Dumitru Calancea Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 Buna ziua, as dori sa se posteze aici cateva diferente intre EXC si SX pentru ca multi dintre noi nu sintem specialisti in KTM si de multe ori avem de suferit cand achizitionam un KTM despre care credem ca este EXC si el este SX sau invers . Cu alte cuvinte cum ne dam seama daca KTM-ul este enduro sau cross? Va multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 Numar trepte viteza... Instalatie electrica minimala (lipsa far si comenzi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 Pe lângă ce zice Florinel mai sunt diferente la suspensii,cele de Cross sunt mai tari,aprinderea,roata spate e de obicei pe 19 ,nu le poți inmatricula ,asta la 2t și la 4T mai sunt diferene la piston,de exemplu la Ktm 525 exc are același diametru la piston că și 450sx, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 (editat) Nu e neaparat necesar ca SX-ul sa aiba o treapta in minus fata de EXC, depide de anul productiei. Dar SX are roata spate pe 19", fata de EXC care o are pe 18". De asemenea, ar trebui ca SX-ul sa aiba un rezervor mai mic decat EXC-ul. Te iuti pe diverse site-uri de specificatii tehnice, si-ti cam sar in ochi diferentele: Exemplu: EXC 250 2T 2003, unde nu difera numarul de viteze. http://bikez.com/motorcycles/ktm_250_exc_2003.php http://bikez.com/motorcycles/ktm_250_sx_2003.php La un 450 din 2009 difera numarul de viteze la EXC fata de SX. http://bikez.com/motorcycles/ktm_450_sx-f_2009.php http://bikez.com/motorcycles/ktm_450_exc_sixdays_2009.php Unele cross-uri pot fi preparate atat de bine pentru enduro incat nici sa fii specialist si nu-ti dai seama. Totusi, chiar daca se schimba roata spate cu una de 18, i se modifica instalatia electrica pentru a sustine si un far si un ventilator, totusi nu cred ca cineva, vreodata, schimba si rezervorul. Asa ca iei cu tine o canistra cu benzina si vezi cat incape in rezervor: 7,5 sau 9 litri. Editat Ianuarie 31, 2017 de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
r00lex Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 Daca tot e deschis topicul acesta,care motoare sunt mai fiabile/indicate pentru enduro?200,250 sau 300 exc?si de unde îți poti da seama ce an e daca majoritatea nu au acte..stiu ca pe la Honda,polaris mai scrie sub șa anul fabricației.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 Tot din specificatii de pe net. KTM a cam lucrat in modele de aproximativ 4 ani. Modelul 2000-2002 care avea furca pe 43mm. Modelul 2003-2007 care avea plasticele asa: http://bikez.com/motorcycles/ktm_250_exc_2003.php Modelul 2008-2011 care avea alt fel de plastice. http://bikez.com/motorcycles/ktm_300_exc_2009.php De asemenea, din 2010 la EXC 250 si 300 2T apare pornirea la buton. Chiar daca a fost data jos de catre vreun proprietar, sub sea trebuie sa se gaseasca locul unde sta bateria. De la 2012 sunt cu totul alte plastice: http://bikez.com/motorcycles/ktm_300_exc_2013.php Si de prin 2014 parca apare si starterul electric la modelele EXC 200 2T. Asta e la 2T. La 4 T nu stiu, mai sapa si tu pe net dupa specificatii. P.S. E nu as lua un motor fara acte..... Cat despre fiabilitate....asta e motor sportiv. Depinde cum il intretii, dar mai ales cum il calaresti. Ca si incepator, un 200 te va face sa-l injuri in primle luni si te va ajuta mult dupa ce prinzi un pic de experienta, deoarece e un motor de turatie, care nu are pic de cuplu daca nu-i dai in gura. Daca ti-e frica de el, nu a facut nimic. Un 250 e pe la mijloc. Un 300 e un motor care te ajuta la inceput, e un motor mai de cuplu, dar mai mult te poarta el pe tine decat sa-l porti tu pe el. Incepi mai usor pe el, dar avansezi mai greu. Eu am ales mijlocul, 250, si sunt multumit chiar si dupa 6 ani. Motorul l-am schimbat de 3 ori, dar capacitatea nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dumitru Calancea Postat Ianuarie 31, 2017 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2017 Problema mare la achiziti este ca majoritatea celor accesibile la pret nu au acte. Tu cauti un motor enduro pur-sange si te trezesti ca de fapt te-ai ales cu un cross.....Roata pe spate de 19 poate sa fie si la enduro nu numai la cross, cutia de viteze poate fi in 5 sau 6 la ambele, Suspensia e greu de anticipat pana nu iesi cu ea pe zone tehnice (de obicei cand cumperi motorul nu prea ai oportunitatea asta), La fel rapoartele in cutie sint greu de anticipat daca nu iesi cu ea . Aprinderea si mai greu de dat cu parerea....Ramane doar instalatia electrica si rezervorul(care si alea ar putea fi modificate)? Nu difera ceva pe la cadru? bascula? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 Ai rabdare, cauta 1-2 luni, si imposibil sa nu apara ceva. Degeaba m-am dus eu dupa primul EXC din Bucuresti pana in Baia Mare ca sa-l iau? Am preferat sa merg 2 zile numai ca sa iau ceva inmatriculat direct, decat sa zic ca eu nu ma deplasez decat in judetele limitrofe. Da-mi exeplu de ce cauti si sigur iti gasesc eu sau altcineva de pe-aici ceva cu acte, chiar daca e in cealalta parte a tarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 Depinde de ce vrei sa faci cu ele,și îți dai seama după suspensii,carene,motor,și de obicei enduro au acte cele Cross nu au,și majoritatea au serii pe cadru și în funcție de serie îți dai seama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 La cadru si bascula nu cred ca e nimic diferit. Dar, daca ai rabdare de chinez, faci in felul urmator: Ai ales de pe net un EXC 250/2004, de exemplu. Intrii pe www.shop.dementor.ro in sectiunea piese OEM. Si acolo ai fisele pieselor, in functie de model. Te poti uita si daca e acelasi carburator, si bascula, si ce vrei tu, la modelele EXC si SX din acelasi an. Si te duci apoi sa vizionezi motocicleta cu tema pregatita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dumitru Calancea Postat Ianuarie 31, 2017 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2017 Nu am deschis acest topic doar pentru mine ci pentru majoritatea celor care sunt destul de la inceput in acest sport si care nu merita sa isi ia tzeapa. De exemplu am un prieten care si-a luat un KTM 125 EXC (2001) si de fapt este SX. Ne-am dat seama de treaba asta dupa vreo jumatate de an. De aceea orice informatie e utila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 (editat) Exemplu elocvent: Am luat un Cooling System de EXC 250 2006 si l-am comparat cu un cooling system de SX 2006: http://shop.dementor.ro/schemat/1026/cooling-system http://shop.dementor.ro/schemat/2028/cooling-system Vei observa ca furtunul dintre cele 2 radiatoare e dintr-o singura bucata la SX, iar la EXC are un teu la mijloc, care-l uneste cu un alt furtun. OK? Multumit? E munca de chinez, dar daca esti la prima achizitie, merita sa te documentezi inainte de a da banii. Editat Ianuarie 31, 2017 de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat Februarie 1, 2017 Share Postat Februarie 1, 2017 diferente sunt destule intre exc si sx ,dar daca pleci la cumparaturi fara cartile facute ,poti sa te arzi s-au enumerat o groaza de diferente mai sus...una care nu am citit-o si e foarte vizibila este instalatia electrica...far-stop,senzori de frana pe maneta si pedala,chiar daca nu mai are far si stop,instalatia se vede imediat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dmikel Postat Februarie 6, 2017 Share Postat Februarie 6, 2017 instalatia eléctrica, trebuie neaparat sa vezi un far functional impreuna cu roata spate pe 18. Daca nu exista aceste 2 elemente treci mai departe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.