bicaovi Postat Iunie 23, 2017 Share Postat Iunie 23, 2017 Salut, am un daelim vc125f si nu mai porneste la automat de cand m-a prins ploaia duminica trecuta (m-a plouat cam 50km), am schimbat bujia, bobina si bateria dar degeaba, la pedala porneste si merge normal motorul desi acul de la turometru variaza cand e la relantiu si cade cateodata dar cand accelerez urca fara probleme(acul nu afecteaza intr-un fel mersul motorului la relantiu sau in turatie), cand dau la automat se aude electromotorul ca invarte normal dar nu da vreun semn sa porneasca.Ce sa aiba ? Cred ca ceva electric mai mult ca sigur :|. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Iunie 24, 2017 Share Postat Iunie 24, 2017 Încarcă bateria frumos pe redresor și va merge. Și verifica încărcarea / mufele releului regulator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bicaovi Postat Iunie 24, 2017 Autor Share Postat Iunie 24, 2017 Bateria e incarcata, dau la automat cred ca si 10 minute cu ea dar degeaba ca tot nu porneste la buton, releul incarca, nu ar avea probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 24, 2017 Share Postat Iunie 24, 2017 Bateria e incarcata, dau la automat cred ca si 10 minute cu ea dar degeaba ca tot nu porneste la buton, releul incarca, nu ar avea probleme. nu cumva invarte in gol? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bicaovi Postat Iunie 24, 2017 Autor Share Postat Iunie 24, 2017 Nu cred, daca trag de acceleratie cand ii dau la automat da semne, nu de pornire dar ca si cum s-ar ineca, nu stiu cum sa explic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Iunie 24, 2017 Share Postat Iunie 24, 2017 Bateria e incarcata, dau la automat cred ca si 10 minute cu ea dar degeaba ca tot nu porneste la buton, releul incarca, nu ar avea probleme. Faptul ca dai 10 minute la la "automat " nu înseamnă ca bateria este încărcată. Verifica voltajul. Electronica de pe trotineta e făcută sa meargă cu 12v. Electromotorul invarte motorasul ala de scuter și cu 9v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bicaovi Postat Iunie 24, 2017 Autor Share Postat Iunie 24, 2017 Am pus voltmetru pe baterie, arata 12 si ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 24, 2017 Share Postat Iunie 24, 2017 Am pus voltmetru pe baterie, arata 12 si ceva... masoara si in timp ce invarte motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 @bicaovi, e foarte curios ce scrii tu aici pentru ca mai mult ca sigur tu ai aprindere CDI ce nu are nicio legatura (teoretic) cu bateria, adica si fara baterie ar trebui sa reusesti sa o pornesti la pedala, totusi de la ploaia respectiva sa nu se fii creat niscaiva "conexiuni" intre circuitul electromotorului de pornire si circuitul de conditionare al aprinderii. Pentru inceput iti sugerez sa vezi daca ai scanteie cand actionezi pornirea la automat (inteleg ca la pedala exista ca doar porneste) Daca nu ai scanteie cel mai probabil ai un CDI cu 6 contacte 4+2, scoate la gruparea de 2 firul negru alb, verifica daca a aparut scanteia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bicaovi Postat Iunie 26, 2017 Autor Share Postat Iunie 26, 2017 Scanteie are dar cam rosiatica, o sa incerc sa masor cu voltmetrul in timp ce ii dau la automat, il pun in paralel cu bateria, am inteles de la cineva ca daca ar avea sub 9v ar putea fi de la electromotor are ceva in scurt si fura curent...sunt curios daca s-ar putea repara :-? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 26, 2017 Share Postat Iunie 26, 2017 (editat) Citeste inca o data ce ti-am scris. Incearca sa vezi daca ai scanteie si fara baterie, fiind motor de 125 s-ar putea (nu sunt sigur ca nu ti-am gasit schema) sa ai CDI alimentat direct din generator deci calitatea scanteii nu este influentata de baterie. Daca ai scanteie la automat ori iti invarte prea anemic electromotorul (asta numai tu stii cum invartea inainte) ori cumva se influenteaza cele doua circuite care ar trebui sa fie separate (banuiesc, nu am schema ) Vezi daca ai scanteie/porneste fara baterie ca sa fim lamuriti ce tip de aprindere ai. Editat Iunie 26, 2017 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bicaovi Postat Iunie 26, 2017 Autor Share Postat Iunie 26, 2017 Astazi am pus voltmetru parelel si i-am dat la automat, arata 11 deci nu stiu daca ar avea electromotorul probleme. Da, porneste si fara baterie. Scanteie am si la automat si din pedala, cam rosiatica desi e bujia noua ngk, o sa mai cumpar maine inca o bujie sa vedem... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 26, 2017 Share Postat Iunie 26, 2017 Bun deci ai CDI cu alimentare directa din magnetou. Scanteia difera calitativ intre cea data de pedala si cea data de automat? Daca scoti conductorul de care ziceam mai sus (nu o sa o poti opri pe caile "normale") se observa vreo imbunatatire a scantei/merge sa o pornesti la automat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 27, 2017 Share Postat Iunie 27, 2017 (editat) Ca sa fie relevant, atunci cand verifici scanteia e bine sa montezi o alta bujie in motor in timp ce o verifici pe cea care te intereseaza. Cu bujia scoasa motorul se invarte mult mai usor si te poate induce in eroare mai ales la tipul tau de aprindere. Editat Iunie 27, 2017 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bicaovi Postat Iunie 28, 2017 Autor Share Postat Iunie 28, 2017 Scanteia e la fel si la pedala si la automat, treaba e ca nu stiu unde e CDI-ul, se gaseste in comert asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 28, 2017 Share Postat Iunie 28, 2017 Cel mai probabil e sub sa. Chiar nu inteleg de ce nu-ti porneste la automat dar la pedala merge. Ai observat ca iti invarte mai incet ca inainte? Dar daca o pornesti la pedala si pe urma incerci la automat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 28, 2017 Share Postat Iunie 28, 2017 Si eu mi-am batut capul cateva ore mai demult cu o yamaha de 50 parca, tot la fel nu vroia deloc sa porneasca la buton in schimb pornea impinsa imediat, nu avea pedala. Am facut toate verificarile posibile si imposibile, inclusiv alimentarea directa a electromotorului cu cabluri serioase de la baterie auto mare. Atunci am ajuns la concluzia ca problema vine de la electromotor. Omul avusese probleme cu electromotorul , nu mai functiona deloc, a demontat tot motorul din cadru si l-a dus la un service unde i-au zis ca i-ar fi schimbat electromotorul. De atunci nu i-a mai pornit deloc la buton desi electromotorul invartea. Dupa ce le-a povestit celor de la service aia nu i-au mai raspuns la telefon. Am presupus ca aia la service i-or fi adaptat cumva un electromotor de la altceva, sau poarte doar bucati din el si a rezultat o viteza de invartire mai mica ceea ce afecta scanteia, dar nici acum nu sunt sigur daca asta a fost cauza.... In principiu daca porneste la pedala/impinsa si nu vrea la buton si motocicleta/scuterul are aprindere care nu tine de baterie cauza ar fi viteza mica de rotatie a electromotorului care are cel putin 2 implicatii: - scanteie slaba - presiune mica in camera de ardere in cazul unui motor cu pierderi mari de compresie Daca te-ai asigurat ca electromotoru invarte normal si tot nu vrea urmatorul pas ar fi verificarea compresiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bicaovi Postat Iunie 28, 2017 Autor Share Postat Iunie 28, 2017 Am incercat sa o pornesc la automat dupa ce am pornit-o la pedala,degeaba, electromotorul invarte destul de repede,treaba e ca ultima data nu a pornit destul de usor nici la pedala,cred ca de la bujie,ca nu datea semn sa porneasca,motorul nu cred ca are probleme, deoarece merge ok ca si inainte, ce e stricat la ea afecteaza si acul de la turometru ca tot fluctueaza nu sta pe loc, mai si cade cateodata...chiar nu stiu ce sa ii fac, sub sa nu s ar vedea vreun cdi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 28, 2017 Share Postat Iunie 28, 2017 Ce e stricat la turnometru nu prea are cum sa afecteze pentru ca ai zis ca nu se resimte in mersul motorului balbaiala turometrului. Fa totusi un test de compresie pentru ca zici ca la scanteie nu ai diferente singura posibilitate e asta. Mai sapa dupa CDI-ul ala ca oricum e pe mobra, fa-i o poza si mai discutam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bicaovi Postat Iunie 28, 2017 Autor Share Postat Iunie 28, 2017 Da, fluctuatia turometrului nu se resimte in mersul motorului, de aceea am exclus ca ar fi ceva pe partea mecanica. O sa caut maine CDI-ul dar nu stiu cum arata, plusul de la baterie duce la un fel de solenoid... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 28, 2017 Share Postat Iunie 28, 2017 Solenoidul ala e starterul ce-ti actioneaza electromotorul. http://www.ebay.de/itm/Daelim-VC-125-F-VS-VT-VL-Original-Zuendbox-Steuergeraet-Steuereinheit-CDI-316-1-/252229612707 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iunie 29, 2017 Share Postat Iunie 29, 2017 - scanteie slaba - presiune mica in camera de ardere in cazul unui motor cu pierderi mari de compresie Am incercat sa o pornesc la automat dupa ce am pornit-o la pedala,degeaba, electromotorul invarte destul de repede,treaba e ca ultima data nu a pornit destul de usor nici la pedala,cred ca de la bujie,ca nu datea semn sa porneasca,motorul nu cred ca are probleme, deoarece merge ok ca si inainte, ce e stricat la ea afecteaza si acul de la turometru ca tot fluctueaza nu sta pe loc, mai si cade cateodata...chiar nu stiu ce sa ii fac, sub sa nu s ar vedea vreun cdi... Daca te-ai asigurat ca electromotoru invarte normal si tot nu vrea urmatorul pas ar fi verificarea compresiei. Eu zic masoara-i compresia. Daca banuiesti ceva electric, poti s-o tii la uscat o perioada si mai vezi. Dracu' nu doarme, si era normal sa crape dupa o ploaie, ca sa para a scurt pe undeva. Nu e imposibil sa mai fie scurt, dar faptul ca a inceput cu electromotorul si apoi nu mai vrea nici la pedala..Nush, as zice compresie.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bicaovi Postat Iulie 1, 2017 Autor Share Postat Iulie 1, 2017 (editat) De la solenoid nu cred ca e, ca actioneaza electromotorul, o sa dau comanda de o bujie ngk originala, ca asta de am luat-o de la un magazin nu prea e cine stie ce, daca schimb bujia si tot imi porneste greu la pedala, o sa incerc sa ii masor compresia, vedem unde, dar daca sa zicem nu ar avea compresie desi nu cred, ce s-ar putea face? Editat Iulie 1, 2017 de bicaovi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cechina Cornel Postat Aprilie 7, 2019 Share Postat Aprilie 7, 2019 Salut! Nu știți de ce nu-mi mai pornește scuterul la automat? Când dau nu se întâmplă nmk și doar se aude pocnind din CDI când apăs pe buton și atât. Mă ajutați? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adi 33 Postat Mai 22, 2020 Share Postat Mai 22, 2020 Salut am un scarabeo aprilia 2t il pornesc sta la relanti dar cand in accelerez moare motor si am set motor nou piston nou segmenti noi carburator nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.