adi_mot Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Salut, Am o scurta poveste poate s-a mai lovit cineva si ma ajuta cu un sfat... Se da o moto fz6s din 2004. Azi in timp ce ma indreptam spre serviciu, a fost nevoie sa pun o frana un pic mai tare. Nimic anormal pana aici. Viteza cam 25 km/h, franare cu fata si cu spatele. Motocicleta in viteza, cu ambreiajul apasat, cand am apasat frana spate am auzit trosc. De vreo 2 ori. Imi zic in gand "ma ce naiba"... Bineinteles ca am inceput sa-mi fac diverse scenarii astfel incat tot drumul am tot pus frane in diferite conditii pe care am sa le enumar mai jos. Nu am mai pus si frana fata ca sa elimin din variabile, iar viteza undeva in jurul a 20-25 km/h. Avem asa (dor cu frana spate): - Frana cu moto in viteza (nu conteaza treapta), ambreiaj apasat, calcat frana, blocat roata = trozneste. - Frana cu moto scos din viteza, ambreiajul apasat sau nu (nu conteaza pentru ca nu se schimba datele problemei), nu mai trozneste si totul este normal. - Am riscat si am pus doar frana fata, fara spate, cat de tare am putut cat sa nu ma dau peste cap si nu trozneste nimic. Deci face asa doar cand e in viteza cu ambreiajul apasat (ca nu are rost sa incerc cu moto in viteza si fara sa debraiez). Ca sa va faceti o idee ce inseamna ca trozneste la mine... Se aude ca si cum ar scapa un lant de pe pinioane (dar nu asa tare), sau o alta analogie, ganditi-va la o bicicleta cand vrei sa schimbi vitezele si incepe sa trozneasca schimbatorul. Numai ca la moto se aude un pic mai tare. Sau ca si cum cricului central i s-ar fi dus arcul si ar lovi in cadru. Ceva de genu se aude. Ps: Am verificat cricurile. Oricum face asa numai cand e in viteza, cu ambreiajul apasat, si cand pun frana spate mai tare. Multumesc, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darco_cbr Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Pai nu aia trozneste? Lantul pe foaie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 (editat) Cand cutia este in trepta de viteza si blochezi roata spate dupa ce eliberezi frana asa se aude ( din cate mi-am dat eu seama pinionele din cutie fac asa), am experimentat si eu de vreo 2 ori treaba asta si la fel a facut. Editat Iulie 22, 2016 de claudeel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_mot Postat Iulie 22, 2016 Autor Share Postat Iulie 22, 2016 @Sinister - daca ar fi troznit lantul pe foaie, ma gandesc ca ar fi facut tot timpul. Indiferent daca era sau nu in viteza. @claudeel - se aude si cand pun frana si cand eliberez. Cred ca daia aud doua troznituri. M-am gandit si eu la cutia de viteze. Dar ma intreb asa o fi normal sau s-a stricat ceva... Si de ce ar face doar cand e bagata in viteza si cu ambreiajul apasat? Bine.. acum nici nu stiu cum functioneaza exact o cutie de viteze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 (editat) Eu am auzit bum-ul ala doar cand am blocat roata, fara sa blochez roata nu am auzit. Mie nu mi sa parut ciudat sa faca asa, cutia merge perfect, oricum schimbatul treptelor este cam galagios si bruscheaza mai ales trepta 1. Editat Iulie 22, 2016 de claudeel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_mot Postat Iulie 22, 2016 Autor Share Postat Iulie 22, 2016 Corect, doar cand blochez roata (daca imi dau eu seama bine). Asa se intampla si la mine. Daca pun frane normal, fara a bloca roata, nu mi se pare a se auzi ceva ciudat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 (editat) Nu stiu sa explic mai exact ce se intampla acolo, problabil cand se blocheaza roata se blocheaza si cutia si cand eliberezi frana se aude bum-ul ala de la pinioane ca si cand ai cupla in treapta 1. Asteptam un mecanic sa ne explice mai bine ce se intampla acolo, asta este doar parerea mea de neavizat. Editat Iulie 22, 2016 de claudeel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Cred ca ceea ce auzi tu sunt pinioanele din cutie miscandu-si pozitia, in cutie cuplajul pinioanelor au tolerante destul de mari, asa sunt proiectate ele, daca ai sa te uiti in poza in zona incercuita ai sa observi ca cuplajul ala poate fi in 2 pozitii. Pinionul in dreapta proptit maxim in fata in dintii pinionului din stanga sau pinionul din stanga proptit maxim in dintii pinionului din dreapta, exact diferenta dintre miscare transmisa de la motor la roata(mers normal) si miscarea transmisa de la roata la motor(frana sau frana de motor). Nu toate motoarele se comporta la fel in situatiia asta dar la toate exista tolerante destul de mari in cazul cuplajelor din cutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george_p Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Si la mine cand blochez roata spate in viteza face exact la fel, chiar de mai multe ori cand lucreaza si abs-ul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blondu aztek Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Fa un semn pe lant si unul pe foaie .Poate asa iti dai seama daca sare de pe foaie lantul.Zic si eu nu sunt expert Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Fa un semn pe lant si unul pe foaie .Poate asa iti dai seama daca sare de pe foaie lantul.Zic si eu nu sunt expert =)) loool Faci degeaba, deci cu sau fara lant sarit daca invarti roata de indeajuns de multe ori o sa pice iar pe semn. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darco_cbr Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 ))))) Da..daca lantul era fix cat e diametrul foii, se putea. Buna asta ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Iti loveste cricul central, probabil in bascula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_mot Postat Iulie 22, 2016 Autor Share Postat Iulie 22, 2016 (editat) Lantul e intins corect, motocicleta merge impecabil. Mai putin faza asta de azi. Tot forand netul am mai gasit o chestie care face explicatia lui ThunderByte foarte plauzibila. With the engine load off of the chain, it will screech predictability without clunking like Nasty mentioned doing above.It will just risk a flat spot on the tire. If the loads on the engine, your brakes are causing the chain to halt, while the countershaft sprocket has momentum and compression, making the chain pop. Acum va intreb pe voi, exista diferente intre a avea motorul scos din viteza si a avea motorul in viteza dar cu abreiajul apasat? Nu ma pricep la mecanica, dar dupa logica mea, ca esti intr-o treapta de viteza cu ambreiajul apasat sau ca esti scos din viteza e cam tot aia. Spun asta nestiind ce se intampla in cutia de viteze si o explicatia ar fi tare apreciata. Ps: cricul nu loveste bascula. Ar fi facut tot timpul si mai ales la denivelari. Dar nu este cazul. Editat Iulie 22, 2016 de adi_mot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Intindere lant incorecta sau lant si pinioane uzate (sau zale de lant blocate ) . » Post actualizat in 22 Jul 2016 07:28Intindere lant incorecta sau lant si pinioane uzate (sau zale de lant blocate ) . Verifica si reglajul ambreiajului (jocul la maneta ) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Se intampla ceea ce a explicat ThunderByte, ce lant ce manete si alte acarete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Intindere lant incorecta sau lant si pinioane uzate (sau zale de lant blocate ) . » Post actualizat in 22 Jul 2016 07:28 Verifica si reglajul ambreiajului (jocul la maneta ) . Asta este avantajul transmisiei pe lant : pierdere de lucru mecanic redus, SILENTIOS si transmitere elastica a fortei de tractiune . Tot ce este legat de zgomote si reactii anormale trebuie sa te duca in directia verificarii transmisiei finale . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blondu aztek Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 blondu aztek, on 22 Jul 2016 - 10:07, said: Fa un semn pe lant si unul pe foaie .Poate asa iti dai seama daca sare de pe foaie lantul.Zic si eu nu sunt expert =)) loool Faci degeaba, deci cu sau fara lant sarit daca invarti roata de indeajuns de multe ori o sa pice iar pe semn. .Corect ,scuzati priceperea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 (editat) Fenomen din zona "twilight"... insa foarte comun: la viteze relativ mici, cand se foloseste exclusiv frana spate sau proportional mult mai mult decat cea fata, bascula urca, suspensia se comprima, centrul de greutate fuge spre fata si elibereaza de greutate roata spate... guma pierde aderenta, moment in care suspensia se destinde cu un mic soc care insa este perceput ca o o trosnitura datorita lantului care loveste in bascula (efectul de bici). Pe la curse asa ii mirosi pe incepatori... dupa trosniturile repetate din bascula pe franare. Fenomenul apare chiar si fara actionarea franei spate, la motoarele de turatie si compresie foarte mari... fara slippery-clutch. Rezolvarea este reglarea suspensiilor si folosirea corecta a franelor fata/spate. Succes! Editat Iulie 22, 2016 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_mot Postat Iulie 22, 2016 Autor Share Postat Iulie 22, 2016 Baieti, update la poveste. Cum ma mananca, am iesit afara si am verificat o chestie. Am pus moto pe cricul central, am bagat-o in viteza, si a inceput roata sa se invarta usor. Am oprit roata cu piciorul, apoi am inceput sa o invart manual, cu moto bagata in viteza si cu ambreiajul apasat. In timp ce invarteam roata se auzea poc-poc. Cam 2 pocnituri la o rotatie. Daca scot motorul din viteza si invart roata manual, nu mai pocneste nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Baieti, update la poveste. Cum ma mananca, am iesit afara si am verificat o chestie. Am pus moto pe cricul central, am bagat-o in viteza, si a inceput roata sa se invarta usor. Am oprit roata cu piciorul, apoi am inceput sa o invart manual, cu moto bagata in viteza si cu ambreiajul apasat. In timp ce invarteam roata se auzea poc-poc. Cam 2 pocnituri la o rotatie. Daca scot motorul din viteza si invart roata manual, nu mai pocneste nimic. Probabil cu lantul un pic in tensiune(trebuie sa invarta si cutia) se aseaza altfel lantul pe pinioane si trosneste, unge lantul si fa iar testul » Post actualizat in 22 Jul 2016 15:33 ))))) Da..daca lantul era fix cat e diametrul foii, se putea. Buna asta ) E vorba de rapoarte, nu de ce spui tu acolo ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Iulie 22, 2016 Share Postat Iulie 22, 2016 Eu zic ca la franarea spate fara ambreiaj, motorul in frana de motor tine lantul in tensiune si astfel nu apare nici un cloncanit. In momentul in care franezi cu ambreiajul apasat, sarcina aplicata de motor/cutie si roata spate asupra lantului e mult mai mica si de aici ii permite lantului sa bata sus jos. Daca nu ma insel in timp ce faci manevrele astea , suspensia lucreaza si ea fapt ce duce la cresterea respectiv micsorarea repetata a jocului in lant. Eu nu mi-as face griji. Sunetul e specific la toate. Sa vezi ce emotii ai la viteze mari cand franezi puternic cu fata , franezi usor si cu spatele , si cu toate astea bate bascula de asfalt de zici ca se dezmembreaza toata roata spate. Cu greu am scapat pe circuit de reflexul de a frana si cu spatele (reflex capatat pe strada). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_mot Postat Iulie 25, 2016 Autor Share Postat Iulie 25, 2016 Salut, pana la urma, cum oricum trebuia sa ajung la mecanic pentru intretinere, l-am intrebat si de chestia asta. Mi-a spus ca este perfect normal si mi-a explicat cam ceea ce descria mai sus colegul ThunderByte. Va multumesc tuturor pentru sfaturi/ajutor. Asfalt uscat si multi km lipsiti de incidente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderontornadoes Postat Iulie 25, 2016 Share Postat Iulie 25, 2016 nu e necesar sa tragi ambreiajul de fiecare data cand franezi, frana de motor combinata cu frana de picior sunt mai eficiente.tragi de ambreiaj numai in cazul unei franari de maxima urgenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.