csman Postat Mai 7, 2016 Share Postat Mai 7, 2016 Astazi m-am pus sa schimb antigelul la mobra ca au trecut 3 ani de la ultimul schimb. Am scos un zeama maro gen bragă ca in poza de jos. Aceleasi depuneri le-am vazut in radiator (cat se poate vedea prin gaura de la buson) maronii. I-am bagat o solutie de curatare cu apa curata si l-am lasat sa mearga cam 20 min si am mai scos o tura de zeama mai maronie. Am avut antigel G11(albastru) concentrat diluat corespunzator 50% cu apa distilata, mobra e XL650 transalp. Ma intreb cum poate sa rugineasca un radiator de aluminiu si sa produca o zeama maronie ? A mai auzit/patit cineva ? cum o rezolv ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 7, 2016 Share Postat Mai 7, 2016 sistemul de racire nu e format doar din radiator, culoarea asta poate veni de la coroziunea altor piese de pe traseu , , offtopic, nu mai folosi paharul ala...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Mai 7, 2016 Autor Share Postat Mai 7, 2016 P.S uleiul nu spumeaza sau altceva e ok, mobra are cam vreo 65k km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 7, 2016 Share Postat Mai 7, 2016 Albastru se cam schimba la 2 ani parca. Dar bine, cam exagerat asa maro. O fi fost facut de hexifarm? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fury Postat Mai 7, 2016 Share Postat Mai 7, 2016 Da, si eu zic ca de la albastru la ce ai tu e cale lunga... daca ziceai 7-10 ani mai ziceam dar 3... Acum daca tu zici ca nu iti spumeaza uleiul si motorul nu are probleme cu temperatura eu zic sa speli bine circuitul de racire si rezervorul si sa bagi lichid nou... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Mai 7, 2016 Share Postat Mai 7, 2016 Depinde de antigel. La masina de exemplu dupa 2 ani din verzui deschis s a facut maroniu. Acelasi antigel e si in mobra dar pt ca nu a prea mers in acesti 2 ani a ramas catre verzui. Parerea mea...nu e bai. Oricum antigelul se schimba la 2 ani. Ps: antigelul folosit e pt motoare din aluminiu? Vezi ca siastea is pe specificatii etc etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 7, 2016 Share Postat Mai 7, 2016 Pai G11 nu e pt aluminiu, tind sa cred ca de acolo e culoarea aia dubioasa. Foloseste G12 pe viitor, indiferent de culoare (in mod normal e roz, dar mai sunt si exceptii). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Mai 7, 2016 Share Postat Mai 7, 2016 Eu am pus G12 ca specificatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fury Postat Mai 7, 2016 Share Postat Mai 7, 2016 (editat) Depinde de antigel. La masina de exemplu dupa 2 ani din verzui deschis s a facut maroniu. Acelasi antigel e si in mobra dar pt ca nu a prea mers in acesti 2 ani a ramas catre verzui. Parerea mea...nu e bai. Oricum antigelul se schimba la 2 ani. Ps: antigelul folosit e pt motoare din aluminiu? Vezi ca siastea is pe specificatii etc etc A specificat ca e G11. G11 si G12 sunt compatibile cu motoare de aluminiu. ANTIFREEZE G11 Blue Effectively protects cooling systems of all modern engines, including aluminum ones, against freezing, corrosion, scaling and boiling Contains unique additive package extending fluid life Improves heat transfer Reduces costs of cooling system maintenance and overhauls Offers outstanding stability Suitable for wide range of different vehicles Editat Mai 7, 2016 de Fury Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 7, 2016 Share Postat Mai 7, 2016 Mai citeste odata pe ambalaj... nu este compatibil cu aluminiu. G11 e si mult mai coroziv decat G12, sunt mari diferente intre ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Mai 7, 2016 Autor Share Postat Mai 7, 2016 nu îmi mai amintesc ce antigel a fost da stiu ca l-am luat din supermarket deci nu e cine știe ce fiță a fost unul obișnuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fury Postat Mai 7, 2016 Share Postat Mai 7, 2016 (editat) Mai citeste odata pe ambalaj... nu este compatibil cu aluminiu. G11 e si mult mai coroziv decat G12, sunt mari diferente intre ele. daca zici tu... din cate stiu eu diferenta este la concentratia de silicati si alte chestii, nu de compatibilitatea cu motoare de aluminiu. Plus ca G11 si G12+ sau G12++ sau G13 se pot amesteca, singura restrictie este intre G11 Si G12. Editat Mai 7, 2016 de Fury Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Mai 7, 2016 Share Postat Mai 7, 2016 Inainte sa schimbi,ar fi bine sa bagi niste apa distilata ca sa speli instalatia bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the Pig Postat Mai 8, 2016 Share Postat Mai 8, 2016 eu am patit asa ceva la hornet. de fapt s-au uzat niste garnituri la racitorul de ulei si a intrat ulei in antigel. au trebuit schimbate acele garnituri si problema s-a rezolvat. consulta un mecanic bun. vezi ce iti spune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banat rider Postat Mai 8, 2016 Share Postat Mai 8, 2016 G11 NU merge la alumniu dar G12 este special ptr aluminiu...are dreptate Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Mai 8, 2016 Autor Share Postat Mai 8, 2016 » Post actualizat in 08 May 2016 06:32 am lăsat braga la decantat sa vad dacă e ulei da nu cred ca e de la ulei pe fundu bidonului e ca un clei gen argila care nu e prea e uleios și nici miros nu are Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanLNI Postat Mai 8, 2016 Share Postat Mai 8, 2016 S-ar putea sa iti intre ulei in circuitul de racire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuckeru Postat Mai 8, 2016 Share Postat Mai 8, 2016 Nu ulei, no problemo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat Mai 8, 2016 Share Postat Mai 8, 2016 (editat) G11 NU merge la alumniu dar G12 este special ptr aluminiu...are dreptate Geo_ZGA subscriu! exclusiv G12 ptr orice motor masina/motocicleta din aluminiu...nu vad restul ce va tot fastaciti cu G11 si alte mizerii albastre verzi si dupa te miri ce iese din ea dupa 2-3-4 ani....orice anitgel verde care l-am pus peste 6 luni a iesit pipi galben oribil,asta cand eram prea tanar sa stiu diferenta intre ele si ziceam ca merge si apa....G12 se gaseste pe orice raft de supermarket si magazin piese auto...si mai este si ieftin...eu am pus G12 si pe eticheta lui (era un produs mai scumpicel la 30 lei) compatibil si cu lamborghini si porsche ... ce altceva mai vrei? maro mai poate sa fie de la elicea pompei de apa care a ruginit din cauza antigelului "de calitate" coroziv...daca e sa fie ulei,verifici si uleiul din joja de bule si orice mica impuritate,cat si nivelul periodic. Editat Mai 8, 2016 de mad_max_86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fury Postat Mai 8, 2016 Share Postat Mai 8, 2016 IMG_20160508_084449.jpg Noooooooo, producatorul minte!!! Cum, sa nu aiba dreptate nenea Geo si domnul din banat ? In alta ordine de idei si eu sunt de acord sa folosesti pe viitor G12 si ai grija daca e concentrat sa il diluezi cu apa distilata sau demineralizata 50/50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 8, 2016 Share Postat Mai 8, 2016 (editat) Poti face un test, amesteca ulei cu antigel G11 si vezi ce se intampla. Editat Mai 8, 2016 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Mai 8, 2016 Autor Share Postat Mai 8, 2016 (editat) sursa problemei era vasul de expansiune care nu se golește când ii scoți busonul sa dai antigelul afara. drept urmare eu nu l-am golit niciodată de când am moto(8ani ea e din 2001). în el e argila maro în strat de 1-2 cm. Editat Mai 8, 2016 de csman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 8, 2016 Share Postat Mai 8, 2016 Argila aia nu a aparut de la sine... sunt depuneri formate din corodarea metalului. Pana la urma fiecare face cum vrea... eu mi-am spus parerea, ca G11 nu e pt aluminiu. Cine vrea sa creada/asculte, bine... cine nu, iarasi bine. Nu e mobra mea, nu ma intereseaza ce face fiecare cu fierul lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Mai 8, 2016 Autor Share Postat Mai 8, 2016 puteam sa schimb de 10 ori pe zi și sa pun antigel la 100 ron litru atâta timp cât vasul de expansiune nu se golea degeaba nu avea nici un efect. » Post actualizat in 08 May 2016 17:10 și unealta care ma scutit de desfăcut jumate de motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 8, 2016 Share Postat Mai 8, 2016 Pai si masina din '68 cu chiulasa de aluminiu cum a rezistat atatea timp cu antigel verde? (si bloc de fonta si radiator de cupru / alama) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.