m72story Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 (edited) Salutare, Am montat pe un universal volantul si l-am invartit cu 1500 de ture. Am avut surprinderea sa constat ca strungul incepuse sa salte de pe banc,,, Cunoaste cineva pe cineva care poate echilibra un volant de M(5kg)? Va puteti imagina cum violeaza palierii motorului un astfel de volant, ce sa mai vorbim de rulmenti. Toate Bune! Edited February 27, 2018 by m72story Quote Link to post Share on other sites
Silver Arrow Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 (edited) Pai atunci trebuia ca si motorul sa topaie precum bancul. Asa se intampla? Intreb asta in ideea daca volanta a fost prinsa cum trebuie pe strung. Edited February 27, 2018 by Silver Arrow Quote Link to post Share on other sites
Cyka Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Am vazut pe un site la nemti pe undeva cum echilibrau un vibrochen de nipru apoi volanta 4 litri de vodka si -40', ce ati fi vrut sa iasa ..? Asa sunt si pistoanili'('juma de kil' diferenta ) si axa cu came si tot. Sa nu fie si strungul ca volantu',ca atunci ii frectie la picior de lemn.. » Post actualizat in 27 Feb 2018 17:47 enjoy » Post actualizat in 27 Feb 2018 18:00 Oftopic, pistoane de broasca Quote Link to post Share on other sites
superbec Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 daca ai strung si cunostinte minime de strungarie iti poti echilibra static volanta singur singurel Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted February 27, 2018 Author Share Posted February 27, 2018 Volantul a fost centrat in universal la 2 sutimi cu comparatorul. Strungul este aproape nou, are doi ani vechime. Mi-am instalat pe telefon o aplicatie care masoara vibratiile, eu crezand ca e lucru de finete...n-a fost sa fie. Pe volant sunt doua gauri nepatrunse care par a fi date de uzina, tocmai in sensul de a-l echilibra...probabil ca stasul lor era acesta. Quote Link to post Share on other sites
john17 Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 In mod normal volantul se echilibreaza dinamic impreuna cu arborele cotit (si ambreiajul daca e treaba de finete/racing si e si el pe acolo). Nu stiu cum arata asta de M, dar daca seamana cu unul auto (adica un disc) ai putea incerca pe un device de echilibrat static roti moto. Quote Link to post Share on other sites
Lolo_ID Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 La Buzău se poate face așa ceva însă costurile nu sunt deloc "mici". Găurile respective sunt făcute tot pentru echilibrare dar dacă nu este echilibrat corespunzător dinuzină....în momentul în care o să se facă echilibrarea greutățile și forțele pe care le dezvoltă o să fie neconforme cu proiecele "inginerilor". Quote Link to post Share on other sites
john17 Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 Buzau - unde? Sunt extrem de interesat, mai ales daca se poate echilibra dinamic un ansamblu arbore cotit + volant (auto)! Quote Link to post Share on other sites
ubord Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 Volanta nu are nevoie de echilibrare dinamica ! Datorita formei , poate fi echilibrata corect static. Operatia nu se face cu aplicatii de telefon ...la fel ca si sexul sau scarpinatul intre omoplati , trebuie pusa mana si facute cateva sinapse. Ar fi mai multe variante: -un ax prelucrat foarte centrat (intre varfuri) cu o zona conica care sa permita prinderea volantei si ulterior echilibrarea ansamblului tot intre doua varfuri( cu gauri date in zonele cu masa mai mare...) -sau o pisea conica prelucrata la unghiul suprafetei conice a volantei , care sa permita asezarea orizontala a volantei , pe un singur varf(bila de rulment) si echilibrarea la fel, cu eliminarea masei suplimentare ( varianta mai precisa). Trebuie dimensionata piesa astfel incat punctul de reazem sa fie deasupra centrului de masa al volantei pentru a obtine un echilibru cvasistatic in pozitia asezata a volantei ( cu bolturile in jos) In ambele cazuri veti ramane cu o scula care va pute a fi folosita cu succes in viitor in acelasi scop. Ulterior , ar mai fi necesara o echilibare cu discurile de presiune montate pe volanta ( strung , si eventual strunjirea prealabila a discurilor montate pe volanta ....sunt excentrice din fabricatie). Apoi ar terbui echilibrat vibrochenul , operatie care obligatoriu ar trebui facuta dinamic... Este o problema intalnita curent la utilajele rusesti , si literatura sovietica dedicata problemei este plina de exemple , dezastre , lacramatii , aberatii, solutii imposibile, etc... Salutare, Am montat pe un universal volantul si l-am invartit cu 1500 de ture. Am avut surprinderea sa constat ca strungul incepuse sa salte de pe banc,,, Cunoaste cineva pe cineva care poate echilibra un volant de M(5kg)? Va puteti imagina cum violeaza palierii motorului un astfel de volant, ce sa mai vorbim de rulmenti. Toate Bune! » Post actualizat in 28 Feb 2018 07:08http://oppozit.ru/article1428.html http://oppozit.ru/?q=node/1657 Quote Link to post Share on other sites
superbec Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 Volanta nu are nevoie de echilibrare dinamica ! Datorita formei , poate fi echilibrata corect static. Operatia nu se face cu aplicatii de telefon ...la fel ca si sexul sau scarpinatul intre omoplati , trebuie pusa mana si facute cateva sinapse. Ar fi mai multe variante: -un ax prelucrat foarte centrat (intre varfuri) cu o zona conica care sa permita prinderea volantei si ulterior echilibrarea ansamblului tot intre doua varfuri( cu gauri date in zonele cu masa mai mare...) -sau o pisea conica prelucrata la unghiul suprafetei conice a volantei , care sa permita asezarea orizontala a volantei , pe un singur varf(bila de rulment) si echilibrarea la fel, cu eliminarea masei suplimentare ( varianta mai precisa). Trebuie dimensionata piesa astfel incat punctul de reazem sa fie deasupra centrului de masa al volantei pentru a obtine un echilibru cvasistatic in pozitia asezata a volantei ( cu bolturile in jos) In ambele cazuri veti ramane cu o scula care va pute a fi folosita cu succes in viitor in acelasi scop. Ulterior , ar mai fi necesara o echilibare cu discurile de presiune montate pe volanta ( strung , si eventual strunjirea prealabila a discurilor montate pe volanta ....sunt excentrice din fabricatie). Apoi ar terbui echilibrat vibrochenul , operatie care obligatoriu ar trebui facuta dinamic... Este o problema intalnita curent la utilajele rusesti , si literatura sovietica dedicata problemei este plina de exemple , dezastre , lacramatii , aberatii, solutii imposibile, etc... » Post actualizat in 28 Feb 2018 07:08 http://oppozit.ru/article1428.html http://oppozit.ru/?q=node/1657 binenteles ca numai Drobu stie ... restu la arat pe camp va e locu Quote Link to post Share on other sites
einstein1984 Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 in gaurile de pe volanta trebuiau sa fie bagate niste pastile de metal greu (Mallory parca?). Iar echilibrarea corecta se face cu tot mecanismul in miscare deci vibrochen, si biele si pistoane. pe de alta parte, la ce jocuri generoase are motorul si ce turatii mici de functionare (tehnologia anilor 30) ar fi inutil. Quote Link to post Share on other sites
Silver Arrow Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 Pai teoretic arborele cotit este echilibrat iar bielele si pistoanele sunt imperecheate. Asa este ca ideal ar fi sa echilibrezi ansamblul dar este complicat si cum spui si tu probabil ''nu se merita'' Quote Link to post Share on other sites
Lolo_ID Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 Buzau - unde? Sunt extrem de interesat, mai ales daca se poate echilibra dinamic un ansamblu arbore cotit + volant (auto)! SC Metal Somet SA Quote Link to post Share on other sites
Fishy86 Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 FERODOU SERVICE SRL STR. CAMPINA 51-53 C Cluj. Baetii reconditioneaza ambreaje cu disc si volanta , fac treaba buna... Quote Link to post Share on other sites
ubord Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 kryptonita....dai niste gauri si bagi sau înpătrunzytium dar din asta nu se mai prea gaseste...si gaurile trebuie sa fie patrate... in gaurile de pe volanta trebuiau sa fie bagate niste pastile de metal greu (Mallory parca?). .. Quote Link to post Share on other sites
Ciprian Maior Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 (edited) postare gresita; se poate sterge Edited March 6, 2018 by Ciprian Maior Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted March 7, 2018 Author Share Posted March 7, 2018 S-a rezolvat, vă mulțumesc pentru sugestii. Quote Link to post Share on other sites
valicaddy Posted March 7, 2018 Share Posted March 7, 2018 (edited) binenteles ca numai Drobu stie ... restu la arat pe camp va e locu Exact. » Post actualizat in 07 Mar 2018 16:52 E firesc daca ne gândim... douăjdeani de şcoală... Edited March 7, 2018 by valicaddy Quote Link to post Share on other sites
john17 Posted March 7, 2018 Share Posted March 7, 2018 S-a rezolvat, vă mulțumesc pentru sugestii. Ar fi misto daca ne-ai spune si CUM s-a rezolvat! Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted March 13, 2018 Author Share Posted March 13, 2018 Am rectificat conul volantului si al ambielajului. S-a prims volantul in universal centrat pa sutime si s-au sters toate fetele. Pentru a se ajunge la fata plana s-au scos aproximativ 200 grame span de pe toate fetele. Acum dormi langa el. Quote Link to post Share on other sites
petre81. Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 S-a prims volantul in universal centrat pa sutime si s-au sters toate fetele. Cum l-ai prins in universal? I-ai facut arbore de prindere? Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted March 13, 2018 Author Share Posted March 13, 2018 (edited) Fac o mentiune, din patru volante si patru ambielaje, niciun volant nu se pupa cu niciun ambielaj. Asadar a fost necesara prelucrarea unui con pe volant, si a unui ambielaj, din aceeasi prindere a pietrei de rectificare, fara a umbla la inclinatia sa. initial am prins volantul pe cota de simering, punand ceasul comparator pe exteriorul volantului, si lasand liber interiorul conului pentru prelucrare. Am montat portcutitul in unghiul care imi indica valoarea 0 pe comparator, pe conul ambielajului, intre baza mica si baza mare. (cade unde intre 5 si 6 grade) Am prins in locul portcutitului un motor cu piatra de rectificat si am rectificat interiorul conului. S-a efectuat operatia si in cazul ambielajului, pentru a fi sigur ca cele doua suprafete vor fi perfecte. Restul am descris. » Post actualizat in 13 Mar 2018 10:37Are cineva niste suruburi pentru placile de ambreiaj, 8 cu pas de unu, cap zenc.? multumiri anticipate Edited March 13, 2018 by m72story Quote Link to post Share on other sites
petre81. Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 Din ce ai scris nu cred ca ai procedat bine si cred ca mai rau ai dezechilibrat volanta, sper sa ma insel. In mod normal trebuia sa prelucrezi mai intai conul de la volanta sa se pupe cu arborele pe care il folosesti daca zici ca nu gasesti doua conuri la fel la piesele astea. Pe urma trebuia sa faci un ax cu con identic cu cel al arborelui pe care sa prinzi volanta iar prinderea pt echilibrare sa o faci pe ax simuland astfel conditiile de lucru ale volantei pe motor. Zici ca ai scos 200 de grame? Mi se pare enorm si tocmai din acest motiv tind sa cred ca nu ai facut corect echilibrarea. Quote Link to post Share on other sites
ubord Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 /index.php?/topic/748962-unghiul-asezare-volant/ ...numai ca acum , conul vibrochenului iese prea mult in afara volantei ..asta se intampla cand se umbla conicitati...la o modificare mica a unghiului si apar deplasari axiale mari. Daca nu freaca volanta in carter, si simeringul se pozitioneaza corect pentru etansare, s-ar putea rezolva asigurarea cu o saiba cu umar... ...citand din mine insumi, vodka e de multe feluri....niciodata nu are aceleasi grade... PS .. 200 de grame de span luate circular , nu garanteaza echilibrarea volantei... http://www.bendkopp.ro/products.aspx?subid=1&coverage=BR&size=M8x1&p=5 ...clasa tare 10.9 se prelucreaza 6 suruburi cu cap hexagonal astfel incat sa aiba cota conica de asezare in placile ambreiajului , si ,sa ramana un cap de 2mm pentru inelara dreapta...se pot strange mult mai comod , si mai trainic decat cu o surubelnita....eu asa am facut. Nu mai exista pericolul de a freca in nervurile cutiei de viteze , volanta fiind deplasata inspre fata.... Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted March 14, 2018 Author Share Posted March 14, 2018 Salut. dupa rectificarea conului umarul ambielajului a ramas sub corpul volantei 2 mm, asta pentru că am luat cam o zecime din fiecare piesa. Am verificat vibratiile pe care le da volanta cu o masina Yamazaki pe care o am la muncă iar rezultatele au fost excelente, mult peste asteptari si inclin să cred caă peste echilibrarile facute de Tătuțul Popoarelor. La partea cu șuruburile voi încerca sugestia lui Ubord, de atins în profilul cutiei aveam o teamă, însă în acest caz voi avea pe cine sa dau vina :-). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.