alex_en Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 (editat) Proiectele sunt in totalitate ale noastre, Moto FACS-ul dorim sa.l patentam foarte curand. Editat Mai 27, 2016 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
derkleine Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 Eu nu o sa primesc un raspuns pentru ca sunt pe lista rusinii . Imi pare rau. Raman la solutia lui dedant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 27, 2016 Autor Share Postat Mai 27, 2016 Eu nu o sa primesc un raspuns pentru ca sunt pe lista rusinii . Imi pare rau. Raman la solutia lui dedant! Mai sunt cu ceva restant la tine Eu cred ca sunt la zi...ramane sa gasesti releul de semnalizare si sa continuam treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 Eu nu o sa primesc un raspuns pentru ca sunt pe lista rusinii . Imi pare rau. Raman la solutia lui dedant! Tu ai primit doua variante asa ca nu te plange Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 27, 2016 Autor Share Postat Mai 27, 2016 Proiectele sunt in totalitate ale noastre, Moto FACS-ul dorim sa.l patentam foarte curand. Cateva detalii> Practic motocicletele au cam toate 95% din functiile programabilului, eu cred ca face ceva mai mult, adica poti sa modifici timpi operationali sau ..O pornire programata a motorului. Cu ce este in plus fata de instalatie normala ma intereseaza? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 Proiectele sunt in totalitate ale noastre, Moto FACS-ul dorim sa.l patentam foarte curand. Sa patentati ce? Un computeras probabil cu PIC-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 Cateva detalii> Practic motocicletele au cam toate 95% din functiile programabilului, eu cred ca face ceva mai mult, adica poti sa modifici timpi operationali sau ..O pornire programata a motorului. Cu ce este in plus fata de instalatie normala ma intereseaza? Multumesc! MotoFACS este programabil, putem regla sensibilitatea butoanelor, timpii de iluminare a semnalelor, etc. Marele avantaj este faptul ca inlocuieste butoanele bistabile de pe ghidon, putandu-se opta pentru butoane monostabile, cromate sau colorate, care au firele trase prin ghidon. Asadar in plus fata de instalatia normala este INTELIGENTA de care dispune ARDUINO, care poate primi diferite intrari de senzori si poate procesa diferite comenzi in functie de acestia. » Post actualizat in 27 May 2016 21:14 Sa patentati ce? Un computeras probabil cu PIC-uri. Vom patenta software.ul instalat in ARDUINO dar si solutia tehnica adoptata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 27, 2016 Autor Share Postat Mai 27, 2016 Daca deja apar si senzorii in discutie/motor injectie ..deja este ceva mai mult fata de ce ai spus initial. Deja faci o interpunere cu ECU, este o alta poveste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 (editat) In prima faza am finalizat cateva functiuni, acum avem in lucru un proiect mai mare, in care vom mai integra urmatoarele: - pornirea din butonul de semnalizare de pe ghidon; - declansarea intermitenta a stopului spate la franarea de urgenta (brusca); - comunicatie cu orice program de gestiune a reviziilor, instalat pe telefon; Editat Mai 27, 2016 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 27, 2016 Autor Share Postat Mai 27, 2016 Daca este la faza de proiect inseamna ca este in teste...Se pare ca proiectul este "bigger" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 Am terminat pornirea din buton, e deja testata si functioneaza. Senzorii de accleratie inca nu ne.am hotarat pe care sa.i integram, iar pe partea de datalogger e muuult de programat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 27, 2016 Autor Share Postat Mai 27, 2016 Ati facut un test de piata, un sondaj sa vedeti daca va "prinde" la public? Iar, price?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 (editat) MotoFACS deja l.am instalat pe o motocicleta, functiunile pe care le.am prezentat si in vidioclip. Al doilea e deja in curs de instalare, dar va include si pornirea din butonul de semnalizare. Pretul este de 100 EUR, montajul este 100 EUR. Pentru varianta cu pornire din buton, 150 EUR aparatul cu 150 EUR instalarea. Garantie un an la tot. Editat Mai 27, 2016 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 27, 2016 Autor Share Postat Mai 27, 2016 Partea asta cu pornirea din buton/semnalizare, nu prea o vad...la nivel high tech, daca am cheie cu chip, am buton de pornire, sa vrei sa spui ca se elimina din butoanele de pe ghidon, in final face o integrare. De interes ar fi o protectie antifurt ceva aparte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 (editat) Evident, totul se bazeaza pe inlocuirea comenzilor originale cu butoane monostabile. Protectie antifurt e deja existenta, se numeste alarma cu modul GPRS. Pe partea de semnalizare, marele avantaj al sistemului este decuplarea automata a semnalizarii dupa un timp presetat (acum e de 10 secunde). Pe partea de datalogger, e o noutate absoluta. » Post actualizat in 27 May 2016 21:54Un exemplu: » Post actualizat in 27 May 2016 21:55Sau: Editat Mai 27, 2016 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 8, 2016 Autor Share Postat Octombrie 8, 2016 In cazul inlocuirii becurilor de semnalizare cu LED-ri si un nou releul de semnalizare adaptat la acestea, iar motocicleta are un singur indicator martor pentru semnalizare in bord si acesta este BEC, se impune un circuit adaptor cu diode la iesirea din releul de semnalizare(RS) pentru acest bec. Schema initiala este in fig.1 fara circuitul diodelor, iar in fig. 2 se monteaza cele doua diode ( ex. 1N 4007 /1 A) la fiecare din cele doua iesiri din comutatorul de semnalizare, iesirea A pentru circuitul semnalizarii din stanga( fata+spate) si o dioda la iesirea B din dreapta( fata+spate). Catodurile se unesc, iar conductorul se conecteaza la una din bornele becului. Atentie! Cealalta borna a becului se conecteaza la MASA, pentru ca initial ambele polaritati ale becului sunt conectate la iesirile din comutator. Pentru identifiacarea anodului si catodului pentru o dioda, inelul de culoare deschisa cu care este marcata dioda se afla mai aproape de CATOD, iar aceste terminale ale diodei se lipesc la o borna a becului, sau se foloseste un multimetru digital/analogic pentru identificarea polaritatilor diodei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 8, 2016 Share Postat Octombrie 8, 2016 Parca mai exista si mobre la care releul are 3 pini in configuratie similara cu cele auto, +, iesire semnalizare si bec de control (parca la Ducati am vz, dar poate gresesc). In cazul asta martorul e legat la masa, schema cu diodele e la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 9, 2016 Autor Share Postat Octombrie 9, 2016 Intalnite pana in prezent : -cele cu 3 pini ( B la plus acumulator, E la masa si L la comutator semnalizare); -cele cu 4 pini( B la plus, un E sau 57 la minus, L la comutator si mai este o iesire pentru avarii/hazard ) -cele cu 5 pini( + acumulator, iesire contact cheie, minus, comutator semnalizare si buton avarii). Martorul/lampa de bord trebuie sa fie dupa comutator si in paralel cu consumatorii pentru a monitoriza functionarea numarului de consumatori din semnalizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 13, 2016 Share Postat Octombrie 13, 2016 Derk, se aude "tacanit" pe undeva la moto cand semnalizezi? fiecare motocicleta are un tacanit la ghidon ☺ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lambda_dryver Postat Aprilie 17, 2017 Share Postat Aprilie 17, 2017 Postez si aici in speranta unui raspuns, fiind totodata si legat de subiectul topicului: De doua zile am intampinat o problema la Hornet - ramas fara semnale. Problema s-a manifestat in felul urmator -> pornit motor - semnale&avarii functionale, plimbat 15-20 min - semnale&avarii inca merg, dupa inca aprox. 5 min. - semnale&avarii NU mai merg deloc. Mentiuni: motor cumparat cu semnale schimbate, cu LED, tip China. Din cunostiintele mele de electronica, butonul de semnale fiind diferit de cel de avarii (unul e pe stanga, celalalt este pe dreapta), problema nu ar fi la actionare. Am verificat siguranta de 10A care este pentru semnale, far, stop si bord si este in regula, lucru confirmat si de faptul ca doar semnalele&avariile nu merg, stopul, farul si bordul mergand fara problem... In plus, cred eu ca am reusit sa si identific amplasarea releului de semnalizare - sub sa, si aceasta nu da niciun semnal acustic la actionarea semnalizarii, lucru care ma face sa inclin ca releul ar fi de vina... Totusi, de ce functioneaza sporadic? Cand functioneaza, nu clipeste mai rapid sau ramane semnalizarea aprinsa permanent. Este releul problema? Poate fi altceva? Ce alte verificari, investigatii as mai putea face pentru a identifica sigur problema? Orice sfat este binevenit si multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 17, 2017 Autor Share Postat Aprilie 17, 2017 Salut, Urmareste prima schema pe care am postat-o pe prima pagina, si verifica circuitele pana in releul de semnalizare, cat si dupa releu pana la comutatorul de semnalizare sau avarii(stare conexiuni/contacte). Posibil sa ai contacte slabite in circuitul de + sau cel de -/masa, sau chiar releul de semnalizare. Daca releul este electronic pentru ca ai LED nu o sa auzi mare lucru, daca este electromagnetic si cu modificari pe circuite pentru LED, atunci ar trebui sa auzi ceva, depinde de tipul de releu. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 17, 2017 Share Postat Aprilie 17, 2017 La unele auto daca ai buba la butonul de avarie nu merge nici semnalizarea - alimentarea releului trece prin butonul buclucas. La mobra mea cel putin nu e asa, dar ambele butoane sunt pe stanga, la tine cine stie cum e. In Louis 2017 e un device Kellermann care inteleg (putin, din germana) ca are mai multe functii, zice ceva si de antifurt sau alarma. Or fi furat MotoVACS-u'? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lambda_dryver Postat Aprilie 17, 2017 Share Postat Aprilie 17, 2017 Va multumesc amandurora pentru sfaturi! O sa verific, pe cat pot, intregul traseu al cablajului dupa lucruri suspecte. Acum, dupa ce a mentionat @john17 treaba cu butonul de avarii, mi-am dat seama ca atunci cand am facut revizia, am strans si cablul de acceleratie la maneta, lucru ce a necesitat demontarea manetei, inclusiv butonul de avarii. Ma gandesc ca poate nu a fost conectat cablul cum trebuie la remontare. Verific si releul de incarcare ca sa fiu sigur. Revin cu completari/rezolvare dupa. Multumesc inca o data! » Post actualizat in 24 Apr 2017 14:27Revin cu rezolvarea problemei de mai sus. Am schimbat releul de semnalizare, de proba, si problema se manifesta identic asa ca am reluat verificarea temeinica a intregului sistem si cablajul afferent si, pana la urma, am vazut ca unul din semnale facea figure, in sensul ca se aprindea, mergea si, ulterior, nu se mai aprindea. L-am desfacut si am vazut ca cablul de alimentare era dezlipit de pe placuta de integrate si cateodata facea contact cum trebuie, cateodata se deplasa si facea scurt cu masa, observand ca fix cand intra in scurt, nu mai mergea semnalizarea deloc. Am schimbat setul de semnale de pe spate si acum merge fara probleme. Multumesc mult pentru sfaturi si ajutor! P.S: Mergand pe cablaje, am gasit ca, cel putin la modelul meu, mai este o siguranta dedicata doar semnalizarii, diferita de cea de semnalizare din cutia de sigurante principala, amplasata mai inspre codita. Siguranta respectiva, desi nu era arsa, era destul de afumata, asa ca le-am schimbat preventiv pe amandoua cu unele noi pentur a fi sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.chetran Postat Februarie 26, 2020 Share Postat Februarie 26, 2020 Bună seara! Am descoperit și eu problema ce apare în momentul în care dorești schimbarea semnalizărilor cu semnalizări cu led. La mobra mea, BMW F650 GS din 2001, am rezolvat foarte simplu, inlocuind releul original cu un releu electronic, cumpărat de la un magazin ce vinde piese pentru scutere. Asfalt uscat !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 15, 2023 Share Postat Ianuarie 15, 2023 Stiu ca raspund la un topic din 2016, dar ca fapt divers, butonul de avarii merge si cu un releu electronic cu 2 pini. Exemplu Yamaha FZ 1000. Pt releu nu contează cate becuri legate in paralel palpaie, ca sunt doua, ca sunt 4 ca sunt 10, important este ca releul sa suporte puterea consumată de toate becurile din sistem. Circuitul de avarii la FZ doar pune in paralel toate 4 becurile apoi releul doar comuta on-off alimentarea lor (adica le face sa clipească), asa ca releul nu are nevoie de 50 de pini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.