Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

DSCF2302.JPG

 

Cu neplăcută surpriză aflu şi eu cum este să nu ai timp sau, din pricina oboselii, să nu ai chef de vorbit cu lumea ori de făcut postări pe forum. Facebook-ul a devenit astfel un soi de compromis, unde lunga povestire scrisă este suplinită cu mai mult sau mai puţin succes de poza trântită cu un comentariu scurtuţ şi îndrăzneţ dedesubtu-i, poză căreia-i vin apoi aprobatoare şi consacrante câteva "like"-uri previzibile. Dar am în schimb un fel de slujbă, aşadar şi ceva bani ocazional.

 

Sâmbăta lui martie 17 a început cu soare în pleoape, glas răguşit al oboselii de peste săptămână şi un telefon. Tocmai ce-mi făceam somnul mai dulce pe canapeaua rabatabilă (dar permanent întinsă), când am primit ţâr de la Mihai din Păuleşti - membrul jawa 1960 - că să mă scol şi să dau indicaţii rutiere. Vasăzică venise la plimbare cu prietena în Bucureşti şi căuta acum să-şi croiască drum cu maşina până pe strada mea, ca să mai schimbăm o vorbă şi-o părere. Cum soarele care năvălea ca un otoman turbat pe fereastră nu-mi dădea de ales (şi mă bucur că aşa s-au aşezat lucrurile!), i-am parcurs în felul ăsta din memorie şoselele, străzile, intersecţiile şi aleile de pe Kiseleff până-n faţa blocului meu, ca apoi să cobor şi să mă bucur de vizita însorită.

 

 

DSCF2187.JPG

 

După o invitaţie a musafirilor în vastele apartamente, am preluat covrigul Loganului lor şi i-am plimbat oleacă prin Bucureşti, poposind la Curtea Berarilor de pe Şelari. Depănări de povestioare, lăudări ale hotarelor de peste hotare, luat la revedere şi luat iarăşi de ghidon Loganul prahovean, fiindcă eu aveam chef în continuare să ne plimbăm pe străzile neaşteptat de libere ale capitalei. Am ajuns aşa până la Ovidiu-n faţa blocului, de unde am furat Uralul celui din urmă ca să dăm şi eu, şi Mihai, câte-o tură. Ada, prietena lui Mihai şi fotograf de binevenită circumstanţă, a făcut toate pozele din postarea asta, pe care mi-am permis să le aranjez puţin.

 

Pledez pentru o spălare riguroasă pe dinţi înainte de a lua contact cu Alioşa. Nu că n-am fi fost toţi toaletizaţi în după-amiaza respectivă, dar fierul ăsta negru, se-nţelege, are harul inefabil de a monta cu maximă uşurinţă un rânjet enorm - cât o lună în primul pătrar - pe feţele celor plimbaţi. Aviz amatorilor de-acum încolo! :)

 

 

DSCF2194.JPG DSCF2201.JPG DSCF2203.JPG

DSCF2222.JPG

DSCF2221.JPG DSCF2223.JPG DSCF2229.JPG

 

Plimbările prin faţa blocului au fost un hit răsunător, fapt pentru care ne-am hotărât să luăm gluma în serios şi să facem un drum mai na-na. Motocicliştii de serviciu s-au înţolit în consecinţă (eu plecasem prevăzător de-acasă cu cască şi ţolărie de piele), musafirii s-au reîmbarcat pe Logan şi am purces astfel la un arc de 180° al Şoselei de Centură. Noi în faţă, ei arier-gardă. A ieşit o tură minunată, cu soare întâi dintr-o parte şi mai apoi din faţă, prilej oportun pentru Ovidiu să-şi testeze ochelarii de soare culisabili din noua lui cască deschisă. Cum i-e obiceiul, Alioşa-Uralul s-a gândit să facă pana prostului fix în faţa unei benzinării. Ne-am cam obişnuit cu această apucătură lăudabilă a comunistelor, anume cea de a face pană (de orice fel) mai cu seamă în dreptul casei, benzinăriei sau vulcanizării. Tot la benzinărie am trecut eu la ghidon, că pasămite Cicloburul-şef voia să admire peisajul centurian. Pe principiul calului care mănâncă ovăz am făcut şi eu nişte kilometri buni până-n ograda magazinului IKEA, unde ne-am despărţit de musafirii mei. I-a corupt restaurantul magazinului (şi foamea prelungită), care cred eu că-i cea mai de succes afacere a suedezilor românizaţi.

 

 

DSCF2243.JPG DSCF2254.JPG DSCF2283.JPG

 

DSCF2301.JPG

 

Alioşa ne-a continuat apoi drumul - cu proprietaru-său din nou la manşoane - prin Mogoşoaia (am ieşit din DN1 fix lângă "Doi cocoşi"), Roşu, Crângaşi, iar în cele din urmă înapoi spre casă. Pe drum, starea de bine ne devenise într-atât de euforică încât fiecare mică fază căpăta amploarea unei scene de comedie, iar noi o comentam (cu exces de umor, ce-i drept) ca doi microbişti neiertători. Ovidiu este în continuare motociclistul mai sportiv (să-l vedeţi când vă urcaţi cu el în Dacie!...), căruia i-aş da fără să stau pe gânduri nişte frâne mult mai bune. Frâne pe care le va avea în cu.rând, mulţumiri lui Dani că ne-a trimis taler de Nipru pentru roata faţă. Eu, cocoţat ca pasager pe şaua aia comfortabilă din spate, vedeam majoritatea fazelor drept potenţiale catastrofe şi mă uitam adesea ca puiul de găină la coteţul câinelui când treceam prin dreptul vreunei străduţe dubioase, vizualmente acoperite bine de maşini parcate aiurea. Dar se vede treaba că ochelarii de mare dioptrie aduc în plus şi reflexe sporite, că eu unul aş fi mult prea preocupat să mă uit după diversele distrageri de atenţie (bipede şi înflorate, cel mai adesea) de pe trotuare sau aiurea.

 

 

 

 

Este de prisos boscorodirea firului de masă care tot sărea de pe borna bateriei. Aşa că las istorisirea în aer de "şi-am încălecat pe-o şa", fiindcă va urma. Dar v-am spus povestea'şa :).

 

 

DSCF2264.JPG

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Montat aprinderea,merge de rupe,mersii fain Dany,pornirea e dementa rau...ia foc la juma' de peda!

 

Eu la toate niprele folosesc aprindere electronica,nu ma mai joc cu platina si tot felul de uzuri pe la centrifugal..cu asta merge de rupe,motorul lucreaza perfect daca ai chiuloase bune.

Primul lucru la nipre sau ural le fac chiuloasele, dupa aia aprinderea electronica ;)

De carburatie si set nu mai zic.. ca probabil se banueste ca pun ce trebuie.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul ca la boxerele rusesti...si nu numai e stiut faptul ca daca ai chiulasele ok merg bine spre foarte bine,daca nu,ai probleme;se trezeste asa din cand in cand ca face nu stiu ce;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul ca la boxerele rusesti...si nu numai e stiut faptul ca daca ai chiulasele ok merg bine spre foarte bine,daca nu,ai probleme;se trezeste asa din cand in cand ca face nu stiu ce;

 

La ural si nipru chiuloasele conteaza cel mai mult.

Eu le duc la un atelier specializat care lucreaza numai la chiuloase auto si moto,modifica ei supapele si fac ghiduri dupa ele,scaune,frezare, tot cap coada.

Cind am supape,ghiduri, de calitate le pun ei,am facut la multe nipre,simson chiuloase, am fost super multumit de calitate.

Aprinderea electronica e super buna,la ofroud merge bine pe original, acolo am nevoie sa raspunda avansul repede ;)

La nipra daca ai chiuloase,carburatie,RUPE..am avut o fiara de mt16, care nu puteam pleca de pe loc fara sa las cauciuc pe asfalt,plecam de pe loc din amabreaj ca incepatorul,la 1 din 10 nipre am intilnit treaba asta.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum s-a verificat variatia avansului?

aprindere electronica am si eu, si inca foarte buna, merg cu ea de vreo 20000 de km fara probleme,

insa m-ar tenta ceva cu avans automat, si vreau sa aflu tehnic cum s-a testat variatia avansului, normal trebuie sa stiu ce pun pe moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

caut capac culbutori pt dnepr-ul meu.model jos in poza.doar 1. eventual dau la schimb 2 capace model standard si diferenta de o bere-doua :cheers:

post-263-0-74526100-1334249892_thumb.jpgpost-263-0-53554300-1334249896_thumb.jpg

 

 

83 de lei sau orice altceva iti trece prin cap la schimb reprezentand contravaloarea capacului.

 

 

 

 

 

 

 

Cozoroc far, pare a fi nou, 35 de lei.

 

post-263-0-32552800-1334250008_thumb.jpg

 

Carcasa far Ural/Ij56, 50 de lei.

 

post-263-0-84178100-1334250048_thumb.jpgpost-263-0-27402100-1334250052_thumb.jpg

 

 

 

 

0723565973

Editat de mihai_prd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io...recunosc nu am masurat nici o variatie...de nici un fel...ca nu am cu ce,utilaje am doar convingatorul de 2kg.Treaba certa e ca motorul pleaca tren prin comparatie cu sistemul vechi de aprindere.Sunt mai mult decat multumit,chiar fericit! :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, este cert ca aprinderea electronica nu are nicio legatura cu cea cu platine.

ca sa citez pe cineva care mai demult zicea: "uiti ca ai aprindere".

dar pe deasupra daca ai si avans variabil la aprindere atunci mobra urca mult mai mult si mai usor in ture, spre ex Jawa poate trece de 10k ture/min, testat de mine personal acum ceva ani cu un dispozitiv experimental.

si clar are alt cuplu pe intreaga gama de turatii.

 

cum ziceam, eu de 20000 km nu am mai reglat la aprindere, dar se simte ca motorul are nevoie de variatie dinamica la avans.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-263-0-74526100-1334249892_thumb.jpgpost-263-0-53554300-1334249896_thumb.jpg

 

 

83 de lei sau orice altceva iti trece prin cap la schimb reprezentand contravaloarea capacului.

 

 

 

Cozoroc far, pare a fi nou, 35 de lei.

 

 

 

0723565973

 

 

Mihai, cunosc pe cineva care isi doreste foarte mult un cozoroc asemanator si care are tot un mz 125.Din pacate nu este forumist si as vrea sa il iau eu ca in mai vine ziua lui :).Imi poti spune te rog daca crezi ca s-ar potrivi pe un far de mz?Banuiesc ca se inadoie putin si intra.Daca da tine-l putin pana dupa paste, vin intr-o seara sa il iau ca mai nou stau tot in berceni.De paste o sa plec cateva zile din bucuresti.

Astept un semn.

 

Profit de ocazie ca tot am scris pe aici si urez paste fericit tuturor :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia să vedem dacă mă bate Mihai. Alex, cred că am un cozoroc identic, pe care mi l-a dăruit Ovidiu. Am încercat să-l montez întâi pe inelul de Jawă, însă n-am reuÂşit să-l potrivesc cum trebuie. Poate că Âşi inelul meu e puțin oropsit de vreme, însă cert este că acel cozoroc s-a potrivit de minune pe rama farului de Nipru.

 

 

IMG_0451.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...