Sari la conținut

Yamaha XVS 650 Dragstar probleme incarcare


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 66
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

regulatorul ala mentine o tensiune intre anumite limite. Elementele de circuit absorb curentul pe care il pot absorbi si suma lor nu poate depasi curentul maxim suportat de generator (ca sa fim corecti puterea maxima). Nimeni nu injecteaza curent. nu vreau sa inru in fiecare detaliu.

Nu discutam aici de sistemele "smart charge" - auto, nu cunosc nici o implementare moto - care asigura un voltaj in circuit in asa fel incat acumulatorul sa stea intr-o stare de incarcare aproximativa, optimizand consumul de carburant. Daca vrei sa vezi cum se comporta un asemenea sistem te invit cu multimetrul in mana sub capota de la mondeo 3 din parcare. (pe anumite perioade nu incarca acumulatorul deloc). Le utem aborda pe topicul dedicat dupa ce lamurim sistemele clasice.

 

Hai cu topicul dedicat. vorba lung saracia omului


» Post actualizat in 01 Aug 2017 23:06

ptiu drace - am spus prostii - absorb puterea pe care o pot absorbi la voltajul respectiv ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Injectia" este un termen frecvent in electronica.

Fii atent la exprimari, regulatorul ala are o singura limita, cea de sus, cand tensiunea e cea de sus taie curentul, cand e sub livreaza. E impropriu spus curent maxim pentru ca in mersul normal cam ala e singurul, dar nu putere maxima pentru ca daca ai de exemplu o baterie pe duca si generatorul nu face fata la toate alea aprinse scade tensiunea sa zicem la 10V produsul UxI se schimba ca 10 nu este nici macar aproape de 14.

Apropo de putere iar divaghez dar daca e bal, bal sa fie, intr-un forum, pe la careva de orgine anglicana, un sa zicem @B.B cu niscaiva cunostiinte sustinea sus si tare ca puterea absorbita de la motor, la o anumita turatie de catre grupul generator-releu-consumatori in functie de consumul de curent al mobrei, nu este constant asa cum spune toata lumea. Vezi doamne ca atunci cand e suntul pus practic grupul nu absoarbe putere de la motor deoarece suntul aduce tensiunea in apropiere de zero astfel produdul I(care e constant)x U(care e minim apropiat de 0) =Putere minima absorbita de la motorul mobrei. Aceasta afirmatie era gresita si combatuta instinctiv de multi dar fara argumete din fizica, las pe cei interesati sa-si dea seama de ce.

 

Nu eu mi-am luat angajamentul pentru acel topic, cred ca daca se apuca cineva de sapat, gaseste aceste notiuni, nu stiu daca nu cumva s-a discutat in topicul in care @pisica_matache construia un releu.

 

PS

Folosesc in exprimarile mele termenul de curent pentru ca acesta e baza, de cand dam cu ochii de el descoperim ca el face si drege :D

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, Hai sa o lasam pe topicul asta pana apare alalalt.

 

Injectia aia ar trebui sa fie o actiune generata de o logica oarecare. Cum spuneam ceva ce ar putea fi numit asa se intampla in cazul sistemelor smart charge unde voltajul la bornele acumulatorului e monitorizat de ECU si alternatorul e pilotat pentru a optimiza incarcarea acumulatorului si consumul de carburant.

Cand bateria e pe duca sau e descarcata tensiunea la bornele ei este mult scazuta si atunci puterea pe care ea o consuma, implicit curentul care trece prin ea este dat de diferenta intre tensiunea din circuit si tensiunea pe care o are acumulatorul daca este lasat liber in conjunctie cu rezistenta interna a acumulatorului. Daca pui in paralel doua surse de tensiune care dau voltaje diferite - cea cu voltaj mai mic devine consumator.

In cazul alternatoarelor cu excitatie magnet permanent si releu regulator tip sunt ai dreptate - ele genereaza in permanenta puterea maxima pe care o pot genera la turatia respectiva. Catre circuitul mobrei se livreaza necesarul - mentinand tensiunea nominala iar excesul este disipat disipat de releu. Asta nu face ansamblul un generator de curent.

 

Referitor la topicul dedicat - vad ca dedant68 si-a luat angajamentul - sa il asteptam si continuam acolo. Aici o sa ramana strict troubleshooting pe dragstar 650

 

 

p.s. notiunea de curent si cea de tensiune, impreuna cu cea de rezistenta / impedanta dupa caz nu pot fi disociate intr-o discutie ca asta . Important e sa le folosim corect pentru a avea consistenta in exprimare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul alternatoarelor cu excitatie magnet permanent si releu regulator tip sunt ai dreptate - ele genereaza in permanenta puterea maxima pe care o pot genera la turatia respectiva. Catre circuitul mobrei se livreaza necesarul - mentinand tensiunea nominala iar excesul este disipat disipat de releu. Asta nu face ansamblul un generator de curent.

Uite vezi ca nu m-ai inteles ele nu genereaza in permanenta puterea maxima pe care o pot genera la turatia respectiva ci puterea absorbita de la motor la turatia respectiva este o constanta indiferent de ce se intampla dupa regulator.

 

Nelule hai cu topicul ala ca sa lamurim pe toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

generatorul da tot ce poate la turatia aia pentru ca are excitatia fixa. O parte din putere e consumata in circuit, restul este disipata de releu cand pune tensiunea la masa


» Post actualizat in 02 Aug 2017 22:08

hai cu topicul dedicat ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da hai Nelule! Pana atunci o noua lamurire

Puterea este o marime instantanee deci e incorect sa spui ca o parte este consumata de circuit iar restul este disipata de releu cand pune la masa, este ori - ori, nu se intampla treaba simultan.

Cu restul afirmatiilor astept topicul pentru a explica pe larg.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde ce tip de regulator e si pe ce interval te uiti.

in cazul unui regulator tip shunt daca te uiti pe o perioada si o singura faza vei avea simultan energie debitata in circuit si energie disipata de releu. Daca te uiti pe intervale mai mici vei avea intr-adevar momente separate in care energia este debitata in circuit si momente in care energia este disipata de releu prin punerea fazelor la masa (atunci cand voltajul in circuit a atins valoarea maxima dorita). Caca te uiti pe intervale mai mici si pe toate cele 3 faze in acelasi timp poti avea ambele cazuri.

In cazul unui regulator "full wave" controlul tensiunii se face dupa redresare si avem de aface cu un chopper la care intr-adevar energia este fie livrata in circuit fie disipata de regulator daca ne uitam la ea cu o rezolutie suficient de mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai noi aici vorbim de regulatorul omniprezent de tip sunt (generator cu excitatie magneti permanenti) Nu exista interval cand ne raportam la putere asa cum zisei in postul precedent puterea e o marime instantanee altfel avem energie. Sunt ai sau nu, deci ori sunt, ori consumatori. Nu mai incerca sa dregi busuiocul mai bine recunoaste ca te-ai exprimat gresit.

"O parte din putere e consumata in circuit, restul este disipata de releu cand pune tensiunea la masa"

Hai tu Nelu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reciteste ce am spus si ai sa vezi ca este totul corect. Daca nu ma crezi poti desena formele de unda (mie imi este mult prea sila sa fac astfel de desene). Acusica ajungem sa vorbim despre aberatii gen alimentare in impulsuri (ca deh, un chopper nu da tensiunea continua chiar in mod continuu :) ), alimentare cu tensiune ondulatorie - ca deh, un redresor cam asta scoate si tot asa :).

De obicei se discuta pe o perioada

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

Prima problema este ca au trecut decat peste 5 ani de atunci.

A doua problema este ca bateria de atunci este sigur deja schimbata. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...