Sari la conținut

Nu imi da scanteie in bujie


Postări Recomandate

Buna ziua. Am decis sa postez si eu intr-un final, deoarece nu ii mai dau de cap.

 

Am un Jinlun JL 250-5, un chopper corean, iar din senin a inceput sa imi faca figuri.

Totul a inceput acum 1 saptamana, inainte de plecarea spre Manesti. Am alimentat cu benzina de 100 de la OMW, pompa MEGA MALL , toate bune si frumoase. Am mers cam 10-20 km prin oras, mi-a sarit cauciucul care face legatura intre carburator si filtru de aer, tras pe dreapta, l-am prins, toate bune.

A doua zi, hop sa plec la munca, nu mai pornea. Dai la automat, dai pedale, d egeaba, am plecat cu autobuzul. Cand am ajuns acasa, hotarat sa rezollv problema, am zis ca o fi de la carburatie, o fi luat mizerie, asa ca hop desfacem tot, carburatorul facut bucati, curatat, suflat, uscat, pus inapoi, reglat (1 benzina, 2-2,5 aer) . Degeaba. Pedale in zadar, automat in zadar. Intr-un final, mi-a trecut prin cap ideea de a scoate bujia sa o curat (era plina de funingine) , am curatat-o, am pus putina benzina pe ea, i-am dat foc, am pus-o la loc, aceiasi problema. Ulterior mi-a trecut prin cap, sa scot bujia si sa vad daca imi da scanteie, am scos-o, pus contactul , bujia lipita pe cadru (am smirgheluit o portiune ) nimic. Am pus-o pe o suprafata de fie, nimic. Dupa toate astea, am inceput sa dau telefoane, uite am patit asta s.a.m.d, Ieri am schimbat : Bobina, bujie, fisa, CDI. Cu toate piesele noi pe ea, absolut nici un raspuns. Suparat, am pus cdi vechi inapoi, am lasat bobina noua, si am zis sa o asamblez la loc pentru a ma duce acasa, dar am zis hai sa ii mai dau o cheie ca oricum este in zadar, ce sa vezi? A pornit. A mers 15 secunde, dupa care a murit total. Am scos bujia sa vad daca are scanteie, nu avea nimic. (De mentionat, a pornit cand am pus o alta baterie incarcata full)

 

In momentul de fata ma aflu intr-o mare dilema. Ce poate fi ? Parerea mea ar fi ca am un cablu libidinos undeva pe instalatie care face figuri. Statorul daca era prajit, nu ar mai fi pornit neam.

 

Daca aveti vreun sfat, sau orice imi poate fi de ajutor, va rog sa lasati un mesaj.

 

O naveta de bere celui care ma poate indruma spre calea ce-a dreapta :)) !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Endurache Iti multumesc pentru raspuns. Exact la asta ma gandesc si eu. Maine fac rost de un aparat de masurat, si voi lua fiecare fir in parte. Ma gandesc ca asta este problema in proportie de 99%. Daca iti mai aduci aminte, la ce mufa ai avut problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa iti spun ca in cazul unui contact imperfect la o mufa, daca verifici firele cu un multimetru o sa vezi ca toate sunt in regula. :)

 

Problema a fost la mufa aia cu multe fire de la CDI. Si daca problema e acolo, nu prea ai cum sa verifici contactul conectorilor din mufe.

 

Deci daca firele sunt bune, sa nu te enervezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ups... Intrebare intrebatoare. Cum imi voi da seama daca este o lipitura rece/problema/contact imperfect la un fir ... ?


» Post actualizat in 27 May 2017 13:32

@BMW am uitat sa mentionez. Am facut treaba asta ieri, si la o distanta de 20-30 de minute a pornit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ups... Intrebare intrebatoare. Cum imi voi da seama daca este o lipitura rece/problema/contact imperfect la un fir ... ?

» Post actualizat in 27 May 2017 13:32

@BMW am uitat sa mentionez. Am facut treaba asta ieri, si la o distanta de 20-30 de minute a pornit.

In primul rand difera in functie de mufa. Nu e chiar asa de simplu. De ce? Chiar daca ai acces la contacte cu mufele mama-tata conectate (unii baga un cui subtire in spatele mufei pe langa fir), e posibil ca contactele sa faca contact tocmai pentru ca ai miscat mufa sau pentru ca obiectul folosit (cuiul/acul) impinge contactele si se ating. Masori, vezi ca e bine, scoti cuiul si problema reapare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neutral-ul merge. Contact am, nu prezinta semne pe partea asta. Singura problema este ca nu imi da scanteie in bujie.

Tot ce am enumerat eu poate invalida scanteia potrivit unei logici, apropo am uitat contactul de cric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad58 Multumesc pentru sfat. Cand ajung acasa ma voi apuca de fire. Voi lua pe rand fiecare senzonr/fir/cablu. Tind sa cred ca este mufa tata care vine in cdi, deoarece intra mai greu, si trebuia sa apesi mai tare pentru a face acel click. Iau in calcul si ceilalti senzori, pe care ii voi masura/vedea diseara. Va multumesc pentru sfaturi, si mai astept in continuare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica daca ajunge curent la CDI. Firul din mufa cu 2. Sa fie cat e in baterie sau aprox. Si continuitatea firelor de la stator la cdi, de la cdi la bobina. Fisa nu are rezistenta pe ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zilele trecute am patit la fel cu a mea....in mers am ramas fara curent la bujiile 1-4,la fel ca si tine.....am schimbat bujii,fise,bobina,cdi....si nimic

Apoi a venit un electrician , a pus aparatul pe fire si am gasit problema....firul de masa de la bobina intrerupt pe traseu,.....taiat jos inlocuit si acum merge ceas

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru raspuns.

 

Atasez mai jos schema electrica a motocicletei. (pusa pe mediafire deoarece nu stiu cum sa urc schema aici )

 

Link: https://www.mediafire.com/?vbp0y0u6lj3d2v7

 

Maine voi incerca tot ce am citit aici.

 

@andutzu , voi incerca acest lucru prioritar, cu masurarea firelor si depistarea firului cu probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoti firele de pe bobina(vezi ca au culori diferite fiecare)si apoi le urmaresti unde vin in cdi.....iei aparatul si pui un electrod la un capat la bobina si celalat la capat la cdi(extremitatile firului)...si vezi daca scoate sunet e bine,daca nu inseamna ca e intrerupt firul

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica daca ajunge curent la CDI. Firul din mufa cu 2. Sa fie cat e in baterie sau aprox. Si continuitatea firelor de la stator la cdi, de la cdi la bobina. Fisa nu are rezistenta pe ea?

Nu eram sigur pana sa posteze schema dar avand CDI probabilitatea sa nu ajunga tensiune de la baterie la el era destul de mare, acum m-am lamurit, nu are nicio legatura cu bateria deci stationar nu ajunge nicio tensiune la el.

 

@tizule :D

Faci niscaiva verificari la CDI

 

Cu contact pus

 

slotul de doua

Alb/negru trebuie sa nu fie la masa

Slotul de 4

Verde - masa (ambele)

 

 

Cu cantact pus si dat la pedala sau la automat (mai bine pedala sa nu omori bateria)

Slotul de doua

Rosu/negru sa primeasca o tensiune alternativa, ai grija ca e cam maricica

Slotul de 4

Rosu/alb puls de la senzor, o tensiune mica

Alb/negru lasa-l in pace ca e iesire spre bobine dar daca vrei sa-l verifici cand nu se invarte nimic trebuie sa fie la masa (prin bobine) si in functionare ai un puls maricel pe el, descarcarea condensatorului.

 

Scrie daca e totul OK

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Procedura gresita de rezolvare a defectiunii de la inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...