Baxxter Postat Aprilie 9, 2016 Share Postat Aprilie 9, 2016 Salut, Știe cineva de unde pot cumpăra sau are o schemă pentru un releu electronic de încărcare pe 6 volti? Îmi face figuri releul original si am luat unul cel puțin la fel de prost de la Gaspar. Motocicleta in discuție e un IJ 56. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Aprilie 9, 2016 Share Postat Aprilie 9, 2016 Poate te ajută?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Aprilie 9, 2016 Autor Share Postat Aprilie 9, 2016 Sper sa găsesc ceva de pe la vreo chinezarie gen atv pe 6v. Dacă nu, mă apuc de lipit. Multumesc mult Gabi. Nu. Un IJ negru. Astea sunt cele mai rapide Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Aprilie 9, 2016 Share Postat Aprilie 9, 2016 ... dacă nu ne ajutăm noi "comuniştii" ,atunci cine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 9, 2016 Share Postat Aprilie 9, 2016 Ai releu pe dinam de 6v. Nu este compatibil cu nici un releu de scuter sau alte dubiosenii. Releele de 6v au reglaje. il poti trage in ce parametrii vrei tu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Aprilie 9, 2016 Autor Share Postat Aprilie 9, 2016 ...teoretic Ai văzut motocicleta mea și ce am modificat la ea.... trebuie să o desfac jumate să bibilesc la releu. Și dacă nu îmi place, mai desfac o dată Asta cu reglatul releului e ultima variantă, dacă nu găsesc chiar nimic. Și deja am găsit o schemă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 10, 2016 Share Postat Aprilie 10, 2016 ai grija sa nu prajesti rotorul. E aproape imposibil de refacut in ziua de azi. nu mai sunt meseriasi ...... Apropo - ce tensiune da cu becul aprins ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Aprilie 10, 2016 Autor Share Postat Aprilie 10, 2016 Baga ~8V la ralanti si ~10.2V turat. De 10.2 nu sare indiferent cât de turat este. Cu becurile stinse, ca le-ar pe toate Până o rezolv cu altceva, îl voi regla pe ăsta. E vreun topic pe aici să înțeleg cum se face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 10, 2016 Share Postat Aprilie 10, 2016 Daca imi aduc bine aminte se regleaza intensitatea curentului si nu tensiunea, cum se face la alternatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 10, 2016 Share Postat Aprilie 10, 2016 nu cred dar imi aduc aminte la fata locului Sunt 2 reglaje pe releu: 1) reglajul pentru tensiune superioara 2) reglajul pentru tensiune inferioara (pentru a intrerupe circuitul rotorului cand nu genereaza tensiune superioara bateriei - in asemenea regim dinamul ar deveni motor de cc) Reglajul efectiv reprezinta tensionarea arcului aferent pana obtii pragurile corespunzatoare. » Post actualizat in 10 Apr 2016 12:34Incercam sa programam o sesiune de reglaj. poate weekendul urmator daca nu e prea tarziu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Aprilie 10, 2016 Autor Share Postat Aprilie 10, 2016 Multumesc mult. Până atunci dau jos releul si il studiez. Si daca ii dau de cap, tot rămâne carburatorul de bibilit Te aștept. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 10, 2016 Share Postat Aprilie 10, 2016 Până o rezolv cu altceva, îl voi regla pe ăsta. E vreun topic pe aici să înțeleg cum se face? Este unul, am explicat pe acolo si eu, de-aia stiu. De la postul 74 in sus La postul 74 sun link la cateva pagini dintr-o carte beton, o sa te lamureasca, sper. /index.php?/topic/692907-sa-explicam-aici/?p=3400189 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Aprilie 11, 2016 Autor Share Postat Aprilie 11, 2016 Foarte tare cartea, multumesc mult. Ajuta . Aseara am mai lucrat putin la reglaje, acum incarca cu ~9.4V constant, indiferent de turatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 11, 2016 Share Postat Aprilie 11, 2016 'conjunctor-disjunctor'.. are doua circuite magnetice si vreo 3 infasurari... Una monitorizeaza tensiunea de pe baterie si reglaza excitatia , cealalta infasurare monitorizeaza diferenta de potential dintre baterie si armatura actionand contactul de forta care cupleaza bateria pe infasurarea armaturii, si, mai este si o infasurare de curent care accelereaza cuplarea/decuplarea bateriei in functie de sensulcurentului dinam-bateria, respectiv baterie-dinam. Este sensibil la reglaje si la uzura contactelor. Din pacate nu se prea poate regla pe banc , cu o sursa de c.c. pentru ca infasurarile sunt sensibile la valoarea efectiva a tensiunii , care pe motocicleta are si componeneta alternativa(riplu) Prima chestie care se fute este contactul disjunctor , daca reglajul nu este facut corect( se cupleaza bateria pe dinam la diferente mari de potential , respectiv curenti mari, si in consecinta contactul se arde sau in cazul cel mai nasol ramane lipit , uramand arderea dinamului si distrugerea bateriei...) Este preferabil unul electronic , pentru 6 volti(trabi) sau unul manufacturat dupa bogata literatura existenta...contactul disjunctor find inlocuit cu o dioda schottky.... Sau se monteaza un alternator pe 12v si se termina povestea....mai mult ca sigur asta va fi sfarsitul telenovelei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Aprilie 15, 2016 Autor Share Postat Aprilie 15, 2016 Între timp am reușit să îl resuscitez pe bătrânul ei releu. Deocamdata încarcă cu 7.4V. Vedem cat ține. Multumesc celor care m-au ajutat. Rămân în continuare interesat de varianta electronica, dar nu mai e urgent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Aprilie 15, 2016 Share Postat Aprilie 15, 2016 Salut! Vad destul de des ca sunt probleme cu fiabilitatea componentelor standard ale motocicletelor vechi, asa cum e si aici, sa inlocuim un releu mecanic cu unul electronic. Eu cred ca "plusam" putin in zona asta (dar cum sunt roman, adaug"parerea mea", asta ca o scuza ca"ma bag"). Dar, asa cum "ne aberam" si cu aprinderile cu senzor cat si cu acest releu electronic, de ce? noi folosim aceste motociclete cca 1000 Km/an , deoarece cred ca nu sunt multi ce folosesc motocicletele mai mult decat hobby, nu ca mijloc de transport zilnic, astfel vom cadea in etrema asta, sa avem elemente super-fiabile, cu afectarea originalului. Parintii nostrii au folosit aceste motociclete ZILNIC, cca 8 luni/an(in sud), cu platina clasica, e drept, uneori erau impinse ca sa porneasca, dar au mers asa, mii de kilometri, cu pedale sudate, cu lant de la combina, stopuri de tractor,etc., iar noi, acum consideram ca acest releu trebuie inlocuit.Nu,nu e asa, cred ca e nevoie sa intelegem de ce a mers si cum functineaza, asta poate fi o "scoala" si sa-l pastram, desigur sunt situatii,(des intalnite), inaintea noastra au fost "mesteri" ce au dus totul la imposibil, dar teoretic asta e rolul acestui forum, unde sunt multi cunoscatori in domeniu dinam IJ 56. Tot mesajul meu, obositor, are ca rugaminte sa incercam, ca daca vrem sa patram originalul, sa incercam sa intelegem cum functioneaza aceste elemente (dinamul e o problema des intalnita) si daca e posibil sa le pastram, cred ca asta e "frumusetea jocului", sa ai probleme si sa le rezolvi (nu singur, ci cu colgii de breazla, dar , rugaminte, inaine e nevoie de studiu aprofundat, apoi intrebari, altfel e penibil si enervant, se intampla asta des), altfel e monoton!, sa ai o viata fara probleme?- unde e frumusetea?(PAREREA MEA!) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.