Sari la conținut

ABS la BMW


Valyman70
 Share

Postări Recomandate

39 minutes ago, ervin_k1200gt said:

Sunt cele de pe etriere, e presiunea mai mare de aia se strica mai des (presupun)...

Toti 4, la una din pompe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 50 minute, ervin_k1200gt a spus:

Sunt cele de pe etriere, e presiunea mai mare de aia se strica mai des (presupun)...

Nu sunt toti senzorii pe acelasi circuit hidraulic? De ce ar avea presiune mai mare la etrier?

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, Silver Arrow a spus:

Nu sunt toti senzorii pe acelasi circuit hidraulic? De ce ar avea presiune mai mare la etrier?

Sunt doua perechi de senzori. O pereche pe etrieri (fata + spate), cealalta pereche pe maneta frana (mana + picior). Circuitele sunt complet separate hidraulic, senzorii de pe manete deobicei au presiune mai mica pentru ca daca ai servofrana aceasta se amplifica prin pompe. Oricum senzorii sunt vechi, au cel putin 20 ani si sunt ceramici, si efectiv crapa si ramai doar cu frana reziduala. Poate deveni periculos, eu am pierdut servo frana in timpul mersului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Senzorii de presiune au 2 mari dusmani, caldura si apa (condensul) din lichidul de frana. Cel mai repede cedeaza senzorul pentru etrierul spate prin simplu fapt ca frana spate functioneaza si atunci cand folosesti doar frana fata, nu doar la actionarea franei spate. In plus, vasul pentru lichid de pe spate este mai predispus la a forma condens si implicit la o franare mai slaba, caz in care pompa va incerca sa refaca forta de franare necesara marind presiunea in circuitul secundar. Daca presiunea citita este prea mica motorasul va functiona pana cand presiunea in circuit va fi ok, dar de multe ori se ajunge la a se arde motorasul. Daca presiunea este prea mare, de obicei datorita depunerilor, pompa intra in protectie si se opreste, singura varianta de a opri pompa cand ramane un motoras activ sau cand pompa intra protectie este de a opri motocicleta din cheie, caz in care mai exista o sansa de a salva pompa de ABS. 

la partea cu frana reziduala sunt responsabile valvele de ''eliberare'' care sunt actionate fix invers fata de pompele de ABS mai noi. practic sunt active pe toata perioada franarii si dezactivate doar cand trebuie sa elibereze, fata ce cele noi care se activeaza cand trebuie sa elibereze frana. Pentru a avea o frana cat de cat decenta trebuie sa actionezi frana de mai multe ori pentru a suplini diferenta de presiune creata de valve si motorase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

Daca se schimba mai des lichidul de frana,macar cum spune manualul acelui model,nu cred ca s-ar ajunge la astfel de problema.Lichidul de frana e un consumabil,ca si uleiul,antigelul,filtrele,etc care,daca sunt lasate mai mult decat e cazul,sufera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Procedura este mai complexa, o gasesti in manualul de service, si de ceva timp si pe net. Daca respecti pasii din procedura si schimbi lichidul la maxim 2 ani sansele de a se defecta pompa de ABS scad considerabil, totul tine de preventie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...