Sari la conținut

Ori suntem golani ,ori nu mai suntem!


ghidon
 Share

Postări Recomandate

@starcream da,de acord însă poate așa a reacționat el sub efectul adrenalinei, panicii..unii se duc sa ceara o Țigara și nu se mai întorc :) alteori nu-și mai aduc aminte toată pățania, ori nu mai știu cum ii cheamă . Organismul procedează in mii de feluri pentru autoprotecție. Dar tot așa îl cheamă , cum ai zis.

 

 

@ mianmar o sa îmi iau o doza de noroc , ca sa fie bine și sa nu fie rău.

Cu stoppie asta mi-e neclar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 98
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@starcream , nu stiu, mai... imi pui si tu niste intrebari, zau..nu stiu ce as face eu dar altcineva? !

@einstein unde mai exact crezi ca glumesc? Adica eu de felul meu sunt glumeata dar cateodata nu imi dau seama, a se vedea cazul de fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@pasagera, uita-te cat de mari sunt franele fata la motociclete si catd mici cele spate si artrebui sa intelegi care dintre ele contrbuie mai mult la transformarea energiei cinetice in caldura! Vremea franatului doar cu spatele si a celor 2 tamburi identici a apus de zeci de ani. Stoppie se face cand franarea cu fata e prea puternica si nu se rupe aderenta, folosirea ambelor frane contribuie la scurtarea distantei dar nu evita stoppie. Lipsa skill-ului de a doza corect franarea de urgenta poate fi suplinita de ABS, nefolosirea franei fata nici macar de o parasuta legata in spate ca la dragstere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@pasagera daca nu vrei sa folosesti frana fata ti-o cam cauti cu lumanarea. Vezi de 2, 3, 4 ori ce zice john mai sus. In primul rand, invata sa franezi cu ambele frane. Pana iti intra in reflex. Apoi, in functie de starea drumului aplici diferntiat forta de frane. Daca o sa ai nevoie sa franezi de urgenta, cel mai bine este sa franezi cat de tare poti cu ambele frane iar roata spate o sa rupa aderenta inantea rotii fata, desi asupra ei aplici o forta de franare mai mica fata pe roata fata, pentru ca se transfera masele pe roata fata a mobrei si acolo, pe roata fata, o sa ai cea mai buna aderenta pentru a frana. Mai clar de atat nu stiu cum sa iti spun.

Daca nu poti sa treci singura peste acest moment, mergi la un curs sau lasa mobra (sau schimba mobra cu una cu frana duala (si abs) la maneta de pe ghidon).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pe asta l-a coplesit panica si adrenalina cand a franat o masina pe banda lui, atunci altii in situatii chiar grave cand intra cineva peste banda lor, vine vreunul din contrasens sau le intoarce cineva in 10 m...ce sa mai faca?

Tu si @pasagera va referiti la doua momente complet diferite, ante si post accident, cand comportamentul este total diferit..

 

Nu prea inteleg de ce vrei sa sugerezi ca tu te-ai fi descurcat mai bine, e ridicol. ..Eu consider ca din momentul in care a sesizat

 

pericolul si probabil iminenta accidentului, s-a descurcat admirabil, poate si ajutat de ABS. Nu cred sa fie pe acest forum cineva

 

care sa fii franat mai bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In momentul in care realizezi ca nu ai cum sa franezi pana in obstacolul din fata, mi se pare firesc sa cauti o trasa alternativa. Avea loc atat prin dreapta masinii (varianta cea mai sigura) cat si, luand in calcul viteza lui, prin stanga. Sigur ca cel cu Opelul putea sa intoarca si sa il agate, la fel de bine cum, din nou, luand in calcul viteaza mobrei, putea sa depaseasca masina inainte de a apuca conducatorul auto sa efectueze manevra. Trebuie insa sange rece, ori nu multi il au.

 

Fara doar si poate, motociclistul vinovat 100%!

Editat de SONYC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Firesc este, SONYC, sa cauti o alta trasa alternativa. Si din spatele monitorului toti vedem trase alternative. O spui, insa, cu atata naturalete incat toata lumea ar trebui sa aiba trasele in cap si reflexele de felina in calduri. :)

 

Sa nu mai zic de faptul ca masina fara semnal oprita pe mijlocul drumului poate trage pe dreapta brusc sa se pise soferul sau stanga brusc sa intoarca sau sa faca stanga. Moto avea viteza cam mare, probabil.

 

Starea de soc, insa, se vede clar la motociclist, e scuzabil oarecum cum a procedat imediat dupa accident, acum daca unii dintre voi ati avut un accident similar de ati zburat peste o masina si v-ati mentinut clari la psihic, toata lauda si stima. :)

 

P.S. acum 10 ani, neavand carnet de moto, am asistat la un accident pe splai in dreptul intersectiei cu cotroceni. Un motorist cu pasagera au incercat sa evite un vagabond beat la 1 noaptea pe intermitent si au culcat motorul. Nu aveau viteza mare, e adevarat, dar ambii s-au dus de-a berbeleacul. Si vagabondul s-a dus la treaba lui. Baiatul (pilotul) era intr-o stare de soc, nu stia ce sa faca mai intai, sa se ia de vagabond, sa se uite la motor, sa o ajute pe fata. Primii care am ajuns la fata am fost eu si prietenul cu care eram, nu el. Nu poti sti cum reactionezi pana nu afli.

 

Repet, e usor sa zici cum vei reactiona in stare de soc, dar nu va fi asa. Deloc :)

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti protagonistul din filmulet? :) Alminteri, nu vad legatura...

 

linkuri pot pune si eu daca mai caut putin...

 

Reformulez si accentuez, poate se intelege:

 

Starea de soc, insa, se vede clar la motociclist, e scuzabil oarecum cum a procedat imediat dupa accident, acum daca unii dintre voi (nu unii de pe net, unii dintre voi care scrieti aici!) ati avut un accident similar de ati zburat peste o masina si v-ati mentinut clari la psihic, toata lauda si stima. :)

 

Pai cam asa e, cand te urci pe motocicleta puternica si te hotarasti sa mergi tare in timp ce ai inca o viata in spatele tau, ar trebui sa ai reflexele de felina la tine si sa ai si cateva trase alternative. Poti sa faci sondaj, foarte mare parte din motociclisti isi gandesc posibile miscari in caz de buba, multi mimeaza evitari la primele semne de intersectare cu cineva, mai ales pe racing mode in oras.

 

Una e teoria, alta e practica.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, lumea il aclama pentru ca a dat dovada de sange rece. Prin toate experientele mele sportive si de condus role, biciclete, masini, moto, femei la dans, beri, tigari si jointuri la gura, etc...putini dau dovada de aceasta calitate. Deci, da! merita aclamat!

 

Cand vine Gica cu piele pe el, e clar, in primul rand, ca tine la sanatatea lui, nu? :) Se vede ca el nu are nimic (aparent) si fata de pe jos nu se poate ridica pentru ca are blugi, nu combinezon. Dar Gica, nu e avansat, e mediocru si a scapat. Si e in stare de soc, nasol...:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana una alta, dacă mai aveți filmulețe de-astea cu final fericit din care sa îmi dau seama cât de praf sunt și ce trebuie sa exersez, va rog sa le postați.

Mulțumesc, le găsesc chiar educative.

» Post actualizat in 18 Oct 2017 18:49

PS: adică îmi dau seama punând întrebări stupide și răspunsuri deștepte ca cele de mai sus.

Multam' fain !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@pasagera: nu te mai uita la filmulete, nu vei invata nimic din ele, o sa uiti din clipa in care te vei urca pe moto. Cea mai buna invatatura e propria experienta, crede-ma pe cuvant!

 

Mergi mult si incearca sa eviti mai mult decat sa franezi :) Exerseaza evitarea obstacolelor, de orice fel, canale, gropi, linii de trecere de pietoni (apropo, sa iti intre in reflex asta, pe udatura nu sunt bune deloc), orice iti pui in cap, exerseaza evitarea.

 

Exerseaza si franarea, mai ales cand esti singura pe drum, spate mai intai plus fata, doar fata, doar spate, pe neutru, toate combinatiile, numai asa iti dai seama singura care e cea mai eficienta... :) Ajuta si un curs, evident...dar unii poate nu au bani, din pacate partea financiara inca domina aceasta nisa moto din Romania :)

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cam asa e, cand te urci pe motocicleta puternica si te hotarasti sa mergi tare in timp ce ai inca o viata in spatele tau, ar trebui sa ai reflexele de felina la tine si sa ai si cateva trase alternative. Poti sa faci sondaj, foarte mare parte din motociclisti isi gandesc posibile miscari in caz de buba, multi mimeaza evitari la primele semne de intersectare cu cineva, mai ales pe racing mode in oras.

 

Oricum, o certitudine e ca accidentul putea fi evitat, ce am fi facut noi exact in situatia asta nu se stie niciodata.

Da, sigur

Certitudine ?... :lol:

Editat de mianmar23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@misionaru,

 

"Exerseaza si franarea, mai ales cand esti singura pe drum, spate mai intai plus fata, doar fata, doar spate, pe neutru, toate combinatiile, numai asa iti dai seama singura care e cea mai eficienta."

 

 

Cum vine asta, la neutru, adică pun motorul din nu știu ce treapta de viteza(pana acum MAX a fost a 4) pe neutru și încerc sa franez?

Asta cu ocoliți , mi-am dat seama ca dacă vreau sa zicem... sa ocolesc ceva prin dreapta mi-evmai simplu sa întorc întâi ghidonul stânga și apoi dreapta rapid.sper ca nu fac și aici ceva aiurea. Dar nu depășesc sa zicem banda pe care as fi încadrată.

Ca urăsc șoferii auto care fac dreapta dar întâi trag de volan stânga , sa aibe loc (in mintea lor). Oricum, fac comparații pentru ca asta e singurul reper.

 

Rămân datoare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, si eu urasc soferii de automobile care se cred cu tirul. Asta vine tot din obisnunta proasta, ori de la scoala facuta cu un Gigel, ori de la o deprindere de dinainte care a ramas fara explicatii logice.

 

Neutru la motor inseaman sa apesi maneta de ambreiaj, e clar ca nu o sa poti da frana de motor in situatii critice, si nici in alte situatii mai rare, e greu obiceiul asta.

 

Incearca franarea cu ajutorul franei de motor in primele secunde, dupa care apasa ambreiajul si bazeaza-te doar pe frana spate-fata. Sau apasa ambreiajul de prima data fara a te ajuta de frana de motor, inainte sa tavalesti in pesmet maneta si pedala de frana.

 

Incearca si sa dai inferioara, daca nu e cazul de franare de urgenta. Neutru la motor nu e ca neutru la masina. Tragi ambreiajul si esti la neutru. :)) Banuiesc ca lucrurile elementare ti s-au explicat la scoala moto.

 

Apropo, pasagero, o poza de validare nu ar fi prea rea, macar in cacao sa stim ca nu scriem la orice troll cu 3 conturi pe forum. Nu de alta dar am niste alte treburi de rezolvat decat sa scriu la 11 noaptea unei pasagere cu cont de cuc :)

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia e ca am observat ca atunci când intru in panica bag frâna de motor. M-a bulversat un câine când eram pe strada și am ajuns pe contrasens.

Când scot mâna din gaz și apăs ambreiajul parca nu franez, sau așa îmi pare. Se poate sa vorbească subiectivismul din mine.

Troll netroll, dacă ai treaba nu te rețin. Ca nu despre asta e vorba.

Multumescu-ți tie!

» Post actualizat in 18 Oct 2017 20:22

Cum adică, măcar in cacao ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@pasagero, cand iei mana din gaz fara sa tragi ambreiajul ai frana de motor, frana care e mai puternica decat la auto (mai ales daca e diesel conserva). Tragand ambreiajul o anulezi si viteza scade mult mai lent pt ca o reduc doar niste frecari. Capisci?

Eu unul de multe ori calc putin frana daca iau gazul brusc, doar ca sa aprind stopul si sa previn un eventual bizon din spate care ar putea fi surprins de reducerea brusca a vitezei. Si am si un stop cu strobo + led pe placa de la topcase :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@misionaru

 

Afirmatia mea nu a avut scopul sa para "naturala", cert este faptul ca opinia exprimata a fost facuta in baza experientei avute pana in prezent. Am intampinat doua situatii in care, imi recunosc greseala, am avut o viteza mult prea mare pentru sectorul de drum in care ma aflam. Ca sa nu o lungesc, am fost nevoit sa franez de urgenta pana la oprire. Am constientizat rapid ca nu am posibilitatea sa opresc pana in obstacolul din fata astfel incat am cautat imediat o trasa alternativa.

 

In cazul primei situatii am oprit pe axul drumului iar in cazul celei de-a doua situatii, am oprit pe marginea drumului, pe o bucata de pamant. Am avut insa sange rece, ori, asa cum spuneam si mai devreme, nu toti il au.

 

Adevarat, soferul putea sa traga inclusiv drepta de volan, te intreb insa, nu merita incercata sansa de a evita?

 

Nu in ultimul rand, asa cum mentiona un coleg mai devreme, in momentul in care ai si pasager, trebuie sa regandesti modul in care vei merge, nu mai esti responsabil doar pentru viata ta. Indraznesc sa spun ca nici cand esti singur pe mobra nu trebuie sa exagerezi, pentru ca trebuie sa tii cont si de viata celorlalti participanti la trafic, nu merita sa distrugi viata unei familii nevinovate pentru cele 3 secunde de placere din cadrul unui viraj. Ma rog, intelegi ideea.

 

Imi mentin parerea, motociclistul vinovat 100%!

Editat de SONYC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un cumul de calitati...extraterestre: Stie sa franeze de urgenta, mintea-i zbernaie ca vibratorul si mai are si sange rece,..

 

Pfai!!!...Cum sa nu fii invidios s-abia sa mai respiri de respect si admiratie?...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...