DKW Postat Februarie 3 Share Postat Februarie 3 39 minutes ago, ervin_k1200gt said: Sunt cele de pe etriere, e presiunea mai mare de aia se strica mai des (presupun)... Toti 4, la una din pompe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Februarie 3 Share Postat Februarie 3 (editat) Acum 50 minute, ervin_k1200gt a spus: Sunt cele de pe etriere, e presiunea mai mare de aia se strica mai des (presupun)... Nu sunt toti senzorii pe acelasi circuit hidraulic? De ce ar avea presiune mai mare la etrier? Editat Februarie 3 de Silver Arrow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ervin_k1200gt Postat Februarie 3 Share Postat Februarie 3 Acum 52 minute, Silver Arrow a spus: Nu sunt toti senzorii pe acelasi circuit hidraulic? De ce ar avea presiune mai mare la etrier? Sunt doua perechi de senzori. O pereche pe etrieri (fata + spate), cealalta pereche pe maneta frana (mana + picior). Circuitele sunt complet separate hidraulic, senzorii de pe manete deobicei au presiune mai mica pentru ca daca ai servofrana aceasta se amplifica prin pompe. Oricum senzorii sunt vechi, au cel putin 20 ani si sunt ceramici, si efectiv crapa si ramai doar cu frana reziduala. Poate deveni periculos, eu am pierdut servo frana in timpul mersului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Februarie 3 Share Postat Februarie 3 Multumesc de info Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 3 Share Postat Februarie 3 Senzorii de presiune au 2 mari dusmani, caldura si apa (condensul) din lichidul de frana. Cel mai repede cedeaza senzorul pentru etrierul spate prin simplu fapt ca frana spate functioneaza si atunci cand folosesti doar frana fata, nu doar la actionarea franei spate. In plus, vasul pentru lichid de pe spate este mai predispus la a forma condens si implicit la o franare mai slaba, caz in care pompa va incerca sa refaca forta de franare necesara marind presiunea in circuitul secundar. Daca presiunea citita este prea mica motorasul va functiona pana cand presiunea in circuit va fi ok, dar de multe ori se ajunge la a se arde motorasul. Daca presiunea este prea mare, de obicei datorita depunerilor, pompa intra in protectie si se opreste, singura varianta de a opri pompa cand ramane un motoras activ sau cand pompa intra protectie este de a opri motocicleta din cheie, caz in care mai exista o sansa de a salva pompa de ABS. la partea cu frana reziduala sunt responsabile valvele de ''eliberare'' care sunt actionate fix invers fata de pompele de ABS mai noi. practic sunt active pe toata perioada franarii si dezactivate doar cand trebuie sa elibereze, fata ce cele noi care se activeaza cand trebuie sa elibereze frana. Pentru a avea o frana cat de cat decenta trebuie sa actionezi frana de mai multe ori pentru a suplini diferenta de presiune creata de valve si motorase. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Februarie 3 Moderatori Share Postat Februarie 3 Daca se schimba mai des lichidul de frana,macar cum spune manualul acelui model,nu cred ca s-ar ajunge la astfel de problema.Lichidul de frana e un consumabil,ca si uleiul,antigelul,filtrele,etc care,daca sunt lasate mai mult decat e cazul,sufera. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 3 Share Postat Februarie 3 Procedura este mai complexa, o gasesti in manualul de service, si de ceva timp si pe net. Daca respecti pasii din procedura si schimbi lichidul la maxim 2 ani sansele de a se defecta pompa de ABS scad considerabil, totul tine de preventie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.