mrrlr Postat Februarie 13, 2018 Share Postat Februarie 13, 2018 Va salut, Ce parere aveti despre urmatoarea configuratie a unei biciclete : FRAME Orbea MX Alu only discFORK SR Suntour XCR RL-Coil 100mm QRCRANKSET Prowheel Zephyr-501-TT 22x36tHEADSET 1-1/8" Semi-IntegratedHANDLEBAR Orbea OC-I Riser 720mmSTEM Orbea OC-IISHIFTERS Shimano Deore M6000BRAKES Shimano M365 Hydraulic DiscCASSETTE Shimano HG50 11-36t 10-SpeedREAR DERAILLEUR Shimano XT M781 ShadowFRONT DERAILLEUR Shimano Deore M6025 31,8mmCHAIN Fsa Team IssueWHEELS Orbea Black Rock 23c DiscTYRES Kenda K1153 2,35" 30TPIPEDALS VP-536 BlackSEATPOST Orbea OC-I 27.2x400mmSADDLE Selle Royal 2062 HRN Nu sunt un cunoscator in marci de biciclete si dotari, dar as dori sa incep sa merg din nou pe bicicleta si eventual sa mai ies si de pe asfalt (doar plimbare ) fara grija ca se rupe cadrul, lantul, roata sau ce s-ar mai putea strica in timpul unei plimbari "off-road". Imi puteti spune un pret corect pentru o astfel de bicicleta second hand ? Stiu... ma veti trimite la google insa acolo am gasit doar noi si fara aceleasi dotari ca in lista de mai sus. Nefiind cunoscator nu am timpul necesar sa studiez fiecare componenta si care ar fi pretul ei second hand. Multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DaVinci_Tm Postat Februarie 13, 2018 Share Postat Februarie 13, 2018 (editat) Salut, Va fi destul de greu de evaluat o bicicleta second hand fara niste imagini in care sa se vada efectiv uzura componentelor. Unele componente sunt mai durabile si nu necesita intretinere prea multa dar altele trebuie schimbate regulat. Ma refer aici la transmisie(lant, pinioane, foile de pe fata), placutele de frana in cazul franelor pe disc, cablurile de la schimbatoare, cauciucurile. Daca nu esti atent la uzura componentelor risti sa dai pe piesele ce trebuie inlocuite la fel de mult ca si pe bicicleta. Componentele pe care le-ai listat mai sus sunt componente entry level. Personal nu as da mai mult de 200euro pe o bicicleta entry level second in stare buna. LE: Cu o bicicleta de genul nu m-as aventura la "off-road" in adevaratul sens al cuvantului. Poate pe niste poteci line de padure... Editat Februarie 13, 2018 de DaVinci_Tm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Februarie 13, 2018 Share Postat Februarie 13, 2018 Părerea mea este că e o bicla foarte ok echipata pentru trasee pe poteci în orice pădure, excepție downhill. Nu e de top dar pentru cineva care abia începe e mai mult decât buna. Eu am început cu una mult mai slabă și am făcut trasee la Omu si altele similare. Află cât a costat bicla de noua si din ce an este. Pentru o bicla de 2-3 ani merita jumate sau maxim 2/3 din prețul de noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Februarie 13, 2018 Autor Share Postat Februarie 13, 2018 Asa cum ati spus si mai sus scopul este de a merge lejer pe poteci de munte, fara sărituri, viteza sau mai stiu eu ce giumbuslucuri. Am sa cer si cateva poze. Din ce am gasit pe internet ar costa in jur de 700 euro de noua,iar modelul in discutie este fabricat in 2015. In ultimii 2 ani bicicleta a facut max 50km si aia in București. Anul trecut cand am mers cu ea nu mi s-a parut sa fi avut jocuri pe la pedale,roti sau ghidon, dar voi incerca asta din nou inainte sa ne intelegem asupra pretului. Pe ansamblu arata foarte bine intretinuta, fara zgarieturi si ce imi place cel mai mult este ca este foarte usoara. Cum imi pot da seama daca schimbătorul de viteze de exemplu este modelul prezentat in deschiderea topicului? La ce altceva sa fiu atent? Multumesc inca o data pentru raspunsuri. » Post actualizat in 13 Feb 2018 18:38 Acestea sunt pozele cerute acum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Februarie 13, 2018 Share Postat Februarie 13, 2018 Ca să fii împăcat total, du.te cu bicla si plătește o inspecție tehnică la un magazin/service de biciclete. În felul ăsta vei beneficia de o opinie avizată vizavi de starea tehnica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 13, 2018 Share Postat Februarie 13, 2018 Acestea sunt pozele cerute acum...Dupa poze probabil nu e acelasi an (model) cu cel pe care l-ai gasit pe net. Alt deraior fata, alt angrenaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Februarie 13, 2018 Autor Share Postat Februarie 13, 2018 Bicicleta din topic este a unei cunostinte. Mai sus am intrebat cum imi dau seama daca o componenta este modelul din descriere sau nu tocmai pentru ca nici eu si nici el nu ne pricepem la biciclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tudor_tigau Postat Februarie 13, 2018 Share Postat Februarie 13, 2018 Salutare, de curiozitate, care este pretul cerut pe jucarie ? Echiparea este medie, spre joasa. Cadrul de aluminiu este mai putin rezistent si mult mai putin durabil in timp decat un carbon. Aluminiul, din toate materialele folosite la biciclete este cel care imbatraneste cel mai repede (microfisuri). Nu cred ca apuci sa il rupi tu, dar ca idee, este tot mai putin folosit , spre deloc. Exista cadre bune de otel-molibden sau titan, si cadre bune de carbon...pe aluminiu nu prea se mai merge. Mai iei in considerare ca peste 5 ani cand vrei sa te scapi de ea....cam absolut nimeni nu va mai dori un aluminiu... Probabil il vei da mai mult pe moca... Niste poze de ansamblu, sa se vada toate componentele si starea lor...si pretul pe care te gandesti sa il dai pe bicla ar ajuta la o opinie. Greutate ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat Februarie 13, 2018 Share Postat Februarie 13, 2018 FRAME Orbea MX Alu only disc FORK SR Suntour XCR RL-Coil 100mm QR CRANKSET Prowheel Zephyr-501-TT 22x36t - Angrenajul este un model ieftin de la Shimano, nicidecum cel din cadrul specificatiilor. HEADSET 1-1/8" Semi-Integrated HANDLEBAR Orbea OC-I Riser 720mm STEM Orbea OC-II SHIFTERS Shimano Deore M6000 BRAKES Shimano M365 Hydraulic Disc CASSETTE Shimano HG50 11-36t 10-Speed - Caseta de pinioane, conform fotografiei, nu e 10v. REAR DERAILLEUR Shimano XT M781 Shadow FRONT DERAILLEUR Shimano Deore M6025 31,8mm - Schimbatorul fata, conform fotografiei, este Altus. Mai e o paine de mancat pana la Deore. CHAIN Fsa Team Issue WHEELS Orbea Black Rock 23c Disc TYRES Kenda K1153 2,35" 30TPI PEDALS VP-536 Black SEATPOST Orbea OC-I 27.2x400mm SADDLE Selle Royal 2062 HRN Furca, e foarte importanta, si este un model ieftin, fara pretentii. Iti poti face treaba cu ea, nu se rupe daca nu o supui la sarcini grele, dar nu se compara cu o furca pe aer, fie ea si din segmentul de jos. Ce intelegi prin faptul ca este foarte usoara? Un MTB usor are sub 10 kg ori 3.5 kg are doar furca din configuratia de mai sus. Fiecare componenta are fie gravata seria, fie are o eticheta, astfel incat sa poti identifica din ce segment face parte. » Post actualizat in 13 Feb 2018 20:43 Salutare, de curiozitate, care este pretul cerut pe jucarie ? Echiparea este medie, spre joasa. Cadrul de aluminiu este mai putin rezistent si mult mai putin durabil in timp decat un carbon. Aluminiul, din toate materialele folosite la biciclete este cel care imbatraneste cel mai repede (microfisuri). Nu cred ca apuci sa il rupi tu, dar ca idee, este tot mai putin folosit , spre deloc. Exista cadre bune de otel-molibden sau titan, si cadre bune de carbon...pe aluminiu nu prea se mai merge. Mai iei in considerare ca peste 5 ani cand vrei sa te scapi de ea....cam absolut nimeni nu va mai dori un aluminiu... Probabil il vei da mai mult pe moca... Niste poze de ansamblu, sa se vada toate componentele si starea lor...si pretul pe care te gandesti sa il dai pe bicla ar ajuta la o opinie. Greutate ??? Tudor, ai vazut cum arata cadrele de carbon dupa ce sunt supuse unor teste "adevarate"? Exista N cazuri de modele de top cu cadre de carbon crapate. Aluminiul imbatraneste, absolut de acord, dar omiti sa subliniezi faptul ca acest lucru se intampla in zeci de ani. Si din contra, aluminiul este inca foarte utilizat, intra in orice magazin de biciclete doresti, de la noi, sau de peste hotare. Sa nu exageram cu marketing-ul. Mai erau unii care nu se mai puteau da nici cu roata de 26", ca deh, nu mai este la moda. Hai sa fim seriosi putin. Daca o sa vrea sa o vanda peste 5 ani, o sa gaseasca clientul, stai linistit, nu toti cauta, isi permit si, mai bine zis, au nevoie de cadre de carbon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tudor_tigau Postat Februarie 13, 2018 Share Postat Februarie 13, 2018 Eu am rupt cadru de aluminiu, iar la o incercare mult mai dura, nu am reusit sa rup cadru de carbon... Daca nu pleznesti tare cu un bolovan un cadru de carbon...nu prea ai cum sa il rupi. Nu degeaba se fac acum pana si biciclete de downhill din carbon. Se rupe extrem de greu... De acord ca nu va ajunge sa rupa un cadru de aluminiu...dar e o tehnologie care acum isi pierde mult mai accentuat valoarea. Depinde totul de pretul care se cere pe bun...Poate sa merite, poate sa nu... Poti arunca un ochi pe dirtbike sau olx. Pentru a vedea ce variante sunt la banii aia... Furca este foarte slaba, de acord. Buna pentru plimbari in parc, desi si pe asfalt furca aia te va fura mult la putere din cauza oscilatiilor. Pe offroad usor, deja o sa ii simti limitarile ... Dar depinde ce faci cu bicicleta. Data vrei sa iesi la o plimbare in natura, e super ok. Daca vrei sa faci un pic de miscare si sa dai drumul la motor, sa simti ca faci ceva...atunci vorbim de altceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat Februarie 13, 2018 Share Postat Februarie 13, 2018 (editat) . Ai rupt un cadru de aluminiu, in regula, nu-i insa tocmai motiv sa generalizezi. Mai mult, pentru corectitudinea informatiilor, ce varsta avea cadrul respectiv? Pentru ca e clar ca cel de carbon era mai nou. Mergand o idee si mai departe, cine a produs respectivul cadru de aluminiu? Aceeasi firma ca in cazul celui de carbon? "Detaliile" chiar fac diferenta. In momentul in care te dai pe munte cu toacla, rupi aderenta si o scapi sa zicem, pe bolovani, care sunt sansele ca acel cadru de carbon sa reziste? Este extrem de sensibil. Adevarat e si faptul ca performantele lui sunt net superioare aluminiului, dar n-as vrea sa fac un popas undeva, nici nu zic sa cad cu ea, si sa nu ii pot da drumul efectiv pe pamant, gandindu-ma ca poate in libera cadere poate lovi ceva dur de pe sol. Iar carbonul nu se rupe, ci plesneste, este casant, stii foarte bine asta. Baietii care folosesc cadrele de care vorbesti, la aceasta disciplina, de downhill, stiu ce fac, si chiar de o comit, sunt sponsorizati, ii doare fix la banana. Oricum, baiatul spune ca vrea sa o foloseasca in regim de plimbare, nicidecum ture de anduranta sau cu un grad ridicat de dificultate astfel ca ceea ce noi discutam aici iese din aria lui de interes. Toate lucrurile pe lumea asta isi pierd din valoare, inclusiv noi pe masura ce imbatranim, despre ce vorbim? Crezi ca acele cadre de carbon sunt de nepretuit, mai ales cele abuzate? N-as da niciodata banii pe unul la a doua mana, riscurile sa aiba probleme sunt exponential mai mari in comparatie cu aluminiul, unde cel putin vezi daca a fost lovit, ori eventualele fisuri. furca aia te va fura mult la putere din cauza oscilatiilor Pe asfalt furca aia o sa lucreze doar in cazul socurilor mari, pentru ca nu este suficient de sensibila sa simta micile denivelari, chiar si cu preload-ul setat corect, raportat la greutatea utilizatorului. Nu va pierde deloc putere pe asfalt, mai ales ca acest model de furca are si functia de lock-out. Furca isi va arata cu adevarat limitarile pe teren accidentat, unde nu va putea sa absoarba socurile astfel incat utilizatorul sa nu le resimta in incheieturile bratelor. Pentru plimbari pe poteci din padure, furca e mai mult decat suficienta, nu e nevoie de Fox cu brate de 32 de mm, tratate Kashima si cu tehnologie Terralogic. Hai mai Tudor, esti din Brasov, ai muntele in brate, nu trebuie sa subliniez eu aceste lucruri, cred ca le stii si tu foarte bine. Editat Februarie 13, 2018 de SONYC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Februarie 14, 2018 Autor Share Postat Februarie 14, 2018 Va multumesc pentru raspunsuri. Cineva mai sus ma intreba pretul... topicul a fost deschis si din acest motiv. Eu ma gandeam sa ofer pana in 1000 lei dar nu stiu daca este sau nu o suma corecta. Bicicleta va fi folosita exclusiv la plimbari usoare in ideea ca voi lua si copilul de 2 ani pe ea . Ma gandeam ca un MTB ar fi mai rezistenta decat una de strada/treking si chiar mai confortabila. Stiu ca cei care fabrica aceasta bicicleta au ceva experienta in domeniu dar nu stiu despre calitatea componentelor si fiabilitatea lor in timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tudor_tigau Postat Februarie 14, 2018 Share Postat Februarie 14, 2018 Orbea este o firma foarte buna, la multe cadre ei dau garantie pe viata, sunt din putinele firme care fac asta. Adica este o firma de top, personal imi plac mai mult cadrele lor decat cele de la trek, focus, sau alte firme de renume. Pentru ce ai tu nevoie, este arhi suficienta bicicleta, si te-ai descurca chiar si mai bine cu un ciclocross ( ca geometrie, pentru mers pe plat, vei avea spor mai bun). In grupul meu de amici care ne dam cu bitele, cam toata lumea are carbon. SI de obicei toate tipurile de cadre. Mergem pe sosea, mergem la ciclocross si mergem pe munte, hard tail si full suspension. Am facut toti muntii de aici, postavaru, piatra mare, bucegii si iezerul. Am multiple cazaturi cu bicicleta, m-am dat peste cap in bucegi cu ea. Toata lumea a cazut in draci cu ele, noi inca nu am reusit sa fisuram niciun cadru... E clar ca se poate, dar evenimentele astea sunt mult mai rare decat crede lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 14, 2018 Share Postat Februarie 14, 2018 Da' un cadru custom nu-i recomanzi? Si de roti nu discutam nimic, ca doar n-o sa-si bata joc de el cu jante si butuci de aluminiu. eventual sa mai ies si de pe asfalt (doar plimbare ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DaVinci_Tm Postat Februarie 14, 2018 Share Postat Februarie 14, 2018 Va multumesc pentru raspunsuri. Cineva mai sus ma intreba pretul... topicul a fost deschis si din acest motiv. Eu ma gandeam sa ofer pana in 1000 lei dar nu stiu daca este sau nu o suma corecta. Bicicleta va fi folosita exclusiv la plimbari usoare in ideea ca voi lua si copilul de 2 ani pe ea . Ma gandeam ca un MTB ar fi mai rezistenta decat una de strada/treking si chiar mai confortabila. Stiu ca cei care fabrica aceasta bicicleta au ceva experienta in domeniu dar nu stiu despre calitatea componentelor si fiabilitatea lor in timp. Ca sa fiu on-topic si sa raspund la intrebarea initiala eu as spune ca bicicleta pare sa fie in stare buna si pretul de 1000Ron e pe acolo, poate se mai poate negocia putin in jos dar nu cred ca prea mult. Nu strica o verificare la un service de biciclete si eventual un service general(verificat reglat frane, reglat schimbatoare, uns camasile de la cabluri. o verificare la furca, strans suruburi pe la ea, etc.) ca sa te asiguri ca toate componentele lucreaza corect. Pentru ce ai tu nevoie e ok bicicleta, daca o sa ii atingi totusi limitele o sa iti dai seama singur. O investitie nu prea scumpa pentru a imbunatatii manevrabilitatea ar fi un set de cauciucuri mai bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Februarie 14, 2018 Share Postat Februarie 14, 2018 Cat poti sa scoti dintr-o bicicleta depinde mult mai mult de tine decat de scula. Din ce ai scris tu acolo, furca e model de jos, angrenajul la fel, etc. Poti sa te dai pe off cu ea nici o grija. Cadrul nu il vei rupe decat daca ori esti ff bun si depasesti norma mult si des, nu din prima, ori iei o tranta serioasa caz in care nu mai conteza oricum. Fara poze nici o sansa sa pot sa-ti zic mai multe. Franele alea sunt decente, gasesti placute oriunde, pe o coborare seroasa insa vor da in fade destul de repede la cald. In rest depinde de tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Februarie 20, 2018 Autor Share Postat Februarie 20, 2018 Va multumesc inca o data pentru raspunsuri si sfaturi. In urma mai multor discutii si a observatiilor voastre am ajuns la concluzia ca bicicleta este http://www.thebikelist.co.uk/orbea/mx-26-30-2014. Pentru iesiri foarte usoare pe carari de munte, parc este posibil sa fie ceea ce trebuie. Mai ramane sa stabilim pretul .. 1000 lei ar fi ok pentru un astfel de model SH ? Atasez si poze cu bicicleta in discutie pe langa cele anterioare cu schimbatorul, foi, pinioane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Februarie 20, 2018 Share Postat Februarie 20, 2018 Mie mi se pare mult 1000 de lei, insa ca nou cu banu asta nu iei nimic nici macar pe aproape. E entry level, dar e acceptabil. marimea cadrului si inaltimea ta ar mai trebui stiute. Atentie la frane. Sa faca presiune maneta repede, sa nu fie lunga cursa. Daca trebuie servisate te mai costa ceva. Verificate placutele de frana inainte de a pleca in tura ca la moto, ca duci discurile. » Post actualizat in 20 Feb 2018 08:30 Eu am rupt cadru de aluminiu, iar la o incercare mult mai dura, nu am reusit sa rup cadru de carbon... Daca nu pleznesti tare cu un bolovan un cadru de carbon...nu prea ai cum sa il rupi. Nu degeaba se fac acum pana si biciclete de downhill din carbon. Se rupe extrem de greu... nu e chiar asa. da, carbonul pe directia in care e gandit sa tina e ff tare. insa la o trnanta daca si-o ia din lateral... ai toate sansele. DH si carbon e pt aia care isi permit un premium de 1000 de euro pentru a reduce un kil... daca stii sa te dai carbonul ala nu ajuta enorm. aluminiu il rupi iarna mult mai uror, carbonul nu e asa de afectat de frig. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Februarie 20, 2018 Autor Share Postat Februarie 20, 2018 Eu am ~1.85 inaltime iar bicicleta este marimea L. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Februarie 20, 2018 Share Postat Februarie 20, 2018 Eu am ~1.85 inaltime iar bicicleta este marimea L. e ok. daca e prea mare cadrul e rau dar nu groaznic, daca e prea mic te chinuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Martie 20, 2018 Autor Share Postat Martie 20, 2018 Nu m-am inteles la pret cu vanzatorul asa ca nu am mai cumparat acea bicicleta. Acum sunt decis sa cumpar o bicicleta Tern P24. Daca ma puteti indruma spre o persoana care vinde o astfel de bicicleta va rog lasati-mi datele de contact. Am deschis si topic separat : /index.php?/topic/751784-cumpar-bicicleta-tern-p24/?p=4435825 Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altair Postat Martie 25, 2018 Share Postat Martie 25, 2018 Presupun ca i-ar intra in portbagaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.