Sari la conținut

Cine e în stare sa fac o astfel de piesa?


adi_b
 Share

Postări Recomandate

Este vorba de un pinion pt un sistem de pornire,se prinde de volanta. E pentru un Gas Gas Ec 250e 2014. Se poate oare face la strung și alte aparate sau musai a fi sa dau 165e....

post-80152-0-35451000-1479583329_thumb.jpg

post-80152-0-51556400-1479583459_thumb.jpg

Editat de adi_b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de facut cred ca nu e greu sa-l faca un strungar bun ... dar cu tratamentul termic al materialului ce te faci? ce te faci? ii pornesti de 2-3 ori,si apoi i se "cariaza" dintii .parerea mea.

 

eu am avut fix acceais problema la o bormasina de 5 kg. s-a pizdit un pinion de angrenaj ceva pe-acolo si mi-l facea un strungar cu 100 lei. dar mi-a garantat ca nu tine si ca a2a zi o sa-l sun ca s-a rupt i ca trebuie tratament termic. si am renuntat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

YESSSS, I LOVE GAS-GAS!!!! :)))))))))

 

poti incerca ceva debitare pe CNC. sunt cateva firme de fac treaba asta. cred ca tot original vei iesi mai ieftin... berifica si bucsele de centrare a bendix-ului si electromotorului. si alea pot genera problema ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

YESSSS, I LOVE GAS-GAS!!!! :)))))))))

 

poti incerca ceva debitare pe CNC. sunt cateva firme de fac treaba asta. cred ca tot original vei iesi mai ieftin... berifica si bucsele de centrare a bendix-ului si electromotorului. si alea pot genera problema ;)

 

Yesss! I really fuk@ng love it!!!

Un CNC am în zona o sa întreb sa văd daca pot face ceva dacă nu,Spania e soluția. Mi ciuda ca a pornit și pornește ,dacă nu prinde dinte lipsa ,foarte ușor.

» Post actualizat in 19 Nov 2016 20:11

Vorbeste cu Cesar, s-ar putea sa te poata ajuta.

Notat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu faci mare branza fara tratament termic. Apoi prelucrare + tratament -> ajungi la pretul de nou.

Parera mea, nu merita stresul. Nici nu ai garantia ca iti iese perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La auto e problema MARE cu profilul dintilor de la coroana, nu prea are nimeni freza necesara. Si conteaza nr de dinti, pt divizare, daca ai, sa zicem, 71 de dinti, e big pain in the ass. + tratamentul, slabe sanse sa gasesti unde sa-l faci si sa iasa, au facut unii teste de duritate pe piesa originala si tot aiurea a fost, s-a rupt ca un sticks ce au facut ei. As merge pe original.

Dar nu merge sa-i faca implant vreun dentist? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La auto e problema MARE cu profilul dintilor de la coroana, nu prea are nimeni freza necesara. Si conteaza nr de dinti, pt divizare, daca ai, sa zicem, 71 de dinti, e big pain in the ass. + tratamentul, slabe sanse sa gasesti unde sa-l faci si sa iasa, au facut unii teste de duritate pe piesa originala si tot aiurea a fost, s-a rupt ca un sticks ce au facut ei. As merge pe original.

Dar nu merge sa-i faca implant vreun dentist? :D

Nu are nici o legatura cu "auto " . Geometria profilului dintelui este la fel si in auto , si in aviatie , si in transportul pe calea ferata si navala , spatiu , etc . Doar la transportul pe calea undelor difera ! Rotile dintate trebuie sa indeplineasca niste conditii tehnice ca sa functioneze corect . Niste masuratori pentru stabilirea modulului , diametrul , numarul de dinti . Si sa stii ca numarul de dinti nu are importanta , totul rezumandu-se la niste calcule matematice elementare . Un cap divizor cu constanta de 40 si discurile de divizare aferente si gata . Si sa mai stiti ca nu strungarul dantureaza , ci frezorul . Treaba pe strung in sine este destul de simpla. Pe freza este beleaua . Cu o masina buna, sculele necesare si cel mai important lucru meseriasul , este floare la ureche . Dar problema cea mai mare , este alegerea materialului potrivit si tratamentul termic . Asta face diferenta !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saracul mai mult alearga....da sunt scumpe piesele noi, dar la final iesi mai bine, plus ca e posibil ca o piesa facuta pe 'genunchi' sa coste relativ mult, cu multe batai de cap, sa tina putin si sa mai faca si alte pagube!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu are nici o legatura cu "auto " . Geometria profilului dintelui este la fel si in auto , si in aviatie , si in transportul pe calea ferata si navala , spatiu , etc . Doar la transportul pe calea undelor difera ! Rotile dintate trebuie sa indeplineasca niste conditii tehnice ca sa functioneze corect . Niste masuratori pentru stabilirea modulului , diametrul , numarul de dinti . Si sa stii ca numarul de dinti nu are importanta , totul rezumandu-se la niste calcule matematice elementare . Un cap divizor cu constanta de 40 si discurile de divizare aferente si gata . Si sa mai stiti ca nu strungarul dantureaza , ci frezorul . Treaba pe strung in sine este destul de simpla. Pe freza este beleaua . Cu o masina buna, sculele necesare si cel mai important lucru meseriasul , este floare la ureche . Dar problema cea mai mare , este alegerea materialului potrivit si tratamentul termic . Asta face diferenta !!

Legatura e ca dintele de coroana AUTO are un profil specific pe care multe steliere destepte nu au avut cu ce sa-l faca! Iar divizarea a parut o problema, trebuia o coroana de 99 dinti, toti ziceau ca la 100 ar fi fost infinit mai simplu. Nu sunt strungar sau frezor, e o situatie de care m-am lovit in practica. Si am fost la oameni care au facut pinioane de cutii de viteze racing care au si tinut, nu la tot felul de carpaci. Poate n-or fi extra competenti, dar altii mai smecheri eu unul n-am gasit.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ca idee,am piesa defecta,se poate face măsurători pe ea,nu se face de la zero sa zic așa. O sa încerc varianta cu sudura.

cnc urile au un fel de scaner cu gps. Pui ala pe masa, o scaneaza si masina iti taie pinionul in cateva minute. Iti trebuie materialul potrivit si apoi meseriasul care stie ce-i aia tratament termochimic, deci scule scumpe si oameni ff bin e pregatiti, de aceea iti recomanda oamenii pe aici sa iti cumperi piesa noua oe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,deci ca și concluzie merg pe OEM.

Topic folosiți, multam de sfaturi. Totuși intre timp am aflat ca este un CNC la 50 km de mine am sa merg sa văd ca idee ce zic băieții, ce preturi alea alea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU incerca sa o faci. Va fi sigur mai scump. Lucrez in achizitii si iti spun sigur ca acea piesa nu este usor de realizat. Ar fi fost mai simplu daca ai fi avut un desen de executie.

Cel mai ok ar fi daca ai reusi sa o gasesti SH insa nu cred ca ai sanse. Cumpara piesa OEM. Stiue ca e scumpa dar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Iar dacă esti și bun, poate ne pui la dispoziție și un desen de execuție.

Asta-i partea cea mai usoara, ti-l fac si eu destul de profi in Autocad.

Nu uita de tratament

Eu nu stiu pe nimeni sa faca tratamente profesioniste la bani decenti; nici macar teoria nu o mai stiu, insa trebuie avut grija si la materialul de la care se pleaca=>stress in plus pt. cautare si bani in plus. Un inginer care sa stie diagrama fier-carbon + proiectare si un executant sa aiba dotarile necesare, deja scorul va fi unul ireal.

 

și tolerante.

Avand piesa originala, nu-i mare bai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...