Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

daca am inteles, ce i s-a rupt e aripa pe care-s montate semnalele, stopul, numarul, iluminarea… aia cred ca doar OEM (adica nu de pe louis, romi etc) sau custom tail tidy kits - care s-ar putea sa fie chiar mai scumpe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

s-a rupt sub lumina pe nr, intre semnalizari, tablita esta nr provizoriu, "patrat" dimensiune pt turisme (putin mai grea) ... omul a "alergat" (cu noi) cateva zeci de km pe judetene/comunale +/- asfaltate si intr-o benzinarie a vazut semnalizarile spanzurate cu sticla sparta. S-a sectionat aripa originala de plastic si s-a pierdut cu tot cu tablita. Eu am suport aftermarket de inox cu semnale slim si s-a fisurat si ala ... azi am sudat fisurile :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut!

De putin timp mi-am luat o Yamaha XT600 1990 (3TB). Am citit topicul, nu chiar in intregime, am folosit si search-ul dar fara succes. Imi cer scuze daca s-a mai discutat ce urmeaza sa intreb, iar daca s-a discutat, va rog da-ti-mi de stire. Probabil vor mai exista si alte intrebari, dar deocamdata ma confrunt cu problema repararii penelor de cauciuc. XT-ul meu nu are cric central, ci doar lateral. Cauciucurile sint tubed (cu camera) si in caz de pana trebuie scoasa roata cu totul. Care sint optiunile in sensul asta? Ma intereseaza ceva care sa poata fi folosit si aplicat pe teren, nu acasa. Ce solutii ar fi pentru scoaterea rotilor si repararea lor? Se poate fara cric central fara sa culci motocicleta pe o parte? Am vazut ca se tot discuta despre achizitionarea si montarea unui cric central. Se gaseste si se poate monta unul pe XT 3TB? Merci, numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gasesti pe louis.de un "picior" cu filet stanga/dreapta pt roata din spate... la tenere 91-97 il poti folosi si pt roata din fatza pt ca aripa are o armatura metalica ce tine ambele telescope .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare! am nevoie de sfaturile voastre in ceea ce priveste reglajul jocului la supape. m-ar interesa recomandarea celui care a facut cu mana lui asa ceva, nu doar a auzit de la altii. de cand am mobra nu am verificat niciodata jocul supapelor, iar in manual se recomanda masurarea la 5000 km. eu ii schimb acum uleiul si am dat jos capacele la admisie si evacuare, am invartitit motorul cu o tubulara de 19 pana cand am ajuns la semnul ala de pe volanta. problema e ca nu stiu cu ce sa tin de tija supapei (partea superioara cu margini patrate, nu stiu cum se numeste) ca sa misc piulita aia de 10. cei care si-au verificat singuri jocul stiu la ce ma refer.

n-am cum sa verific PMS-ul introducand ceva prin orificiul bujiei, pt ca paiul de plastic pe care l-am introdus se loveste de cadru cand urca pistonul, asa ca m-am uitat la crestatura aia de pe volanta, dupa cum am vazut in cartea tehnica.

afara de adus pistonul sus, mai trebuie sa fac ceva inainte de a masura jocul ? iar lera trebuie putin indoita, ca altfel vad ca nu intra bine intre supapa si culbutor.

l-am sunat si pe tata care pe vremea lui ceausescu ( si chiar pana pe la mijlocul anilor 90) avea dacie, dar mi-a spus ca nu e suficient sa duci pistonul sus, mi-a zis ceva cu 15 grade...n-am inteles, ideea era ca reglajul il face doar cineva care a mai facut si se pricepe si sa nu ma bag eu. dar eu vreau sa ma bag, pt ca am citit capitolul privitor la reglarea supapelor si nu mi s-a parut mare inginerie incat sa ma duc la service.

voi cum ati procedat corect? multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te mai obosi cu PMS sau TDC, etc... Invarte de motor pana gasesti o pozitie sigura in care supapele sunt inchise. Pe rand pt evacuare si pt admisie. Invartind motorul vei vedea cum se deschid si se inchid pe rand cele doua seturi de supape. Este intuitiv sa gasesti o pozitie in care setul respectiv de supape sa fie pe pozitia inchis.

Patratul ala mic este un surub, nu supapa, de care va trebui sa invarti ca sa reglezi jocul. El este infiletat in culbutor si se sprijina pe supapa. Intre el si supapa va trebui sa bagi lera care, intradevar, va trebui indoita ca sa incapa acolo. Surubul il invarti usor, cu mana sau un clestisor, dupa ce ai desfacut contrapiulita pt cheie de 10. Mai degraba va trebui sa tii de surubul patrat cu clestele cand vei strange la loc contrapiulita.

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are CAREVA chef de duca pt maine si Duminica? pana in PIATRA CRAIULUI,si o tura mica de 5-6 ore cu rucsacul in spate...si pana acolo ocolim pe dn1A...pt curbe?


sau pleaca ....careva pe undeva din Bucuresti pe Transalpina,transfagarasan....?


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa imi schimb pinionul spate care este de 39 cu unul de 45, stie cineva daca imi va mai ajunge lantul ? Mentionez ca totul este stock,

cred ca lantul va fi prea scurt , foaie cu 3 dinti in plus am pus si eu, lantul avea burta ok dar nu puteam sa il dau jos de pe foaie decat daca scoteam axul rotii

Kitul de lant standard la tenere este 15/45/110 zale , deci merge la limita si 15/48/110 (configuratorul dadea maxim 15/47 pt lantul 110 zale) . Studiaza si tu configuratorul DID pt xt-ul tau! probabil difera si nr de zale...

 

deci sa inteleg ca il pot inlocui fara probleme ?

cu 15-45 va fi mai 'nervos' in treapta a2a ?

daca pui 6 dinti in plus va fi mult mai "nervos" dar vei "pierde" la viteza maxima

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca pui 6 dinti in plus va fi mult mai "nervos" dar vei "pierde" la viteza maxima

 

depinde. stii vreun xt care sa ajunga in limitare ( sau macar redline ) in a 5-a cu raport stoc? eu nu. deci nu cred ca se pierde la top speed. doar ca se obtine la ture mai inalte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, daca poti desface piulita de la pinionul de atac, dar zaua este cea mai slaba dintre metodele de imbinare si din cate stiu trebuie pusa intr-un anume sens. Eu, de exemplu voi cumpara lant inchis desi am presa de lant :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles. Lantul actual vad ca are o siguranta pe o za si e foarte solid...nu am avut probleme cu el desi l-am fortat foarte tare incat l-am cam intins. Am sa comand kitul de xt600e. Multumesc pt sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ordinea soliditatii:

- lant endless

- lant cu za nituita profesional

- lant cu za cu siguranta

- lant cu za nituita cu ciocanul



Daca eu, la XTZ, mergeam cu 14/45 si 15/47, tu, la XT, zic ca iti permiti un clasic 15/45.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare! am nevoie de sfaturile voastre in ceea ce priveste reglajul jocului la supape. m-ar interesa recomandarea celui care a facut cu mana lui asa ceva, nu doar a auzit de la altii. de cand am mobra nu am verificat niciodata jocul supapelor, iar in manual se recomanda masurarea la 5000 km. eu ii schimb acum uleiul si am dat jos capacele la admisie si evacuare, am invartitit motorul cu o tubulara de 19 pana cand am ajuns la semnul ala de pe volanta. problema e ca nu stiu cu ce sa tin de tija supapei (partea superioara cu margini patrate, nu stiu cum se numeste) ca sa misc piulita aia de 10. cei care si-au verificat singuri jocul stiu la ce ma refer.

n-am cum sa verific PMS-ul introducand ceva prin orificiul bujiei, pt ca paiul de plastic pe care l-am introdus se loveste de cadru cand urca pistonul, asa ca m-am uitat la crestatura aia de pe volanta, dupa cum am vazut in cartea tehnica.

afara de adus pistonul sus, mai trebuie sa fac ceva inainte de a masura jocul ? iar lera trebuie putin indoita, ca altfel vad ca nu intra bine intre supapa si culbutor.

l-am sunat si pe tata care pe vremea lui ceausescu ( si chiar pana pe la mijlocul anilor 90) avea dacie, dar mi-a spus ca nu e suficient sa duci pistonul sus, mi-a zis ceva cu 15 grade...n-am inteles, ideea era ca reglajul il face doar cineva care a mai facut si se pricepe si sa nu ma bag eu. dar eu vreau sa ma bag, pt ca am citit capitolul privitor la reglarea supapelor si nu mi s-a parut mare inginerie incat sa ma duc la service.

voi cum ati procedat corect? multumesc!

 

Desi intentionam sa merg in service pentru aceasta operatiune, pana la urma am trecut peste aceleasi temeri si m-am apucat eu de treaba. Nu stiu dca la xt urile mai vechi e chiar la fel dar la motorul mai nou de pe xt 660 R, X si Z e chiar simplu cu ajutorul marcajelor pentru TDC, dupa cum se vede in poze:

 

 

Le-am reglat la jumatatea intervalelor recomandate, admisie 0.11 mm, evacuare 0.18 mm.

 

Mai mult dureaza demontatul de pe mobra. Am dat jos radiatorul si chiar si asa e cam greu de strans si pastrat setarea la evacuare.

Cu acesta ocazie l-am curatat si am vazut o fisura la una din urechile de prindere, se mai tinea doar in cativa milimetri. Am sudat-o cu durafix:

 

 

Impresii: la demaraj pare ca trage mai bine, poate nu e doar placebo. Despre fum si consum mai incolo.

Editat de lostheaven
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari! Am un XT 600 E si am o problema care ma sacaie de ceva timp,pornirea la rece. Invarte electromotorul ala de il ia mama dracu si debea debea porneste. Ce mama lu masa poate sa aiba? Tin sa precizez ca am curatat carburile,distributia e noua,la punct,supapae verificare,baterie noua,am umblat la capacul de pe lapteral unde se afla pinioanele de la electromotor si am schimbat garnitura,aia originala s-a rupt. Mai auzeam "vorbe" ca de acolo poate fi probleme,ca nu se ating pinioanele etc,dar la cald porneste sfert.

 

Astept pareri,multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari! Am un XT 600 E si am o problema care ma sacaie de ceva timp,pornirea la rece. Invarte electromotorul ala de il ia mama dracu si debea debea porneste. Ce mama lu masa poate sa aiba? Tin sa precizez ca am curatat carburile,distributia e noua,la punct,supapae verificare,baterie noua,am umblat la capacul de pe lapteral unde se afla pinioanele de la electromotor si am schimbat garnitura,aia originala s-a rupt. Mai auzeam "vorbe" ca de acolo poate fi probleme,ca nu se ating pinioanele etc,dar la cald porneste sfert.

 

Astept pareri,multumesc!

 

compresie? la cald creste. la rece poate-i prea mica? baga o lingurita de ulei pe la bujie si vezi daca pleaca mai usor la rece.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti sigur ca nu ai? Eu zic ca ai, inauntru, in motor.

 

Circuitul din carburator de mers la rece (socul) nu iti functioneaza.



compresie? la cald creste. la rece poate-i prea mica? baga o lingurita de ulei pe la bujie si vezi daca pleaca mai usor la rece.

 

Compresie mai mare la pornire va provoca si o invartire mai greoaie de catre demaror. Uleiul ii va iesi pe la supapa de evacuare deschisa de decompresor la turatii mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...