Sari la conținut

Restaurare Mobra 50 din 1971


Postări Recomandate

  • 2 weeks later...

Na belea! post-95759-0-99144400-1483732766_thumb.jpgpost-95759-0-84417700-1483732785_thumb.jpgpost-95759-0-38193000-1483732801_thumb.jpg

 

A apărut și bucata no.3 în ograda din dotare.... :grinbandit:

În rest,bunătățuri pentru roșioară: /index.php?/topic/8762-mobra/page-199 :banana:


» Post actualizat in 21 Jan 2017 12:21

Nu promit nimic,să mă uit prin cutiile cu maimuțe să văd ce găsesc...

 

Pozele mult așteptate! :smoke: post-95759-0-51726400-1485000318_thumb.jpg,post-95759-0-97052400-1485000425_thumb.jpg,post-95759-0-32415200-1485000522_thumb.jpg,post-95759-0-51706900-1485000620_thumb.jpg,post-95759-0-34182400-1485000723_thumb.jpg,post-95759-0-24279800-1485000815_thumb.jpgpost-95759-0-97750400-1485000907_thumb.jpg,post-95759-0-79074600-1485000999_thumb.jpg,post-95759-0-44174000-1485001097_thumb.jpg,post-95759-0-53611000-1485001203_thumb.jpg

 

Ai PM antique_house.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Cum fac sa ajunga la mine? Multumesc pt ajutor!

 

Coletul e pe drum.Mulțumesc și eu! :ok:

 

 

A apărut și bucata no.3 în ograda din dotare.... :grinbandit:

 

Din păcate,ca și la celelalte,piesele ''tari'',motivul forte care m-au făcut să o cumpăr s-au dovedit a fi tot defecte sau cârpite,lucru ce l-am aflat mai târziu! X-( Astfel,contactul cu 4 poziții nu lucrează fiindcă e coxat la partea electrică,coloana de seleniu e mâncată fiindcă fostul propietar a folosit acumulatori Ni Cadmiu în loc de Pb acid,aceeași poveste și cu instalația....pe lângă faptul că e și asta cârpită...

Releul de semnalizare e de Trabant,maneta din dreapta e ruptă(care e cea mai importantă),becurile aproape toate arse,napolitana aproape praf,șasiul muuult mai cârpit decât mă așteptam,rezervorul e o găleată de rugină,furca de S50,jențile 8-uri și lista continuă....o epavă! Motorul și el cu bube cum ar fi chiulasa bucșată prost(am schimbat-o),ambielajul cu bătaie+colivia aproape dusă,urechile de prindere ciobănite....în schimb,de pornit pornește cu mâna!De ce?Fiindcă,spre surpriza și uimirea mea totală,setul e NOU!

 

Poze la taraboanță post-95759-0-92682700-1485215470_thumb.jpgpost-95759-0-25308600-1485215750_thumb.jpgpost-95759-0-05688000-1485215612_thumb.jpgpost-95759-0-32808800-1485216151_thumb.jpgpost-95759-0-03270900-1485216032_thumb.jpgpost-95759-0-86094400-1485216295_thumb.jpg

 

Când am avut timp de ars gazu',am lucrat puțin la kilometraj și i-am făcut o mică recondiționare.Am procedat astfel:

Prima oară se demontează inelul cromat de alamă(sau aluminiu eloxat,după caz)cu mare grijă pentru a nu-l strâmba și a sparge geamul.Se desfac cele două șuruburi din spate și se scoate ansamblul afară.Acesta este format din două părți:

-partea filetată,corpul propiu zis din zamac care ține axul talerului magnetic cu un ax poziționat orizontal în corpul acestuia

-partea cu cadranul formată din corpul de tablă ambutisată,axul acului și roțile cu cifre(alea de arată km parcurși).

Am făcut un semn pe talerul de aluminiu și corp pentru a nu-l decalibra la remontare(implicit să arate alți km decât ce trebuie),scos acul și cadranul(mare atenție la urechiușele de aluminiu!),axul roților și pe urmă curațate toate în benzină(fără cadran și ac desigur).Unse consistent cu vaselină(eu am folosit pe bază de litiu),resetat contorul de km și operația invers demontării.Carcasa am revopsit-o cu verde lovitură de ciocan(ca și originalul) la spray(a fost la Lidl,foarte bun),polișat geamul de plastic cu o pastă abrazivă de faruri(se găsește la Unix la vreo 15 lei),refăcută buza inelului cromat cu o rolă și gata!

Câteva poze cu detalii post-95759-0-34751500-1485216782_thumb.jpgpost-95759-0-86480400-1485216714_thumb.jpgpost-95759-0-64827100-1485216643_thumb.jpgpost-95759-0-98024500-1485216869_thumb.jpg și produsul finit post-95759-0-22934000-1485217576_thumb.jpg

Editat de Adrian Frigo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cadrul, din ce vad, este de Hoinar.

Nu,e de mobra 50,al ei original!Are plăcuța de aluminiu cu seria și e trecut anul '72.....'adaosul',cum zicea Sabin mai sus,e făcut din 2 țevi ordinare văzute mai îndeaproape....omu' cred că a cărat cu ea saci de toate soiurile,dovadă și portbagajul homemade.Trist e că din 3 cadruri pe le dețin(inclusiv a lui moșu)toate sunt cârpite la arcadă sau la suportul motor... X-( lucru ce nu mă ''coafează'',de fel nu suport cârpeala!

Poate o mai pica un cadru bun pe Olx la un preț mai de Doamne ajută.....deși nu-mi fac mari speranțe...

» Post actualizat in 01 Feb 2017 14:41

Băbăetzi,uite așa trebuie să pornească o mobra! :P

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Atât topicul cât și mobrele n-au murit!

 

La vedeta principală trebuie să sosească tablele de la vopsit(mai am dilema logourilor,ceva idei???),urmează să trimit,de probă,câteva elemente la cromat la București,de cadmiat am găsit un atelier prin Craiova unde cică-s băieți serioși la preț de preț.Om trăi și om vedea....

 

Motoarele sunt recondiționate(set motor,semeringuri,garnituri și alte minuni noi) și își așteaptă locul de onoare cuminți,pe raft.Am găsit câteva repere lipsă,altele nu le-am găsit(să-mi bag paru-n ele și-n vânzătorii neserioși!!! :shootingsmilie:)...

 

Poze (proaspete și calde) după ce sosesc piesele de la recondiționat.

 

 

 

 

 

P.S-am găsit platini NOS originale de pe timpuri la țiplă,dacă are nevoie careva da-ți de știre și se rezolvă. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

După vreo 4 ani mai intru și eu pe aici...

Motoreta încă există,de avansat n-am prea avansat din lipsă de sursă decentă pentru cromaj(să n-aud de EcoPlating).

În rest,tot adun piese...

Vedem ce-o mai fi pe viitor.Salutări!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa-ti faci curaj (timp) si sa pui piesele alea la un loc. Nu stiu sa te ajut cu indrumari catre cromare. Spor!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Adrian Frigo a spus:

 

Motoreta încă există,de avansat n-am prea avansat din lipsă de sursă decentă pentru cromaj(să n-aud de EcoPlating).

 

:crack:

Vezi ca o leaca mai jos de EcoPlating, langa autobazaTitan este firma Edrex. Jupan era un domn Rogoz.

http://www.edrex.ro/contact.php

Stiu ca nu prea mai facea cromari si nichelari dar poti pune o intrebare.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...