Sari la conținut

Problema electrica Zx9r din 1999


Idk8414
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 134
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca atelierul e de bobinaj o sa trebuiasca bobinat si daca e bun..

Da, poti avea si tu dreptate.. Insa de omul asta se spune ca s mai spus si la altii de bobine ca sunt ok si nu trebuiesc bobinate cand putea sa rebobineze si nu l-ar fi interesat.. Sper sa fie la fel de sincer si cu mine.. :D daca nu, astept pareri de la voi.. Oricum maine dimineata pe la 10:30 cam asa, scriu aici un raspuns.. Ce are spune ca are statorul..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar si un aparat de masura de 20 lei e absolut ok pentru masuratorile astea.

Dificultatea aia de a atinge in mufa corect e posibil sa fi fost motivul pt care ai citit zero si / sau fluctuant la masuratoarea de tensiune

 

Ai grija cu mesterul ala, john17 ti-a dat un sfat bun. Intreaba si dece vrea sa il bobineze :) . Daca zice direct ca nu ii place culoarea lacului atunci sari peste. pot vedea unde e lac pe metal ca a fost dat cu ceva de culoare inchisa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie ala nu imi arata a bobinaj original.

Postez maine dimineata mai multe poze cu statorul, din mai multe parti ca acu il am scos afara din capac.. Zici ca nu pare original? Stiu ca idiotul de unde am cumparat motocicleta si-a cam batut joc de ea :( eu fac tot posibilul sa o repun pe picioare... Sunt destul de aproape..

» Post actualizat in 14 Sep 2017 19:37

Chiar si un aparat de masura de 20 lei e absolut ok pentru masuratorile astea.

Dificultatea aia de a atinge in mufa corect e posibil sa fi fost motivul pt care ai citit zero si / sau fluctuant la masuratoarea de tensiune

 

 

Exact la asta m-am gandit si eu, ar putea oare printr-un miracol sa fie defapt de vina doar releul? Prin faptul ca imi băga peste 16-17v in viteza si in timp imi fierbea bateria? Dupa care imi omora contactul/curentul, dupa 10 minute ce isi revenea poate umpic bateria, aveam din nou umpic curent, dar nu suficient cat sa invarta electromotorul?... Habar nu am.. Zic si eu . Editat de Idk8414
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici una din pozele de pe ebay nu e naclaita in halul ala cu lac (nici oem, nici china) deci probabil a suferit interventie pe la noi. Lac inchis la culoare gasesti si pe cele noi dar nu asa


» Post actualizat in 14 Sep 2017 19:52


» Post actualizat in 14 Sep 2017 19:37
Exact la asta m-am gandit si eu, ar putea oare printr-un miracol sa fie defapt de vina doar releul? Prin faptul ca imi băga peste 16-17v in viteza si in timp imi fierbea bateria? Dupa care imi omora contactul/curentul, dupa 10 minute ce isi revenea poate umpic bateria, aveam din nou umpic curent, dar nu suficient cat sa invarta electromotorul?... Habar nu am.. Zic si eu .

nu, nu e doar releul. Faptul ca tensiunea scade mult cand pornesti toti consumatorii spune ca generatorul nu da suficienta putere. indiferent dece. Chestia asta s-a vazut la faptul ca nu ai aia 45v sau mai mult cand masori direct la iesirea lui......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea proasta e ca daca a fost rebobinat diferit de cel original meseriasul respectiv in cel mai bun caz o sa-ti reproduca ceea ce ai pentru ca nu are de unde sa scoata numarul de spire. Eventual sa creasca numarul de spire cu raportul dintre tensiunea data de manual si cea masurata de tine, iar sectiunea s-o deduca in asa fel incat sa-i incapa pe carcasa.

Lamureste-ne si pe noi firele care-ti vin de la mufa in stator se leaga la cate o sarma si celalalte capete legate intre ele sau fiecare la cate doua sarme?

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

grosimea (sectiunea) originala a sarmei se poate socoti dintr-o poza cu un stator pe care numeri spirele. Masori armatura pe care o ai si iti daiseama cat trebuie sa aiba ca sa o umple din numarul ala de spire.

 

Chiar e interesant raspunsul la intrebarea lui vlad58

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lamureste-ne si pe noi firele care-ti vin de la mufa in stator se leaga la cate o sarma si celalalte capete legate intre ele sau fiecare la cate doua sarme?

Maine dimineata la prima ora iti dau raspunsul, cand ajung la lucru ca am lasat statorul in masina si masina e parcata afara.. :)) maine dimineata pun si poze eu din cate imi amintesc, parca se legau la cate o sarma fiecare fir dar nu mai stiu sigur, maine dimineata iti spun.

Pai care e diferenta intre cele doua intrebari ce le-ai pus? Rezista mai mult daca e legat la dous sarme fiecare cablu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista doua configuratii posibile: stea si triunghi, fiecare cu proprietatile ei. Daca la fiecare fit galben se leaga cate doua fire de la bobina sunt sanse foarte mari sa fie bobinat in triunghi. Daca se leaga cate un singur fir de bobina si celelalte capete ale bobinelor sunt legate impreuna - configuratia e triunghi. Cand aflam ne lamurim daca eu sau vlad aavut dreptate la discutia legata de subiectul asta in paginile anterioare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe bune? 90 de raspunsuri si aproape o luna de discutii pentru o incarcare mai baieti,😀

Nici nu vreau sa ma gandesc ce roman cu 3 volume iese, pentru o problema adevarata dintr-un motor!🤗

Am auzit de tine, esti destul de renumit pe aici, te rog ajuta-ma cu o parere :(

Deci, legarea e cu doua sarme pe fir, Zidu si Vlad, totusi lacul asta este de o culoare chiar inchisa...

 

TNG, nu pot sa imi dau seama care e problema, baietii sunt cu pareri impartite aici, de aceea s-a si creat o discutie mai lunga.. Magnetul de la noul motor are atractia la fel ca si celalalt magnet, nu simt o diferenta.. Statorul nu imi scotea voltajul corect cand era montat, nu ajungea la 45v in 4000rpm.. Releul era si el ars dar l-am.schimbata acum.. Nu stiu daca totusi statorul are ceva sau care ar fi problema de imi baga voltaj mai putin.. Si pe un fir nu imi baga voltaj aproape deloc..

post-97221-0-77134800-1505452240_thumb.jpg

post-97221-0-48512100-1505452255_thumb.jpg

post-97221-0-38947000-1505452270_thumb.jpg

post-97221-0-20271500-1505452283_thumb.jpg

Editat de Idk8414
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da in a doua poza se vad clar cum intra doua sarme in izolatie.

Ca numar de spire e ok bobinajul numai ca va trebui reconfigurat in stea.


» Post actualizat in 15 Sep 2017 05:48

Daca se leaga cate un singur fir de bobina si celelalte capete ale bobinelor sunt legate impreuna - configuratia e triunghi. stea

Vezi ca te ajut, nu mai stia omul de ce se lega in doua feluri triunghiul :D

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fusai aici la meseriasul asta, e un mosulet asa de vreo 50-60 ani, mi-a spus urmatoarele.. Statorul acesta este neatins, nu a fost rebobinat niciodata, l-a masurat si el (avea un aparat analogic de masurat) a spus ca e in simetrie perfecta si ca statorul ar trebui sa functioneze bine, nu are semne de rebobinaj, a spus ca practic e facut de la mama lui.. Nu a fost umblat la el..

Ce imi recomandati? Am sa pun statorul inapoi si dupa am sa il masor cu cablurile scoase din mufa (sa mearga doar pe baterie) sa vad ce voltaj imi da.. Si am sa montez si releul al nou..

» Post actualizat in 15 Sep 2017 09:11

 

Eu stiu ca izolatia se probeaza cu bec de 220V, aparatul de masura lucreaza cu tensiune mica si nu arata neaparat strapungerile. Parerea mea e ca statorul e buba aici.

Sa incerc sa il masor si cu becul? Nu am mai masurat niciodata cu becul, nu stiu cum se procedeaza..

Editat de Idk8414
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa pun statorul inapoi si dupa am sa il masor cu cablurile scoase din mufa (sa mearga doar pe baterie) sa vad ce voltaj imi da.. Si am sa montez si releul al nou..

» Post actualizat in 15 Sep 2017 09:11

 

Pai pana acu cum ai masurat?

Curios ca e triunghi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci Vlad, mufa mea de la stator este diferita, in mufa in care intra cablurile de la stator, tot prin mufa aceea intra si senzorul de neutru, daca scoteam mufa sa masor direct pe papuci in fata, nu puteam tine motorul pornit, se oprea, asa ca am masurat din spatele mufei, am bagat pe acolo sa ating papucii.. Dar acu ca am cablurile scoase din mufa, numa il prind la locasul lui si masor direct pe cabluri..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Statorul bagat in regulator deci masuratori eronate vorba lui TNG mult zgomot pentru nimic.

Bun, imi cer scuze, refac masuratoarea 3 de indata ce ajung acasa in 3 ore... Nu voi mai conecta statorul in regulator.. Voi vedea cat imi indica..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da in a doua poza se vad clar cum intra doua sarme in izolatie.

Ca numar de spire e ok bobinajul numai ca va trebui reconfigurat in stea.

» Post actualizat in 15 Sep 2017 05:48

Vezi ca te ajut, nu mai stia omul de ce se lega in doua feluri triunghiul :D

Aseara era tarrziu ......

E posibil sa fie stea cu cate doua bobine in paralel pe fiecare infasurare .....

» Post actualizat in 15 Sep 2017 10:00

Eu stiu ca izolatia se probeaza cu bec de 220V, aparatul de masura lucreaza cu tensiune mica si nu arata neaparat strapungerile. Parerea mea e ca statorul e buba aici.

e foarte posibil ceea ce spui tu. Izolatia se masoara cu scula speciala. Poate sa strapunga la ceva voltaj sau la temperatura nominala - in cazul in care e asa ceva

» Post actualizat in 15 Sep 2017 10:04

Statorul bagat in regulator deci masuratori eronate vorba lui TNG mult zgomot pentru nimic.

mda, in cazul asta nu prea ai despre ce sa iti dai seama. Sub sarcina e normal sa gasesti tensiuni mai mici decat trebuie.

» Post actualizat in 15 Sep 2017 10:04

Bun, imi cer scuze, refac masuratoarea 3 de indata ce ajung acasa in 3 ore... Nu voi mai conecta statorul in regulator.. Voi vedea cat imi indica..

fa un lucru mare si da cu niste sprai de contacte pe sarme inainte sa pui multimetrul pe ele

» Post actualizat in 15 Sep 2017 10:14

Pai pana acu cum ai masurat?

Curios ca e triunghi.

in toate manualele statorul e definit ca fiind stea. (doar pe la unele trimph am vazut scheme cu triunghi). Am gasit poze cu lac de toate culorile puse pe bobinajele alea....

In continuare eu zic ca e stea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...