Blue_Lightning Postat Octombrie 14, 2016 Share Postat Octombrie 14, 2016 Salutare, detin un Suzuki GS 500 F din 2004, o motocicleta pe carburatie. Tin sa precizez ca motocicleta nu porneste fara soc (in functie de temperatura, vara era nevoie sa-l tin cateva secunde, acum la temperaturile astea scazute chiar si 2, 3 minute). Nu stiu daca asta e un lucru anormal sau normal. Problema / Nelamurirea pentru care am facut acest topic e ca atunci cand o pornesc si ii trag socul, dupa 5-10 secunde de la pornire incepe sa fumege foarte mult, timp de 1 minut estimativ. Fumul miroase a benzina arsa (mirosul specific carburatiei) deci nu cred ca este ulei ars. Stiu ca este frig si iarna tobele de esapament la masini/motociclete "fumega" mai "vizibil" datorita fenomenelor fizice, dar in acele momente este mai intens decat trebuie. Care ar fi cauza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Octombrie 14, 2016 Share Postat Octombrie 14, 2016 Si eu am avut un Kawasaki KLE 500 si un ER-5; amandoua se comportau la fel in ce priveste pornirea. Cel putin KLE 500 pornea cu socul tras si vara la 25-30 grade. Nu cred ca asta e o problema, e ceva normal la orice motocicleta cu carburatie... In ce priveste fumul, nu stiu prea bine ce inseamna "incepe sa fumege foarte mult". Nu ma refer la timpul cat scoate fum ci la cantitatea de fum. Eu nu m-as nelinisti prea tare, totusi. Sfatul meu e sa mergi frumos undeva sa iti curete si sincronizeze carburatoarele. Va porni tot cu socul tras dar pot sa iti dau in scris ca partea cu fumul se va ameliora... Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Octombrie 14, 2016 Share Postat Octombrie 14, 2016 Salutare, detin un Suzuki GS 500 F din 2004, o motocicleta pe carburatie. Tin sa precizez ca motocicleta nu porneste fara soc (in functie de temperatura, vara era nevoie sa-l tin cateva secunde, acum la temperaturile astea scazute chiar si 2, 3 minute). Nu stiu daca asta e un lucru anormal sau normal. Problema / Nelamurirea pentru care am facut acest topic e ca atunci cand o pornesc si ii trag socul, dupa 5-10 secunde de la pornire incepe sa fumege foarte mult, timp de 1 minut estimativ. Fumul miroase a benzina arsa (mirosul specific carburatiei) deci nu cred ca este ulei ars. Stiu ca este frig si iarna tobele de esapament la masini/motociclete "fumega" mai "vizibil" datorita fenomenelor fizice, dar in acele momente este mai intens decat trebuie. Care ar fi cauza? Da, cu socul e normal. Cu fumul ala... nu cumva sunt vapori de apa de la condens. Adica la un moment dat nu mai fumega? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Octombrie 14, 2016 Share Postat Octombrie 14, 2016 Nu e fum, este abur. Cand se infierbanta toba si se elimina tot condensul nu mai scoate nimic vizibil. Socul e normal sa il tii cateva minute tras, pana ce se incalzeste motorul. Treptat, odata cu incalzirea motorului, poti sa-l mai impingi. La a mea, la temperatura de 5 grade Celsius am timp sa fumez o tigara pana ce relantiul scade la turatia nominala. Am soc automat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabizxc Postat Octombrie 15, 2016 Share Postat Octombrie 15, 2016 (editat) Problema / Nelamurirea pentru care am facut acest topic e ca atunci cand o pornesc si ii trag socul, dupa 5-10 secunde de la pornire incepe sa fumege foarte mult, timp de 1 minut estimativ. Fumul miroase a benzina arsa (mirosul specific carburatiei) deci nu cred ca este ulei ars. Stiu ca este frig si iarna tobele de esapament la masini/motociclete "fumega" mai "vizibil" datorita fenomenelor fizice, dar in acele momente este mai intens decat trebuie. Ca este pe carburatie si ai nevoie sa tragi socul ca sa porneasca(Ex: dimineata) e normal. Cam la fel pornea si CBF-ul meu de 500. Ca nu iti porneste nici vara fara socul tras(la prima cheie) nu e o problema. Important e sa ai carburatoarele reglate si curatate cum ti-au recomandat mai sus colegii, dar deobicei carburatoarele sa regleaza la inceputul sezonului nu la sfarsitul sezonului. Daca faci reglarea acum, e posibil sa fii nevoit sa o mai faci inca odata la inceputul sezonului. Important e sa porneasca imediat si fara soc dupa ce s-a incalzit motorul. Daca ar fi fost uleiul ars care scoate fum, ar scoate fum si dupa 1 ora de rulare si ai simti mirosul. Totusi, ca sa fii sigur, verifica nivelul uleiului daca o mai scoti pe strada si la inceputul sezonului urmator schimba-i uleiul. Bafta! Editat Octombrie 15, 2016 de gabizxc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blue_Lightning Postat Octombrie 15, 2016 Autor Share Postat Octombrie 15, 2016 (editat) Da, cu socul e normal. Cu fumul ala... nu cumva sunt vapori de apa de la condens. Adica la un moment dat nu mai fumega? Da, dupa 1 minut nu mai scoate cam deloc. Ca este pe carburatie si ai nevoie sa tragi socul ca sa porneasca(Ex: dimineata) e normal. Cam la fel pornea si CBF-ul meu de 500. Ca nu iti porneste nici vara fara socul tras(la prima cheie) nu e o problema. Important e sa ai carburatoarele reglate si curatate cum ti-au recomandat mai sus colegii, dar deobicei carburatoarele sa regleaza la inceputul sezonului nu la sfarsitul sezonului. Daca faci reglarea acum, e posibil sa fii nevoit sa o mai faci inca odata la inceputul sezonului. Important e sa porneasca imediat si fara soc dupa ce s-a incalzit motorul. Daca ar fi fost uleiul ars care scoate fum, ar scoate fum si dupa 1 ora de rulare si ai simti mirosul. Totusi, ca sa fii sigur, verifica nivelul uleiului daca o mai scoti pe strada si la inceputul sezonului urmator schimba-i uleiul. Bafta! Carburatoarele au fost curatate si sincronizate de 2 ori sezonul asta, odata in martie si odata in iulie. Uleiul il schimb la 4500-5000 km, o tin din scurt, mai am 1000 km si deja trec la al 3-lea schimb pe sezonul asta, dar cred ca il voi face in primavara ca ne pregatim de iernat. Cu pornirea nu am probleme, cat e motorul cald sau e socul tras nu trebuie sa tin apasat butonul de pornire mai mult de 1, 2 secunde. Multumesc tuturor pentru sfaturi si lamuriri Editat Octombrie 15, 2016 de Blue_Lightning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Octombrie 15, 2016 Share Postat Octombrie 15, 2016 Ce culoare are fumul ala mult de la pornire? Daca e o "ceata" alba, e abur... daca e mai inchis la culoare, e posibil sa fie simeringurile de supape duse si sa scape putin ulei la rece. Cu socul s-a lamurit deja, asta e carburatia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Octombrie 15, 2016 Share Postat Octombrie 15, 2016 Deci nu e fum sunt aburi... apa paie si bataie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Octombrie 15, 2016 Share Postat Octombrie 15, 2016 si totusi am vazut si moto care porneau impecabil vara fara soc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Octombrie 15, 2016 Share Postat Octombrie 15, 2016 Motor cald sau rece? Ca e important... Cu motorul rece (adica nepornit de multe ore), in cel mai bun caz porneste subturat rau. Daca porneste "impecabil", nu e bine reglata carburatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacro Postat Octombrie 15, 2016 Share Postat Octombrie 15, 2016 Pe vremea asta e normal. Si a mea scoate aburi ca locomotiva in primele 2 minute, dup-aia nu se mai vede nimic. Dai benzina si asfalt la tanc » Post actualizat in 16 Oct 2016 00:01 si totusi am vazut si moto care porneau impecabil vara fara socScuze de dublu. Alea care pornesc fara soc au amestecul prea bogat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blue_Lightning Postat Octombrie 16, 2016 Autor Share Postat Octombrie 16, 2016 Ce culoare are fumul ala mult de la pornire? Daca e o "ceata" alba, e abur... daca e mai inchis la culoare, e posibil sa fie simeringurile de supape duse si sa scape putin ulei la rece. Cu socul s-a lamurit deja, asta e carburatia Da, este ca o ceata. Deci nu trebuie sa ma panichez. E primul meu motor si am zis ca poate il utilizez eu necorespunzator. Oricum, viitoarea va fi pe injectie . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Octombrie 16, 2016 Share Postat Octombrie 16, 2016 La GPZ ul de 500 cand este rece las socul cam 15 secunde pe urma trag incet gazul si renunt la soc daca las cateva minute cu socul tras creste nivelul in baia de ulei. Fumul se poate datora si socului tras adica motor supraalimentat. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 24, 2016 Share Postat Octombrie 24, 2016 (editat) Pe vremea asta e normal. Si a mea scoate aburi ca locomotiva in primele 2 minute, dup-aia nu se mai vede nimic. Dai benzina si asfalt la tanc » Post actualizat in 16 Oct 2016 00:01 Scuze de dublu. Alea care pornesc fara soc au amestecul prea bogat sau socul este blocat "tras" » Post actualizat in 24 Oct 2016 07:51 Salutare, detin un Suzuki GS 500 F din 2004, o motocicleta pe carburatie. Tin sa precizez ca motocicleta nu porneste fara soc (in functie de temperatura, vara era nevoie sa-l tin cateva secunde, acum la temperaturile astea scazute chiar si 2, 3 minute). Nu stiu daca asta e un lucru anormal sau normal. Problema / Nelamurirea pentru care am facut acest topic e ca atunci cand o pornesc si ii trag socul, dupa 5-10 secunde de la pornire incepe sa fumege foarte mult, timp de 1 minut estimativ. Fumul miroase a benzina arsa (mirosul specific carburatiei) deci nu cred ca este ulei ars. Stiu ca este frig si iarna tobele de esapament la masini/motociclete "fumega" mai "vizibil" datorita fenomenelor fizice, dar in acele momente este mai intens decat trebuie. Care ar fi cauza? daca acceleratia functioneaza normal, inainte de pornire, invartesti mansonul la maxim si eliberezi dintr-o data, faci treaba asta de doua ori, apoi pornesti cu socul tras cum trebuie. Daca porneste mai repede inseamna ca vibratiile clapetei de acceleratie elibereaza mai repede cuiul poantou. Daca porneste tot asa greu, infileteaza surubul (numarand rotatiile) de amestec pentru relanti la maxim apoi desfiletezi inca o jumate de rotatie fata de cum era . Vezi si ce da manualul. Dupa ce se incalzeste bine si surubul de relanti este (ideal ca in manual) desfiletat, reglezi turatia din limitatorul cursei de acceleratie la turatia specificata in manual.spor! Editat Octombrie 24, 2016 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ioan Adrian Sandu Postat Noiembrie 15, 2016 Share Postat Noiembrie 15, 2016 De la inceput ma simt un incepator ratat am cumparat un Suziki GS 500 E LA sfarsitul veri.de 2luni Si atuci pornea greu dar acum nu mai vrea de loc.Am cumparat si baterie noua si buji nimic.inainte mai pornea inpinsa .Lam omorat pe un priete cu nervi dar si pe mine am ajuns sa ma gandesc sai dau foc GLUMESC Cand am cumparato am curatat carduratorul si intr-o parte in camera de nivel era rugina. Am dat carburatorul din nou jos sat curat si mar interesa daca procedez corect la reglarea relamtinului.Pe ambele parti el are cate un ac de reglaj.La strans de tot si am slabit 3 rotari si jumatate. ESTE BINE ???? Ultima data cand pornea ramanea turata 4000-5000 si cand incercam sa reduc se ineca.trebuia sa lasa sa se incalzeasaca si dupa sa reglez ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 15, 2016 Share Postat Noiembrie 15, 2016 (editat) Da, toate reglajele se fac cu motorul cald. Deci nu, nu e chiar bine ce ai facut. La ce "ac de reglaj" ai umblat? E in interior sau in exterior? Pilot screw cumva? Pt ala manualul zice la cate ture ar trebui sa stea deschis, dar nu e obligatoriu sa fie asa. Ia manualul in brate si vezi ce-i acolo. Nivelul l-ai verificat? Jigloarele le-ai curatat si pe ele sau doar rugina din camera? Editat Noiembrie 15, 2016 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 15, 2016 Share Postat Noiembrie 15, 2016 De la inceput ma simt un incepator ratat am cumparat un Suziki GS 500 E LA sfarsitul veri.de 2luni Si atuci pornea greu dar acum nu mai vrea de loc.Am cumparat si baterie noua si buji nimic.inainte mai pornea inpinsa .Lam omorat pe un priete cu nervi dar si pe mine am ajuns sa ma gandesc sai dau foc GLUMESC Cand am cumparato am curatat carduratorul si intr-o parte in camera de nivel era rugina. Am dat carburatorul din nou jos sat curat si mar interesa daca procedez corect la reglarea relamtinului.Pe ambele parti el are cate un ac de reglaj.La strans de tot si am slabit 3 rotari si jumatate. ESTE BINE ???? Ultima data cand pornea ramanea turata 4000-5000 si cand incercam sa reduc se ineca.trebuia sa lasa sa se incalzeasaca si dupa sa reglez ??? surupele alea de care ai invartit tu regleaza amestecul la relanti(in general benzina), relantiul se regleaza din alta parte , trebuie sa ai o rotitza neagra prin stanga carburatoarelor sau pe mijloc sub ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.