. Ma bucur sa aud de bine despre fiabilitatea lor, cam asta este feedback-ul si pe afara. Prin ce parte a tarii se afla Breva prietenului tau?''</p>

<p> </p>

<p> </p>

<p>...prietenul meu locuieste in Canada. Il foloseste la ture lungi  si este extrem de multumit de ea. Consum redus,fiabilitate ,comfort. La noi in tara nu prea gasesti  Moto Guzzi pe toate drumurile, desi sunt niste motoare foarte reusite. Modelul Audace,Brevia ,ori Eldorado  sunt foarte apreciate, oricum.....ai facut o afacere buna. Poate  pe viitor vom vedea cat mai multe si pe drumurile din tarisoara noastra......</p>

<p> </p>

<p> </p>

<p>PS.  Daca doresti ,esapamentul il poti curata si  sa arate ca nou    

Editat de Dan Ny
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt feedback, Asa este, la noi mai rar cu MG insa suntem cativa pe ici pe colo. :)

Merci de pontul pt curatarea evacuarii, la primavara ma apuc sa le curat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V75 al meu este ceva conceput mai mult in aniilor 70, chiar daca este fabricata in 1996. Small block are ai o cutie mai putin reusita, din citite - nu am mers niciodata pe un big block.

Are doar 46cp dar avand cam 180kg parca se misca binisotr in oras. Probleme de putere am simtit de fapt doar la vmax si la depasiri pe DN-uri aglomerate cu o singura banda pe mers.

Pe drumuri de munte e fain, m-am distrat vara asta, limitele acolo sunt legate mai mult de skills si o mica ezitare / dezechilibrare cand intru in curbe care cred ca era cauzata de cele 2 coburi umplute cu bagaje.

Frana fata insa e proasta, trebuie sa fac ceva acolo, fie ca renunt la franare cu pedala pe 2 roti, fie ca montez o alta maneta de frana pentru frana fata.

E arhaic asa, tractoras, placut, atrage priviri, ciclista buna, sunetul cu tobele lafranconi este fain, nu ma obosesc cand merg pe ea, dar performantele nu sunt la un nivel care ma multumeste deplin, era bine sa fie un pic mai sportiva.

» Post actualizat in 11 Nov 2015 21:32

Este vorba in mod special de cum reactioneaza transmisia cardanica la frana de motor si nu la plecarea de pe loc sau "in tromba".

Mai e si efectul giroscopic cand motorul schimba turatie. Si a mea nu are carc, cand accelerez tare se ridica spatele.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad de ce ar rupe aderenta cardanul mai repede decat lantul, cand bagi in a-I-a oricum lantul se intinde automat, nu e resort, ai sistem de preluare a socurilor pe transmisie in ambele cazuri, la lant cuplajul elastic in roata, la cardan nu stiu la altele cum e realizat dar la virago e un sistem cu arc inainte de iesirea din motor.. Eu am mers si cu si fara dar nu am simtit nicio diferenta.

Eu asta am patit si nu vad de ce as fi spus altceva.

Nu stiu cum e la viroaga!Asta am patit la Honda CX si Guzzi,asta pe langa deplasarea inspre dreapta la accelerarea in gol,cand doar stai in neutral...Asta e oricum la 2 in v transversal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu asta am patit si nu vad de ce as fi spus altceva.

Nu stiu cum e la viroaga!Asta am patit la Honda CX si Guzzi,asta pe langa deplasarea inspre dreapta la accelerarea in gol,cand doar stai in neutral...Asta e oricum la 2 in v transversal.

Bine, nu contrazic ce ai patit dar nu are suport teoretic, sa nu fii subiectiv. Cat despre deplasarea spre dreapta cred ca la boxer sau motor 4 in linie longitudinal (BMW K100RS) se intampla la fel.

 

 

cand accelerez tare se ridica spatele.

 

Si cam care ar fi explicatia? M-am tot gandit si nu are niciun motiv sa se comporte altfel ca orice autovehicul care accelereaza creand un cuplu intre sol si centrul de greutate (datorita fortei de inertiei). Suplimentar la cele cu lant mai apare o forta ce tinde sa comprime suspensia spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicatie ar fi, ca la lant, forta care ar ridica motocicleta (roata se impinge sub motocicleta) este anulat de lant. La cardan nu exista aceea forta, dimpotriva, aparent mai apara o forta aditionala care ridica motorul si mai mult.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shaft_effect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicatie ar fi, ca la lant, forta care ar ridica motocicleta (roata se impinge sub motocicleta) este anulat de lant. La cardan nu exista aceea forta, dimpotriva, aparent mai apara o forta aditionala care ridica motorul si mai mult.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shaft_effect

Nu e asa, la lant ai odata cum zisei ai forta care impinge motocicleta ce creaza un cuplu cu forta de inertie aplicata in centrul de masa iar suplimentar reletiv la articulatiile motocicletei lantul trage de foaia spate incercaind sa o ridice deci comprima suplimentar suspensia spate. La cardan apare prima forta dar in directia de miscare nu mai apare nimic , ce apare este un cuplu ce tinde sa roteasca bascula spate in plan perpendicular pe mobra ca ax de rotaie fiind iesirea din motor, bascula nu se poate roti in acel plan, teotia spune ca ai articulatie asta transmite doar moment iar acesta se manifesta doar in plan perpendicular cu axa de rotatie, gandeste-te ca in locul cardanului ai un cablu ca de kiilometraj nu are cum sa-ti ridice sau sa-ti coboare bascula.

Fa o proba daca ai cric central, porneste-o si cu roata infranata bagi in viteza, fortezi, vezi ce se intampla si ne spui si noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Cat despre deplasarea spre dreapta cred ca la boxer sau motor 4 in linie longitudinal (BMW K100RS) se intampla la fel.

 

....

Nu stiu,cu bembeu nu m-am dat!Are si porcu' mandria lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crezi ca nu apara efectul de ridicare la motociclete cu cardan?

Pai am rasucit-o pe toate partile am pus momente forte si-mi da cu virgula, nu neg dar eu nu vad de unde. La copia virago am observat ca nu mi se ridica fata ca la cea de 125 pe lant (acelasi stil cruiser/chopper) dar nu am vazut ca s-ar ridica de spate plus ca am pus totul pe seama amortizoarelor fata care la 125 au cursa mai mare si cand franezi zici ca-ti intra fata in pamant iar la acceleratie se ridica perceptibil de fata pana in a-III-a inclusiv.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crezi ca nu apara efectul de ridicare la motociclete cu cardan?

Apare acel efect 'de ridicare', mie unul chiar imi place cum se 'manifesta' pe accelerare :D

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se simte la putere ceva mai mare. De obicei motoare cu cardan si cu putere mai mare au sisteme care anuleaza efectul asta, Guzzi are CARC de exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se simte la putere ceva mai mare. De obicei motoare cu cardan si cu putere mai mare au sisteme care anuleaza efectul asta, Guzzi are CARC de exemplu.

Imi pare rau dar exemplul din clipul video nu-i elocvent asa face orice mobra cu fata "proptita" se infige cu fata in pamant. O sa vad cum fac sa-mi suspend mobra de roata spate si sa testez ce se intampla in a-I-a cu frana spate blocata (e pe cablu deci nu se pune problema sa creeze vreun moment suplimentar).

» Post actualizat in 12 Nov 2015 21:41

Uite de exemplu la virago 535 cum se ridica fata la demarajul in tromba min1:36 , camera pe rezervor.

 

» Post actualizat in 12 Nov 2015 21:51

Prin studierea accelerarilor din clipul asta vad ca si breva ridica fata la demaraje

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...