Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Sper sa nu ai norocul pe care l-am avut eu acum cativa ani cu reglatul ambreiajului:

Cum dai capacul ambreiajului jos, in mijlocul piesei in care sunt cele 5 arcuri, vei observa o piulita (contrapiulita de fapt) si, infiletat in ea si crestat pentru reglare cu surbelnita, axul unui surub.

Cateva rotiri la stanga sau dreapta ale acelui surub fac diferenta intre poezie si cosmar in materie de reglaj al ambreiajului.

Nu stiu sa iti explic cum sa faci reglajul (l-am facut acum mult timp si de atunci umblu cu piesa asta ca si cu nitroglicerina cand desfac in zona), dar stiu ca exista niste explicatii in manualul XT-ului 600 TB pentru problema asta. Sunt niste marcaje afara pe bloc, cu care trebuie aliniata parghia ambreiajului, daca nu am inteles eu total gresit.

post-3763-0-30923600-1328017756_thumb.jpg

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Unde pot sa gasesc plasticul ce se pune pe bascula pentru lant si rola pe care se invarte mersi . yamaha xt 600

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt foarte scumpe pff . mersi de info macar sunt rezistente cat de cat ?

 

Apropo de rola. Dupa ce-am cumparat (~30e bucata - nu stiu cum ii la XT, la XTZ am 2) set-ul intreg, surub + rola + saibe, am vazut in ceva catalog pe la Maxi Scooter una asemanatoare. Daca nu-i graba poti da o fuga pe acolo sa intrebi. Nu mai tin minte exact, ca asta a fost acum 2 ani...

 

Sa comanzi din KEDO vorbeste cu ROMI3 de pe forum, cand am comandat eu transportul pana in RO era 30 euro.

 

Plasticul de pe bascula nu l-am mai gasit acum si nici nu mai tin minte cat o fost... Dar eu n-as mai da banii pe unul, incearca sa gasesti pe cineva sa-ti faca unul. Vezi pe tenereclub.ro, cauta bine pe la toate sectiunile ca erau niste thread-uri pe tema asta.

 

Btw, ca idee, role ar trebui sa am mai multe. Trebuie sa ma uit la garaj, 2 am pe motor, una in plus o tin de backup, si poate ai noroc sa mai gasesc una.

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@Aragon:

Mergi in piata, cumpara calup de plastic din acela brut, alb (nu imi vine deloc denumirea acum), mergi la un atelier ce are strung si freza si fa-ti acolo ambele piese.

Eu asa am facut cu rolele si asa am sa fac si cu protectia de bascula cand ii va veni randul.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt role e bine sa prevezi si niste rulmenti. Astfel se vor uza mult mai greu.

 

Nu cred ca se justifica bataia de cap. Eu le ung bine de tot cu vaselina ordinara de 2 ori pe an si n-am nici o treaba. Pun si o picatura de "zama" gen Loctite (ii ceva de la Procycle, Louis) sa fiu sigur ca nu se desface surubul in mers.

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat modelul de la EXC-ul meu care are rulmenti atat la rola de sus cat si la cea de jos. Probabil din cauza ca bascula lucreaza pe distante mari mai mult timp decat la un XT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.tenereclub.ro/index.php?p=forum&s_id=8&t_id=262&s=1

ce a vrut sa zica Raul

 

pt rola de sus poti pune cu incredere 2 bucsi de cauciuc de dacie1300 (cred ca alea de la semibieleta)pe care le polizezi putin ca sa incapa intre saibe fara sa fie stranse, apoi pui putina vaselina pe ax ... pt rola de jos cred ca sunt prea mari. Oricum role gasesti pe stoc la orice fel de magazin pt cross... cam 40 lei e pretul corect, axul e mai subtire decat la original, deci trebuie sa pui un surub partial filetat, de 8 cred ;)

 

Patina, au pus unii din plastic de la raionul de bucatarie :rolleyes: ... tocator(fund)... prins cu pop nit de bascula, cred ca niturie trebuiesc puse cu atentie ca sa nu fie retezate de lant

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca s-ar putea sa fi trebuit sa postez la ''Service'', dar am doua intrebari scurte legate de un XT 600 3TB, din 97 :

 

1. de ce un motor, care in urma cu 2000 de km a fost in RK, scoate fum alb? Atunci i-au fost inlocuite, printre altele: kit piston, simeringuri supape, rectificat supape. Cica acum consuma cca 500 ml de ulei, la mia de km.

2. in oricare treapta de viteza ( cel mai des se intampla la viteza constanta de cca 120-125 km/h , in treapta V-a ) daca il tii turat, cade in nas, ca si cum nu s-ar mai alimenta. Defapt, cred ca chiar asta se intampla. A fost inlocuit robinetul din rezervor, a fost reglat carburatorul, curata jigloare, eliminat filtru benzina dintre rezervor si carb., reglat nivelul de benzina din carb si inlocuit filtru aer.

Daca la 120 cade in nas, lasi 3-5 secunde acceleratia, isi revine si poti iarasi accelera pana la viteza de 125, unde faza se repeta.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

1. de ce un motor, care in urma cu 2000 de km a fost in RK, scoate fum alb? Atunci i-au fost inlocuite, printre altele: kit piston, simeringuri supape, rectificat supape. Cica acum consuma cca 500 ml de ulei, la mia de km.

2. in oricare treapta de viteza ( cel mai des se intampla la viteza constanta de cca 120-125 km/h , in treapta V-a ) daca il tii turat, cade in nas, ca si cum nu s-ar mai alimenta. Defapt, cred ca chiar asta se intampla. A fost inlocuit robinetul din rezervor, a fost reglat carburatorul, curata jigloare, eliminat filtru benzina dintre rezervor si carb., reglat nivelul de benzina din carb si inlocuit filtru aer.

Daca la 120 cade in nas, lasi 3-5 secunde acceleratia, isi revine si poti iarasi accelera pana la viteza de 125, unde faza se repeta.

 

1. S-ar putea sa aiba sintetic in ea, desi este cam mare cantitatea. Mie, cand imi manca atata, batea bine de tot.

2. Al doilea carb intra la turatie, impllicit viteza mai mare. Sa nu fie acolo ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Fum alb - poate fi si de la antigel. Chiulasa nu a fost stransa bine (la cuplu) si intra antigel in camera de ardere. Sau s-a refolosit garnitura de chiulasa veche.

2. Carburatorul secundar nu functioneaza bine - reglaje proaste sau membrana de cauciuc defecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca s-ar putea sa fi trebuit sa postez la ''Service'', dar am doua intrebari scurte legate de un XT 600 3TB, din 97 :

 

1. de ce un motor, care in urma cu 2000 de km a fost in RK, scoate fum alb? Atunci i-au fost inlocuite, printre altele: kit piston, simeringuri supape, rectificat supape. Cica acum consuma cca 500 ml de ulei, la mia de km.

2. in oricare treapta de viteza ( cel mai des se intampla la viteza constanta de cca 120-125 km/h , in treapta V-a ) daca il tii turat, cade in nas, ca si cum nu s-ar mai alimenta. Defapt, cred ca chiar asta se intampla. A fost inlocuit robinetul din rezervor, a fost reglat carburatorul, curata jigloare, eliminat filtru benzina dintre rezervor si carb., reglat nivelul de benzina din carb si inlocuit filtru aer.

Daca la 120 cade in nas, lasi 3-5 secunde acceleratia, isi revine si poti iarasi accelera pana la viteza de 125, unde faza se repeta.

 

:cheers:

 

1. Din ce-am inteles de la mecanic (tocmai ce-am schimbat si eu pistonul, am rectificat chiuloasa) in primii 1000-1500 dupa reparatie este normal sa consume ulei. In prima mie chiar destul de mult. Fumul alb cat timp il scoate? Din cate stiu, la pornire pe frig, din cauza condensului ii normal sa scoata fum alb cateva minute.

 

2. Sigur este din carburatie, mai precis al 2-lea carburator. Curata-l foarte-foarte atent, toate canalele si asigura-te ca membrana este ok. Tin minte ca yuk patise ceva de genu' si a avut parte de ceva bataie de cap pana sa-l rezolve.

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul era la mine cand i-am facut RK, au l-am mai tinut cca 1500 de km, apoi l-am vandut. Omu' zice ca a mers ok inca vreo 1000 km, ca mai apoi sa inceapa sa scoata fum alb. Deci nu la 2000 km dupa RK , cum crezusem initial.

Cine stie, l'o fi f*tut :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul era la mine cand i-am facut RK, au l-am mai tinut cca 1500 de km, apoi l-am vandut. Omu' zice ca a mers ok inca vreo 1000 km, ca mai apoi sa inceapa sa scoata fum alb. Deci nu la 2000 km dupa RK , cum crezusem initial.

Cine stie, l'o fi f*tut :laugh:

 

Cum i-ai facut rodajul? I-ai pus piston la cota urmatoare + ai alezat cilindrul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica si membrana mica (coaster enreacher). Desi, pt turatii mari, membrana mare e raspunzatoare. S-a umblat si la amestec (au fost mutate talerele pe alte crestaturi ale acelor - jet needles)?

XT - racire pe aer. Mea culpa. Fumul alb s-ar putea sa fie de fapt abur. Cand arzi benzina rezulta CO2 si apa in principal. In contact cu frigul de afara vaporii de apa se condenseaza. In general, ar fi bine sa asteptam vremuri mai calduroase pt reglaje de carburatie.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei, e cel cu racire doar pe aer. :rolleyes:

 

Zicezi voi ceva cu al doilea carburator...hmmm :-L

 

 

nu este al 2-lea carburator, ci un al 2-lea corp al unui singur carburator. Al 2-lea corp se deschide la un anumit vacum, din cate stiu. S-ar putea ca acesta sa fie problema, daca cineva si-a bagat nasul. Eu nu l-am desfacut niciodata p-al meu, cat am avut 660-ul. Cine stie, si-o fi bagat cineva nasucul.

 

cu compresia cum stam??

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei, e cel cu racire doar pe aer. :rolleyes:

 

Zicezi voi ceva cu al doilea carburator...hmmm :-L

carburatorul secundar se deschide in momentul in care cel principal e deschis 6mm, din ce zici tu eu cred ca nivelul este prea mic din cauza cuiului care nu isi face treaba . Ce culoare are bujia? nu da in nas pt ca se ineaca atunci cand e deschis la maxim? (negru pe exterior)

Pune acele la pozitia 3 din 5 , eventual pe cel secundoar coboara-l o pozitie

 

Curata-l foarte-foarte atent, toate canalele si asigura-te ca membrana este ok. Tin minte ca yuk patise ceva de genu' si a avut parte de ceva bataie de cap pana sa-l rezolve.

http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-XTZ660-XTZ-660-GENUINE-NOS-CARB-VENT-PIPE-/320839651281?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4ab3888fd1

ceva impuritate nazdravana a intrat prin filtrul/furtunul ala si s-a oprit intr-un jiglor de aer, posibil sa fi fost o bucatica de cauciuc rupta(de la stutz) chiar din furtunul ala de vacum... dar nu cred ca mobra lu' yzu sa aiba aceeasi belea

 

 

nu este al 2-lea carburator, ci un al 2-lea corp al unui singur carburator. Al 2-lea corp se deschide la un anumit vacum, din cate stiu. S-ar putea ca acesta sa fie problema, daca cineva si-a bagat nasul. Eu nu l-am desfacut niciodata p-al meu, cat am avut 660-ul. Cine stie, si-o fi bagat cineva nasucul.

 

cu compresia cum stam??

in manual zice asa "primary carb" la ala cu plutitor si "secondary carb" la ala mai simplu care e sincronizat cu cel principal... secundarul este mai mare pt ca alimenteaza 2 supape ... la xtz660.

Este banal !, are 3 reglaje : aerul la relanti, nivelul(cel mai greu) si sincronizarea carbului secundar(surubul de pe clapeta) care in moment ce incepe sa deschida (teuiti prin el la lumina) carbul principal tre' sa fie deschis exact 6mm la (xtz660) (eu bag acolo un furtun original de benzina care are diametrul exterior 6mm)

Cel mai greu este sa ai rabdare sa cureti si sa verifici ca totul este curat, mai face figuri furtunelul ala ff scurt care leaga cele 2 corpuri :rolleyes: de carburator

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...