Sari la conținut

Avion cu 2 motoare MZ 250 S2


pinnochio
 Share

Postări Recomandate

O situatie asemanatoare a fost si in localitatea Ghioroc, daca nu ma insel, jud. Bihor, prin anii '80. Cel care vroia sa treaca granita (aflata la cateva zeci de km) si a construit un aparat de zburat cu motor de Trabant parca, in pod, doar ca a fost "ginit", probabil de vecini si arestat.

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucura faptul ca inventatorul a fost posesor de Dacia 1300,fapt dovedit de ultima poza ! Sunt 99% sigur,totusi corectati-ma daca gresesc.Salve

Cred ca e Renault :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avionul e la Muzeul Aviatic din Munchen.Zice că nu a zburat niciodată.Pare destul de greoi...nu stiu dacă cele două motoare l-ar fi ridicat de la sol.

Din datele din fisa aia tehnica reiese ca avea o portanta de 67 kg pe metru patrat, greutatea aparatului plus greutatea pasagerilor ajungea undeva la juma de tona, 500 kile, parerea mea e ca a fost calculat cam la limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O situatie asemanatoare a fost si in localitatea Ghiorac, daca nu ma insel, jud. Bihor, prin anii '80. Cel care vroia sa treaca granita (aflata la cateva zeci de km) si a construit un aparat de zburat cu motor de Trabant parca, in pod, doar ca a fost "ginit", probabil de vecini si arestat.

O poveste de pe vremuri: aeroportul era la Horia, Arad.

http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/20-rom-ni-o-terg-n-austria-un-avion-utilitar

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad nici o legatura.

 

Ba are, tema e aceiasi.... fuga de comunism si de ce e in stare omul sa faca sa scape de opresiune, numai ca cei din povestea din link-ul pus de kato_arad au si reusit, bravo lor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Câtiva prieteni,buni meseriasi,unul era strungar cat 6 la UMT,unul era instructor de aeromodele la casa pionierului,altul era mecanic la Dacia,au construit în lanul de porumb un avion cu motor de VW broască.Cred că undeva lîngă com Șag,sau Parța.Era prin 1985.Au reușit sa-l termine,din păcate motorul nu a pornit la decolare,si chiar atunci a trecut un tractor cu oameni la cules porumb,care bineinteles ca au anuntat militia.Nahh..au fost prinsi,arestati..etc.Unul dintre participantii indirecti(a ajutat constructia elicei)s-a aruncat pe casa scării la bloc si a murit.Cam asa e intimplarea,poate cunoaste cineva amănunte mai multe.Se spune că avionul era o capodoperă,si ar fi zburat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.


» Post actualizat in 10 Jan 2016 09:44

Fa[tul ca RDG-ul l-a pastrat la arhiva inseamna si asta un fel de recunoastere. Ale noastre unde sunt? Orice poate spune in final ca sunt povesti, romanii nu au fost in stare. Neamtul poate sa-l arate oricand. E si aici o diferenta de mentalitate.

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

» Post actualizat in 10 Jan 2016 09:44

Fa[tul ca RDG-ul l-a pastrat la arhiva inseamna si asta un fel de recunoastere. Ale noastre unde sunt? Orice poate spune in final ca sunt povesti, romanii nu au fost in stare. Neamtul poate sa-l arate oricand. E si aici o diferenta de mentalitate.

Pai la noi se considera ca ti-ai tradat tara ca ai incercat sa fugi, iar ei se mandresc cu asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am postat una, asa de divertisment :)!

foarte interesant!

 

...si inca cate cazuri au fost de care noi habar nu avem....

si nici nu vom afla never ever.....

daca am avea acces online la dosarele desecretizate ale securitatii.... eheee....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din datele din fisa aia tehnica reiese ca avea o portanta de 67 kg pe metru patrat, greutatea aparatului plus greutatea pasagerilor ajungea undeva la juma de tona, 500 kile, parerea mea e ca a fost calculat cam la limita.

Oare de ce au ales tipul acesta de motoare? Ce au deosebit? Fiabilitate? Raport putere-greutate bun? Nahh..aveau de unde alege!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu prea aveau de unde alege alte motoare, la ei cred ca era Jawa, Trabantul, Ij, cam ce se gasea si pe la noi pe vremea aia. Eu cred ca au facut o alegere ok. MZ-ul fiind un motor destul de bun. Daca la constructia unei carute poti lasa imaginatia sa zburde, ei bine aici nu, nici macar la constructia unui planor nu poti face gafe pt ca exista riscul ca prima greseala sa fie si ultima.

Mai ales ca nu au avut posibilitatea sa faca probe cu aparatul, toata constructia desfasurandu-se in secret. Pe vremea aia se inventau tot felul de ''minuni'' tehnice, comunismul a impus interdictia de a face altceva, interdictia de a fi liber, de a gandi, interdictia de a-ti spune ideile, trebuia sa evadezi si ca sa poti face asta si omul in disperare de cauza imbina si combina materialele limítate ce le avea la dispozitie pina cand gasea formula ideala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...