Sari la conținut

Problema electrica Zx9r din 1999


Idk8414
 Share

Postări Recomandate

Hai sa explic ce inteleg eu din aceste masuratori.

Prin faptul ca doua dau tensiune egala (si mai mica ca cea din carte) deduc ca avem de-a face cu un alternator in triunghi.

Deoarece este triunghi banuiesc ca e rebobinat (originalele sunt in stea si nu are rost sa spun de ce ca ar duce la discutii sterile).

Probabil ca a fost legat in triunghi pentru mai multa "forta" asa s-o fi gandit omul ca sa nu se mai arda.

Dar triunghiul "aduce" mai mult curent ceea ce a dus la defectarea regulatorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 134
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vlad, hai sa asteptam rezultatele dupa interventie. Il ajutam pe om sa repare, ca altfel e greu de ghicit ce o fi pe acolo daca a fost rebobinat si nu conteaza (putin probabil sa fie in triunghi, as zice imposibil dar nu vreau sa intram in discutia asta aici). Pana acum prima concluzie clara e ca s-au blegit magnetii....

 

@superbec - magnetii aia nu se consuma, doar isi pierd proprietatile in timp din cauza temperaturii, vibratiilor si - evident - a timpului. Le zice "permanenti" doar pt ca nu au nevoie de o sursa de energie pentru a isi face treaba. In anumite cazuri (vezi EN/GPS/KLE din anumiti ani) - dispar o parte din magneti de pe rotor cu totul. Mai putin important dece nu mai baga suficient

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vlad58 - inainte sa te plangi ca iti ascund posturile (stii tu care) citeste te rog cu atentie snapsotul din manualul de service pt zx9r. Secventa de troubleshooting se regaseste in orice manual de service decent pt motorete cu alternator cu magnet permanent. Valorile pot diferi de la model la model, de aia trebuie cautata referinta in fiecare caz.

post-351-0-82146600-1505332871_thumb.gif

 

Cum spuneam - sa asteptam rezultatele masuratorilor dupa interventie si sa vedem ce/daca mai e ceva stricat...........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar ai sarit cu buretelul si nici macar nu te-am contrazis, repet concluzia ca s-au blegit magnetii este a ta si am subliniat ca nu are legatura cu masuratorile pentru ca tu zici ca statorul e bun iar masuratorile te contrazic

 

masuratorile spun ca statorul e bun si ca magnetul s-a blegit.

 

Daca mai recitesti ce e in ultimul chenar rosu de pe foaia aia de manual ce cu manuta ta l-ai evidentiat, ai sa te prinzi ca ai sarit o etapa si ai tras o concluzie dupa mine prematura..

Poate nu ai inteles ce vrea sa spuna autorul asa ca hai sa-ti explic pe scurt, in cazul in care masuratorile bobinelor au dat bine dar tensiunea de iesire este mica atunci probabil s-au "blegit magnetii", ce nu spune omul dar este la mintea cocosului este ca intai ma uit la bobine si daca tensiunile nu sunt egale ci in balarii ca in cazul nostru intai trebuie sa vad ce se intampla cu statorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intai vezi ce se intampla cu rotorul, care are cele mai mari sanse sa fie vinovat. Masuratorile statorului ii dau sanse sa fie in regula. Omul are rotor de schimb - treuie vazut cum merge cu el (fiind piesa de aproape 20 ani nu e nici o garantie ca e bun)

Apoi in cazul in care tensiunea pe una sau 2 faze nu depaseste pragul dorit (atentie, nu e obligatoriu sa fie 100% identice pe toate 3) trebuie facuta o masuratoare cat mai aproape de stator (de obicei cu sonde ac, prin izolatie..) Hai sa asteptam noutati

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie mi se pare pripita si mai putin plauzibila concluzia cu rotorul blegit.

Cel putin din masuratori daca au fost facute corect e clar ca statorul are o problema.

Daca statorul are o problema nu poti trage concluzii asupra rotorului , daca bobinajul e afectat chiar daca magnetii sunt buni nu va genera cat trebuie.

Eu personal n-am intalnit pana acum motocicleta la care magnetii sa se blegeasca brusc si decisiv si am avut si inca am motocicleta cu magneti de 30 ani care incarca f bine.

Nu zic ca nu se strica si magnetii dar exceptand cazurile in care se dezlipesc sau sunt sparti , pana acum n-am intalnit caz in care sa nu-si mai faca treaba in cat sa nu poti folosi motocicleta.(exclud aici comunistele gen simson )Statoare si regulatoare insa am gasit arse multe...

Ce mi se pare ciudat e ca pana acum se pare ca s-au ignorat simptomele de contact imperfect , descrise destul de evident si care pot sta la baza tuturor problemelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

masurand direct in mufa nu prea raman multe locuri pt contact imperfect. Mai degraba fir intrerupt care din cauza vibratiilor sa faca figuri.

Am intalnit rotor demagnetizat.

In cazul prezentat mai sus cred ca incarcarea nu a mers niciodata calumea de cand a fost reasamblat motorul. Releul ars a dat tzeava la tensiune mult mai mare in circuit; Alternatorul in pioneze nu a putut genera puterea nominala, nici macar una decenta (aici includ demagnetizare si poate o faza nasoala) si tensiunea a scazut la o valoare tolerabila datorita consumului din circuit, recuperand incarcarea bateriei cand consuumatori sunt opriti. Adaugarea unui consumator maricel si constant (ventilatorul pe direct) a dus pe negativ bilantul de puteri si consecinta a fost descarcarea acumulatorului.......... Asta a fost momentul in care defectul a fost perceput brusc, desi el era acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot nu inteleg logica verdictului asupra magnetilor atata timp cat statorul e clar afectat (considerand corecte masuratorile prezentate).

Sunt convins ca ai intalnit rotor demagnetizat ca altfel nu insistai pe tema asta, dar statistic se demagnetizeaza catastrofal un rotor mult mai rar decat se arde un stator.

In acest caz eu nu m-asi chinui sa schimb rotorul , asi schimba statorul si asi reverifica incarcarea .

Ca sa desfaci rotorul in cele mai multe cazuri ai nevoie si de o presa, mai usor sau mai greu de realizat...iar pana nu compari in functionare cele 2 rotoare nu ai de unde sa stii care-i cel mai potent atata timp cat ambele sunt sh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Zidu', cred ca ai omis sa citesti Masuratoarea3

Pai ce are masuratoarea 2 sau 3 nu ai citit ca la trifazic nu trebuie sa fie tensiunile musai egale

 

Apoi in cazul in care tensiunea pe una sau 2 faze nu depaseste pragul dorit (atentie, nu e obligatoriu sa fie 100% identice pe toate 3)

Adicatelea o abatere de 100% e admisibila.

Deci statorul este in regula

 

Masuratorile statorului ii dau sanse sa fie in regula.

Deci B.B. nu te mai baga ca nu intelegi nimic :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cititi si voi macar tot randul respectiv si o sa vedeti ca poate atinge tensiunea celorlaltor faze dar intermitent pica in zero, ceea ce duce cu gandul la un fir cu probleme, nu neaparat in infasurarea statorului:

 

" 2 cu 3 oscila intre 0 si 35v, alteori ramanea oprit la 18, alteori la 0, "

tocmai de aia am zis ca urmeaza masuratoare cat mai aproape de stator dupa ce pune un rotor mai bun

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zidu' gandeste-te un pic, la stea un fir cu probleme face ca doua masuratori sa balbaie, ori lui ii balbaie doar una ceea ce m-a dus pe mine la gandul de triunghi.


» Post actualizat in 14 Sep 2017 14:24

Si lasa nu mai insista cu rotorul pana nu se rezolva cu statorul.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cititi si voi macar tot randul respectiv si o sa vedeti ca poate atinge tensiunea celorlaltor faze dar intermitent pica in zero, ceea ce duce cu gandul la un fir cu probleme, nu neaparat in infasurarea statorului:

 

" 2 cu 3 oscila intre 0 si 35v, alteori ramanea oprit la 18, alteori la 0, "

tocmai de aia am zis ca urmeaza masuratoare cat mai aproape de stator dupa ce pune un rotor mai bun

Si mai incolo zice ca la relanti 2 cu 3 e mereu 0.

Ceea ce ma duce cu gandul ca statorul are acea infasurare intrerupta sau cu sarma intrerupta undeva unde din cand in cand mai atinge - turatie mare - vibratie mai mare, atinge rahanu de sarma ii da tensiune.

Dar fie ce-o fi e clar ca statorul ala e dus bas sau in moarte clinica - nu ar fi normal sa schimbe statorul si abia apoi sa vada daca s-a demagnetizat magnetu vietii?

 

Apoi tu chiar ai fost de fata cu el sa stii cum a masurat, din exeperienta lui electrica nu m-as increde ca a folosit corect aparatul sau a tinut calumea bornele alea.. sau ca era chiar la 5000 de ture cand masura. Deci nu as lua de buni cei 35V care stau la baza teoriei tale a demagnetizarii.

Si eu am un voltmetru care imi arta cu 2V mai putin sau aberatii cand vrea el, eu stiu asta, dar daca il imprumut unui baiat ca asta si masoara si scrie pe forum.. mai scrieti 50 de pagini de ce citeste el 11,6V si nu 13,6...

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe mine m-a dus mai repede cu gandul la problema de cum stau firele alea in papuci/ mufa in care s-a facut masuratoarea si ce anume o mai fi pe traseu pana acolo. Se intampla cand masori si schimbi pozitia firului ca sa bagi sondele sa dai peste asa ceva .

 

Daca observi rezistenta statorica masurata este 0.7 pe toate trei masuratorile (cate doua bobine in serie) in timp ce manualul specifica un interval acceptabil de 0.2 - 0.6. In cazul in care ar fi un triunghi acolo, care respecta cat de cat numarul de spire original, la masuratoarea asta nu ma astept sa vad mai mult de 0.4 (in cazul in care fiecare infasurare ar fi pe maxim, adica 0.7 ) si 0.13 (daca ar avea valorile minime de 0.2). Nici macar nu stim daca a fost rebobinat vre-odata rotorul ala ca sa intram in discutii legate de topologia ei.

 

Rotor care a functionat il are deja. zero investitie pt a il schimba.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, problema sta in felul urmator, am testat atractia magnetilor avand in vedere ca ii aveam pe amandoi in fata (cel de pe motorul nou nu l-am dat jos, se vede si in poza atasata) atractia este aproape identica, nu simt o diferența...

Deci, am refacut masuratoarea 2, am pe doua fire 0.7ohmi si pe un fir am 0.5ohmi (asta am verificat dupa ce am dat statorul jos..) voltajul la unul din cele 3 fire v-am zis ca nu indica corect, ori sta pe 0, ori oscileaza intre 0 si 35v.. Prin urmare nu am dat jos rotorul inca, pentru ca am vazut ca au aceeasi atractie..(adevarul este ca e cam ruginit, probabil de la cum motorul asta nou a stat pe loc vreo 2 ani) Nu stiu sigur acum dar eram cu un baiat langa mine, el mi-a spus sa duc prima data statorul la un control la umul ce bobineaza sa vada daca cumva nu are el probleme (avand in vedere ca pe un fir nu imi indica nimic) am tras 2 poze sa le postez aici pentru voi.. Maine dimineata merg cu statorul la un atelier din Resita si vad ce spune si omul despre stator.. Problema este ca nu am avut presa cum trebuie si de aceea nu am mai dat jos rotorul.. Nu am reusit.. Asa ca am zis sa controlez prima oara statorul.. Nu se prea observa daca statorul arata rau.. In schimb, pe unele fire se simte clar lacul licios (pe majoritatea firelor) dar pe 2 sau 3 legaturi sa spun asa, se simte zgronțuros... Ca si cum ar fi mancat ceva .. (Sau poate e mizerie?.. Nu stiu)..

Astept si pana maine dimineata sa vad ce spune meseriasul despre stator..

post-97221-0-51305500-1505405271_thumb.jpg

post-97221-0-92289800-1505405288_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai grija ca la majoritatea modelelor ai nevoie de o presa pentru a extrage releul de acolo. Daca nu o ai mai bine incerci la un service ca sa nu te chinui inutil

Nu am unde la service sa il duc in zona Resita.. Nu este nimic in zona, doar mecanici de curte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai ! La Gataia !» Post actualizat in 14 Sep 2017 16:42Statorul e terci, ti am zis din start !

Nu am cum sa duc la Gataia, e de 2 ori juma mai departe de mine decat Resita, de aceea spuneam zona Resita :)) e mai aproape.. De cel de la Gataia stiu.. Numa daca ar face el o tura pana aici sa imi deie rotorul jos daca cumva rotorul e problema..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti gandul ca rotorul e problema, pentru informarea mea personala (cat si pentru altii) cand pui in scurt aparatul cu care ai masurat statorul cat iti indica?

Deci statorul daca pun aparatul pe scurt, daca masor firele intre ele, la toate am 0 (1 cu 2, 1 cu 3 si 2 cu 3), in schimb daca incerc sa vad daca "da la masa" si am masurat pe rand toate cele 3 fire, am valoarea 1 la toate, pare in regula, nu inteleg, nu arata foarte bine oricum.. Nu stiu ce sa zic, maine duc statorul la un meserias de bobinaje, vad ce spune si el.. Voi ce credeti?

» Post actualizat in 14 Sep 2017 17:20

0.5 e bine, e in specificatii

statorul ala pare acoperit suplimentar cu rasina. Oricum unele au culoare negricioasa de noi https://www.ebay.ca/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=zx9r+stator

» Post actualizat in 14 Sep 2017 17:07atentie, nu inseamna ca ala vechi e prea breaz...

Ciudat e faptul ca acum cu el dat jos si cabllurile in fata, am remasurat ohmi si la toate 3 am exact 0.7, mai jos nu coboara, chiar daca am tinut mai mult.. Probabil nu puteam atinge bine in.mufa cand era montat.. Acum am remasurat si am 0.7 la toate 3 cabluri intre ele..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand nu ai cine stie ce aparat, trebuia sa-ti arate ceva de genul 0,X, in poza bobinele care sunt in soare nu arata bine, pe langa ca sunt negricioase lacul sau rasina ce o fi pe ele pare "inflorita".

Da, recunosc, aparatul nu costa nici 100 lei :)) de aceea merg maine dimineata la acest atelier, el sigur are scule, poate vedea daca are probleme..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...