Sari la conținut

ABS la BMW


Valyman70
 Share

Postări Recomandate

La 04.07.2020 la 21:40, DKW a spus:

Dupa ceva documentare temeinica am reusit in proportie de 90% sa montez alta pompa de servo pe motor, un 1200 GS din 2004. Pentru siguranta mea am demonta pompa aproximativ complet (nu am decapsulat motorasele si valvele). Pentru a nu o da in bara am "macelarit" pompa veche, sa nu am surprize cu diverse piese ce s-ar putea deplasa de la locul lor. La achizitionarea unei pompe SH eu recomand demontarea ei si curatatea temeinica a pieselor, a mea avea lichid de frana cristalizat pe senzorii de presiune.

 

20190529_183231.jpg

IMG_20200619_213427395 (1).jpg

In majoritatea cazurilor de aici incepe dezastrul, senzorii de presiune (4 la numar) nu mai citesc corect presiunea din instalatie si motorasele merg pana se ard, afectand si placa de circuite a servo-pompei. Schimbarea lichidului mai des de 2 ani este cea mai buna metoda de preventie. Daca pompa de frana de mana, in alte cazuri, scapa lichid inapoi in vas se ajunge la acelasi rezultat.

IMG_20200621_201057569.jpg

Super, 

Asa este. Eu între timp, am reușit sa îmi repar modulele ABS,iar  acestea au funcționat ireproșabil tot sezonul. Este adevărat eforturile financiare și fizice au fost considerabile. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
La 03.11.2017 la 11:13, Valyman70 a spus:

Corect!

Mea culpa!

Sunt din București, și am un K1200RS din 2001 cu pompa IABS cred ca. Adică cea cu 6 aerisitoare, 3 fata și 3 spate.

Placa electronică este cea care se potrivește, sau mai bine zis este compatibila cu motocicletele care s-au fabricat pana în 2007, dar care nu au Odometru . Adică fără display care arata km parcurși, consum, viteza medie etc.

Pompa pe care am montat-o acum, provine de la un BMW R1100S. Proprietarul acesteia spune ca ABS-ul funcționa ok acum 3-4 ani când motocicleta era în funcțiune .

La mine, după montaj, (eu zic că bine) frana față se comportă ok, dar motorul electric ce acționează servo-frâna pe spate , nu se oprește , bâzâie continuu , iar la apăsarea pedalei nu are nici o reacție . Am aerisit și etrierul spate , roata frânează , dar fara servo și ABS. Frânează la fel, cu contact sau fără .

Dacă pun contactul, motorul de servo merge continuu după cum am mai spus, iar frana fata, acționează ok. Adică atunci când acționez frana , se aude motorul servo de pe fata , care își variaza turația în funcție de solicitarea frânei fata. Ăsta în timp ce motorul servo spate bâzâie cu aceeași frecventa imperturbabil , continuând până iau contactul .

 


» Post actualizat in 03 Nov 2017 09:22

 

Încă ceva, cineva îmi sugera ca plăcile electronice chiar dacă arată la fel , au coduri diferite și ăsta ar putea fi cauza. Acesta ar fi motivul pentru care m-am gandit sa apelez la voi pentru un diagnostic cu gs 911 sau eu știu . ..

 

Ma poți ajuta cu o problema ? Am un k1200rs  din"98 becurile martorui ai ABS se aprind alternativ.

Aldea.constantin.mimi.cma@gmail 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Salutare, sunt din Sibiu și am un K1200GT din 2003, cu pompa ABS integrală. Recent frâna servo și inclusiv funcția ABS pe roata spate nu mai mergea. Motivul era simplu, motorul pompei fiind pe perie s-a uzat / întrerupt (diagnoza arată motor electric spate defect). Menționez că frâna servo, inclusiv ABS pe roata față funcționa fără probleme. 

Ce am făcut:

- golit sistemul de lichid

- dat jos pompa

- demontat pompa 

- reconditionat motorașele electrice (schimb perii, rebobinat la firma specializată)

- curățat și montat totul la loc

- amândouă motorașe pornesc la acționarea franelor / manetelor.

- aerisire circuite comanda la cele 6 aerisitoare, în ordinea corectă, fără contact pus.

- fără erori (citit prin diagnoza)

 

Si acum problema. Nu reusesc sa aerisesc circuitele față-spate între pompa și etrieri. În mod normal, din cate știu, doar prin umplerea rezervoarelor de sub șa, deschiderea aerisitoarelor de la etrier și acționarea motoarelor prin manete ar trebui să scoată aerul la etriere. Dar nu merge, lichidul de frână nu e tras prin sistem.

 

Aveți vreo idee? Am incercat sa trag forțat aerul cu o pompa de vacuum la etriere. Singura îmbunătățire e ca pare ca merge frână reziduală dar nu și cea servo. Am făcut și diagnoza și nu se setează nici o eroare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"aerisire circuite comanda la cele 6 aerisitoare, în ordinea corectă, fără contact pus." 

 

la 1200gs cred ca e aceasi pompa de abs, din cate tin minte trebuie aerisit cu contactul pus si actionat uneori .  ( gasesti pe youtube clipuri ) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, ervin_k1200gt a spus:

Motivul era simplu, motorul pompei fiind pe perie s-a uzat / întrerupt (diagnoza arată motor electric spate defect)

Da-ne mai multe detalii despre firma. Daca sunt in Romania e perfect. Nu am auzit de multi care sa schimbe periutele la modulul abs. De obice trantesc o suma de 2000 eur pt tot modulul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, tzunoi a spus:

Da-ne mai multe detalii despre firma. Daca sunt in Romania e perfect. Nu am auzit de multi care sa schimbe periutele la modulul abs. De obice trantesc o suma de 2000 eur pt tot modulul.

Salutare, firma se numeste Electro Watt SRL (https://electrowatt.ro/). Repara tot felul de motoare electrice, doar ca motorul electric de ABS nu il pot repara, dar colaboreaza cu o firma din Budapesta care poate. Dureaza o saptamana pana trimite (din cate am inteles in fiecare marti), apoi inca o saptamna pana da diagnostic si repara. Si inca o saptamna pana ajunge inapoi. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Robyb a spus:

"aerisire circuite comanda la cele 6 aerisitoare, în ordinea corectă, fără contact pus." 

 

la 1200gs cred ca e aceasi pompa de abs, din cate tin minte trebuie aerisit cu contactul pus si actionat uneori .  ( gasesti pe youtube clipuri ) 

Partea de comanda mi se pare ca e aerisit bine (frana reziduala merge). Si nu inteleg ce legatura ar putea avea cu partea de actionare (pompa-etrier). Din cate stiu circuitele nu sunt conectate hidraulic. Dar am sa incerc oricum, mersi de pont. Te tin la curent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 hours ago, ervin_k1200gt said:

Si acum problema. Nu reusesc sa aerisesc circuitele față-spate între pompa și etrieri. În mod normal, din cate știu, doar prin umplerea rezervoarelor de sub șa, deschiderea aerisitoarelor de la etrier și acționarea motoarelor prin manete ar trebui să scoată aerul la etriere. Dar nu merge, lichidul de frână nu e tras prin sistem.

 

Raspunsul corect il vei gasi pe ADVrider, UKGSer, r1200gs.info. Pentru a aerisi corect pompa de servo si etrierii trebuie sa ai totul montat la loc, inclusiv circuitul electric de la pompa servo, pentru a putea activa motorasele din pompa cand actionezi maneta/pedala de frana. Daca motorasele nu sunt pornite nu se face suficienta presiune in sistem, doar d-aia modelul respectiv se mai numeste si brake booster.

Descarca asta: Servo ABS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.06.2021 la 16:21, Valyman70 a spus:

Și ne poți spune cât ai plătit pt un motoraș? 

Salut, am platit 80RON pentru motorul pentru care au schimbat doar periile. Iar pentru cel din spate care a fost rebobinat (schimbat perii si colector) am platit 280RON. 

La 09.06.2021 la 23:41, ervin_k1200gt a spus:

Salutare, sunt din Sibiu și am un K1200GT din 2003, cu pompa ABS integrală. Recent frâna servo și inclusiv funcția ABS pe roata spate nu mai mergea. Motivul era simplu, motorul pompei fiind pe perie s-a uzat / întrerupt (diagnoza arată motor electric spate defect). Menționez că frâna servo, inclusiv ABS pe roata față funcționa fără probleme. 

Ce am făcut:

- golit sistemul de lichid

- dat jos pompa

- demontat pompa 

- reconditionat motorașele electrice (schimb perii, rebobinat la firma specializată)

- curățat și montat totul la loc

- amândouă motorașe pornesc la acționarea franelor / manetelor.

- aerisire circuite comanda la cele 6 aerisitoare, în ordinea corectă, fără contact pus.

- fără erori (citit prin diagnoza)

 

Si acum problema. Nu reusesc sa aerisesc circuitele față-spate între pompa și etrieri. În mod normal, din cate știu, doar prin umplerea rezervoarelor de sub șa, deschiderea aerisitoarelor de la etrier și acționarea motoarelor prin manete ar trebui să scoată aerul la etriere. Dar nu merge, lichidul de frână nu e tras prin sistem.

 

Aveți vreo idee? Am incercat sa trag forțat aerul cu o pompa de vacuum la etriere. Singura îmbunătățire e ca pare ca merge frână reziduală dar nu și cea servo. Am făcut și diagnoza și nu se setează nici o eroare. 

 

Salutare, scriu sa va informez ca am rezolvat problema. Firma care a schimbat periile si rebobinat  motorasele, din greseala a inversat firele de la conector de motor... Practic pompa mergea invers..

Administratorul de la Electro Watt SRL m-a asigurat ca face sesizare la firma din Budapesta si daca doresc, se poate remedia problema fara costuri suplimentare (ceea ce ar fi prea complicat pentru ca trebuie desfacut toata pompa din nou). Asa ca am taiat cheita de la conectorul de motor, si am inversat doar conectorul. Asta e..

 

Frana merge brici, asta conteaza :D Drum uscat!

 

Editat de ervin_k1200gt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Salutare. Dețin un Bmw R1100RS din 2000. Iar becurile de la abs clipesc alternativ, am încercat să resetez pompa abs, becurile mi se aprindeau simultan cum ar trebui, dar când plecam de pe loc și parcurgeam 5 metri acceeasi problema persista... Orice informație m-ar ajuta... Nu as vrea sa ajung sa anulez abs-ul. Mulțumesc 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, VanRider a spus:

Salutare. Dețin un Bmw R1100RS din 2000. Iar becurile de la abs clipesc alternativ, am încercat să resetez pompa abs, becurile mi se aprindeau simultan cum ar trebui, dar când plecam de pe loc și parcurgeam 5 metri acceeasi problema persista... Orice informație m-ar ajuta... Nu as vrea sa ajung sa anulez abs-ul. Mulțumesc 

Un service ai încercat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, VanRider a spus:

Salutare. Dețin un Bmw R1100RS din 2000. Iar becurile de la abs clipesc alternativ, am încercat să resetez pompa abs, becurile mi se aprindeau simultan cum ar trebui, dar când plecam de pe loc și parcurgeam 5 metri acceeasi problema persista... Orice informație m-ar ajuta... Nu as vrea sa ajung sa anulez abs-ul. Mulțumesc 

Viziteaza un mecanic. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 23.04.2023 la 21:05, Lucian_M a spus:

Verifică distanța de la senzor la roata dințată, acolo e problema.

Problema era la senzorii abs, multumesc! 

La 24.04.2023 la 8:10, Kristian K a spus:

Viziteaza un mecanic. :)

 

La 23.04.2023 la 23:13, Speedy.K a spus:

Tu nu stii ca servisurile de benveuri sunt scumpe?!

Stiu, multumesc pentru info, dar am fost chiar la reprezentanta si am comandat ambii senzori ABS. :D 

Si nimic nu e scump daca esti pasionat. Zi cat mai frumoasa! 

La 23.04.2023 la 21:20, Speedy.K a spus:

Daca un taximetrist poate sa mearga cu check engine aprins 100000000000 de km, poate si un benveist sa mearga cu ABS aprins .

Da, dar nu toti au fost taximetristi :D 

Zi superba! 

La 23.04.2023 la 21:59, Lucian_M a spus:

Poate omului nu-i place să se aprindă luminile in bord. De asta există bandă izolatoare de culoare neagră. 💪

:)) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...