Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Si pentru BMW sunt mai multe topicuri si nu a fost vreo problema...cred ca numai tu te simti lezat ca ai motor mai ieftin...nu sa pus problema de pret, ci faptul ca e greu sa cauti in topicul ala de 165 de pagini...

 

Imi cer scuze ca te-am deranjat cu motorul meu scump si exclusivist :wink:

 

Daca nu e interesant, topicul o sa moara de la sine... si o sa scapi de noi...

 

Traiasca YAMAHA XT 660 Z TENERE !

 

 

post-7547-0-13540500-1335249059_thumb.jpg

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ce ar trebui sa se pupe nu inteleg totusi este diferenta de ani care le desparte si este normal sa nu se pupe nimic dar la baza este acelas model xtz tenere 660 cel nou cu inbunatatirile specifice anului. Deci topicul separat nu are relevanta se putea discuta la fel pe cel existent fiind vorba in fond despre acelasi model de motocicleta. facand un topic separat deveniti cam suspecti de exclusivism, adica nu vreti sa fiti in aceeasi oala cu cei cu fiare mai batrane. de, voi ati dat mai multi bani :nono:

 

sunt motociclete diferite. are sens alt topic.

 

potoleste-te cu flame-ul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pentru BMW sunt mai multe topicuri si nu a fost vreo problema...cred ca numai tu te simti lezat ca ai motor mai ieftin...nu sa pus problema de pret, ci faptul ca e greu sa cauti in topicul ala de 165 de pagini...

 

Imi cer scuze ca te-am deranjat cu motorul meu scump si exclusivist :wink:

 

Daca nu e interesant, topicul o sa moara de la sine... si o sa scapi de noi...

 

Traiasca YAMAHA XT 660 Z TENERE !

 

 

post-7547-0-13540500-1335249059_thumb.jpg

 

 

aoleo! asta noua are si par pe ea... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator sarpente

Cum ziceti voi las o asa :scratch: Cat despre motorul tau cristache sincer in afara de sistemul de franare si diseign nu i cu nimic mai presus fata de babuta mea asa ca stai linistit nu i nici un deranj :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ziceti voi las o asa :scratch: Cat despre motorul tau cristache sincer in afara de sistemul de franare si diseign nu i cu nimic mai presus fata de babuta mea asa ca stai linistit nu i nici un deranj :cheers:

 

Tu tot nu vrei sa intelegi ca XT660Z e alta mobra fatza de XTZ660 si o dai in mai presus si mai prejos si alte chestii... In afara de marca si nume nu prea au nimic in comun... nici macar unde-s facute ( nu ca as aprecia prea mult partea italiana de la XT660Z )...

 

Ori ai chef de despicat firu' in 4 ori timp de ars ori probleme existentiale... sincer, pe mine nu ma ajuta 90% din topicul vechi de XTZ la fel cum problemele legate de XT660Z n-o sa te ajute pe tine in legatura cu motoreta care-o ai si-ti place.

 

Daca o sa cauti prin diverse colturi ale forumului o sa gasesti ca destui au sugerat topic separat. Bravo lu' Cristache ca l-a facut. Probabil a venit si timpul, devine mai intalnita motoreta, la salon am vazut vreo 3 prin parcare pe care nu le "stiam"...

 

Chill, relax ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu la al meu il aud sus la supape cel putin asa cred il aud iarna pana se incalzeste de obicei cand este rece , dupa ce se incalzeste dispare . ( daca despre asta e vorba am inteles ca nu e chiar asa mare buba au o caruta de ani xt-urile e normal ca ceva sa nu mai sune ca la inceput)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutări băieți, cred (:huh:) că sunt posesorul unui amortizor central de XT, Tenere etc., l-am luat pt. Diversion dar e prea lung - 40 cm. între găurile de prindere.

E fără nici un reglaj, foarte robust și îl cheamă Paioli...preț undeva la un 60 de euro...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutări băieți, cred (:huh:) că sunt posesorul unui amortizor central de XT, Tenere etc., l-am luat pt. Diversion dar e prea lung - 40 cm. între găurile de prindere.

E fără nici un reglaj, foarte robust și îl cheamă Paioli...preț undeva la un 60 de euro...

 

Tenere-ul de 600 are amortizorul diferit (mai lung) decat Tenere-ul de 660/XT-ul 91+. Exact, ce model ii? Daca se potriveste pe al meu ti-l cumpar sa-l am "de backup".

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tenere-ul de 600 are amortizorul diferit (mai lung) decat Tenere-ul de 660/XT-ul 91+. Exact, ce model ii? Daca se potriveste pe al meu ti-l cumpar sa-l am "de backup".

 

 

Ai PM!

 

Tenere-ul de 600 are amortizorul diferit (mai lung) decat Tenere-ul de 660/XT-ul 91+. Exact, ce model ii? Daca se potriveste pe al meu ti-l cumpar sa-l am "de backup".

 

 

Ai PM!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa ung rulmentii de la bascula si din cate am inteles as avea nevoie de un pistol cu care se impinge inauntru vaselina.Voi ce stiti de chestia asta ? Un sfat de la cei care au facut operatiunea mi-ar fi de folos :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa ung rulmentii de la bascula si din cate am inteles as avea nevoie de un pistol cu care se impinge inauntru vaselina.Voi ce stiti de chestia asta ? Un sfat de la cei care au facut operatiunea mi-ar fi de folos :D

 

Pe al meu l-am dus primavara asta la un mecanic care avea un gresor asemanator cu asta si operatiunea a durat cateva minute. Vreau sa-mi cumpar si eu o jucarie de asta, sa bag vaselina la toate articulatiile alea de 2-3 ori pe an... Stie cineva daca trebuie sa fiu atent la ce "conector" are, sau sunt toate la fel?

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe al meu l-am dus primavara asta la un mecanic care avea un gresor asemanator cu asta si operatiunea a durat cateva minute.

Si se conecteaza la dopurile alea si se baga ceva vaselina si c'est fini banuiesc nu ? :-?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si se conecteaza la dopurile alea si se baga ceva vaselina si c'est fini banuiesc nu ? :-?

 

Da, asa o facut.

 

LE: tocmai am ajuns la 2000km de cand am schimbat uleiul, ultimii 800 au fost facut fara mila, dupa o tura de endureala de aproape 50km unde am mers foarte mult doar cu treptele I si II pana la alergat pe serpentine cu pasager si bagaje, nu o ars deloc ulei.

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asa o facut.

 

LE: tocmai am ajuns la 2000km de cand am schimbat uleiul, ultimii 800 au fost facut fara mila, dupa o tura de endureala de aproape 50km unde am mers foarte mult doar cu treptele I si II pana la alergat pe serpentine cu pasager si bagaje, nu o ars deloc ulei.

Deci la 1200 km ai cam terminat cu rodajul sa inteleg ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci la 1200 km ai cam terminat cu rodajul sa inteleg ?

 

La 1000. Primii 500 km am mers extrem de incet si cu grija, accelerari cat mai line si cat de mult fara frana de motor. Cred ca am facut 2 depasiri in intervalul asta, si alea la max 90 km/h cu accelerare foarte lejera. Dupa i-am schimbat uleiul si pana la 1000km am inceput sa merg putin mai sustinut, dar tot n-am tras tare de el si n-am trecut de 4500 rpm.

Dupa ce-am trecut de 1000 am mai mers inca vreo 200 km ceva si mai sustinut cu el dar tot cu grija. Abia dupa l-am bagat pe off si am inceput sa trag serios de el, deja pe la 1500 km l-am dus si spre 5500 rpm. I-am verificat nivelul si nu o ars deloc.

Dupa am facut o tura de inca 8-900km (nu mai stiu exact), am abuzat bine de tot de el si tot n-a ars. Ce mi-a mai placut, i-am facut consumul tura asta si am scos asa:

* pe offroad - 7.6%

* alergat pe serpentine cu accelerari mai agresive - 4.8%

* la drum intins, 90-105km/h, cateva depasiri cu varfuri spre 130-140 - 4.6%

Consumul l-am facut din plin in plin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Weekend-ul dinainte de 1 Mai s-au facut 2 ani de cand am luat-o:

 

Poze din prima zi:

 

post-40741-0-86563900-1336380979_thumb.jpg post-40741-0-20711000-1336380980_thumb.jpg post-40741-0-54903700-1336380980_thumb.jpg post-40741-0-89147700-1336380980_thumb.jpg

 

Rodajul spre Enisala:

 

post-40741-0-00123600-1336381024_thumb.jpg post-40741-0-55765300-1336381024_thumb.jpg post-40741-0-07930700-1336381026_thumb.jpg

 

Sarbatorit 2 ani si 37k cu o iesire prin muntii Bargaului:

 

post-40741-0-88017600-1336381111_thumb.jpg post-40741-0-23812700-1336381112_thumb.jpg post-40741-0-60197900-1336381112_thumb.jpg post-40741-0-98653700-1336381112_thumb.jpg post-40741-0-35417500-1336381113_thumb.jpg post-40741-0-72808400-1336381113_thumb.jpg

 

Pe parcurs, in 2 ani, i-am mai facut una alta, revin cu impresii la fiarele si modificarile facute... to be continued :)

 

Modificari si pareri despre ele:

 

Protectie:

 

- handguards de KTM 990 - plusuri: ieftine, isi fac treaba, poti pastra greutatile de la ghidon, usor de montat; minusuri: n-au insertie metalica; pilit un pic din maneta de ambreiaj ca sa vina cum imi place;

 

- crashbar de la Hepco & Becker - pare teapan, sincer se poate trai fara foarte bine dar e nevoie de ceva protectie la pompa de apa si voiam ceva pe care sa atarn proiectoare in alt unghi decat pe langa far;

 

Confort:

 

- cric central OEM - taie ceva din garda, cand a fost sa lovesc cu ceva, cu el am lovit. Uber greu de ridicat pe cric motoreta cand are bagaje, relativ usor in rest...

 

- inaltatoare de 30mm SW Motech - mi-ar fi placut mai sus dar ar trebui alt cablu de acceleratie si poate si conducta de frana; am mai dat ghidonul inspre fatza si e okish la mers in picioare;

 

- scarite Pivot Pegz - se rotesc cred ca vreo 20grade fatza si spate, mai late, un pic ciudate la inceput pe camp, dar ok ( nu revolutionare ca in reclame, totusi ) dupa ce te obisnuiesti, marfa pe strada in orice conditii;

 

- parbriz mai inalt cu 8 cm - sincer nu e mare diferenta la mine (1.94);

 

Bagaje:

 

- suporti side-uri si tc de la Hepco & Becker, genti si tc tot de la ei din gama xplorer ( 45l tc si 30l side ) - suportii si rackul excelenti calitativ, rackul din pacate cam mititel ca sa suporte ok un roll in loc de topcase, necesita ceva deasupra. cutiile au rezistat bine parerea mea;

 

- am incercat initial rack spate SW Motech + tc Kappa canibalizat de pe motoreta veche, ulterior adaptor pt H&B tot de la SW... rackul e ok, adaptorul are o idee buna in sensul ca sunt niste suruburi quick lock ca sa dai jos placa cu bracket-ul imens de H&B dar suruburile quick lock cedeaza si fac joc... in final trebuie adaugate saibe, etc... de vanzare, btw, in semnatura

 

Electrica:

 

- becuri Philips ( mega giga hepta extra ceva de genul, cele cu +X% cel mai mare care se fac ) - bune; e imbunatatire tinand cont ca nu vreau xenon dar la mers drept... la frane tot ajunge fasciculul un pic in fatza rotii iar la acceleratie tot proiector antiaerian e... a fi rezolvat prin arcuri progresive ( mai putin dive ) si proiectoare ( lumina din alt unghi ); am cochetat si cu ideea sa modific sa ramana si faza scurta aprinsa pe faza lunga ( teoretic ar trebui sa tina instalatia ) dar cat a fost mobra in garantie cica nu era kosher. Acu' mi-e prea lene si mi s-a pus pata si pe niste led-uri; xenonul nu cred ca e mare smecherie;

 

- priza 12v montata in plasticul dintre rezervor si bord; pare locul natural;

 

- alarma, nu ca s-ar fura Tenere da-i buna ca are perimetru si lasi bagaje / casca neasigurate pe mobra mai ok cand intri la masa de exemplu... aaaaa, si daca se infunda cricu' o sa stii ca ti-a cazut mobra pe camp;

 

- GPS tras din alimentatorul din bord - exista un conector in bord alimentat pe contact, mufa pereche e fata morgana, n-o prea gasesti, ori taiat ori infipte firele de la gps si izoband - merge foarte bine in ultima varianta de peste 1 an juma.

 

Ciclistica, transmisie:

 

- progresive Hyperpro pe fatza - puteam trai si fara da' prea le laudau alti posesori... se simte mai bine pe asfalt, diferente majore pe off n-am sesizat - inca ma mai joc sa vad cum impac ce zice Hyperpro cu ce-mi place.

 

- lant DID ZVMX de 525 cu pinion si foaie asortate, +2 dinti pe spate... cred ca o parte din ce castig la +2 dinti pierd din lant mai greu si mai rigid dar per ansamblu se simte ok, crantane mai rau decat kitul original sau DID VX2 520. Sper sa tina mai bine ca Regina original a tinut vreo 18k, iar DID-ul care a inlocuit-o a tinut vreo 17k - e drept mai chinuit decat Regina.

 

Diverse:

 

- scule - trusa de scule a ei e total inutila, nici una din roti n-o poti da jos cu ce ai, nici lantul nu poti sa-l reglezi... zici ca-i de la alta mobra si au ales-o pe considerentul daca incape in locul proiectat.

 

Nemontate:

 

- 2 tuburi de scule / diverse de la Agrisupply ( aka Tractor User Manual Tube ); inca ma coiesc unde si cum sa le pun;

 

- termometru; asta puteau sa-l puna din standard, eu nu inteleg ce e asa greu sa puna un termometru pe motorete in 201x;

 

De crapat au crapat asa:

 

- tampoane roata spate; crapa undeva pe la vreo 8k se repara cu bucata de camera si le triplezi viata;

 

- rulment inferior jug pe la vreo 20k; se pare ca e problema general la XT-uri... ruginit ca mama naiba; ieftin de schimbat;

 

- bucsa dintre jug si prindere ghidonului pe la vreo 30k - s-a dezlipit cauciucul de metal... e drept a avut destule socuri... chestia nasoala, nu exista reper sa poata fi comadata separat, se schimba partea de sus a jugului sau tre' sa cauti o bucsa dupa dimensiuni... partea pozitiva, rezolvat in garantie;

 

- becuri pozitie... acelasi bec de 2 ori;

 

- 2 pinioane si un ax la cutia de viteze - prostia mea cel mai probabil; schimbate;

 

- un semnal ( parchez lipit de un gard la care nu-i place unde e semnalul ), o oglinda - prea ieftina la Yamaha de inlocuit ca sa merite sa pun ceva pliabil pt camp;

 

- la un moment dat imi ardea siguranta de aprindere in draci; a fost ceva de pe la instalatia electrica trasa de italieni ca am rezolvat prin tras de fire;

 

Consumabile:

 

- in general schimburile de ulei le-am facut pe la 5-7k km; 10w40, 15w50; 20w50 in functie de vreme si Yamalube sau Rockoil;

 

- mananca mai mult placutele spate ( am uitat daca-s la al 3-lea set sau al patrulea dar e pe duca si asta), fatza are inca placutele originale cu destula carne pe ele... chestia asta ma face sa cred ca frana fatza e supra dimensionata si puteau sa puna linistiti un singur disc... pe de alta parte am mers destul cu pasager si progresive pe fatza am pus recent, la cat dive era pe asfalt cu arcurile stock nu sistemul de franare era limtarea ci cat ia pana incarci fatza si cauciucul... dar tot imi pare supra dimensionata franare pe fatza, single disc era mai usor si un butuc mai subtire... ma rog

 

- gume... Sirac, K60, K60Scout, TKC... Sirac si TKC sunt extremele, momentan sunt fan TKC... o sa incerc cred si Karoo, mai agresiv de atat nu ma simt confortabil pe asfalt.

 

In plan:

 

- un sistem waterproof de soft-uri - probabil Wolfman;

 

- proiectoare ( http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/6158/ );

 

- ceva mansoane incalzite; imi place sa merg cu manusi subtiri - handguard-urile ajuta dar limitat;

 

- ori blanita ca Cristache ( poate gasesc o oaie roscata :P ) ori ceva pernita cu gel - saua stock e buna, dar dupa doi ani cred ca s-a lasat ca simt ca se "lasa" buretele mai repede... initial si in primul an 1k pe zi nu era problema, dar acum simt ceva jena mai repede... s-a lasat buretele cred...

 

- speedo healer... cand merg cu GPS nu-i problem, dar nu merg mereu si raport schimbat, variatii de uzura la cauciucuri te fac sa crezi ca esti bullet fast cand mergi normal

 

Vise umede:

 

- manete ASV - cica pliabile, reglabile si daca le rupi ti le inlocuiesc ei ( probabil cu cateva stelute de note la subsol la rupt ); arata benga;

 

- desi n-am ce sa reprosez la amortizor, cu pasager + incarcatura mai mare isi arata limitele, dupa ce mai oboseste asta original ori un arc nou ori un amortizor cu totul mai adaptat / adaptabil;

 

Vise hyperumede:

 

- conversie la WP upside down front fork si single disc :) dar deja inseamna cam juma din valoarea de piata a mobrei :)

 

Planuri/idei de kilometraj mai ridicat sau bani de aruncat:

 

- 720cmc big bore kit :P

 

- capac airbox inlocuit cu element filtrant;

 

- toba, single can preferabil;

 

PS - la cata poliloghie am scris garantat am uitat ceva, daca-mia duc aminte mai completez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- mananca mai mult placutele spate ( am uitat daca-s la al 3-lea set sau al patrulea dar e pe duca si asta), fatza are inca placutele originale cu destula carne pe ele... chestia asta ma face sa cred ca frana fatza e supra dimensionata si puteau sa puna linistiti un singur disc... pe de alta parte am mers destul cu pasager si progresive pe fatza am pus recent, la cat dive era pe asfalt cu arcurile stock nu sistemul de franare era limtarea ci cat ia pana incarci fatza si cauciucul... dar tot imi pare supra dimensionata franare pe fatza, single disc era mai usor si un butuc mai subtire... ma rog

 

 

Franezi mult mai des cu spatele decat cu fata. Altfel de acord cu tine: pt roata de 21" e suficient un singur disc de frana. Doua discuri pt cauciucuri 110+...

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

In primul rand, sa o stapanesti cu placere si sa iti aduca in continuare aceleasi bucurii.

In al doilea rand - Genial post! Multumesc frumos. Am citit cap coada.

Cateva intrebari, precizari, bagari in seama scurte:

- Si eu am reconditionat protectiile de ghidon originale de la Tenerele meu, dar parca tot la niste protectii mai moderne peste care sa montez si greutatile de ghidon ma trage sufletul. Eu le-am luat in calcul pe cele de V-Strom. Mi-a spus un posesor din TM ca cele de la modelul de 1000 ar fi mai ieftine fiind stock.

- Sa ai grija cu cricul central si sa il mai verifici din cand in cand. Ba chiar sa il indrepti in caz ca este nevoie. Eu m-am trezit odata in camp ca odata adusa motocicleta la punctul de balans nu mai cadea in spate. Se indreptase de tot cricul.

- De ce nu te coafeaza xenonul? Din cauza posibilitatii de a se arde becul de la mers off-road / drum cu scuturaturi, etc ? Pe de alta parte, presupun ca acest Tenere are alta "oala" si alta dispersie a luminii fata de al meu (+ cam toate modelele XT/Tenere mai vechi) altfel incat poate nu iti renteaza xenonul. Ma gandesc :unsure:

- Baleiajul luminii la accelerare / decelerare cred ca se poate rezolva mai ales cu un ulei mai gros in telescoape. La a mea fabrica recomanda 10W daca nu ma insel, care era cam ceai. Am pus 15W si nu am problema asta, dar nici accelerari asa sustinute ca la a ta garantat nu am.

- Cand ti-au venit arcurile de la HyperPro nu ai primit si niste mici instructiuni gen noua coloana de aer de deasupra telescopului si tipul de ulei? De obicei sunt usor diferite fata de standard.

- Referitor la lant - nu ii pui un ungator? Eu am pe VFR unul homemade ce seamana foarte tare cu Loobman-ul, montat de prietenul de la care am cumparat motorul. Trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam sa fie asa fain si util. Al meu prelinge ulei pe foaie si unge doar rolele. Bineinteles, ungatorul, ca achizitie, strict pentru folosire stradala. In off eu caram un spray f mic de WD40 (100 ml) si ungeam la opririle de tigara.

- Referitor la termometru -cred s-ar panica multa lume cand ar vedea valori de 100 celsius si peste, desi motorul ar fi bine mersi acolo.

- Eu am avut mansoane incalzite pe Tenere si, sincer, am asa, mixed feelings. Mansoanele incalzite fara acele manusi de ghidon sunt cam degeaba. Adica, la mine, aproape imi ardea interiorul palmei si, in partea opusa, curentul prost dirijat de protectiile de manete, imi invinetise mainile.

- Pentru sa nu te gandesti la ceva aftermarket? Eu tot ma amenint ca ajung pe la Tommot in Budapesta, dar prima data sa vad motorul intreg si bun de drum pana acolo.

- Speedohealer acum am aflat si eu ce este. Suna a scula buna la rally-raid, asa, scurt de tot, din ce am citit pe pagina lor de pe net.

- Pe la africane si alte motoare preparate mai fioros eu am vazut ca lumea imprumuta tot ansamblul fata de la 640-uri si 640 Adventure-uri.

- Cea mai tare chestie citita in postul tau si care ma bucura serios afland ca exista este kitul big bore.

- Tenerele tau are filtru de aer de hartie, daca am inteles eu bine?

 

Eu stiam de Tenere ca are un super consum (din citite de pe net). Pe un alt topic am vazut ca tu ai scris ca nu este deloc asa (adica nu bate F650-ul pe injectie).Cum sta la consum?

 

 

Buna si alarma deci :laugh:

- alarma, nu ca s-ar fura Tenere da-i buna ca are perimetru si lasi bagaje / casca neasigurate pe mobra mai ok cand intri la masa de exemplu... aaaaa, si daca se infunda cricu' o sa stii ca ti-a cazut mobra pe camp;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B374...daca-s chiar asa de umede visele iti recomand urmatorul site http://www.off-the-road.de/Bikes-made-by-OTR/XT-660-Z-Evolution/ .Dar vad ca ai mentionat de kit-ul de 720 cc,si tind sa cred ca ai fumat deja mobra asta. pentru Raul tot pe site-ul asta sunt ceva galerii faine pentru xt/tenere diametru marit din inox http://www.off-the-road.de/Other-bikes/Racing-headpipes/OTR-Racing-headpipes-Yamaha-XT-600-all-years.html

Kit-ul de 720 ar face 660z o mobra perfecta.tinuta adventure fantastica,autonomie generoasa,cv putere in plus ii lipsea.ex-ul de mai sus zice ca s-a ajuns la 63 de cai,eu zic ca e bine.

Editat de LCA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi face placere sa raspund la oameni la care le citesc posturile cu placere asa ca mai stau si nu ma culc:

 

- Si eu am reconditionat protectiile de ghidon originale de la Tenerele meu, dar parca tot la niste protectii mai moderne peste care sa montez si greutatile de ghidon ma trage sufletul. Eu le-am luat in calcul pe cele de V-Strom. Mi-a spus un posesor din TM ca cele de la modelul de 1000 ar fi mai ieftine fiind stock.

 

Eu am vrut sa pastrez greutatile ca sa atenueze vibratiile... si initial, rapid, etc handguard-urile de la KTM erau cele mai la indemana... ulterior, ma gandesc ca faptul ca am ceva peste handguards iesit in afara ar fi un fel de extra de protectie... poate da, poate nu

 

- Sa ai grija cu cricul central si sa il mai verifici din cand in cand. Ba chiar sa il indrepti in caz ca este nevoie. Eu m-am trezit odata in camp ca odata adusa motocicleta la punctul de balans nu mai cadea in spate. Se indreptase de tot cricul.

 

E solid, dar prost gandit... s-ar putea ca aftermarket-uri de la SW sau H&B sa fie mai bune, poate si de pe la HD, de ce nu... dar ala OEM e criminal cand e mobra incarcata :)

 

- De ce nu te coafeaza xenonul? Din cauza posibilitatii de a se arde becul de la mers off-road / drum cu scuturaturi, etc ? Pe de alta parte, presupun ca acest Tenere are alta "oala" si alta dispersie a luminii fata de al meu (+ cam toate modelele XT/Tenere mai vechi) altfel incat poate nu iti renteaza xenonul. Ma gandesc :unsure:

 

Farul e clar dar xenon in far negandit pentru xenon nu e treaba... parerea mea... adica sunt putine motoretele la care *real* sa vezi mai bine... da' ai senzatie de lumina mai multa, dar poate sa fie de la temperatura xenonului, de la faptul ca se reflecta mai bine etc... acum, stiu ca cel putin Cristache e multumit de xenon... eu am experimentat direct xenon in faruri cu striatii de dispersie, Tenere are sticla clara si s-ar putea chiar sa fie treaba dar balast, bec, etc... nu stiu, prefer farul sa fie halogen cu bec usor de gasit / schimbat... si lumina aditionala din alt unghi si poate sa fie si alta tempratura... diverse chestii se reflecta diferit...

 

La punctul asta s-ar putea sa am idei preconcepute... dar si din pdv practic si la cat de uituc sunt, bine ca mi-am adus aminte, ITP!... cred ca saptamana asta trebuie sa-l fac, chiar n-as avea timp si chef sa stau sa schimb becuri acum si sa pun halogene inapoi sau sa caut un ITP ingaduitor... nu ca n-ar fi, dar mneah - e un aspect.

 

- Baleiajul luminii la accelerare / decelerare cred ca se poate rezolva mai ales cu un ulei mai gros in telescoape. La a mea fabrica recomanda 10W daca nu ma insel, care era cam ceai. Am pus 15W si nu am problema asta, dar nici accelerari asa sustinute ca la a ta garantat nu am.

- Cand ti-au venit arcurile de la HyperPro nu ai primit si niste mici instructiuni gen noua coloana de aer de deasupra telescopului si tipul de ulei? De obicei sunt usor diferite fata de standard.

 

Deci am pus progresive, se infunda mai putin, dar de cand le-am pus n-am apucat sa fac un drum de noapte cu viraje... anterior tactica cea mai buna era sa merg cu flash pt dispersie... tine aprinse ambele faze flashul, dar e incomoda / obositoare pozitia.

 

Arcurile de la hyperpro au venit cu indicatii diferite fatza de stock 15w in loc de 10w, 500ml in loc de 650ml ( astea se pare ca se compenseaza un pic ), scos un distantier de vreo 5cm din capat arc si indicatie de lasat din jug cu 10mm, ma rog si reglajul de pretensionare cat sa ai un anumit sag... acum, in principiu as fi de acord cu ele dar nu inteleg lasarea din jug... mai ales ca acum sta mai drepta pe cric - naspa daca vrei sa tragi pe marginea drumului sau pui cricu' jos daca e inclinare usoara stanga - drepta...

 

- Referitor la lant - nu ii pui un ungator? Eu am pe VFR unul homemade ce seamana foarte tare cu Loobman-ul, montat de prietenul de la care am cumparat motorul. Trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam sa fie asa fain si util. Al meu prelinge ulei pe foaie si unge doar rolele. Bineinteles, ungatorul, ca achizitie, strict pentru folosire stradala. In off eu caram un spray f mic de WD40 (100 ml) si ungeam la opririle de tigara.

 

Nu-s deloc convins de utilitatea ungerii in praf. Accept dezbateri, chiar le vreau. Senzatia mea e ca daca ungi pe praf/nisip faci o clisa, o pasta cu efect abraziv. Pe strada, da... pare util... dar off nu-s convins daca nu face mai mult rau decat bine. Acum stiu ca poti sa-l opresti cand iesi off... DAR, mai e aspectul cu mizeria... toate ungatoarele si mobrele cu ungatoare sunt sparcaite pana dincolo in zona basculei :)... Parca nu-mi place... adica n-am nici o jena sa fac mobra plina de praf in we, dar lunea o spal in drum spre birou... dunno... daca gasesc argumente pro la off pt ungator ( ca pe asfalt te mai opresti la un plin, mai dai un fas pe lant ) si loc de montat poate...

 

- Referitor la termometru -cred s-ar panica multa lume cand ar vedea valori de 100 celsius si peste, desi motorul ar fi bine mersi acolo.

 

Ma gandeam la termometru de "exterior", adica sa stiu si eu ce temperatura e, daca e risc de gheata, cam in ce conditii am mers bine cu geaca x fara mesada etc... motorul... pana mea, dupa ce s-a incalzit nu cred ca mai are relevanta... porneste ventilatorul, bine, isi face treaba... :)

 

- Eu am avut mansoane incalzite pe Tenere si, sincer, am asa, mixed feelings. Mansoanele incalzite fara acele manusi de ghidon sunt cam degeaba. Adica, la mine, aproape imi ardea interiorul palmei si, in partea opusa, curentul prost dirijat de protectiile de manete, imi invinetise mainile.

 

Am facut iarna 2010-2011 cu manusi de vara, ok. Fatza de motoreta de strada unde in prima iarna, in prima zi cu frig mai teapan, in loc sa ma duc spre birou am mers direct la magazin sa cumpar manusi groase a fost super ok, vorbim de manusi de vara de sub sau spre 2mil vs manusi groase cu gore-uri de cel putin triplu la reducere... basca manusile alea groase pe Tenere nici nu-mi plac, nu am loc cu ele... Handguard-urile fac mult si consider ca astea care le am sunt ok din punctul asta de vedere... taie curentul, poti sa mergi cu manusi cu care te simti ok asteptand autobuzul... DAR, am apucat sa fac 3K in zona calda dar nu foarte cu motoreta fara handguards dar cu mansoane incalzite... mi s-a schimbat un pic perceptia. Nu m-ar deranja combinatie in ideea unor trepte de incalzire decenta... nu on / off.

 

- Pentru sa nu te gandesti la ceva aftermarket? Eu tot ma amenint ca ajung pe la Tommot in Budapesta, dar prima data sa vad motorul intreg si bun de drum pana acolo.

 

Mixed feelings... majoritatea seilor aftermarket din ce am testat pe la altii ( la mine n-o fost grav deocamdata la niciuna din mobre ) sunt facute cu doua chestii naspa care adreseaza confortul initial:

 

- burete moale - prefer mai tare care sa aiba unde sa se lase dupa 500km;

- suport anatomic etc - naspa ca te blocheaza intr-o pozitie, echivalentul la seile astea il simt cand merg cu pasager... libertate mica.

 

Daca ar fi sa modific seaua asta decupata de la tenere as face-o mai dreapta... am noroc ca-s lung in craci.

 

jeg de reguli - se plange forum ca am quote prea mult, acu ca am prea multe emoticon-uri desi n-am nici unu

 

- Speedohealer acum am aflat si eu ce este. Suna a scula buna la rally-raid, asa, scurt de tot, din ce am citit pe pagina lor de pe net.

 

Nu e must, dar e nice sa treci asa pe langa radar fain frumos cu 110 in cap in loc de 95... in fct de cauciucuri 130/80 sau 140/80, uzura si raport am inregistrat erori de la 1% la 12%...

 

- Pe la africane si alte motoare preparate mai fioros eu am vazut ca lumea imprumuta tot ansamblul fata de la 640-uri si 640 Adventure-uri.

 

Daca te referi la furca, furca de 640 fara arcuri schimbate pe AT... mi se pare frectie... ar trebui arcuri mai tari, poate furca de 950 / 990 pt AT... furca intr-adevar ar fi moft suprem pt ca de nou e scump transplantul si SH tot trebuie jugul schimbat, butuc sau adaptat cu distantiere, arc ( daca nu iei de la motoret de greutate similara )... si SH, e greu de gasit pt ca o mobra futerizata si data la dezmembrat nu prea da cu curu' in ceva... cam da cu fatza...

 

- Cea mai tare chestie citita in postul tau si care ma bucura serios afland ca exista este kitul big bore.

 

Sunt unii, http://off-the-road.de/ de fac o gramada de chestii faine la xt-uri de 660

 

- Tenerele tau are filtru de aer de hartie, daca am inteles eu bine?

 

Da, merge pus si d-ala tip foam... ultimate mod e sa inlocuiesti un perete de la airbox cu un element filtrant pe langa filtrul normal.

 

Eu stiam de Tenere ca are un super consum (din citite de pe net). Pe un alt topic am vazut ca tu ai scris ca nu este deloc asa (adica nu bate F650-ul pe injectie).Cum sta la consum?

 

NU bate mono-urile de la BMW pe injectie la mers in acelasi regim... e drept aerodinamica e mai de caramida si compresie 10 fatza de 11 in sus la alea. Nici eu nu sunt B _ _ _ _ _ H _ _ _ _ * ) sa merg in ultima treapta la 50km/h :) Prefer sa merg in ture cat sa am ceva frana de motor si la stilul asta si aceeasi viteza mi-au dat clasa la consum BMW-uri mono, BMW-uri bi de 800, TDM de 900 si CBF600... Consumul pe care ma bazez e prin zona 5-5.5 la mers lejer spre normal... 4.5 cred ca e recordul in jos dar... NU era mers, era lalaiala... 7 - drum spre mare pe A2. In principal sub 5.5 garantat la mers ok ( +30 fatza de limita pe DN-uri / secundare / localitati / offroad ) dar cum ziceam, la acelasi stil iese maxim la egalitate cu motoare mai mari sau cu mai multi cilindrii.

 

Consumuri mici am vazut raportete pe forumuri de posesori din Anglia - da' aia au camere la tot pasul - nu e relevant.

 

* ) nu dau nume, dar ne prindem noi.

 

@LCA - vazut, vazut... balit etc.. da' mneah, logic si normal tre' sa tragi o linie unde e vis si unde merita... motoreta costa in jur de 7k noua... exemplarul ala are 1.5x extra in modificari pe putin...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Eu am vrut sa pastrez greutatile ca sa atenueze vibratiile... si initial, rapid, etc handguard-urile de la KTM erau cele mai la indemana... ulterior, ma gandesc ca faptul ca am ceva peste handguards iesit in afara ar fi un fel de extra de protectie... poate da, poate nu

Eu le-am pastrat pentru ca am ghidon usor si prea slab inchegat. Il echilibreaza bine. Imi si plac ca design. Minus - am zgariat odata o masina in trafic cu ele.

 

E solid, dar prost gandit... s-ar putea ca aftermarket-uri de la SW sau H&B sa fie mai bune, poate si de pe la HD, de ce nu... dar ala OEM e criminal cand e mobra incarcata

Buna ideea cu HD. Nu ma gandisem in prima instanta. Vezi si 5 Stars. Eu din acesta am pe motor, dar zau daca gasesc un site de-al lor oficial, smth like.

 

Farul e clar dar xenon in far negandit pentru xenon nu e treaba... parerea mea... adica sunt putine motoretele la care *real* sa vezi mai bine... da' ai senzatie de lumina mai multa, dar poate sa fie de la temperatura xenonului, de la faptul ca se reflecta mai bine etc... acum, stiu ca cel putin Cristache e multumit de xenon... eu am experimentat direct xenon in faruri cu striatii de dispersie, Tenere are sticla clara si s-ar putea chiar sa fie treaba dar balast, bec, etc... nu stiu, prefer farul sa fie halogen cu bec usor de gasit / schimbat... si lumina aditionala din alt unghi si poate sa fie si alta tempratura... diverse chestii se reflecta diferit...

La punctul asta s-ar putea sa am idei preconcepute... dar si din pdv practic si la cat de uituc sunt, bine ca mi-am adus aminte, ITP!... cred ca saptamana asta trebuie sa-l fac, chiar n-as avea timp si chef sa stau sa schimb becuri acum si sa pun halogene inapoi sau sa caut un ITP ingaduitor... nu ca n-ar fi, dar mneah - e un aspect.

Ai dreptate cu xenonul. La mine luminile sunt niste lumanari ieftine, asa ca a fost o alegere evidenta.

 

Nu-s deloc convins de utilitatea ungerii in praf. Accept dezbateri, chiar le vreau. Senzatia mea e ca daca ungi pe praf/nisip faci o clisa, o pasta cu efect abraziv. Pe strada, da... pare util... dar off nu-s convins daca nu face mai mult rau decat bine. Acum stiu ca poti sa-l opresti cand iesi off... DAR, mai e aspectul cu mizeria... toate ungatoarele si mobrele cu ungatoare sunt sparcaite pana dincolo in zona basculei... Parca nu-mi place... adica n-am nici o jena sa fac mobra plina de praf in we, dar lunea o spal in drum spre birou... dunno... daca gasesc argumente pro la off pt ungator ( ca pe asfalt te mai opresti la un plin, mai dai un fas pe lant ) si loc de montat poate...

Da. Ai si tu dreptate. La mine curge putin cate putin, in functie de cat pompez intr-un spatiu intermediar al furtunului. Cam la fiecare pauza ii mai dau un sprit. Cand as sti ca ma pregatesc de off, m-as opri din apasat si l-as lasa sa se usuce. In off, spray-ul cu WD ramane prima mea optiune.

 

Ma gandeam la termometru de "exterior", adica sa stiu si eu ce temperatura e, daca e risc de gheata, cam in ce conditii am mers bine cu geaca x fara mesada etc... motorul... pana mea, dupa ce s-a incalzit nu cred ca mai are relevanta... porneste ventilatorul, bine, isi face treaba...

Am inteles. Credeam ca spui de termometru de ulei.

 

Nu e must, dar e nice sa treci asa pe langa radar fain frumos cu 110 in cap in loc de 95... in fct de cauciucuri 130/80 sau 140/80, uzura si raport am inregistrat erori de la 1% la 12%...

Nu am mers niciodata cu GPS. Cine stie ce surprize o sa am si eu.

 

NU bate mono-urile de la BMW pe injectie la mers in acelasi regim... e drept aerodinamica e mai de caramida si compresie 10 fatza de 11 in sus la alea. Nici eu nu sunt B _ _ _ _ _ H _ _ _ _ * ) sa merg in ultima treapta la 50km/h. Prefer sa merg in ture cat sa am ceva frana de motor si la stilul asta si aceeasi viteza mi-au dat clasa la consum BMW-uri mono, BMW-uri bi de 800, TDM de 900 si CBF600... Consumul pe care ma bazez e prin zona 5-5.5 la mers lejer spre normal... 4.5 cred ca e recordul in jos dar... NU era mers, era lalaiala... 7 - drum spre mare pe A2. In principal sub 5.5 garantat la mers ok ( +30 fatza de limita pe DN-uri / secundare / localitati / offroad ) dar cum ziceam, la acelasi stil iese maxim la egalitate cu motoare mai mari sau cu mai multi cilindrii. Consumuri mici am vazut raportete pe forumuri de posesori din Anglia - da' aia au camere la tot pasul - nu e relevant.

Mama, ce consumuri! Al meu nu a sarit niciodata de 5.5. Sincer. Si cel mai tare consum ever, exceptie de exceptie, au fost 12 litri consumati pe 300 de km (Mangalia - Bucuresti), stat la 120-130 constant. Majoritatea kilometrilor pe acelasi A2. Viteza fiind una foarte mare pentru un Tenere 600 obosit (145 kmh maxim din fabrica)

 

* ) nu dau nume, dar ne prindem noi.

Daca ai avea ST ai putea merge clar si tu cu vitezele acelea biggrin.gif.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am scos sap trecuta motoreta s-o testez un pic

 

am facut 550 de km pe toate tipurile de drumuri de la autostrada pana la offroad destul de rau (din pacate am inca tourance pe ea)

 

concluziile ar fi cam asa:

 

minusuri:

 

- mi se pare ca are centrul de greutate un pic cam sus

- cam moale pe fata...pe drumuri bune daca prinde vreo denivelare incepe sa danseze (stiu ca se pot pune niste distantieri la arcuri ca sa le tina mai apasate dar nu-mi dau seama cum afecteaza asta mersul pe off)

- si la voi clancane destul de puternic cand schimbati vitezele!? ce-i drept n-am mai mers de multicel pe altceva cu exceptia caponordului asa ca nu pot sa fac o comparatie clara

 

plusuri:

 

- chiar e ok pe toate suprafetele (in limitele bunului simt) si cred ca e buna pt ce vreau eu...adica drumuri lungi si de toate felurile

- protectia la vant e ok cu geamul standard

- suprinzator de comoda pt un monocilindru...adica vibratiile nu le simt aproape deloc iar saua e ok

- consumul mi-a iesit cam pe la 6 ceea ce la rezervorul ei inseamana o autonomie chiar bunicica

- in ciuda faptului ca am redus fix jumatate din putere cand am trecut de la caponord la tenere diferenta nu mi se pare deloc asa cum o arata cifrele. Trage destul de bine pana la 130-140. probabil 60-65 de caluti ar fi fost ideal dar merge si asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...