ZIDU' Postat Martie 19, 2017 Share Postat Martie 19, 2017 Salut, Am atasat un document care mentioneaza cuplurile maxime de strangere pentru suruburi de diferite clase, in varianta de strangere uscata si strangere umeda (adica uns cu diverse chestii). Singura chestie cu care nu sunt de acord este recomandarea de a strange la cuplu mai mic piulitele cu blocaj (strangerea unui urub la un anumit cuplu are legatura si cu efectul surubului asupra pieselor, nu doar cu rezistenta surubului sau cu faptul ca nu trebuie sa se desfaca) Ar trebui sa clarifice diverse intrebari gen folosirea vaselinei cuprate. In acelasi timp poate fi folosit ca referinta pentru cazurile in caare nu stiti cuplurile recomandate. metric torque values.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 19, 2017 Share Postat Martie 19, 2017 (editat) Buna treaba. Chiar daca nici dracu nu strange la cuplu, macar se vede clar diferenta si ramane intiparit in creiere ca trebuie strans mai cu finete. Editat Martie 19, 2017 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Martie 20, 2017 Share Postat Martie 20, 2017 interesant tabelul am si eu o intrebare/nelamurire... la autoturisme, prezoanele sunt de obicei M14, grupa 10.9 si ele se strang undeva la 110-140Nm din cate stiu eu aici in tabel da o valoare de 225Nm amu cum o fi bine???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Martie 20, 2017 Share Postat Martie 20, 2017 Cine să citească măcar primele rânduri de după tabel? Postacii sigur nu. DO NOT use these values if a different torque value or tightening procedure is given for specific application. Torque values listed are for general use only. Check tightness of fasteners periodically. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 20, 2017 Autor Share Postat Martie 20, 2017 scrie foarte clar ca daca ai instructiuni de strangere pentru o aplicatie anume sa le repecti pe alea, nu tabelul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Martie 20, 2017 Share Postat Martie 20, 2017 da scrie, corect! insa mie mi se pare ciudat faptul ca un prezon de la roata se strange doar la aprox 50% din valoarea maxima...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 20, 2017 Autor Share Postat Martie 20, 2017 sunt foarte multe cazuri in care un surub sau un prezon nu se strange la valoarea maxima pe care o suporta. In cazul rotilor auto solicitarea principala a prezoanelor este cea de forfecare, nu cea rezultata in urma strangerii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 20, 2017 Autor Share Postat Martie 20, 2017 cuplurile alea din tabel nu au nici o legatura cu intrarea in domeniul plastic sau alte tipuri de strangeri speciale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 4, 2017 Share Postat Aprilie 4, 2017 In manual la Husqvarna am gasit tabelul asta, are cupluri de strangere generice in fel de fel de materiale; evident ca se poate extrapola si aplica la orice tip de mobra... In mod normal, cuplul de strangere depinde de lungimea surubului/partii filetate, dar eu zic ca se cam aseamana intre ele suruburile, intre mobre. In cel mai rau caz, in lipsa de o valoare fixa, le puteti considera macar orientative Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.