Sari la conținut

Schimb bujii SV650N


Postări Recomandate

Va salut,

 

Am tot citit pe forum si am vazut ca unii colegi au intampinat probleme legate de ruptul bujiilor la scoaterea sau montarea lor.

 

Ca si nivel de cunostinte mecanice si scule necesare as spune ca sunt undeva spre mediu deci as putea sa fac operatiunea asta.

 

Problema apare daca se rupe bujia, ca acolo nu ma mai bag.

 

Variantele ar fi sa incerc eu sa le schimb si daca se rupe vreuna sa o duc pe platforma undeva sa remedieze problema sau sa o duc direct la un service care sa mi le schimbe si sa si remedieze problema(daca apare).

 

Ca si nivel de dificultate, din experienta voastra, ce ma sfatuiti sa fac?

 

Multumesc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E treaba de 5-10 minute la SV, ridici rezervorul pentru cea din spate si rabatezi un pic radiatorul pentru cea din fata. Daca iti pui probleme pentru o interventie atat de simpla mai bine nu o faci totusi. Nu e diesel sa se rupa bujia asa frecvent sa fim seriosi, trebuie sa tragi ca gheorghe de ea sa o rupi. Bujia se apropie la mana si se strange usor, nu mai tin minte ceva 15-20 Nm parca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gotcha. O sa incerc atunci sa vad cum merge.

 

Restul mentenantei mi-am facut-o singur(ulei, filtre, antigel, placute, lichid de frana) si nu am rupt nimic.

 

O sa vad acum :)

ce e important la schimbul de bujii .

 

1 aer comprimat sa sufli bine in gaura inainte sa demontezi bujia ca sa scoti muste nisip, mehlem, ce se strange acolo

2 un jet scurt de wd40

2* verifici vizual sa nu existe diferente intre bujiile vechi si alea noi, lungimea filetului !

 

3 cand le montezi la loc nu le dai drumu in gaura , daca cheia de bujii nu are magnet folosesti un furtun

4 pornesti filetul foarte atent si cu forta foarte mica, daca intampini rezistenta scoti bujia si reincepi infiletarea de la 0.

5 le strangi cum iti arata pe cutie sau folosesti o cheie dinamometrica si valorile din manualul motocicletei.

 

astea sunt niste banalitati dar o sa vezi ca exista belbozi care reusesc sa infileteze stramb sau sa scape bujia in gaura(modifica gapul) sau cine stie ce tampenii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit ieri sa le inlocuiesc.

 

Dupa o ora de munca am un set de bujii noi si motorul porneste la sfert fara sa mai fie nevoie sa trag socul.

 

Inainte dimineata porneam doar cu socul tras. Acum doar ating butonul si a pornit.

 

Bujia din fata a iesit mai cu emotii si era oxidata destul de rau dar in rest...

 

La ce perioada recomandati sa inlocuiesc bujiile?

 

Multumesc pentru sfaturi si incurajari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul porneste la sfert fara sa mai fie nevoie sa trag socul.

Nu cred ca e normal, nu cumva ti se opreste in mers la semafor de exemplu?

Socul il tragi (sau bagi, depinde de actionare) pentru imbogatirea amestecului LA RECE, ori daca al tau pleaca fara soc e posibil sa aiba amestec (prea) bogat.

Ce culoare aveau bujiile vechi? pune si tu o poza, sint destui care pot sa isi dea seama de calitatea amestecului din culoarea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge perfect si nu se opreste deloc.

 

Cand o pornes dimineata turatia e putin sub 1000rpm datorita temperaturii si dupa ce o pornesc o tin usor turata ca sa nu maoara motorul pana se incalzeste.

 

Ce voiam sa zic este ca inainte nu pornea fara soc nici cu slujbe.

 

O sa revin cu poze cu bujiile dar pareau negre si arse, atat am observat eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci nu e perfect deloc.

Ce smecherie e aia sa o tii turata "din mana" cind exista un dispozitiv care face exact acelasi lucru?

Plus ca dupa umila mea parere nici nu ar trebui sa porneasca fara soc la ce temperaturi sint acum dimineata (10-15gC).

Bujii negre = amestec bogat = not good.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amestecul este posibil sa fi fost bogat intrucat filtrul de aer, pe care l-am schimbat acum 100km, era infect.

 

O sa vad acum cum sta treaba.

 

Ca si idee motorul mergea perfect si consuma ok si nu dadea niciun fel de fum, deci probabil ca probleme mari nu sunt.

 

Ulei, filtre si bujii schimbate - ar trebui sa fie totul ok acum.

 

Sincronizarea carburatoarelor in schimb nu am facut-o niciodata de cand o am eu, 20k km. Ar trebui sa o fac sau doar daca apar probleme in functionare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincronizarea este bine sa fie facuta la inceput de sezon.Unele moto sunt mai predispuse la desincronizare,altele nu.

Din pacate modelul tau este,datorita parghiilor de legatura intre cele doua corpuri de carburatoare.(valabil si pentru cele cu injectie,corpul este la fel)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Update la problema initiala:

 

Dupa alt schimb de bujii(cele pe care le-am pus eu nu erau bune se pare), curatare si sincronizare de carburatoare plus verificat compresie si supape, totul este ok si pot sa plec sa ma bucur de ea.

 

Asta am si facut, doar ca la Brasov am ramas cu ea si nu am mai pornit, decat foarte greu(cum facea si inainte de toate operatiunile).

 

Ce am observat:

 

1. nu conteaza daca motorul este cald sau nu

2. daca a pornit merge perfect

3. daca nu porneste la prima cheie(motor cald fara soc tras) si o mai las 1-2 minute la a doua cheie porneste la sfert

4. daca nu porneste la prima cheie si nu o las si tot dau la automat, nu porneste nici la a 10-a incercare.

 

Am cautat pe forumuri si am gasit ca unii ar avea probleme la supapa aceea vacumatica de la rezervor, care se pare daca ramane blocata, picura benzina in continu si o inneaca.

 

Am vazut ca este un arc si o membrana si la unii a ramas blocat arcul acela si la altii s-a spart membrana.

 

Am gasit si acest kit de reparatie http://www.ebay.com/itm/99-02-SUZUKI-SV650-NEW-K-amp-L-FUEL-PETCOCK-REPAIR-KIT-18-2812-/400754714586 si piesa in sine pe ebay http://www.ebay.com/itm/99-00-01-02-SV650-FUEL-PUMP-PETCOCK-NEW-/251456802663

 

Ce pareri aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce fel de cheie de bujii imi trebuie? Mai ales la cea din fata pare foarte ingust locul cu tot cu radiatorul rabatat.

 

Multumesc!

 

Tubulara de 16 pentru bujii si prelungire mica (asa am cerut la magazin, nu le stiu pe marimi prelungirile dar sunt 3).

Sfatul meu este sa dai radiatorul jos si cu ocazia asta poate ai nevoie sa schimbi si lichidul de racire. Asa am procedat si nu a fost greu.

In locasul bujiei din fata am gasit multa mizerie. Nu am avut cu ce sa suflu inainte(aer comprimat). Am folosit dublu adeziv si o surubelnita sa scot pietricele, nu e chiar in regula dar nu am avut ce face.

Daca oi fi scapat cateva pietricele pe acolo, cu benzina 99+ nici nu se simt :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...