Sari la conținut

Cum poti face limitare la R.A.R pentru cat.A2


teodor123
 Share

Postări Recomandate

Ai citat "carene de r1" ,eu nu am scris nicăieri asa ceva pe topicul asta :)

 

Era acum câteva luni un Suzuki gs cu niște carene sport gen Yamaha r1

 

nu ma cred zeu, doar ma amuza postarile tale.

 

ca sa fiu si on-topic: poti sa iei orice gioarsa si sa-i pui carene de Panigale, dar per total o sa coste cat nu face.

asa, de curiozitate, bugetul pe care vrei sa-l aloci pt mobra care e? intreb ca sa stiu daca iti permiti sa te gandesti la SF-uri dintr-astea sau daca doar visezi cu ochii deschisi.

Editat de gogO.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 223
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

 

nu ma cred zeu, doar ma amuza postarile tale.

 

ca sa fiu si on-topic: poti sa iei orice gioarsa si sa-i pui carene de Panigale, dar per total o sa coste cat nu face.

asa, de curiozitate, bugetul pe care vrei sa-l aloci pt mobra care e? intreb ca sa stiu daca iti permiti sa te gandesti la SF-uri dintr-astea sau daca doar visezi cu ochii deschisi.

4500€

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si de ce te complici?

 

in loc sa bagi banii intr-o mobra mica sa ii pui carene de r1, mai bine de 2000 iti ti iei un motor bun pt a2 (sport, tot vrei neaparat, un ninja de 250 de ex) si restu' ii tii pt peste 2 ani. cu banii aia ramasi si cu ce mai iei pe motorul luat acum iti iei o sportiva calumea.

Editat de gogO.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,dar alea de 250 /300 suna urat și nu au nici putere față de 600

Atunci ia.ti tata 600, mergi pe naspa cu ele si intra cu capul in gard. A mai fost acum cateva zile un junior de 16 ani fara permis cu moto neinmatriculata care a vrut sa zboare. Tu doar schimbi introducerea nu si deznodamantul.

 

Daca iei motocicleta pentru putere si sunet esti un cocalar pe 2 roti. Motorul il iei pentru utilitate in oras si/sau pasiune, cum ai bagat sunet si putere in discutie, esti un cocalar care ia motorul sa impresioneze panarame.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau iti iei chiar un motor sport de 300 nou si stai si fara griji cu partea mecanica

asta nu i-am mai propus, ca nu il vad asa rezonabil :)) din cate am vazut prin reviewuri, ninja de 300 e foarte bun in categoria lui.

 

 

Da,dar alea de 250 /300 suna urat și nu au nici putere față de 600

si alea de 600 se aud incet (sau cum zici tu, "urat") cu tobele stock. iei un 250/300 si ii pui o evacuare si aia e, o sa se auda mai tare.

cat despre putere, au putere suficienta in low si mid range, asa ca tot o sa poti s-o forjezi intre semafoare, ca presupun ca nu drumurile lungi te intereseaza pe tine :)

top speed la 250 e 170, la 300 e 180, valori date de producator. pe youtube sunt de 300 care merg 191.

e suficient, ca nici daca iei iei un 600 n-o sa mergi cu el cu 250 constant, contrar a ceea ce crezi/iti imaginezi tu :)

Editat de gogO.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta nu i-am mai propus, ca nu il vad asa rezonabil :)) din cate am vazut prin reviewuri, ninja de 300 e foarte bun in categoria lui.

 

 

si alea de 600 se aud incet (sau cum zici tu, "urat") cu tobele stock. iei un 250/300 si ii pui o evacuare si aia e, o sa se auda mai tare.

cat despre putere, au putere suficienta in low si mid range, asa ca tot o sa poti s-o forjezi intre semafoare, ca presupun ca nu drumurile lungi te intereseaza pe tine :)

top speed la 250 e 170, la 300 e 180, valori date de producator. pe youtube sunt de 300 care merg 191.

e suficient, ca nici daca iei iei un 600 n-o sa mergi cu el cu 250 constant, contrar a ceea ce crezi/iti imaginezi tu :)

 

...si asa i-ai spulberat visele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci ia.ti tata 600, mergi pe naspa cu ele si intra cu capul in gard. A mai fost acum cateva zile un junior de 16 ani fara permis cu moto neinmatriculata care a vrut sa zboare. Tu doar schimbi introducerea nu si deznodamantul.

 

Daca iei motocicleta pentru putere si sunet esti un cocalar pe 2 roti. Motorul il iei pentru utilitate in oras si/sau pasiune, cum ai bagat sunet si putere in discutie, esti un cocalar care ia motorul sa impresioneze panarame.

Da vere,daca dau 4500€ pe un motor,vreau unul calumea,nu să stau ,cand am A ,încă 1/2 ani ca să îl vând pe ala,putere îmi trebuie pentru că nu o să îmi ajungă puterea de la 250 ,la un drum de Germania ,vreau să ajung cu motorul pe roti,nu în remorcă.

Motorul îl iau din pasiune ,altfel nu îmi luam enduro și ATV să merg pe deal ca să impresionez urșii și nu imi luam nici aprilia ,care are un zgomot de (cuvant urat),pe lângă altele la clasa ei.

Plus de asta,de banii ăia puteam să îmi iau altceva ca să impresionez,chiar nu am nevoie de atenția panaramelor,am pe cine trebuie lângă mine.

» Post actualizat in 10 Aug 2016 18:25

in cazul asta...

giphy.gif

mission accomplished!

😂😂😂 Editat de costi1998
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor și vreau să încep prin a sparge mitul limitării la A2. Am făcut treaba asta complet legal chiar ieri dar pentru a putea conduce motocicleta cu permisul A2 va trebui respectați toate cele 3 condiții pe care categoria A2 le cere:

 

„CATEGORIA A2

- motociclete cu puterea maximă de 35 kw, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kw/kg. şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;” (sursa: http://www.autogeneral.ro/categoria-a2.html)”

!: raportul de greutate se calculează după valoarea puterii limitate, nu ce inițială

Deci pentru a vă limita legal motocicleta și a o putea conduce cu A2, trebuie ca motocicleta să nu aibă mai mult de 70kw în carte de identitate și certificatul de înmatriculare. Deja ați sărit limita legală dacă motocicleta are mai mult de 70 ex: 71 kw, 83 kw etc. De ce? Pentru că înjumătățind puterea dă mai mult de 35kw.

De asemenea, înainte de a cumpăra motocicleta care nu este limitate la A2, trebuie să verificați că seria motorului corespunde cu cea înscrisă pe acte + plăcuța constructor.

„Bine măi, Valentin. Dar cum facem mai departe? Ce ne trebuie ca să o limităm?” vă veți întreba.

Am tot citit și eu pe formuri că legal nu se poate face asta în România și că motocicleta trebuie să vină limitată deja de afară sau din fabrică. Ultima parte e adevărată, puteți face și așa luând-o direct de afară deja limitată sau motocicleta este deja limitată din fabrică.

Am sunat la RAR Voluntari și am vorbit cu un anumit domn Șerban Dobre de la Consultanță Tehnică care m-a ajutat explicându-mi demersurile pentru limitare și confirmându-mi faptul că este o firmă din Germania, AlphaTechnik, care face kit-uri de limitare pentru motociclete și oferă de asemenea și documentație care demonstrează că instalând kit-ul la motocicletă, acesta îi reduce puterea. Costă undeva la 110 Euro kit-ul și transportul către România și livrarea se face undeva la 4-5 zile lucrătoare prin DHL. Kit-urile produse de ei sunt recunoscute de RAR.

Documentația este sub forma unei cărți galbene, sigilate inițial, în limba germană. NU VEȚI AVEA NEVOIE DE TRADUCERE LEGALIZATĂ pentru că pe documentație va fi imprimat codul VIN al motocicletei pe care îl veți introduce înainte de a comanda kit-ul de pe site-ul lor. Și pachetul vine cu kit-ul limitator și cu două stickere pe care cei de la RAR vor ști ce să facă cu ele.

ATENȚIE!: kit-ul trebuie să corespundă modelului dvs. de motocicletă (tipul motocicletei, anul de fabricare etc.)

Montarea kit-ului, după cum mi s-a spus, trebuie făcută la reprezentanța acelei mărci de motociclete în România. Spre exemplu eu am Honda Hornet din 2002 și m-am dus cu kit-ul la Carpați Motors din București pentru a monta acel kit. Acolo am cerut dovada faptului că ei, ca reprezentață oficiala Honda în România, mi-au montat acel kit de limitare al vitezei. Ce face acel kit defapt este să nu mai deschidă pompele de aer la maxim, limitând cursa manatei de accelerație și turația până la o valoare stabilită în timpul sarcinii. În cazul meu este 5200.

Cu această dovadă, cu documentația de la firma germană și cu documentele necesare (CI, talon, contract vânzare-cumpărare etc.) te duci la RAR, unde ți-ai făcut o programare pentru reomologarea motocicletei. Când îți vine rândul, te duci cu motocicleta înăuntru și acolo îți vor cere documentele necesare și te va întreba ce documente ai care să demonstreze că a fost limitată. Îi răspunzi că ai documentația germană cu VIN-ul motocicletei pe ea și acele dovezi de la reprezentanță cum că au montat kit-ul.

IMPORTANT!: Să vă treceți ca proprietar al motocicletei la FISC înainte de a merge la RAR pentru ca lucrurile să meargă mai repede și să plecați acasă pe motocicletă. Eu nu m-am înscris la FISC cu ea și acum trebuie să mă duc iar la RAR în București (sunt din Neamț eu) ca să le dau dovada fiscului iar ei să-mi completeze noua carte de identitate a motocicletei limitate.

Pentru cei care sunt din București, toate astea vor fi o ușurință pentru voi. Pentru cei din celelalte județe ale țării, va fi ceva mai greu și mult mai mult timp consumat. Limitarea asta se poate face la orice reprezentanță RAR din țară, dar cum celelalte nu au experiența asta, ei vor trebui să trimită la București ceva chestii pentru a fi verificate (presupun că documentația și etc.), deci timp consumat.

Am trăit toate astea pe pielea mea chiar ieri și în poponeataând voi fi deținătorul unui Honda Hornet din 2002 limitat la A2.

P.S.: Am atașat și ceva poze cu kit-ul și cu cartea galbenă de la firma germană.

P.S.S.: Motocicleta mea era deja înmatriculată în România

Editat de Valentin Ciocîrlan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E complet legal, Kevinn. Dacă documentele spun asta, atunci așa este. Site-urile le-am folosit și eu pentru orientare ca să știu ce model să-mi iau, dar atâta timp cât în CI și talon scrie asta, iar seria motorului și placuța constructor coincid cu cele de pe motor și din documente, atunci motocicleta mea este complet legală. Hai să nu căutăm nod în papură din moment ce am trecut chiar ieri RAR-ul cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Este absolut legal ,Hornet-ul din 2002 are 70 Kw.

 

Topicul asta este atat de clar si bine scris incat ar trebui pinned la rubrica incepatori.

» Post actualizat in 20 Aug 2016 11:48

Felicitari! Sa te bucuri de ea.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a dat startul la cursa incepatorilor, care se tine pe drumurile publice, unde premiul cel mare este VIATA !!!. La aceasta cursa cu cat ai mai multi KW cu atat ai sanse mai mici la premiul cel mare. Aici cei ce sufera de megalomanie, nu fac nimic altceva decat sa isi scada sansele de la 0.1% la 0.01 %. Va urez succes !!!

 

*** Ma ocupam cu dezmembrari moto si va anunt cu parere de rau ca am "cumparat" foarte multe motociclete de la familiile incepatorilor pe o cruce de marmura, o pomana si am auzit de multe ori replica "Ia fieru asta de aici si scapa-ne de el ca din cauza lui am pierdut baiatul"

 

Sfatul meu pentru incepatori este sa isi ascuta reflexele pe moto cu kw putini caci sunt foarte manevrabile si usoare. Iar pentru cei ce s-au nascut cu talent, sa isi demonstreze si ascuta abilitatile de pilot pe circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a dat startul la cursa incepatorilor, care se tine pe drumurile publice, unde premiul cel mare este VIATA !!!. La aceasta cursa cu cat ai mai multi KW cu atat ai sanse mai mici la premiul cel mare. Aici cei ce sufera de megalomanie, nu fac nimic altceva decat sa isi scada sansele de la 0.1% la 0.01 %. Va urez succes !!!

 

*** Ma ocupam cu dezmembrari moto si va anunt cu parere de rau ca am "cumparat" foarte multe motociclete de la familiile incepatorilor pe o cruce de marmura, o pomana si am auzit de multe ori replica "Ia fieru asta de aici si scapa-ne de el ca din cauza lui am pierdut baiatul"

 

Sfatul meu pentru incepatori este sa isi ascuta reflexele pe moto cu kw putini caci sunt foarte manevrabile si usoare. Iar pentru cei ce s-au nascut cu talent, sa isi demonstreze si ascuta abilitatile de pilot pe circuit.

Inainte puteai sa iei A la 18 ani si nu mureai,acum daca iei la 18 ani un motor de A,gata mori,esti incepator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte puteai sa iei A la 18 ani si nu mureai,acum daca iei la 18 ani un motor de A,gata mori,esti incepator.

 

Pai de aia s-a schimbat legea! Pentru ca faceau scoala pe scuter de 125 apoi isi luau R1 si mureau pe capete!

"Drumul nepregatit poate fi foarte scurt" spune un proverb...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

!!! Aș dori ca acest topic să fie pinned deoarece informațiile de aici sunt extrem de valoroase !!!

Revin cu un topic pe care l-am deschis acum ceva timp dar a fost mutat datorită lipse de informații complete. Acum voi adăuga și partea cu RCA-ul la motocicletă, în rest informațiile au fost verificate și expuse așa cum trebuie.

Vreau să încep prin a sparge mitul limitării la A2. Am făcut treaba asta complet legal eu însumi dar pentru a putea conduce motocicleta cu permisul A2 va trebui respectați toate cele 3 condiții pe care categoria A2 le cere:

„CATEGORIA A2

- motociclete cu puterea maximă de 35 kw, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kw/kg. şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;” (sursa: http://www.autogener...tegoria-a2.html)”

!: raportul de greutate se calculează după valoarea puterii limitate, nu ce inițială

Deci pentru a vă limita legal motocicleta și a o putea conduce cu A2, trebuie ca motocicleta să nu aibă mai mult de 70kw în carte de identitate și certificatul de înmatriculare. Deja ați sărit limita legală dacă motocicleta are mai mult de 70 ex: 71 kw, 83 kw etc. De ce? Pentru că înjumătățind puterea dă mai mult de 35kw.

De asemenea, înainte de a cumpăra motocicleta care nu este limitată la A2, trebuie să verificați ca seria motorului să corespundă cu cea înscrisă pe acte + plăcuța constructor.

„Bine măi, Valentin. Dar cum facem mai departe? Ce ne trebuie ca să o limităm?” vă veți întreba.

Am tot citit și eu pe formuri că legal nu se poate face asta în România și că motocicleta trebuie să vină limitată deja de afară sau din fabrică. Ultima parte e adevărată, puteți face și așa luând-o direct de afară deja limitată sau motocicleta este deja limitată din fabrică.

Am sunat la RAR Grivița și am vorbit cu un anumit domn Șerban Dobre de la Consultanță Tehnică care m-a ajutat explicându-mi demersurile pentru limitare și confirmându-mi faptul că este o firmă din Germania, AlphaTechnik, care face kit-uri de limitare pentru motociclete și oferă de asemenea și documentație care demonstrează că instalând kit-ul la motocicletă, acesta îi reduce puterea. Costă undeva la 110 Euro kit-ul și transportul către România și livrarea se face undeva la 4-5 zile lucrătoare prin DHL. Kit-urile produse de ei sunt recunoscute de RAR.

Documentația este sub forma unei cărți galbene, sigilate inițial, în limba germană. NU VEȚI AVEA NEVOIE DE TRADUCERE LEGALIZATĂ pentru că pe documentație va fi imprimat codul VIN al motocicletei pe care îl veți introduce înainte de a comanda kit-ul de pe site-ul lor. Și pachetul vine cu kit-ul limitator și cu două stickere pe care cei de la RAR vor ști ce să facă cu ele.

ATENȚIE!: kit-ul trebuie să corespundă modelului dvs. de motocicletă (tipul motocicletei, anul de fabricare etc.)

Montarea kit-ului, după cum mi s-a spus, trebuie făcută la reprezentanța acelei mărci de motociclete în România sau la alte ateliere de service agreate de constructor. Spre exemplu eu am Honda Hornet din 2002 și m-am dus cu kit-ul la Carpați Motors (dealer Honda în România) din București pentru a monta acel kit. Acolo am cerut dovada faptului că ei, ca reprezentață oficiala Honda în România, mi-au montat acel kit de limitare al vitezei. Ce face acel kit defapt este să nu mai deschidă pompele de aer la maximum, limitând cursa manatei de accelerație și turația până la o valoare stabilită în timpul sarcinii. În cazul meu este 5200.

Cu această dovadă, cu documentația de la firma germană și cu documentele necesare (CI, talon, contract vânzare-cumpărare etc.) te duci la RAR, unde ți-ai făcut o programare pentru reomologarea motocicletei. Când îți vine rândul, te duci cu motocicleta înăuntru și acolo îți vor cere documentele necesare și te va întreba ce documente ai care să demonstreze că a fost limitată. Îi răspunzi că ai documentația germană cu VIN-ul motocicletei pe ea și acele dovezi de la reprezentanță cum că au montat kit-ul.

IMPORTANT!: Să vă treceți ca proprietar al motocicletei la FISC înainte de a merge la RAR pentru ca lucrurile să meargă mai repede și să plecați acasă pe motocicletă. Eu nu m-am înscris la FISC cu ea și a trebuit să mă duc iar la RAR în București (sunt din Neamț eu) ca să le dau dovada fiscului iar ei să-mi completeze noua carte de identitate a motocicletei limitate.

Pentru cei care sunt din București, toate astea vor fi o ușurință pentru voi. Pentru cei din celelalte județe ale țării, va fi ceva mai greu și mult mai mult timp consumat. Limitarea asta se poate face la orice reprezentanță RAR din țară, dar cum celelalte nu au experiența asta, ei vor trebui să trimită la București ceva chestii pentru a fi verificate (presupun că documentația și etc.), deci timp consumat.

După ce ai luat noua carte de indentitate a motocicletei cu noile valori pe ea, te poți duce acum să-ți fac un RCA. Aici vei întâmpina ceva probleme pentru că motocicleta nu va fi trecută încă în sistem cu noile valori de KW așa că cel care îți va face RCA-ul va trebui să contacteze el firmele de asigurare pentru a-ți face o ofertă de RCA. Din ce am întâmpinat eu, prețul asigurării nu s-a schimbat în vreun fel chiar dacă s-au redus KW. Toată învălmășeala asta trebuie suportată pentru ca pe asigurare să fie trecute toate datele motocicletei pe care ai limitat-o la RAR.

După RCA, te duci la înmatriculări. SFAT: dacă ai la motor numerele proprietarului anterior, asigură-te că el vrea să renunțe la ele pentru ca tu să le poți preda poliției. În caz contrar, trebuie să aduci polițistului de la înmatriculări o dovadă cum că proprietarul vrea să păstreze numerele (de obicei e o chitanță care zice că el a plătit un preț pentru păstrarea numerelor).

Am trăit toate astea pe pielea mea și în am devenit deținătorul unei Honda Hornet din 2002 limitată la A2.

Stau la dispoziția voastră pentru a vă răspunde la orice întrebări aveți.

P.S.: Am atașat și ceva poze cu kit-ul și cu cartea galbenă de la firma germană.

P.S.S.: Motocicleta mea era deja înmatriculată în România

Editat de Valentin Ciocîrlan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos, bravo pentru stradanie si impartasirea experientei.

Oricum ar fi cred ca se va gasi cineva sa intrebe....Dar cum facem sa avem actele de limitare pentru A2 dar fara sa montam kit-ul de reducere a puterii sau mai ales fara sa cumparam kitul respectiv?! :lool:

Editat de Adixgl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...