Sari la conținut

De la asfalt la offroad - rog sfaturi


dark1tdr
 Share

Postări Recomandate

Salut comunitatea offroad :hug:

Vreau sa ma alatur voua in viitorul apropiat si tare as avea nevoie de sfaturile vostre.

O mica descriere a ceea ce (cred eu) ca vreau:

 

De cand eram mic ma pasionau ATV-urile dar nu din cauza a 4 roti ci din ideea ca pot merge oriunde si pot face orice. Intre timp am cam ignorat aceasta chemare in favoarea asfaltului unde am fost atras de categoria cruisere/choppere (momentan detin o Yamaha DragStar 1100cc). Ei bine acum m-a lovit ca un tren dorinta de offroad. Nu mai sunt interesat de ATV-uri ci de o motocicleta de teren.

Practic ce ma pasioneaza acum e ideea de a merge in ture pe dealuri, drumuri forestiere, paduri, noroaie, locuri greu accesibile, imi place sa vad natura in splendoarea ei, sa merg pe poteci de munte, preferabil in ture organizate cu mai multi participanti, imi place sa am ceva sub mine cu suficienta putere, vreau sa poata urca prin paduri cu inclinare mai mare fara sa simt ca gafaie motorul.

 

Despre motocicleta: Din cate am mai citit pe forum am ajuns la concluzia ca mi s-ar potrivi mai mult un "enduro" decat un "cross". Si din cate am mai vazut si din alte surse tind sa inclin spre un motor 4t. Nu am o afinitate catre o marca anume, vreau ceva la care sa nu trebuiasca sa surubaresc mai tot timpul ca nu sunt mecanic si nu am priceperea sau rabdarea necesara sa stau cu nasul in ea. Se prea poate sa gresesc dar din anumite pareri citite ici colo am ajuns la ideea cum ca, KTM-urile ar fi varianta de iPhone a motoarelor, adica foarte scumpe cu performante egale sau mai slabe decat a altor marci, daca e o parere malformata, va rog, corectati-ma.

 

O problema am, de care ma tot bat si nu reusesc sa ajung la o concluze. Daca sa fie inmatriculabila sau nu. Gandirea mea: decat sa trebuiasca sa imi cumpar si o platforma si sa o trag mereu dupa masina, mai bine iau un motor inmatriculabil pe care ma pot duce calare pe asfalt pana la marginea padurii. Daca e inmatriculabila ar mai avea avantajul ca ar mai lua-o si sotiia prin oras din cand in cand ca DragStarul e cam mare si greu manevrabil. Daca nu e inmatriculabil am observat ca sunt mai ieftine, poate mai usoare. Apoi ma gandesc ca daca merg undeva mai departe la o endureala, oricum o sa trebuiasca sa o pun pe o platforma si sa o trag cu masina....dar pt o tura doua din asta se poate inchiria una...Dupa cum vedeti la subiectul asta am asa multe pro si contra incat nu ma pot decide deloc.

 

Le multumesc din toata inima celor dispusi sa imi citeasca postarea si celor care ma ajuta cu un sfat, doua :)

 

Cateva date suplimentare:

inaltime: 1.80m

greutate: 83kg

buget: 1500-2500 euro in functie de cat mai apuc sa strang pana imi cumpar motorul si de costul echipamentului care planuiesc sa il achizitionez inaintea motorului.

conditie fizica: ne umblat pe la sala prea des asa ca si greutatea e un punct de interes :P

 

ceva exemple ce mi-au tras cu ochiul:

 

http://olx.ro/oferta/ocazie-honda-crf-250-x-enduro-ID1EFKl.html#3604381226

 

http://www.bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-husqvarna-te450-din-2008-625879.html

 

http://www.bikeshop.ro/handler.php?tip=am&act=view&src=db&ID=625891&selpic=7&zoom=1#foto

 

http://www.bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-husqvarna-te%20450-din-2006-625695.html

 

http://olx.ro/oferta/husqvarna-te400-enduro-ID5XtJu.html#33aac5a1b3

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e vrei sa faci cu ea? Hard enduro? Clasic enduro?

Exemplu clasic enduro:

 

Exemplu hard enduro:

 

Adica clasic enduro e mai mult o plimbarica prin padure, pe drumuri desfundate, pe pajisti. Merg si motociclete mai grele, gen 450cmc, sau dual sporturi gen Yamaha WR250R sau Suzuki DRZ400. Si, de obicei, inmatriculate, ca sa mergi si pe asfalt cu ele.

La hard se schimba problema, e vorba strict de motoare usoare (250cmc in 4T sau 250-300 in 2T), la care conteaza mult ciclistica, gripul, amortizoarele, etc. Deci nu-ti permiti sa mergi cu cauciucurile pt hard pe asfalt, ca le faci praf si dai in 2 ani mai mult pe cauciucuri decat pe remorca.

Eu as uita de acea HUsqvarna din ultimul tau link. Nu stiu ca Husqvarna sa fi facut vreo TE400 dupa anul 2002. Deci...atentie la tepele gen "frate, am la vanzare motor din 2008 dar fara acte", ca iti iei unul din 1998 de nu te vezi.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci de raspuns Mircea. Din cele 2 filmulete trag concluzia ca mi-ar placea mai mult hard enduro, desi ce fac baietii aia pe acolo uneori mi se pare cam exagerat :). Oricum acum pe hartie trag catre un (light) hard enduro, dupa ce ma apuc cred ca o sa imi placa din ce in ce mai mult.
si suzuki drz400 imi place mult cum arata. Zici ca nu ar fi potrivita la un hard enduro?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomand să alegi o capră uşoară, cam la 120 kg, ai în vedere că pe coclau contactele cu planeta sunt mai frecvente.

E nevoie de condiţie fizică, tonus muscular şi flexibilitate, te lupţi cu ghidonul şi te ridici frecvent în scări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai auzit ca la hard enduro ai nevoie de conditie fizica. nu sunt chiar pe nicaieri, dar ma gandesc ca o sa imi creasca conditia odata cu experienta si orele pe motor :).

PS pornire la buton vs pedala. ce parere aveti? imi e cam frica (sa zic asa) de pedala, in imaginea mea, daca motorul nu e in conditii perfecte, poti ajunge sa dai la pedala ca handicapatu' si sa nu o ia din loc. exagerez cumva la asta? pornesc mai usor decat am eu impresia cele cu pedala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu, pornire mai greoaie o sa gasesti doar la cross-urile in 4T, ceea ce nu te sfatuiesc sa iti iei.

In rest, enduro in 2T porneste la prima pedala, chiar foarte usor. Multi posesori chiar dau jos bateria si electromotorul pentru un castig de 3-4kg la greutate, pentru ca e aproape nefolositoare. Enduro in 4T porneste, sa zicem, o idee mai greu: unele au decompresor automat, altele au decompresor manual si trebuie neaparat sa stii sa-l folosesti cand o pornesti. Iar altele au soc la cald, daca nu-l tragi si e motorul cald nu-ti porneste in veci.

Aici vorbesc de mobre cucarburatorul reglat bine. Ca ai o mobra care iti ineaca motorul si te chinui cu 50.00 pedale in padure, sau una care iti mananca bujia din cauza amestecului neconform (s-au mai vazut cazuri, vezi aici pe forum), asta nu mai e problema de pornire ci de mentenanta precara. Dar o mobra cu caburatorul bine setat trebuie sa-ti porneasca usor si la pedala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uita-te dupa un 2 t daca vrei sa incepi sa bati coclauri si nu vrei sa stai pe forestiere

,e usoara...porneste mai usor..intretinere mai usoara..cuplu in ture joase ..etc

ps:2 t dar sa fie enduro..nu cross :)

ex:ktm,husaberg,husqvarna..etcc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uita-te dupa un 2 t daca vrei sa incepi sa bati coclauri si nu vrei sa stai pe forestiere

,e usoara...porneste mai usor..intretinere mai usoara..cuplu in ture joase ..etc

ps:2 t dar sa fie enduro..nu cross :)

ex:ktm,husaberg,husqvarna..etcc

2T si cuplu la ture joase nu se prea potrivesc in aceiasi fraza....

 

exceptii ar putea fi 300cmc din generatii recente

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc krong si mircea ca mi-ati explicat cum sta treaba cu pornirea, ma bucur sa vad ca nu e dracu asa negru precum pare cand vine vorba de pornirea la pedala. desigur intentionez sa am grija de ea si sa o tin in conditii bune sa nu se ajunga la porniri greoaie.

din cate mai aud din stanga dreapta, realizez tot mai tare ca nu o sa mi se potriveasca un 2T. Nu vreau sa fie asa turbata, vreau sa aiba cuplu din ture joase, pana la urma eu vin de pe chopper/motor in v etc. daca veneam de pe naked probabil mi s-ar fi pretat un 2T. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai auzit ca la hard enduro ai nevoie de conditie fizica. :).

 

Conditie fizica ai nevoie ca incepator. Ulterior se presupune ca iti dezvolti tehnica iar conditia fizica iti va folosi doar daca vrei sa castigi cursa :) Iar pt progrese rapide in dezvoltarea tehnicii recomand 2T. Cu un 4T vei merge in stilul chopper ani de zile pana vei ajunge sa faci trasee mai grele. Plus ca, incepator fiind, vei avea de ridicat mai multe kg de jos (10-15kg diferenta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conditie fizica ai nevoie ca incepator. Ulterior se presupune ca iti dezvolti tehnica iar conditia fizica iti va folosi doar daca vrei sa castigi cursa Iar pt progrese rapide in dezvoltarea tehnicii recomand 2T. Cu un 4T vei merge in stilul chopper ani de zile pana vei ajunge sa faci trasee mai grele. Plus ca, incepator fiind, vei avea de ridicat mai multe kg de jos (10-15kg diferenta).

cand zici de "castigat cursa" imi dau seama ca probabil am lasat impresia gresita despre ce vreau sa fac. nu sunt interesat de curse de enduro sau nu stiu ce trasee cu dificultate progresiva (gen alpinism). vreau sa bat drumurile forestiere, dealuri, paduri. imi dau seama ca am nevoie de tehnica, desigur, dar nu in sensul de competitie, nu vreau sa ajung "pro" in cel mai scurt timp posibil, vreau sa invat tehnica la nivelul in care sa nu ma bata motorul =)). vreau sa ma dau pe enduro concentrat mai mult pe priveliste/natura decat pe motor/competitie/tehnica.

 

Iaca Tudore ce ti-am gasit de inceput,pana faci muschi:

http://olx.ro/oferta/vand-cross-ID6IwKK.html#999b1f8a43

Glumesc,evident!

 

Io ma dau cu un DR de 200,asta la nivel de amator si e ok din toate punctele de vedere.La inaltimea ta,merge o mobra mai mare si mai inalta.

pfaaaai maaaa..pai ma si urc acuma in masina si merg sa o cumpar...vezi ce fain ii sa ai prieteni informati ca te ajuta sa gasesti exact ce cauti :10:

la intoarcere si las masina acolo si vin direct pe ea si ne intalnim sa dau cateva beri :alcy: :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand zici de "castigat cursa" imi dau seama ca probabil am lasat impresia gresita despre ce vreau sa fac. nu sunt interesat de curse de enduro sau nu stiu ce trasee cu dificultate progresiva (gen alpinism). vreau sa bat drumurile forestiere, dealuri, paduri. imi dau seama ca am nevoie de tehnica, desigur, dar nu in sensul de competitie, nu vreau sa ajung "pro" in cel mai scurt timp posibil, vreau sa invat tehnica la nivelul in care sa nu ma bata motorul =)). vreau sa ma dau pe enduro concentrat mai mult pe priveliste/natura decat pe motor/competitie/tehnica.

 

Ce am vrut sa spun e ca la enduro nu iti trebuie conditie fizica decat daca vrei sa castigi cursa. Te poti bucura de o iesire hobby si fara conditie fizica de top. Bucuria iesirii va fi cu atat mai mare cu cat vei avea tehnica pilotarii dezvoltata. Toti pornim de la ideea de plimbat pe trasee usoare, peisagistice, dar ajungem sa incercam urcari din ce in ce mai tehnice. Iar daca incepi cu un 4T iti vei dezvolta conditia fizica inaintea tehnicii. Asa mai bine iti iei un dual-sport / trail-bike de 650cc pe care il vei feri de cazaturi. Si nici nu-ti va trebui remorca/duba. Dar nu mai e enduro pt ca nu vei mai parasi forestierul/poteca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci iti recomand un Suzi DR 350,e numa' bun pentru tine si iarta multe.

 

La aia de cross din anunt,io i-as pune si pe spate janta de roaba ca si pe fata,si ai scapat de problema spitelor...

 

Cel putin cateva beri! :)

sa stii ca ma gandeam la dr350, a avut un prieten si tare imi placea cum arata (din pacate nu am avut ocazia sa il testez), ma mai gandeam si la drz 400, dar mi-e sa nu fie prea grele....oare nu are cineva pe undeva motoare de enduro de inchiriat sa testez un 2t/4t/usor/greu sa imi fac o imagine....

» Post actualizat in 29 Jul 2016 06:38

Ce am vrut sa spun e ca la enduro nu iti trebuie conditie fizica decat daca vrei sa castigi cursa. Te poti bucura de o iesire hobby si fara conditie fizica de top. Bucuria iesirii va fi cu atat mai mare cu cat vei avea tehnica pilotarii dezvoltata. Toti pornim de la ideea de plimbat pe trasee usoare, peisagistice, dar ajungem sa incercam urcari din ce in ce mai tehnice. Iar daca incepi cu un 4T iti vei dezvolta conditia fizica inaintea tehnicii. Asa mai bine iti iei un dual-sport / trail-bike de 650cc pe care il vei feri de cazaturi. Si nici nu-ti va trebui remorca/duba. Dar nu mai e enduro pt ca nu vei mai parasi forestierul/poteca.

 

aham, acum am inteles ce ai vrut sa spui. ma gandesc la posibilitatea ca in timp sa inceapa sa ma prinda tot mai tare hard enduro / crossul, si sa ajung la un 2t turbat, dar pana atunci, ca prim motor imi e mie dilema. nu vreau 650cc ca nu vreau sa merg doar pe drumuri, e muuult prea greu si mare pt ce vreau eu, cel mai mare pe care il consider ar fi drz400, dar peste mi se pare mult prea mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR-urile, indiferent de capacitate, nu sunt de scapat pe jos. Nu rezista precum EXC, WR, CRF, etc... De cross nu te vei apuca niciodata. Nimeni nu se apuca. Crossul se incepe din copilarie, la club. Iar 2T nu e mai turbat decat 4T. E doar altfel. Si se poate regla. Bineinteles, daca compari un CR500 din anii '90 cu un enduro 4T modern ti se pare turbat. Dar modelele enduro 2T nu sunt turbate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...